beantwoord

Raar sms van telfort

• 13 september 2018
  • 6 reacties
  • 538 keer bekeken

Hou hoi, onlangs ben ik mijn telefoon verloren of hij is gestolen helaas. Dit was zaterdag en onderhand heb ik een nieuwe. Nu heb ik vanochtend om 4:30 het volgende sms'je gekregen: 'Op uw verzoek hebben wij de vermelding van uw mobiele nummer gewijzigd. Vragen? Kijk op telfort.nl/service. Groet, Telfort'. Ik heb zelf niks veranderd dus dacht misschien zit die ander in me telefoon? Zou wel balen zijn want dan kan die overal bij (mail, Facebook, WhatsApp, etc)

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 15 september 2018, 12:20

Hallo i Dijkstra, welkom op het Telfort forum! Wat naar dat je je telefoon niet meer hebt zeg, ik kan me voorstellen dat je dan niet wilt dat iemand anders bij je gegevens kan. Als de SIM-kaart meteen was geblokkeerd kan jouw abonnement dan niet gebruikt worden door een vinder/dief van jouw toestel. Het toestel zelf kunnen wij niet blokkeren, maar als je er een cijferslot op hebt ingesteld zal iemand anders er niet zomaar in kunnen komen.
Ik zie ook dat de nieuwe kaart is geactiveerd op de 11e, daarbij is de oude kaart losgekoppeld van het abonnement dus niemand anders kan nog iets met die SIM-kaart. Jouw huidige kaart is de enige die actief is bij het abonnement.
De sms die je noemt over de gewijzigde vermelding van het nummer zie ik ook staan, het lijkt erop dat dat het afmelden van CombiVoordeel was (door de blokkade). Het nummer staat niet meer bij de voordelen daarvan namelijk. Je kunt COMBIVOORDEEL AAN naar 1266 sms'en vanaf dit nummer, waarmee het weer toegevoegd zal worden aan CombiVoordeel.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Is de simkaart in je oude toestel wel geblokkeerd?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/simkaart-deblokkeren.htm

Kijk ook even hier:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/telefoon-kwijt-of-gestolen.htm
Ja dat waar hij wel. Ik had een nieuwe aangevraagt en die deed het niet. Toen heeft iemand bij Telfort mij geholpen en die zei dat het kwam omdat de nieuwe ook geblokkeerd waan en heeft de blokkade weg gehaald. Heeft ze miss de oude gedeblokkeerd?
Reputatie 8
Badge +11
Dat kan ik uiteraard niet zien. Ik ben gewoon klant, net als jij. Zorg dat je 06-nummer in je profiel staat zodat Webcare er naar kan kijken als je vraag aan de beurt is.
Je kunt ook een van de andere contactkanalen proberen. Dat zal waarschijnlijk sneller zijn. Wel zo prettig als je je ongerust maakt over de gegevens op je oude telefoon.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Oke dankjewel voor je hulp, ik neem later wel even telefonisch contact met ze op
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo i Dijkstra, welkom op het Telfort forum! Wat naar dat je je telefoon niet meer hebt zeg, ik kan me voorstellen dat je dan niet wilt dat iemand anders bij je gegevens kan. Als de SIM-kaart meteen was geblokkeerd kan jouw abonnement dan niet gebruikt worden door een vinder/dief van jouw toestel. Het toestel zelf kunnen wij niet blokkeren, maar als je er een cijferslot op hebt ingesteld zal iemand anders er niet zomaar in kunnen komen.
Ik zie ook dat de nieuwe kaart is geactiveerd op de 11e, daarbij is de oude kaart losgekoppeld van het abonnement dus niemand anders kan nog iets met die SIM-kaart. Jouw huidige kaart is de enige die actief is bij het abonnement.
De sms die je noemt over de gewijzigde vermelding van het nummer zie ik ook staan, het lijkt erop dat dat het afmelden van CombiVoordeel was (door de blokkade). Het nummer staat niet meer bij de voordelen daarvan namelijk. Je kunt COMBIVOORDEEL AAN naar 1266 sms'en vanaf dit nummer, waarmee het weer toegevoegd zal worden aan CombiVoordeel.

Reageer