vraag

Pincode niet herkend, pukcode niet in te voeren! HELP!

• 23 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 17736 keer bekeken

Reputatie 1
HELP! Ik weet absoluut zeker wat mijn pincode is. Ik heb hem een paar keer ingevoerd maar de Samsung Galaxy Mini (4) blijft zeggen dat de cdoe niet klopt in het startmenu scherm is geen sterretje optie dus ik kan mijn PUKCode ook niet invoeren! Hoe kan ik nu in Godsnaam i n mijn telefoon???

4 reacties

Badge +2
Je praat over de pincode die je zelf als vergrendeling hebt ingesteld? Als je zelf geen back-up mogelijkheid hebt ingesteld in de zin van dat het apparaat als alternatief naar je Gmail wachtwoord vraagt, zit er niks anders op dan het toestel bij een officieel reparatie punt weer volledig te laten resetten. Ik zou zelf eerst nog even proberen het toestel volledig uit en aan te zetten. Succes!
Reputatie 8
Badge +15
Denk idd ook dat het de pincode van de schermbeveiliging is. Anders had die ondertussen de melding gekregen dat hij de pukcode in moet voeren.

Hij kan het toestel zelf ook resetten zolang hij er maar rekening mee houdt dat hij wel foto's etc kwijt zal zijn. Hopelijk heeft die recentelijk nog een backup gemaakt.

Hou de volume + / Home button / Aan-uit knop alle 3 gelijktijdig ingedrukt voor een seconde of 8.
Het toestel zal dan opnieuw opstarten. Na het logo van Samsung krijg je een liggend Android poppetje met daarboven een aantal menu opties.
Met de volume + en - navigeer je in dit menu. Je kiest voor 'whipe data/factory reset'
De aan-uit knop gebruik je om te bevestigen (enter).
Volg de stappen en bevestig daar waar gevraagd wordt.
Toestel wordt nu terug gezet naar fabrieksinstellingen en kan je weer gebruiken.

Heb je geen backup dan zal je handmatig alles weer moeten instellen.
In het vervolg zou je Gmail account kunnen gebruiken voor synchroniseren contacten.
Samsung account kunnen gebruiken of
Regelmatig een backup kunnen maken via KIES.
HELP! Ik weet absoluut zeker wat mijn pincode is. Ik heb hem een paar keer ingevoerd maar de Samsung Galaxy Mini (4) blijft zeggen dat de cdoe niet klopt in het startmenu scherm is geen sterretje optie dus ik kan mijn PUKCode ook niet invoeren! Hoe kan ik nu in Godsnaam i n mijn telefoon???

Robbert

Ik ga er vanuit dat je nog wel in je schermen kunt want dan heb ik de volgende werkende oplossing voor je.
Ik had hetzelfde probleem. Met een hekje afsluiten gaat niet want je kunt alleen getallen invullen.
Maar met de navolgende methode bereik je het zelfde resultaat

De oplossing is je puk-code invoeren -->ok drukken
dan nieuwe pincode invoeren -->ok
nogmaals dezelfde nieuwe pincode invoeren en nogmaals -->ok

zoals je ziet moet je na de PUKCODE twee maal een GEHEEL NIEUWE PINCODE invoeren !!!!
Dit alles voor het uitvallen van de schermbeveiliging maar deze kun je handmatig instellen op een langere uitvaltijd.
Je kunt je simkaart er even uithalen en dan werken je andere functies van SAMSUNG normaal, maar je kunt dan even niet bellen. De simkaart en rest van de functies zijn nm bij Samsung van elkaar gscheiden

Ik hoor graag hoe het afloopt.

Koos

Robbert

Ik ga er vanuit dat je nog wel in je schermen kunt want dan heb ik de volgende werkende oplossing voor je.
Ik had hetzelfde probleem. Met een hekje afsluiten gaat niet want je kunt alleen getallen invullen.
Maar met de navolgende methode bereik je het zelfde resultaat

De oplossing is je puk-code invoeren -->ok drukken
dan nieuwe pincode invoeren -->ok
nogmaals dezelfde nieuwe pincode invoeren en nogmaals -->ok

zoals je ziet moet je na de PUKCODE twee maal een GEHEEL NIEUWE PINCODE invoeren !!!!
Dit alles voor het uitvallen van de schermbeveiliging maar deze kun je handmatig instellen op een langere uitvaltijd.
Je kunt je simkaart er even uithalen en dan werken je andere functies van SAMSUNG normaal, maar je kunt dan even niet bellen. De simkaart en rest van de functies zijn nm bij Samsung van elkaar gscheiden

Ik hoor graag hoe het afloopt.

Koos

Reageer