beantwoord

Overname 0 euro contract (sim only)

• 16 december 2013
  • 5 reacties
  • 1458 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +7
Ik heb hier een 0 euro contract (ivm korting internet wat later niet is doorgegaan) sim only is het mogelijk dat dit contract overgenomen kan worden door mijn schoonmoeder daar die graag z'n contract wilt hebben en eventueel als het kan het bestaande nummer over kan zetten.

Ik vraag dit omdat er geen 0 euro contracten meer worden verkocht en ik er toch eentje heb liggen waarmee ik niks doe.
icon

Beste antwoord door Koffiemok 16 december 2013, 22:29

Een 0 euro contract was een abonnementsvorm en als je dit destijds hebt afgesloten dan is deze nog gewoon geldig. Je zou door middel van contractovername het contract op naam van je schoonmoeder kunnen laten zetten.

Als haar bestaande nummer in de laatste 2 maanden van het contract is of al contractvrij is dan kan ze na de contractovername het nummerbehoud aanvragen.

Dit is wel erg belangrijk bij een 0 euro abonnement:
U dient minimaal eens per 6 maanden gebruik te maken van uw abonnement. Indien u in een aangesloten periode van zes maanden geen gebruik hebt gemaakt van uw abonnement, dat wil zeggen, er heeft geen uitgaand of inkomend verkeer plaatsgevonden en er zijn geen bundels en/of Telfort toestellease actief, behoudt Telfort zich het recht voor uw abonnement te beëindigen

Werkt de simkaart nog? Komen er nog gesprekken op binnen en kun je nog uitgaande gesprekken doen?
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Een 0 euro contract was een abonnementsvorm en als je dit destijds hebt afgesloten dan is deze nog gewoon geldig. Je zou door middel van contractovername het contract op naam van je schoonmoeder kunnen laten zetten.

Als haar bestaande nummer in de laatste 2 maanden van het contract is of al contractvrij is dan kan ze na de contractovername het nummerbehoud aanvragen.

Dit is wel erg belangrijk bij een 0 euro abonnement:
U dient minimaal eens per 6 maanden gebruik te maken van uw abonnement. Indien u in een aangesloten periode van zes maanden geen gebruik hebt gemaakt van uw abonnement, dat wil zeggen, er heeft geen uitgaand of inkomend verkeer plaatsgevonden en er zijn geen bundels en/of Telfort toestellease actief, behoudt Telfort zich het recht voor uw abonnement te beëindigen

Werkt de simkaart nog? Komen er nog gesprekken op binnen en kun je nog uitgaande gesprekken doen?
Reputatie 6
Badge +7
Ja die werkt nog gelukkig. Dus met het overname formulier kan ik hem over laten schrijven ?
Inderdaad.
Reputatie 6
Badge +7
Ok thanks allen voor de antwoorden.
Badge +2
Ok thanks allen voor de antwoorden.

Check wel even goed of hier geen kosten aan verbonden zijn. Het alternatief zou zijn dat je het contract op jouw naam laat staan, maar het bankrekeningnummer wel wijzigt.

Reageer