beantwoord

Overstappen naar telfort - nummerbehoud

• 25 juli 2017
  • 2 reacties
  • 239 keer bekeken

Ik wil graag een Telfort Zakelijk abonnement afsluiten met nummerbehoud. Momenteel heb ik met mijn nummer een Sim Only abonnement bij Simyo. Daar loopt het abonnement per 1 augustus af. Wat betreft het nummerbehoud zijn mij een paar zaken onduidelijk:

- Wordt mijn abonnement bij Simyo opgezegd door Telfort als ik overstap(wel ergens zien staan - maar weet niet of dat ook van toepassing is in het geval van Sim Only abonnementen)?
- Hoeveel dagen duurt het voordat een telefoonnummer is overgezet? Meer specifiek:
Kan mijn abonnement bij Simyo per 1 augustus definitief opgezegd worden, waarbij ik vanaf die datum ook al met mijn telefoonnummer bereikbaar ben bij mijn nieuwe Telfort Zakelijk abonnement? Met andere woorden, is de deadline van 1 augustus ruim genoeg voor Telfort om mijn telefoonnummer over te zetten (zodat ik niet onbereikbaar ben)? Zo niet, wat is dan het alternatief?

Ik hoor het graag!

Vriendelijke groet,
Sabine Langhout
icon

Beste antwoord door Koffiemok 26 juli 2017, 19:56

@Sabinelanghout
- Wordt mijn abonnement bij Simyo opgezegd door Telfort als ik overstap(wel ergens zien staan - maar weet niet of dat ook van toepassing is in het geval van Sim Only abonnementen)?
Ja, met nummerbehoud wordt ook het abonnement bij de huidige provider opgezegd. Einddatum is de goedgekeurde datum nummerbehoud.

- Hoeveel dagen duurt het voordat een telefoonnummer is overgezet?
Prepaid: 5 werkdagen.
Abonnement: 1 maand.

1 Augustus is niet meer haalbaar. In dit geval blijft je nummer actief en kan je blijven gebruiken bij Simyo tot het overgezet is naar Telfort.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@Sabinelanghout
Ja, met nummerbehoud wordt ook het abonnement bij de huidige provider opgezegd. Einddatum is de goedgekeurde datum nummerbehoud.

- Hoeveel dagen duurt het voordat een telefoonnummer is overgezet?
Prepaid: 5 werkdagen.
Abonnement: 1 maand.

1 Augustus is niet meer haalbaar. In dit geval blijft je nummer actief en kan je blijven gebruiken bij Simyo tot het overgezet is naar Telfort.
Ik denk niet dat 1 augustus gaat lukken met overnemen nieuw nummer. Ik heb gisteren een sim only abbonement afgesloten. En vandaag de bevestiging gekregen dat mijn sim kaart is opgestuurd. Die kan ik morgen of overmorgen activeren. En dan heb je eerst een tijdelijk telefoon nummer. Mijn nummer ook van Simyo word volgens de brief die ik krijg 7 augustus dus opgeleverd. Er gaat dus wel wat tijd overheen. Over het opzeggen heb ik geen idee. Want ik had geen abo ik gebruikte altijd een prepaid telefoon nummer van simyo.

Reageer