beantwoord

Pincode nieuwe simkaart werkt niet

• 19 november 2017
  • 7 reacties
  • 465 keer bekeken

Ik ben net overgestapt naar Telfort mobiel, ik wilde vandaag mijn simkaart activeren en het nummerbehoud aanvragen.

Online heb ik mijn simkaart geactiveerd, toen ik de simkaart in mijn telefoon stopte wilde de telefoon de pincode niet accepteren. Standaard is hij 4 x 0 zoals op de simkaart pas staat. Hierdoor is mijn telefoon geblokkeerd en kan ik er niet meer in komen. Ook niet wanneer ik mijn oude simkaart er in stop.

Wat kan ik nu doen om dit probleem op te lossen? Ik heb mijn telefoon natuurlijk wel nodig.
icon

Beste antwoord door Koffiemok 19 november 2017, 14:34

Weet je zeker dat het de pincode van de simkaart betreft? Als je namelijk 3x de verkeerde pincode intoetst dan wordt er om de pukcode gevraagd. Pas als je de pukcode 10x verkeerd ingetoetst hebt wordt de simkaart geblokkeerd. En dan heb je een nieuwe simkaart nodig.

Betreft het niet de pincode van het toestel zelf? Als het dat is gaat het dan om een iPhone of een Android toestel?
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Webcare Telfort is op zondagen niet aanwezig na het weekend zijn ze weer aanwezig op het forum, Telfort heeft wel een twitter account die ook op zondagen aanwezig zijn dus je zou het dasr kunnen proberen
Reputatie 8
Badge +9
Weet je zeker dat het de pincode van de simkaart betreft? Als je namelijk 3x de verkeerde pincode intoetst dan wordt er om de pukcode gevraagd. Pas als je de pukcode 10x verkeerd ingetoetst hebt wordt de simkaart geblokkeerd. En dan heb je een nieuwe simkaart nodig.

Betreft het niet de pincode van het toestel zelf? Als het dat is gaat het dan om een iPhone of een Android toestel?
@Koffiemok bedankt voor je reactie. Ik had mijn pincode van mijn toestel zelf al eerder geprobeerd en dat werkte niet. Daardoor dacht ik dat ik de pincode van mijn simkaart moest gebruiken.

Ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd en nu werkte het wel. Wellicht dat ik eerst een typefoutje gemaakt had.
Het antwoord is al gegeven maar bij telfort kennen de sim kaarten standaard geen pincode ook niet de 4 keer 0. Activeren in de telefoon stoppen en klaar. Pas later kan je een pincode voor je sim invoeren.
Reputatie 8
Badge +9
Het antwoord is al gegeven maar bij telfort kennen de sim kaarten standaard geen pincode ook niet de 4 keer 0. Activeren in de telefoon stoppen en klaar. Pas later kan je een pincode voor je sim invoeren.. Simkaarten hebben altijd een (standaard) pincode met een unieke pukcode. Bij Telfort is er een standaard pincode en die is 4 x 0.
@Koffiemok Met alle respect daar ben ik het uit eigen ervaring niet helemaal mee eens. Ik ben de 26ste oktober van KPN naar Telfort geporteerd voor die tijd al wel de sim geactiveerd ik had bij mijn KPN sim wel een pin voor de sim ingesteld. Bij het ingebruik nemen van de Telfort sim heb ik nooit een pincode voor de sim hoeven invoeren. In de bijgeleverde documentatie staat hier ook nergens iets over vermeld zoals de standaard 0000 die bij bijna alle providers hetzelfde is.

Eerder dit jaar bij mijn partner was het ook activeren, op de dag van overname sim in het toestel nooit de vraag gekregen voor het invoeren van een pincode. Dat verbaasde mij toen al, we konden er wel 1 instellen, maar in beide gevallen had de Telfort sim geen actieve pin vergrendeling bij eerste gebruik.

Blijkbaar ben ik niet de enige
https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/toestel-vraagt-niet-om-een-pincode-bij-het-opstarten-72070

Klein herstel het staat wel in de documentatie maar nooit nodig gehad, ook niet bij het zelf instellen van een eigen sim beveiliging.
Reputatie 8
Badge +9
Niet alle toestellen vragen actief om de pincode de eerste keer dat je een simkaart gebruikt. 1 van de reden is dat er meerdere mogelijkheden zijn om een toestel te beveiligen voor er gebruik van gemaakt kan worden. Eerst schermbeveiliging dan pas en eventuele simpincode. Maar een simkaart heeft altijd een pincode voorgeprogrammeerd in de simkaart.

Reageer