vraag

Opgespaarde mb's meenemen bij verlengen

• 11 juli 2019
  • 10 reacties
  • 296 keer bekeken

Reputatie 3
Goedenavond, na een lange tijd weer eens terug met een vraag.

Vorig jaar 2018 een maandelijks opzegbaar abonnement genomen als test hoe Telfort zou presteren , met name in het buitenland. Dit is een nog steeds lopende maandelijks abbo met 10gb x de verdubbelaar dus 20gb met onbeperkt bellen. Deze vele gb's had ik nodig ivm werk in Europa.

Dit werk is nu gestopt dus de vele data en onbeperkt bellen is niet meer nodig.

Daar ik ook een nieuwe telefoon wil (Xiaomi mi9T) is er bij Belsimpel de mogelijkheid om het maandelijkse abbo om te zetten in een 2 jarige.

Nu de vraag, inmiddels heb ik bijna 60gb opgespaard ivm het data meenemen elke maand.

Als ik nu verleng en ik neem een 5gb x verdubbelaar en 150 min bellen blijven dan deze opgespaarde GB in takt??

FAQ schrijft immers

Als ik verleng, kan ik dan mijn ongebruikte data meenemen?

Het ligt eraan wanneer je je huidige abonnement hebt afgesloten of verlengd.
  • Abonnement afgesloten of verlengd vóór 11 mei 2015: je kan je ongebruikte MB's en minuten niet meenemen.
  • Abonnement afgesloten of verlengd na 11 mei 2015: je kan je ongebruikte MB's en minuten welmeenemen.
Je krijgt bij je verlenging altijd extra voordeel: meer MB's en minuten. Omdat we blij met je zijn.

Gaarne hierop een duidelijk antwoord voor er teleurstellingen ontstaan.

Weg bij Telfort wil ik niet en zeker niet door de ervaringen het afgelopen jaar met de problematiek 4G in het buitenland waar immers een groot topic aan besteed was :-)

Maar de opgebouwde 60gb zomaar "weggooien" zou ook zonde zijn.

10 reacties

Die 60Gb ben je dan toch zo kwijt, je neemt niet onbeperkt mee maar maar 2 maanden plus de lopende maand, dus elke maand raak je 20Gb kwijt.
Reputatie 3
Dan gaat het gefaseerd eraf en niet in 1 keer doet dan minder zeer met de vakantie voor de deur
Je bent begrijp ik meteen hoog ingestapt dat heeft als nadeel dat je niet omlaag kan.

Ik ben benieuwd naar het antwoord als je verlengt met een lagere bundel kan ik me zo voorstellen dat wat je gespaard hebt naar rato omlaag gaat.
Ik ben overgestapt van 5+5 naar 2+2 en nam gewoon de 20 Gb mee, was trouwens wel de eerste keer dat het klopte wat ik meenam.

Maar na 2 maanden het nieuwe abbo ben je alles kwijt, dus kun je de naderende vakantie nog makkelijk mee overbruggen.
Reputatie 3
Je bent begrijp ik meteen hoog ingestapt dat heeft als nadeel dat je niet omlaag kan.

Ik ben benieuwd naar het antwoord als je verlengt met een lagere bundel kan ik me zo voorstellen dat wat je gespaard hebt naar rato omlaag gaat.

Hoog ingestapt in zoverre dat het een maandelijks opzegbaar abbo is. Dus waarom zou ik niet lager kunnen gaan in een nieuwe vorm?

En idd ga ik naar een lagere bundel aan data en bellen tov nu maar leg me dan wel voor 2 jaar vast.

Lees in eerdere topics ook tegenstrijdige vertalingen dus vandaar de vraag.
Dat kan ook wel bij een nieuwe overeenkomst ik bedoelde je lopend abonnement naar beneden bij stellen. Hoewel ik begrijp dat het ook of hoofdzakelijk om het andere toestel te doen is.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Diemsetoren, welkom terug. :)

Ik lees dat je niet heel Europa meer door hoeft. Daarom heb je nu een abonnement wat niet meer bij je past. Je hebt een leuke aanbieding gezien waar je op in wilt gaan. Alleen je wilt niet je gespaarde MB's zo in een keer kwijtraken. Dat kan ik goed begrijpen.

Je hebt wat tegenstrijdige informatie gelezen dus je wil graag zekerheid. Deze willen we je zeker geven, of is eigenlijk al gegeven door Doornekamp33. Want dat is precies hoe het zit. Als je verlengt, dan neem je het opgebouwde tegoed mee. Alleen omdat het tegoed maximaal 2 factuurperiodes meegenomen kan worden zal het verdwijnen. Je mag het natuurlijk altijd opmaken. 😉 Doe dat vooral zou ik zeggen.

Je kan dus met een gerust hart op de aanbieding ingaan. 🙂
Reputatie 3
oke @Bart - Telfort dat is duidelijk dan.
Over 2 weken ga ik op vakantie en dit geeft nu de zekerheid dat niet in 1 keer de mb´s weg zijn en zal ik tijdens de vakantie goed mijn best doen. ;-)

Nog 1 vraag

De voordelen die ik nu heb aan verdubbeling en foxsports daar veranderd niets in?

Of moet ik deze weer opnieuw activeren? middels bericht cq sms?
Dat zou niet nodig moeten zijn alles wat hiervoor van belang is zoals het adres en nummer blijven hetzelfde. Hooguit dat je het sms bericht voor de verdubbelaar moet sturen vanwege een andere simkaart dat zou kunnen.
Reputatie 8
Badge +11
Ook die blijven hetzelfde zolang je geen gegevens veranderd inderdaad. Het blijft verder namelijk gewoon een actief abonnement. Dus daarvoor hoef je niets te doen. :)

Heel veel plezier op vakantie!

Reageer