Opzeggen ivm Overlijden

• 26 oktober 2012
  • 3 reacties
  • 2962 keer bekeken

Badge
Dag Telfort,

Er werd/wordt een bedrag van €6,81 afgeschreven van zover ik kan terug kan zien (maart 2010 tot sep 2012) en vanaf nu €6,92 (waarschijnlijk de BTW 21%)
Ik kan helaas nergens iets terugvinden in de administratie van mijn vader. 

Op de afschrift staat:  betreft factuur DD 26-10-2012, TELFORT. Een terugkomend nummer/getal kenmerk bij alle incasso's is TVAE0M255NWDI

Ik denk dat het een compuserve overgangs abbonement is naar 2009, maar weet het niet zeker. 

http://klantenservice.internet.telfort.nl/ ligt eruit.
0900 is (waarschijnlijk daardoor) overdruk . Ben al €10 kwijt aan bellen, kom er niet door heen.
10cent per minuut lees ik in mijn verbruik op 34cent per minuut. 

Opzeggen via een brief, lees ik niet echt goede berichten over. 

Kunt u mij helpen via dit forum, of kan ik op een of andere manier contact krijgen?

vriendelijke groet
Guido

3 reacties

Badge
Dag Telfort,

Er werd/wordt een bedrag van €6,81 afgeschreven van zover ik kan terug kan zien (maart 2010 tot sep 2012) en vanaf nu €6,92 (waarschijnlijk de BTW 21%)
Ik kan helaas nergens iets terugvinden in de administratie van mijn vader. 

Op de afschrift staat:  betreft factuur DD 26-10-2012, TELFORT. Een terugkomend nummer/getal kenmerk bij alle incasso's is TVAE0M255NWDI

Ik denk dat het een compuserve overgangs abbonement is naar 2009, maar weet het niet zeker. 

http://klantenservice.internet.telfort.nl/ ligt eruit.
0900 is (waarschijnlijk daardoor) overdruk . Ben al €10 kwijt aan bellen, kom er niet door heen.
10cent per minuut lees ik in mijn verbruik op 34cent per minuut. 

Opzeggen via een brief, lees ik niet echt goede berichten over. 

Kunt u mij helpen via dit forum, of kan ik op een of andere manier contact krijgen?

vriendelijke groet
Guido

Guide, allereerst geconcoleerd met het verlies! Veel sterkte gewenst.

Maar als ik jou was zou ik het toch via de post doen, dit omdat het ivm met overleiden is. Telfort wilt dan graag een bewijs van overlijden hebben. Hier kan je dan meteen een kopie van meesturen. Let er wel op deze brief aangetekend te versturen, op die mannier kan telfort nooit ontkennen hem niet ontvangen te hebben.

Daarnaast is inderdaad de service van telfort erg slecht te noemen en de overige 24 cent die je per minuut betaald zijn waarschijnlijk de vaste kosten voor het bellen buiten de bundel. Ook de terugbelservice hoef je niet te proberen want je wordt wel terug gebeld maar je komt dan gewoon in de wachtrij (wel gratis maar nog zeer irritant).

Ik hoop dat er nog een telfort medewerker komt die je verder helpt om het opzeggen via het forum te laten verlopen. Maar mijn advies is om een aangetekende brief te versturen met daarbij een kopie van de overlijdensacte. Op die manier mag telfort de opzegging nooit weigeren. Mocht er na de verzenddatum van jouw brief nog bedragen afgeschreven worden door telfort dan heb jij er recht op om deze inclusief rente terug te krijgen van telfort.
Badge +4
Als het abonnement al zo lang loopt, kan het waarschijnlijk sowieso gewoon per maand opgezegd worden?
Badge
Bedankt Triflip voor je antwoord, ga ik doen! Ik ga eerst nog langs een telfortwinkel om te achterhalen wat het abbonement inhoudt. Dat is het lastige ;-)
De afdeling mobiel heeft geen connectie met andere afdelingen zoals Internet / TV etc. 

Het enige wat ik me kan bedenken is een oud comperserve abbonement wat stil sluipend zo'n 10 jaar lang van de rekening is afgeschreven. 
Per 2009 heeft Telfort deze compuserve abbonementen overgenomen las ik ergens. Nou we gaan wel zien. 

http://klantenservice.internet.telfort.nl/ ligt er nog steeds uit. Het lijkt wel een strategie, verdienmodel van Telfort, om expres de klanten 'service' zo karig te houden.

Reageer