beantwoord

Probleem Online TV app na update 29 oktober

• 31 oktober 2014
  • 14 reacties
  • 2228 keer bekeken

Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Na installeren van de update van 29 oktober op mijn tablet (Android 4.2.2) werkt de app niet meer. Hij start wel op, beginscherm met alle zenders is zichtbaar, maar geen beeld en geluid. Op Google Play is te zien dat veel gebruikers deze klacht hebben. Ik neem aan dat bij Telfort hetzelfde speelt als bij XS4ALL (zie hieronder). Is de oude versie van de app ergens te downloaden???

op website xs4all:
Storing Interactieve TV Online Android App versie 4.0.0 KPN / XS4ALL
Als gevolg van een storing kunnen klanten van Android devices waarop oudere Android software draait dan 4.3 geen gebruik maken van de nieuwe i-TV online app die in de Google Play store wordt aangeboden.

Het advies is om de i-TV online app niet te upgraden naar de nieuwe versie. U krijgt dan de foutmelding “Pakket bestand is niet correct ondertekend”.

Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
icon

Beste antwoord door Enterprise 31 oktober 2014, 11:36

Het blijft een probleem dat geregeld terugkomt na wéér een update.
Een app moet compatible zijn met zowel de software (Android-versie zoveel) en de hardware van heel veel verschillende merken en types tablets en/of smartphones.
En dat blijft lastig voor de ontwikkelaars.

Ik heb bij dit soort apps gelukkig ingesteld staan dat ze niet automatisch geupdate worden, maar pas na mijn toestemming.
Dan kan ik altijd even afwachten of er problemen mee zijn en pas updaten als de problemen zijn opgelost.
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Heb zojuist op 2 samsungs tab 10.1 getest en op beide tablets werkt het ook na de update prima
Reputatie 8
Badge +10
Het blijft een probleem dat geregeld terugkomt na wéér een update.
Een app moet compatible zijn met zowel de software (Android-versie zoveel) en de hardware van heel veel verschillende merken en types tablets en/of smartphones.
En dat blijft lastig voor de ontwikkelaars.

Ik heb bij dit soort apps gelukkig ingesteld staan dat ze niet automatisch geupdate worden, maar pas na mijn toestemming.
Dan kan ik altijd even afwachten of er problemen mee zijn en pas updaten als de problemen zijn opgelost.
Reputatie 1
Na installatie app op LG Nexus 5, Android 5.0 (Lollipop) wel beginscherm met alle zenders is zichtbaar, maar geen beeld en geluid.

@Enterpise: ... Een app moet compatible zijn met zowel de software .. en de hardware ... en types tablets en / of smartphones. En dat blijft lastig voor de ontwikkelaars...

'Tuurlijk klopt bovenstaande op zich: echter, hoewel ik een erg tevreden (en trouwe) Telfort klant ben, is de Interactieve TV Online app echt ondermaats en werkt in teveel situaties niet.
Voor de ontwikkelaars zijn er legio testmethodieken beschikbaar om dit soort problemen bij de ontwikkeling te ondervangen.
Reputatie 8
Badge +10
Na installatie app op LG Nexus 5, Android 5.0 (Lollipop) wel beginscherm met alle zenders is zichtbaar, maar geen beeld en geluid.

Android 5.0 is toch nog geen officiële release..?
Reputatie 1
Heb ook nog even Google Play er op nageslagen:

Beschrijving
Let op! Deze iTV Online app is niet geschikt voor alle Android toestellen, kijk op http://www.telfort.nl/klantenservice/dsl/Internet-tv-bellen/Interactieve-TV/Interactieve-TV-Online.htm of je toestel wordt ondersteund. Om Live TV en Programma Gemist te kunnen kijken moet je (naast een goedgekeurd toestel) verbonden zijn met je Telfort internetverbinding (wifi) en heb je minimaal Android versie 3.1 nodig.

De link of het toestel geschikt is, is dood 😞 en Android 5.0 voldoet toch echt aan de eis 'minimaal Android versie 3.1'.
De gemiddelde beoordeling is 3.3 ...
Reputatie 1
@Enterprise: jazeker is Android 5.0 een officiële release (hij wordt alleen nog niet OTA geïnstalleerd). Android 5.0 op een Nexus 5 zou moeten 'work like a charm' omdat de hardware en software door Google gedicteerd is en er geen schil omheen is gebouwd.
Reputatie 8
Badge +10
Android 5.0 op een Nexus 5 zou moeten 'work like a charm' omdat de hardware en software door Google gedicteerd is en er geen schil omheen is gebouwd.

Dat weet ik...
Maar dat wil niet zeggen dat de iTV-online app van Telfort ook al zover is dat deze met Android 5.0 overweg kan.

Ik bedoelde trouwens met 'geen officiële release' de releasedatum.

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/android-5-0-key-lime-pie-release-date-news-and-rumours-1091500
Reputatie 1
Ik bedoelde met officële release dat Google heeft aangegeven dat de software geen beta versie (meer) is en dat deze zo OTA zal worden geïnstalleerd.
Eeeuhhh, Nexus 5 + Android 4.4.4 werkt ook niet :(
Hardware en software door Google gedicteerd is, geen schil omheen gebouwd en een officiële release.

De tussenstand (data Google Play):
🙂 Samsung tab 10.1
😠 LG Nexus 5, Android 4.4.4
😠 LG Nexus 5, Android 4.4.4
😠 Sony tab Z
😠 Note 3
🙂 Nexus 7 2013 stock Android kitkat 4.4.4
😠 moto-g met Android 4.4
😠 Galaxy Note 1 met Cyanogen mod jelly bean
🙂 galaxy s4
😠 HTC One
Reputatie 1
De tussenstand (data Google Play):
😠 < Android 3.1
🙂 Cherry tablet, Android 4.1
🙂 LG Optimus L3 II
🙂 MK802, Android 4.0.1
🙂 Nexus 7 2013
🙂 Nexus 7 2013, stock Android 4.4.4 (Kitkat)
🙂 Samsung Galaxy Note
🙂 Samsung Galaxy S4
🙂 Samsung S4 mini
🙂 Samsung Tab 10.1
😠 Galaxy Note 1, CyanogenMod Jelly Bean
😠 HTC One
😠 LG Nexus 5, Android 4.4.4 (Kitkat)
😠 LG Nexus 5, Android 5.0 (Lollipop)
😠 Motorola Moto G, Android 4.4
😠 Samsung Galaxy Note 3
😠 Samsung Galaxy S2
😠 Samsung Galaxy S4
😠 Samsung Galaxy Tab
😠 Sony tab Z
Reputatie 1
Voor de mensen die de oude 3.1.4 versie willen hier is de link

https://www.dropbox.com/s/8ubnpnddghuo68b/TV%20Online%20v3.1.4.apk?dl=0

Komt van mijn andere android toestel af.

Succes ermee...
Reputatie 1
Op mijn tablet (Android 4.2.2) werkt het weer! In de app store Aptoide was de APK van versie 3.1.4 te downloaden. De versie van Marco_online gaf een foutmelding bij installeren.
Nog iets vreemds: op mijn telefoon, een Sony Xperia P met android 4.1.2 draait TvOnline 4.0.1 zonder problemen.
Het is kennelijk gewoon een kwestie van trial en error om te bepalen wat wel en niet werkt.

Nog een opmerking richting Telfort: erg teleurstellend dat er geen enkele reactie komt. Een beetje informatie, en een linkje naar een oude versie zijn toch simpel te regelen.
Ik heb net een post gezet onder een ander topic en toen zag ik deze.

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/online-tv-android-app-werkt-niet-411-android-31177/index1.html#post416410

Misschien helpt het jullie ook.

Groetjes,

Cornelis
Reputatie 1
Voor de mensen die de oude 3.1.4 versie willen hier is de link

https://www.dropbox.com/s/8ubnpnddghuo68b/TV%20Online%20v3.1.4.apk?dl=0

Komt van mijn andere android toestel af.

Succes ermee...

Werkte bij mij prima. (Huawei G700-U10 met Android 4.2.1)

Bedankt!
Reputatie 1
Versie 4.0.2. (17 november 2014) werkt (LG Nexus 5, Android (Lollipop) 5.0.1)!
De hyperlink in Google Play (http://www.telfort.nl/klantenservice/dsl/Internet-tv-bellen/Interactieve-TV/Interactieve-TV-Online.htm) is nog steeds dood.
Eindelijk weer TV kijken op de smartphone! 😃

Reageer