Problemen met mobiele verbinding

• 29 mei 2016
  • 8 reacties
  • 1008 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb steeds een verbinding problemen met mobiel bellen: regelmatig kan de persoon waar ik mee bel mij plotseling niet meer horen of anders om. Ook gebeurd het vaak dat de hele verbinding weg valt. Ik heb van Telfort al een nieuw simkaart je gekregen, ben het afgelopen jaar al 3x van telefoon gewisseld, maar het probleem blijft! En dat niet alleen, maar ook mijn man heeft hetzelfde probleem en ik heb het ook al van anderen gehoord!
Ook heb ik inmiddels 4g geactiveerd, omdat ik onderweg niet het Internet op kon want dit was veel te traag! (Internet verbinding gaf een "E" aan. De grap is dat ik dan bijna overal een slechte mobiele verbinding heb voor het bellen. Ik heb de klantenservice hier over gebeld en kreeg het meest absurde advies ooit: Als ik wil bellen moet ik de verbinding op 2g zetten, want die heeft het sterkste signaal om te bellen en als ik dan wil internet ten moet ik de instelling maar weer terug zetten op 4g. Ik betaal dus extra voor 4g, moet naar 2g als ik wil bellen (wat overigens met wegvallende gesprekken geen verschil maakt!)
Het slaat helemaal nergens op. Je moet toch gewoon mobiel kunnen internet ten en bellen zonder constant instellingen te moeten wijzigen?!
Wie kan mij echt helpen?
Debby

8 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Is je phone up to date voor wat betreft software via de fabrikant en zijn er meerdere personen in je buurt die hetzelfde probleem hebben buiten je man
Reputatie 1
Telefoons zijn up to dat en buiten mijn man zijn er meer mensen die ik hier over hoor en niet eens altijd bij mij in de buurt, dus omgeving heeft er ook niets mee te maken. Het maakt toch al niet uit waar ik mij bevind.
Een vraag....speelt dit in de buurt van een natuurgebied? Een voorbeeld van mindere dekking.
Reputatie 1
Nee, zoals ik al schreef, maakt het niet uit waar ik mij bevind. Het gebeurd overal vaak. Een vriendin (met hetzelfde probleem) grapje hier al over dat het komt omdat je na 10 minuten gratis belt en dan wordt je gesprek op een slechte "zijlijn" gezet
Vreemd verschijnsel. Ik zit ook in Den Haag maar heb hier geen last van. Soms is de verstaanbaarheid van de tegenpartij niet optimaal voor korte tijd maar dat is normaal met mobiele telefonie.
4G is volgens mij uitsluitend voor data verkeer (internet) in gebruik momenteel. Bellen verloopt via het 3G of 2G netwerk.
Reputatie 1
Ik kom er ook maar niet achter wat er mis is. Dat bellen via 3g of 2g gaat weet ik, maar de belverbinding kiest automatisch 3g, werd mij verteld door telfort en bellen met 2g heeft een sterker signaal zeden ze. Dus moet ik de telefoon hand matig op 2g zetten, wat natuurlijk gewoon idioot is. Je moet toch gewoon kunnen bellen en internetten zonder de instelling steeds aan te moeten passen!
@Debby M

Het ligt er maar net aan waar de antennemast staat. Niet op alle masten wordt zowel 3G als 2G ondersteund.
Ik woon in Willemspark en de mast waar mijn telefoon verbinding mee zoekt staat op hemelsbreed 100 mtr afstand. Dat is 2G mast. Geeft volledige signaalsterkte hier. Laat ik mijn telefoon zoeken naar alleen 'n 3G mast dan kom ik ergens bij het CS uit. Ongeveer qua afstand 600 mtr.
Qua veldsterkte ongeveer de helft maar ik merk met bellen ten aanzien van de verstaanbaarheid geen enkel verschil. Pas als er bijna geen bereik meer is ga ik er wat van merken.
Je kan je telefoon gewoon op 4G/3G/2G laten staan. Heb je bijv te weinig signaal van 'n 3G mast, dan schakelt je telefoon automatisch naar 2G als er 'n mast dichterbij staat.
Overigens is de dekking hier in de stad 100 % op alle modes. Het vergaat hier van de gsm masten.
Wil je weten met welke mast of masten je verbinding maakt dan kan je 'n app downloaden die dat weergeeft.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wilysis.cellinfolite&hl=nl

Of deze:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.technolatry.antennas&hl=nl

Veel heb je er in jou geval niet aan natuurlijk. Je gesprekken worden er niet beter verstaanbaar door helaas.

Overigens ondersteund het KPN netwerk al 'n paar jaar HD voice. Moet wel je telefoon dat ook aan kunnen en bovendien werkt dat alleen wanneer de verbinding tussen 2 personen op een het zelfde netwerk is opgebouwd.
Voor zover ik weet dus niet tussen 'n Kpn en n T mobile abonnee.
De geluidskwaliteit is bijzonder goed. Ongeveer vergelijkbaar met bellen via 'n internet cliënt zoals Skype, Voipbuster en tegenwoordig zelfs Whatsapp.
HD voice gaat uitsluitend via het 3G netwerk.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Debby, welkom op het forum en excuses voor de late reactie. Ik ontvang graag je naw-gegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor je kan betekenen.

Reageer