Prima service en gemak dient de mens.

• 11 augustus 2017
  • 25 reacties
  • 522 keer bekeken

Zojuist gebeld door een dame werkend voor Telfort en of KPN, aangaande mijn verlengbare contract.
Omdat met mijn verbruik KPN niet interresant is kwam het Telfort simonly wat ik zelf wou kiezen er uitrollen.
Alles netjes afgehandeld tot nummerbehoud aanvraag aan toe. Dus nu de brievenbus in de gaten houden voor het nieuwe telfort simkaartje.
En op 26-10 kijken of alles gaat zoals afgesproken. Nu hoef ik in september de boel niet zelf te doen, makkelijker kan het bijna niet.

Wordt vervolgd

25 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het helemaal aankomen: tegen dat het zover is bestaat er een nog interessanter pakket waar je niet meer voor kunt kiezen 🆒

Geintje uiteraard.

Klinkt netjes en als je tevreden bent is het goed toch?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Galdor, wat leuk dat je naar ons toekomt met je mobiele nummer 🙂. Als je tussendoor nog vragen hebt, stel ze gerust!
Dat ging snel.
27/8 10:33
Beste klant uw aanvraag voor nummerbehoud is bij ons aangekomen. We laten u binnen 3 werkdagen weten of de aanvraag is goedgekeurd. Groet Telfort
27/8 10:34
Beste klant uw nummer wordt 26-10 overgezet.......

Dat was wel heel snel binnen de 3 aangekondigde werkdagen.
Reputatie 6
Badge +7
Een positieve verrassing volgens mij 🙂. Leuk dat je dat hier laat weten.
De goedkeuring zelf was niet zo'n verrassing althans ik ging er wel vanuit dat dit goed zou gaan. De twee meldingen zo kort na elkaar zorgden inderdaad wel voor een grijns.
Nu afwachten tot 26 -10 en ook dat zal vast goed gaan.

Het enige wat ik me op dit moment af vraag is hoeveel zin heeft het om mijntelfort thuis en mijntelfort mobiel eventueel al te koppelen, zelf wacht ik liever tot de overname datum als alles rond is.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Galdor68, dat kun je gewoon aanmelden zodra je mobiele nummer bij ons is, geen probleem 🙂.
Ik zie het helemaal aankomen: tegen dat het zover is bestaat er een nog interessanter pakket waar je niet meer voor kunt kiezen 🆒

Geintje uiteraard.

Klinkt netjes en als je tevreden bent is het goed toch?

Wat jij hier als grap schrijft is voor mijn partner het geval zij heeft haar abo eerder afgesloten en nu 500 +200 extra ik heb na de verhoging van de abonnementen de aanvraag gedaan dus ik heb 500+700 ik heb nu dus meer waar voor mijn centen. Kortom even afwegen ze gaat verhogen of dat we als combikorting de verdubbelaar gaan kiezen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik sta in de winkel ook altijd in de verkeerde rij maar blijf dan stug staan. Het mazzeltje komt een andere keer wel.
Reputatie 6
Badge +7
Haha heel herkenbaar met die rij @GJC 😉.
Gister sms van KPN
Beste klant, uw nummer wordt over 2 dagen overgezet naar uw nieuwe telecomaanbieder. Mvg, KPN

Vandaag Telfort
Beste klant, uw nummer wordt morgen overgezet naar Telfort. U kunt tussen 9:00 en 17:30 uur enige tijd minder goed bereikbaar zijn. Plaats morgen de simkaart in uw toestel. Als we uw nummer overzetten, werkt uw oude simkaart namelijk niet meer. Groet Telfort.

Wordt vervolgd.
Reputatie 6
Badge +7
Nog 1 nachtje @Galdor68 😃.
Overzetting is een feit. Zo ver zo goed.
Minpuntje ik heb de app op mijn telefoon gezet en tot 2 keer toe werd de sms code om een wachtwoord in te stellen niet geaccepteerd.
Nu ik dit type bedenk ik me het kan er ook aan hebben gelegen dat ik in eerste instantie geen 6 Letters had gebruikt.
Poging 3 met een link via email werkte goed. Toen dus ook echt 6 letters gebruikt.

Het samenvoegen laat ik nog even voor wat het is, ik heb het via de tablet wel geprobeerd maar daar gebruik ik de browser en vind dan nergens een uit log optie wat je moet doen om te kunnen samenvoegen.

Als ik het mobiel gebruik op mijn telefoon kan zien is dit prima. Het thuis deel werkt prima via de website.

Dus op een waarschijnlijk eigen verkeerde lees actie na alles naar wens verlopen.
Badge +13
Minpuntje ik heb de app op mijn telefoon gezet en tot 2 keer toe werd de sms code om een wachtwoord in te stellen niet geaccepteerd.
Nu ik dit type bedenk ik me het kan er ook aan hebben gelegen dat ik in eerste instantie geen 6 Letters had gebruikt.
Poging 3 met een link via email werkte goed. Toen dus ook echt 6 letters gebruikt.

Het samenvoegen laat ik nog even voor wat het is, ik heb het via de tablet wel geprobeerd maar daar gebruik ik de browser en vind dan nergens een uit log optie wat je moet doen om te kunnen samenvoegen.

Als ik het mobiel gebruik op mijn telefoon kan zien is dit prima. Het thuis deel werkt prima via de website.

Dus op een waarschijnlijk eigen verkeerde lees actie na alles naar wens verlopen.

Ik heb doorgegeven aan de ontwikkelaars dat het uitloggen niet lukt op een tablet. Als het goed is, kun je nu ook samenvoegen zonder uit te loggen. Probeer het anders eens op een desktop of laptop 🙂
@Jurgen - Telfort
Voor de volledigheid ook via de chrome browser gekeken Android 6.01 samsung
Waar in het plaatje inloggen staat zou ik zodra je ingelogd bent uitloggen verwachten.
Ik heb het samenvoegen nogmaals geprobeerd via de Chrome browser en dat ging zonder uit te loggen meteen goed
En tot mijn stomme verbazing zie ik nu bovenin wel uitloggen staan.

Alles gelukt, bij deze einde overstap verslag.
Reputatie 8
Badge +11
Verschijnt bij mij ook niet in datzelfde dropdown-menu, maar wel helemaal bovenaan:

Laptop:

Op mijn tablet verschijnt het op dezelfde plek, maar dan weer alleen voor thuis. Niet voor mobiel.
Ik zie hem nu ook in de standaard browser op mijn tablet maar voor de samenvoeging niet.
Als ik nu naar de screenshot uit de andere browser kijk valt me nu de plek op waar uitloggen had moeten staan.

Ik heb doorgegeven aan de ontwikkelaars dat het uitloggen niet lukt op een tablet. Als het goed is, kun je nu ook samenvoegen zonder uit te loggen. Probeer het anders eens op een desktop of laptop :)

Ik was fout met het uitloggen de tekst is uitloggen als je niet wil samenvoegen. Maar de tekst in die uitlog knop was niet zichtbaar dat staat los van het samenvoegen.

Nogmaals behalve wat leesfouten mijnerzijds bij de voornoemde dingen is ook deze overstap naar wens verlopen.
Update
De eerste volle maand gaat nu in volgens de app.
Kijk ik naar mijn verbruik dan is nu mede door het meenemen van de bundel de 175 belminuten veel te veel.
Ik heb maar 1 of 2 minuten gebeld. Stand nu 349 minuten hoe krijg ik het op 🤔
Data laat ik constant aanstaan zelfs voor updates zelfs daar had ik over stand 1720Mb moet zo af en toe maar een filmpje kijken 💻

Ik begin al bijna aan het energie systeem te denken alles wat we niet verbruiken verrekenen na een bepaalde periode.
Maart roert zijn staart
Na de overstap in oktober 2017 tijd voor een soort review.
Bereik zoals verwacht weinig problemen, in die zin dat ik gewend was aan maar 1 of 2 streepjes binnenshuis op 4G
Waar ik me nu meer van bewust ben is de relatieve kapitaals vernietiging.
Bij KPN heb je ook een app om het verbruik te zien maar niet zoals bij Telfort je tegoeden van 2 maanden meenemen.
Als ik zie wat ik daadwerkelijk verbel dan is dit minimaal.
Neem de laatste periode februari-maart gestart met 525 belminuten en 503 over
Ik verbruik hier dus net het klantvoordeel 25 minuten in mijn geval, in de voorgaande maanden lag het verbruik niet veel hoger dus kan ik stellen dat ik maandelijks € 7,00 betaal voor 150 belminuten waar ik totaal niks mee doe. Bij KPN lag dit hetzelfde maar minder inzichtelijk omdat je elke maand opnieuw begon (125 minuten uit mijn hoofd) Gedurende de looptijd van 24 maanden zal ik dan €168 betalen voor 3.600 belminuten waar ik weinig tot niks van zal gebruiken.

Omdat ik wifi bijna niet gebruik haal ik meer nut uit mijn databundel over dezelfde eerder genoemde periode 1480Mb over van 3600.

Nu ben ik geen liefhebber van Pre-paid ooit meegemaakt dat ik toen het nodig was geen tegoed had, maar nu zou dit vermoedelijk voordeliger zijn ondanks alle haken en ogen die dat meebrengt.

Oordeel het bevalt me goed maar ik zou toch graag een totaal bundel hebben dus bijvoorbeeld 1500 eenheden voor het totaal aan Mb's belminuten en sms. Ik besef dat ik waarschijnlijk tot een groep klein verbruikers behoor, maar het zou toch fijn zijn dat je ook op het KPN netwerk weer een provider hebt die daar op in speelt, zover ik kan zeggen is die niet meer aanwezig, tenzij je voor prepaid kiest.
Ik weet wat je bedoelt met kleinere bundels.
Zelf ben ik ook geen grootverbruiker.
Maar bellen is voor mij belangrijk omdat ik geen vaste telefoon heb.
Dus prepaid gaat niet.
Maar er zijn wel alternatieven, dit is echter niet bij Telfort.
Voor mij nog belangrijker hoewel dit meer een gevoelskwestie is niet op het KPN netwerk.

Grappig om dit terug te lezen. KPN die mij belt en aanraad naar Telfort te gaan. Wat ik hier in dit topic schijf zo denk ik er nog steeds over waarom geen kleinere bundels of moeten klanten als ik dan maar prepaid nemen?

Als je naar prijzen van toen en nu kijkt valt het verhoudingsgewijs wel mee en is het slimmer om een grotere bundel te hebben, je gaat ongemerkt toch meer data verbruiken.

Ik doe niet zoveel met data, maar ik ben van ongeveer 1Gb naar 2 tot 3 per maand gegaan, maar de maandkosten zijn niet echt gestegen, dacht dat mijn eerste abbo met toen 0.5Gb data rond de 27 euro koste per maand, ook met onbeperkt bellen, zal nu goedkoper zijn met meer data.

Maar de economie is stijgende, de mensen hebben meer te besteden dus word alles duurder, mag toch niet zo zijn dat het gepeupel te veel over houd.:joy:  

Dé economie vast wel, mijn economie valt mee, niet slecht maar elke stijging word ingehaald door andere stijgingen en blijft daarmee nul of minder.

Als je geen jaren prijsindexatie hebt valt het inderdaad wel mee.

Van 1,2 voor €12,50 naar 2 Gb voor €12,92  is me die €0,42 wel waard.

Op het andere nummer die ook 2Gb krijgt zit het anders 17 nogwat voor 2 Gb

Beiden 175 belminuten.

Reageer