Opzeggen en overstappen

• 24 januari 2016
  • 22 reacties
  • 853 keer bekeken

Ik ben een vaste klant van Telfort. Op 02-12-2015 had via bol.com had ik nieuwe toestel gekocht Huawei Honor 7 (Dual Sim). En gelijk problemmen had met bereik van Telfort.
1) Het ligt NIET aan sim kaart want ik had twee keer telfort sim vervangen!
2) Het ligt NIET aan mijn toestel want met sim kaarten van Lebara en Ben heb ik altijd en
overaal bereik! Ik gebruik pre paid Lebara sim als tweede sim. Kost mij geld!
De fout dus bij Telfort ligt ( technische dienst tijdens het gesprek toegegeven) en ze zeggen dat ze aan een oplossing werken en tot nu toe kunnen ze niets doen! Ik had mijn klacht meerdere keer zoals telefonisch, bij de Telfort winkel en ook on line ingedient.
Maar ik betaal wel elke maand voor iets wat ik niet kan gebruiken..!!I k gebruik mijn tel ook zakelijk en mijn klanten kunnen mij niet bereiken en andersom en dat in deze crisis...Ik heb bereik( ook niet altijd!!!) wanneer ik thuis ben. Buiten mijn huis heb ik nooit bereik!
Ik heb 300 belmin en 1000 MB kan sinds december heel weinig van gebruiken!
Hierbij wil ik mijn abo op te zeggen.
PS Ik hen nog twee abo lopen bij jullie voor mijn kinderen. De abo van mijn dochter
heeft ook slechte dekking en mijn zoon was in buitenland dus we weten niet zeker.

22 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Toch even een paar vragen...
Is slecht bereik op een 1 locatie of ervaar je dat op meerdere locaties?
2: Is mis in je verhaal dat je je eigen Telfort simkaart in een ander toestel hebt getest. Wat is daar de uitkomst van?
2: Is mis in je verhaal dat je je eigen Telfort simkaart in een ander toestel hebt getest. Wat is daar de uitkomst van?

1. meerdere locaties...namelijk nergens bereik buiten huis!!! Geen netwerk. Als ik handmatig ga zoeken naar
provaders...hij heeft aan vodafon,t mobile en geen telfort! ik gebruik al een tijdje twede prepaid sim van Lebara en hij doet gewoon overaal!!!!!
2. ik had mijn sim ook op andere toestel getest - hetzelfde bijna nooit bereik buiten huis. En wat maakt het toch uit?
het is duidelijk dat Lebara sim doet wel...dus ligt niet aan mijn toestel dat is 1. En tweede het is de bedoeling dat ik
mijn nieuwe gekochte Honor toestel wil gebruiken.
3. Verder ...Mijn dochter heeft ook hetzelfde probleem. Geen bereik buiten huis. Dat is mijn andere abo bij telfort 06xxxx3674.
Samsung mini 4. Dus deze wil ik ook opzeggen.
4.Derde abo van mijn zon 06xxxxx6070. Weet ik niet zeker ..niet echt getest, hij was afgelopen 2 mnd thuis, weinig buiten.
5. Ik betaal voor iets wat ik kan geen gebruik van maken! Ik zit al jaren bij Telfort...en het was niet de bedoeling overstappen.
Daarom had ik ook eind december alle drie abo verlengd! Maae ja...het is ook fijn als ik bellen en gebeld worden...ik heb veel last van...mensen kunnen mij niet bereiken, afsprakken gaan miss enz enz. Ik ben al lang...vanaf december bezig met overal klachten, bellen technische dienst, naar de winkel gaan en nu hier nog...het is echt om te huilen. Ik wil momenteel beide abo op te zeggen en overstappen!
ik heb vandaag abo aanvraag ingediend bij BEN...zu zullen bij telfort aanvraagen op te zeggen en nummer behouden!!!!
Graag niet moeilijk doen! ik heb geen zin in dubbel kosten. Ik moet eigelijk ook schadevergoeding aanvragen van telfort
voor de kosten van andere sim lebara en voor de schade die ik gelopen omdat ik geen bereik had!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. meerdere locaties...namelijk nergens bereik buiten huis!!! Geen netwerk. Als ik handmatig ga zoeken naar
provaders...hij heeft aan vodafon,t mobile en geen telfort! ik gebruik al een tijdje twede prepaid sim van Lebara en hij doet gewoon overaal!!!!!
2. ik had mijn sim ook op andere toestel getest - hetzelfde bijna nooit bereik buiten huis. En wat maakt het toch uit?
het is duidelijk dat Lebara sim doet wel...dus ligt niet aan mijn toestel dat is 1. En tweede het is de bedoeling dat ik
mijn nieuwe gekochte Honor toestel wil gebruiken.
3. Verder ...Mijn dochter heeft ook hetzelfde probleem. Geen bereik buiten huis. Dat is mijn andere abo bij telfort 06xxxx3674.
Samsung mini 4. Dus deze wil ik ook opzeggen.
4.Derde abo van mijn zon 06xxxxx6070. Weet ik niet zeker ..niet echt getest, hij was afgelopen 2 mnd thuis, weinig buiten.
5. Ik betaal voor iets wat ik kan geen gebruik van maken! Ik zit al jaren bij Telfort...en het was niet de bedoeling overstappen.
Daarom had ik ook eind december alle drie abo verlengd! Maae ja...het is ook fijn als ik bellen en gebeld worden...ik heb veel last van...mensen kunnen mij niet bereiken, afsprakken gaan miss enz enz. Ik ben al lang...vanaf december bezig met overal klachten, bellen technische dienst, naar de winkel gaan en nu hier nog...het is echt om te huilen. Ik wil momenteel beide abo op te zeggen en overstappen!
Reputatie 4
Badge +1
Beste Trosi, welkom op het forum. Dat je hier flink van baalt, is goed te begrijpen. Het is vreemd dat jouw Telfort Simkaart het niet doet en die van Lebara wel. Beide maken namelijk gebruik van het netwerk van KPN.

Dat je een oplossing wilt, snap ik. Je kunt alleen niet overstappen naar een andere provider wanneer jouw contract bij ons nog loopt. Opzeggen en overstappen kan per de einddatum van een contract en niet gedurende de looptijd. Graag kijk ik met je mee wat de mogelijkheden wel zijn. Kun je mij in een privébericht aangeven om welk 06-nummer(s) het gaat?
ALS TELFORT KAN GEEN SERVICE LEVEREN NATUURLIJK KAN IK ERRDER OPZEGGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OF DENK JIJ DAT IK MOET 2 JAAR VOOR NIKS ZITTEN TE BETALEN? GAAT NIET GEBEUREN!!!!!!!!!

Beste Trosi, welkom op het forum. Dat je hier flink van baalt, is goed te begrijpen. Het is vreemd dat jouw Telfort Simkaart het niet doet en die van Lebara wel. Beide maken namelijk gebruik van het netwerk van KPN.

Dat je een oplossing wilt, snap ik. Je kunt alleen niet overstappen naar een andere provider wanneer jouw contract bij ons nog loopt. Opzeggen en overstappen kan per de einddatum van een contract en niet gedurende de looptijd. Graag kijk ik met je mee wat de mogelijkheden wel zijn. Kun je mij in een privébericht aangeven om welk 06-nummer(s) het gaat?
Ligt het probleem niet aan uw eigen apparatuur? Of aan een storing of slecht bereik? Dan moet u de aanbieder eerst de kans geven om een goede oplossing te bieden. Krijgt u geen goede oplossing binnen een redelijke termijn? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het abonnement beëindigt. U hoeft dan niets meer te betalen en de aanbieder moet de dienst stoppen. U hebt soms ook recht om uw abonnementsgeld terug te krijgen. Dat kan voor de periode dat u niet volledig gebruik hebt kunnen maken van uw abonnement.
Badge +2
In hoofdletters schrijven gaat geen verschil maken. Je kan een privébericht naar Christy schrijven zodat zij met je mee kan kijken, of contact leggen met de klantenservice om eea te bespreken. Tot die tijd zal Telfort elk verzoek tot nummerbehoud afwijzen ivm je lopend contract.

Succes ermee!
ik had prive bericht naar Christy al gestuurd...en ook meerdere keer met telfort klantenservice besproken...hun voorstel 2 jaar abo afkopen???? afkopen? wat? service die zij niet kunnen leveren?
het is duidelijk dat telfort wil mij contract niet ontbinden...ze doe ook niks om te goed onderzoeken en dekking laten leveren...ze hadden iets zo maar geschreven - het ligt aan jou toestel...gewoon om mij weg te sturen...Maar met mijn toestel ik heb WEL overaal dekking met tweede sim van lebara! Ik heb geen goede gevol meer...werd niet geholpen en ze willen mij abo niet opzeggen...dat kan toch niet???? ik zit te denken om acceptgiro s van telfort laten blokkeren en latten ze dan bij de rechter tegen mij uit te leggen - WAAROM ben ik aan hun verschuldigd.
ik heb net 50 euro betaald voor degeschillencommissie, maar die krijg ik zeker terug!

Welke klachten behandelt de commissie Telecommunicatiediensten?

De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen:

De kwaliteit van de telefoon, internetverbinding en/of tv-aansluiting
De werking van het netwerk
Afsluiting van internet, telefonie en/of televisie
Dienstverlening van de provider
Hoogte van rekeningen

Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten bedragen: € 50,00.

Dit is het bedrag dat De Geschillencommissie rekent voor het behandelen van uw klacht. Dit geld krijgt u echter terug wanneer uw klacht gegrond wordt verklaard. Als De Geschillencommissie u in het gelijk stelt, wordt de ondernemer verplicht om u dit bedrag terug te betalen. In dat geval zijn er voor u geen kosten aan de procedure verbonden.

kijk hier https://www.jurofoon.nl/nieuws/2067-mobiele-beller-mag-contract-ontbinden-bij-slecht-bereik
13.01.2016
Geachte mevrouw Mamedova,

Op 5 januari 2015 heeft u ons een reactie gestuurd. U geeft aan dat u buiten het huis problemen ervaart met slechte netwerkdekking.

Omdat u aangeeft dat de problemen op meerdere plaatsen voorkomen, kan het probleem niet door het netwerk worden veroorzaakt. Het probleem wordt daarom veroorzaakt door de simkaart in uw toestel of het toestel zelf. Omdat de simkaart onlangs is vervangen, is het onwaarschijnlijk dat het probleem door de simkaart bestaat. Het probleem ligt daarom in het toestel dat u gebruikt. Graag ontvangen wij van u het type toestel. Wij zien namelijk dat u vanaf 5 december 2015 dit toestel gebruikt. Het is mogelijk dat het type toestel dat u gebruikt niet wordt ondersteund door ons of dat het defect is.

niet opgeloost!!!!!!!!!!!!!!
Acties
Camilla Mamedova

20:00

Aan: Telfort Klantenservice

Ik ben een vaste klant van Telfort. Op 02-12-2015 had via bol.com had ik nieuwe toestel gekocht Huawei Honor 7 (Dual Sim). En gelijk problemmen had met bereik van Telfort.
1) Het ligt NIET aan sim kaart want ik had twee keer telfort sim vervangen!
2) Het ligt NIET aan mijn toestel want met sim kaarten van Lebara en Ben heb ik altijd en
overaal bereik! Ik gebruik pre paid Lebara sim als tweede sim. Kost mij geld!
De fout dus bij Telfort ligt ( technische dienst tijdens het gesprek toegegeven) en ze zeggen dat ze aan een oplossing werken en tot nu toe kunnen ze niets doen! Ik had mijn klacht meerdere keer zoals telefonisch, bij de Telfort winkel en ook on line ingediend.
Maar ik betaal wel elke maand voor iets wat ik niet kan gebruiken..!!I k gebruik mijn tel ook zakelijk en mijn klanten kunnen mij niet bereiken en andersom en dat in deze crisis...Ik heb bereik( ook niet altijd!!!) wanneer ik thuis ben. Buiten mijn huis heb ik nooit bereik!
Ik heb 300 belmin en 1000 MB kan sinds december heel weinig van gebruiken!
Hierbij wil ik mijn abo op te zeggen.
PS Ik hen nog twee abo lopen bij jullie voor mijn kinderen. De abo van mijn dochter 0647493674
heeft ook geen dekking buiten huis, dus ik wil deze ook opzeggen.

Ik ben hier helemaal zat! ik heb ook klacht bij de geschillencommissie ingediend en
ik ben van plan de incasso laten blokkeren. Ik wil zien hoe jullie bij de rechter zullen
bewijzen dat ik iets verschuldigd ben! Dat ik moet blijven betalen voor de service die jullie
NIET kunnen leveren!!!!
Acties
Camilla Mamedova

5-1-2016

Aan: noreply@telfort.nl

Dat is super irritant hoe jullie de service leveren en hoe de problem wordt
aangepakt! Ik weet niet wat jullie daar zien...maar mijn verbiending met
de provader valt 20-25 keer uit per dag. Heel raar is dat het gebeurdt bijna
nooit wanneer ik thuis ben. Maar buiten de huis kan ik dus bijna nooit gebruik maken
van mijn bel/sms/ob inernet bundel van telfort.
Hey netwerk geeft aan: geen netwerk of alleen noodoproepen.
Hij springt af en toe van geen netwerk naar wel een netwerk. Maat meestal is er geen netwerk.
Ik ben niet bereikbaar ongeveer 80% van de dag en ik kan zelf ook niet bellen.

Ik ben een keer of 5 langs de winkel geweest met mijn probleem ... en blijkbaar hadden ze pasde laatste keer mijn klachten daadwerkeljk in behandeling genomen. En nu hoor
ik weer - volgens ons is er niets aan de hand en we zien dat u kunt bellen.-
Ik word hier gek van ... Ja ik kan SOMS bellen.
Als het probleem nu niet binnen 3 werkdagen opgelost wil ik mijn abbo opzeggen. De reden - van opzegging - zeer slechte dekking en service.

Zonder vriendelijke groet,

K Mamedova

Date: Tue, 5 Jan 2016 04:56:40 -0800
Geachte mevrouw Mamedova,

Op 28 december 2015 bent u in de Telfort winkel in Rotterdam geweest. U geeft aan dat u problemen heeft met uw mobiele aansluiting. Wij begrijpen dat dit vervelend is.

Inmiddels zien wij dat u dagelijks gebruik maakt van uw aansluiting. Dit geldt zowel voor bellen en sms als voor mobiel internet. Kunt u ons aangeven of het probleem is opgelost? Zo niet, dan ontvangen wij deze informatie ook graag van u.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wilt u reageren op deze e-mail? Klik dan op onderstaande link.
Let op! Na zeven dagen is het niet meer mogelijk om via de link op deze e-mail te reageren. Na zeven dagen kunt u alleen nog reageren door een nieuwe vraag in te sturen via het contactformulier op telfort.nl/contact.
Reactie versturen naar Telfort
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice mobiel
Het is mogelijk dat het type toestel dat u gebruikt niet wordt ondersteund door ons of dat het defect is.
De toestel is niet defect! Met Lebara en BEN sim kaarten krijg ik met hetzelfde toestel overal nerwerk.

ik heb net telefonisch gesproken met telfort...ze zeggen dat ik moet abo afkopen)))))) gek zeg...
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Trosi, bedankt voor het doorsturen van beide telefoonnummers. Zoals ik eerder aangaf, begrijp ik dat het enorm vervelend is om geen verbinding buitenshuis te hebben. Er zijn alleen wat dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn.

- Op beide telefoonnummers zien we regelmatig verbruik, er zijn zelfs meerdere sms'jes gestuurd om extra MB's aan te vragen
- Je geeft aan dat je op meerdere locaties buitenshuis geen bereik hebt, heb je nergens bereik buiten de deur? Als het om 1 zendmast zou gaan, kan het natuurlijk goed kloppen maar het kan niet zo zijn dat geen enkele zendmast meer werkt.
- Sinds wanneer heb je de Honor Dual Sim? En wat voor toestel had je hiervoor? Werkte het toen wel?
van 100% tijd buiten de huis ik ik misschien in 10% tijd bereik. Dat kan ik geen bereik noemen...ik kan dus nog steeds geen gebruik maken dan de diensten! ik ben in 90% tijd onberekenbaar en kan zelf niet bellen. extra mb werd aangevraagd vanwege overstapen biinen telfort naar nieuwe contract en een tijdje moest ik dus bijna zonder internet doen...maar zoals je zien ik had hem aangevraagd maar kon niet eens opmaken!!!!!!!!!!!!

Hallo Trosi, bedankt voor het doorsturen van beide telefoonnummers. Zoals ik eerder aangaf, begrijp ik dat het enorm vervelend is om geen verbinding buitenshuis te hebben. Er zijn alleen wat dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn.

- Op beide telefoonnummers zien we regelmatig verbruik, er zijn zelfs meerdere sms'jes gestuurd om extra MB's aan te vragen
- Je geeft aan dat je op meerdere locaties buitenshuis geen bereik hebt, heb je nergens bereik buiten de deur? Als het om 1 zendmast zou gaan, kan het natuurlijk goed kloppen maar het kan niet zo zijn dat geen enkele zendmast meer werkt.
- Sinds wanneer heb je de Honor Dual Sim? En wat voor toestel had je hiervoor? Werkte het toen wel?
Badge +2
Je geeft niet op alle vragen van Christy antwoord, dus ondanks je vele onnodige uitroeptekens in je tekst kan Telfort (Christy) dan nog niks voor je doen!!!!!
- 1 op beide telefoons verbruik ? klopt omdat we gebruiken van diensten als we THUIS zijn. Buiten thuis - geen netwerk.
extra MB 2 keer mijn puber dochter aangevraagd en dat was VOOR december...dus VOOR periode wanneer de problemen begonen ontstaan. Ik had ook 1 keer extra MB aangevraagd vanwege overstapen binen telfort naar nieuwe contract en ik dus een tijdje helemaal zonder MB zat.en toen dacht ik dat mijn probleem wordt binnen 2-3 dagen opgelost...niet dus,En zoals je kan OOK zien ik had hem aangevraagd maar kon niet eens opmaken. Wil je zeggen dat ik zit allemaal te verzinnen terwijl ik gewoon goed netwerk heb en mag ook van die netwerk gebruik maken? Ik had al 100 keer uitgelegd...Als ik thuis zit..kan ik bellen,smsen en interneten...buiten huis bijna nooit.

- 2 van 100% tijd buiten de huis ik ik misschien in 10% tijd bereik. En welke zendmast is dat heb ik geen idee, Dat kan ik geen bereik noemen...ik kan dus nog steeds geen gebruik maken dan de diensten! ik ben in 90% tijd onberekenbaar en kan zelf niet bellen. Wanneer en waar buiten huis heb ik wel bereik? ik kan geen bepaalde lokatie of gebied aangeven...het lijk dat de netwerk valt willekeurig en ook soms willekeurig kan opeens weer werken. Maar als hij doet..dan heel kort...10-20 minuten en daarna valt hij weer weg...

-3 ik heb Huawei Honor 7 sinds 3 december 2016. Daarvor had ik samsung mini 4...die gebruik NU mijn dochter.
En dat is mijn tweede abo 06xxxxx3674 van Telfort en sinds december heeft ze OOK hetzelfde problemen als ik - geen bereik buiten huis.

-4 VOORDAT ik in december mijn contract verlengd en voordat ik nieuwe Huawei Honor 7 gekocht had werkte allemaal goed.Dus mijn abo 06xxxx32313 +oude samsung mini4. En het werkte ook goed bij mijn dochter met combienatie haar toestel Xiaomi Mi4 en 06xxxxx3674 . Momenteel Xiaomi Mi4 is kapot...en ze had mijn oude samsung mini 4 gepakt. En werkt het niet meer.

- 5 ik heb ook nog derde abo bij telfort..van mijn zoon. Hij was afgelopen paar maanden of meer thuis of in bijenland. Hij zegt dat hij buiten huis meestal wel bereik heb.
Reputatie 4
Badge +1
Dat je niet liegt, geloof ik echt wel Trosi. Dat beweer ik ook niet. Ik snap alleen niet waar het aan kan liggen. De uitkomsten spreken elkaar allemaal tegen. Hierdoor is het lastig om je verder te helpen. Daarom stuur ik dit door naar een andere afdeling. Zij zullen dit verder uitzoeken en telefonisch contact met jou hierover opnemen.
ik ben zelf al keer of 6 naar de telfort winkel geweest maar ze kunne maar 2000 tekens invoeren en dat is te kort om sitiatie goed te kunnen uitleggen en het gaat steeds miss en fout op fout...ik had ook meerdere klachte on line indient. Het moet toch duidelijk zijn dat ik buiten huis bijna nooit netwerk heb en dat ik een recht heb om mijn contract eerder op te zeggen. ik blijf kosten voor 2 abo betalen terwijl ik niet volledig gebruik kan maken ...ik denk toch schade vergoeding aan te vragen. En die andere afdeling? hoe snel kunnen ze het oppakken en onderzoeken? Ga ze mijn bellen? hahahahha maar ik ben niet bereikbaar he?
Reputatie 2
Badge +4
Ik denk dat er in het toestel wat verkeerd staat je heb nl ook deze keus:

In het menu met instellingen kan ingesteld worden of een bepaalde applicatie geen verbinding mag maken met het mobiele internet, met het WiFi-netwerk of met geen van beide. Dit is een functie die we kennen uit andere Android-smartphones van Huawei en moet gebruikers meer grip geven op hun databundel.

Misschien staan meerdere applicaties op hetzelfde netwerk vanuit de 2 sims, zou kunnen storen. Ik denk als je het rustig met de medewerkers van Telfort overlegd je meer service krijgt. Kijk maar eens op Google, je bent de enige met Honor die deze problemen heeft

Huawei fan
Marcel
ik was al meerdere keer in de telfort winkel en ze hadden de instellingen nagekeken.
ik gebruik niiot beide sims samen..het is of en of...
ik had telfort sim zonder lebara geplaats - en dat verandert NIKS van...GEEN bereik buiten thuis. Mijn toestel is niet defect en daarom retourneren is niet mogelijk en ook niet wenselijk voor mij... hij doet het prima met andere providers zoals lebara en BEN en telfort. Dat de telfort kan geen netwerk buiten 3074XC leveren dan moet niet mijn probleem zijn, ook niet van bol.com en ook niet van huawei. Dus mooie geprobeerd het probleem op iem anders gooien. ik wordt hier gek van...van die automatische kopie paste reactie van telfort. Jullie lezen de case NIET! 1) het ligt niet aan sim want BINNEN thuis 3074XC doet hij prima en ik had al 2 keer nieuwe sim gekregen. Buiten huis heb ik in 95% tijd GEEN bereik 2) het ligt niet aan mijn toestel want met de andere sim lebara heb ik netwerk thuis en ook 100% buiten thuis. Ik had mijn telfort sim in andere simlockvrij toestel gedaan en de ene keer doet hij en de andere keer niet.

zie bijlage - de link in mail waar moet ik reageren is niet geldig!!!
Badge +2
Als je naar de dekkingskaart op www.coveragechecker.nl kijkt en zoekt op de door jou genoemde postcode is er de geruime omgeving gewoon goed bereik. Aangezien van een van je kids het bereik gewoon prima is, is er door Telfort niet te zeggen dat er geen bereik is. Dat er dus andere factoren die voor verminderd bereik zorgen, lijkt voor de hand liggend. Dat bijv lebara sim er goed in werkt wil nog niet per definitie zeggen dat er dus met het toestel niks mis is. Het toestel kan een (technische) beperking hebben waardoor hij niet goed het signaal door geeft voor alle netwerken.

Je kan hele sterke bewoordingen kiezen, Telfort zal echter niet zomaar jouw kosteloos laten vertrekken, pas na gedegen onderzoek wordt evt tot zoiets besloten, dus ik wens je er sterkte mee.

Alternatief is eieren voor je geld kiezen; toestel retourneren, ander toestel gaan gebruiken en/of je abonnement zelf afkopen.

Hoe dan ook succes ermee.

Reageer