beantwoord

Overlijden echtgenote

• 21 april 2018
  • 14 reacties
  • 393 keer bekeken

Reputatie 1
In 2015 is mijn echtgenote overleden. In maart 2018 kwam ik erachter dat er nog elke maand abonnementsgeld via automatische incasso werd overgeschreven naar Telfort. Dat was tijdens het doorgeven van een verhuizing... wat ik trouwens tot viermaal toe heb moeten doen. En dan was het nóg een verkeerde datum, maar tot daar.

Contact met Telfort meldde dat het teveel betaalde abonnementsgeld terugbetaald zou worden sinds het overlijden. Na het derde contact werden er 3 (drie) maanden terugbetaald. Opnieuw contact en er werd gezegd: dat moet meer zijn.
De volgende dag een telefoon van Telfort met 1. "Er bestaat geen telefoonnummer dat u heeft opgegeven" 2. "U moet niet denken dat we meer terugbetalen".

Wie kan mij duidelijke informatie geven over wat hoort?
icon

Beste antwoord door Stephen 4 mei 2018, 22:25

Hallo Nardy, mijn collega;s hebben jouw voicemail gisteren ingesproken. De resterende abbo kosten worden tussen 7 en 20 mei overgemaakt op het rekeningnummer dat je ons kenbaar hebt gemaakt.
Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik dit graag van je.
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Gecondoleerd met het verlies van je vrouw. Ook al is het even geleden.

Hier staat informatie welke je kan gebruiken bij overlijden van een contracthouder:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opzeggen-2/opzeggen-bij-overlijden.htm

misschien heb je dat al gevonden.

er staat: "Op het moment dat deze kopie binnen is, zetten we het abonnement stop per de overlijdensdatum. Teveel betaalde abonnementskosten worden terugbetaald." dus ondanks dat je het nu (pas) doorgeeft zou al het abonnementsgeld gewoon terugbetaald moeten worden omdat er verder géén tijd-restricties genoemd worden.

succes en sterkte!
Reputatie 1
Gecondoleerd met het verlies van je vrouw. Ook al is het even geleden.

Hier staat informatie welke je kan gebruiken bij overlijden van een contracthouder:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opzeggen-2/opzeggen-bij-overlijden.htm

misschien heb je dat al gevonden.

er staat: "Op het moment dat deze kopie binnen is, zetten we het abonnement stop per de overlijdensdatum. Teveel betaalde abonnementskosten worden terugbetaald." dus ondanks dat je het nu (pas) doorgeeft zou al het abonnementsgeld gewoon terugbetaald moeten worden omdat er verder géén tijd-restricties genoemd worden.

succes en sterkte!

Dankjewel.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opzeggen-2/opzeggen-bij-overlijden.htm had ik inderdaad gevonden, maar enkel gebruikt om online - met upload overlijdensakte - het overlijden te melden. Tweemaal, omdat er na de eerste melding geen reactie kwam.

Het zinnetje "teveel betaalde abonnementskosten worden terugbetaald" lijkt mij verder te strekken dan drie maanden.

Ik ga dan maar op zoek naar een soort "klachtencommissie" om alsnog een eenduidig antwoord van Telfort te krijgen.
Reputatie 8
Badge +11
Die klachtencommissie heeft pas zin als het niet naar behorend is afgehandeld. De regels die Kees-Jan aanhaalt zijn volgens mij maar voor één uitleg vatbaar (dus niet maar drie maanden) en dus moet er alsnog een correctie volgen. Daarbij ga ik er wel van uit dat de simkaart daadwerkelijk niet gebruikt is.

De klacht ligt nu hier, dus geef even de moderators van Telfort de tijd om het op te pikken en af te handelen. Elders klagen kan altijd nog.
Reputatie 8
Badge +17
Het zinnetje "teveel betaalde abonnementskosten worden terugbetaald" lijkt mij verder te strekken dan drie maanden.Bij mij ook, er staat verder geen andere restrictie bij.
Daarbij ga ik er wel van uit dat de simkaart daadwerkelijk niet gebruikt is.
zo staat het niet op de web-pagina... en aannames zijn ...

gewoon even wachten op een reactie van webcare 😉
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Nardy, welkom op het forum! namens Telfort gecondoleerd met het overlijden van jouw echtgenote. Kun je mij haar naam, 06-nummer en toenmalig adres kenbaar maken via een privébericht?
Na ontvangst ga ik dan voor jou aan de slag. Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Kun je mij haar naam, 06-nummer en toenmalig adres kenbaar maken via een privébericht?

Die gegevens heb ik in een privébericht doorgegeven
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de gegevens Nardy! Ik ga voor je aan de slag en uitzoeken wat er mis is gegaan. Ook ga ik met andere afdelingen die hierbij betrokken zijn na hoe wij deze situatie netjes voor jou gaan oplossen. Ik kom hier aanstaande donderdag 26 april op terug. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Nardy, ik heb het een en ander voor je uitgezocht en helaas is er iets misgegaan. We erkennen inderdaad dat er te weinig maanden zijn vergoed. Waarom dit niet verder is opgepakt kan ik helaas niet verklaren maar ik ga me inzetten om dit keurig voor je op te lossen. Graag ontvang ik je naam en telefoonnummer via een privébericht. Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Graag ontvang ik je naam en telefoonnummer

Die zijn doorgestuurd. Dankjewel voor de reacties.
Reputatie 8
Badge +16
Nogmaals bedankt voor alle gevraagde gegevens. Het verzoek voor het terugstorten van de resterende abonnementskosten is verstuurd. Ik verwacht dat je deze week een bericht zal ontvangen.
In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Ik hou het zelf ook voor je in de gaten totdat het is opgelost.
Reputatie 1
Ik had eerder naar dit forum moeten komen. In verhouding met mijn telefonische communicatie met Telfort-medewerkers is dit forum een revelatie. Vanuit Noord-Holland - glasvezel - naar Limburg - DSL - ben ik bij Telfort gebleven vanwege de kwalitatieve internetverbinding. Als ik bij Telfort blijf zal het mede door jullie zijn.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Nardy, mijn collega;s hebben jouw voicemail gisteren ingesproken. De resterende abbo kosten worden tussen 7 en 20 mei overgemaakt op het rekeningnummer dat je ons kenbaar hebt gemaakt.
Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik dit graag van je.
Reputatie 1
Dankjewel voor de interventie. Je collega heeft inderdaad een voicemail ingesproken en een SMS verstuurd. Ditmaal tot volledige tevredenheid mijnentwege.

Het volgende staat tussen haakjes: optionele lektuur.
(Na belastingen, Samsung, dierenarts, zorgverzekering, ... ik kan een tijdje doorgaan: laatste tijd is het alsof het herfst is in administratieland, alle zinvolle communicatieblaadjes lijken gedoemd om van de verstandsboom af te vallen. M.a.w. té veel uitdagingen voor één individu.)

De ervaring met Telfort via dit forum is een verademing.
Dankjewel.
Reputatie 8
Badge +16
Graag gedaan Nardy! 🙂

Reageer