beantwoord

Opzeggen i.v.m. de overgang naar KPN?

• 22 januari 2020
  • 2 reacties
  • 282 keer bekeken

Omdat ik me bij KPN belazerd/opgelicht voelde ben ik overgestapt naar Telfort. Nu Telfort/KPN éénzijdig alles veranderd, heb ik dan het recht als consument om het abonnement op te zeggen en over te stappen naar een andere provider met het behoud van mijn mobiele nummer?

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Galdor68 22 januari 2020, 16:54

Dat recht heb je altijd. Als je een lopend contract hebt zal je niet zonder afkoop mogen opzeggen.

Dit staat in de veelgestelde vragen hier over.

Dat hangt er vanaf wat voor abonnement je hebt. Als je een Belbundel 2012, Belbundel 2014 of Belbundel 2015 hebt, dan heb je het recht je abonnement voortijdig op te zeggen. Dit komt omdat een verhoging of verlaging van je bundel niet meer direct ingaat, maar vanaf de volgende factuurperiode. Als je een Belbundel 2017 of Belbundel 2018 abonnement hebt, is dat nu al zo en daarom heb je dan geen recht om je abonnement voortijdig op te zeggen. Je houd gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Cruciaal is welke bundel heb je volgens de aankondiging via email. Alleen met een 2012,14 of 15 bundel heb je wat ik hieruit begrijp het recht zonder afkoop op te zeggen en over te stappen. Met de overige bundels niet, omdat er niks in jouw nadeel zal veranderen. Ben je contract vrij kan je met in acht neming van een maand opzeg termijn hoe dan ook weg.

Bekijk reactie

2 reacties

Dat recht heb je altijd. Als je een lopend contract hebt zal je niet zonder afkoop mogen opzeggen.

Dit staat in de veelgestelde vragen hier over.

Dat hangt er vanaf wat voor abonnement je hebt. Als je een Belbundel 2012, Belbundel 2014 of Belbundel 2015 hebt, dan heb je het recht je abonnement voortijdig op te zeggen. Dit komt omdat een verhoging of verlaging van je bundel niet meer direct ingaat, maar vanaf de volgende factuurperiode. Als je een Belbundel 2017 of Belbundel 2018 abonnement hebt, is dat nu al zo en daarom heb je dan geen recht om je abonnement voortijdig op te zeggen. Je houd gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Cruciaal is welke bundel heb je volgens de aankondiging via email. Alleen met een 2012,14 of 15 bundel heb je wat ik hieruit begrijp het recht zonder afkoop op te zeggen en over te stappen. Met de overige bundels niet, omdat er niks in jouw nadeel zal veranderen. Ben je contract vrij kan je met in acht neming van een maand opzeg termijn hoe dan ook weg.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @peter1432, welkom hier. 

Ik lees dat je graag weg wilt omdat we samen gaan met KPN vanwege iets in het verleden. Opzeggen is inderdaad in sommige gevallen mogelijk, Galdor68 heeft al beschreven voor welke abonnementen dat kan. Voor de reset veranderen de abonnementen niet. Alleen de naam er op. Omdat de voorwaarden van het abonnement niet veranderen kun je niet opzeggen. 

Reageer