beantwoord

[Opgelost] Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

• 3 januari 2018
  • 318 reacties
  • 11539 keer bekeken

Na verlengen en keuze voor een andere data- en belbundel blijven in Mijn Telfort de bundels van het vorige abonnement staan. De bundels van het nieuwe abonnement zijn niet zichtbaar. Volgens de helpdesk is dit normaal, maar dit lijkt me gewoon een storende bug! Weet iemand of/hoe dit anders opgelost kan worden?
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 12 maart 2018, 18:06

Onderwerp: Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

Beschrijving: Naar aanleiding van de wijzigingen in het mobiele abonnement, spelen bij een aantal klanten fouten in de gegevens in Mijn Telfort.
- Het aantal beschikbare en/of verbruikte MB’s klopt niet
- Het aantal beschikbare en/of verbruikte belminuten klopt niet
- De hoeveelheid resterende dagen klopt niet
- De foutmelding “Oeps, er gaat iets mis” verschijnt

Wat kun je zelf doen? Zet je 06-nummer en postcode en huisnummer in je profiel en plaats hieronder een bericht met screenshot of beschrijving van wat bij jou speelt in Mijn Telfort.
Zie je onjuiste gegevens, geef dan aan:
- Wat is je bundel?
- Wat klopt er niet (wat je ziet versus wat er zou moeten staan)? (bijvoorbeeld verbruikte MB's, totaal MB's in bundel)
- Voeg een screenshot toe van Mijn Telfort.
- Als je dat nog niet had gedaan, voeg dan alsnog je telefoonnummer toe aan je profiel.

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend.

---------

Update 15-3-2018 13:15: De belangrijkste storing lijkt te liggen in de weergave van Klantvoordeel in de bundels in Mijn Telfort. Op de factuur en in de systemen die achter Mijn Telfort draaien lijken geen problemen te zitten. Hierover volgt later meer informatie.

Update 15-3-2018 16:15: We hebben vandaag een oplossing doorgevoerd die er voor zou moeten zorgen dat klanten met klantvoordeel weer de juiste bundels moeten zien in Mijn Telfort.

Update 26-3-2018 11:30: De overige meldingen worden nog onderzocht. Het lijkt weer te gaan om een probleem in de weergave. Ik verwacht in week 14 een update te kunnen geven.

Update 3-4-2018 11:45: De meldingen worden nog steeds onderzocht. In april staan er een aantal oplossingen in de planning, waaronder een oplossing voor niet kloppende factuuroverzichten. Al jullie meldingen worden gedeeld met onze technische collega's.

Update 11-4-2018 07:00: Er wordt op verschillende vlakken gewerkt aan oplossingen. Waar we eerder vrij snel een oorzaak hadden gevonden van een verkeerde weergave, is dat bij de resterende groep melders helaas niet het geval.

Update 19-4-2018 14:00: De nieuwe voorbeelden zijn ook meegestuurd naar de technische dienst. Er lijken uiteenlopende oorzaken ten gronde te liggen aan de problemen, wat ervoor zorgt dat het onderzoek uitgebreider wordt. We hopen dat we spoedig beter nieuws kunnen brengen.

Update 30-4-2018 14:00: Het probleem wordt nog steeds onderzocht.

Update 9-5-2018 18:00: Onze technische collega’s hebben de analyse van @Ben_59 en @Pim5 bevestigd: tijdens de overgang naar een nieuw systeem, zijn er bundels van februari niet correct verwerkt. Dit betekent dat deze oudste meegenomen bundel niet als eerste is verbruikt, maar pas wanneer de andere bundels op waren. Stuur ons een bericht als je hier (financiële) hinder van hebt ondervonden, zodat we voor je kunnen nagaan hoe we dit kunnen compenseren.

Update 1-6-2018 18:00 De oorzaken van de storingen zijn boven water. In juni worden de laatste problemen weggepoetst. Mocht je nog zaken tegenkomen die niet kloppen, trek dan vooral aan de bel.
Bekijk reactie

318 reacties

Reputatie 2
"Stuur ons een bericht als je hier (financiële) hinder van hebt"
Pardon...allen hebben sws hinder er van tis zeer ongemakkelijk om niet te zien wat je verbruikt en maar hopen dat de tegoeden weer bijgeschreven word. Jullie als telfort doen maar wat blijkbaar de klant mag weer contact opnemen.
Eerst iets repareren wat niet stuk is en vevolgens weken of maanden wachten wanneer het opgelost gaat worden. Als de technische afdeling incapabel is dan bljjf af van rigoureus systeem aanpassingen. Want oplossen kan men niet blijkbaar belachelijk dat het zo lang duurd. En nogmaals pakketten aanbieden van 700MB en dan in verbruiksoverzicht een layout met GB hoe absurd pfff
Compenseer sws mensen hier op het forum die meldingen maken met screenshots van verbruik en geef de toegoeden terug waar ze recht op hebben contractueel gezien en verbruik...tis ons recht....punt
Reputatie 3
Badge +8
Beste allemaal, er is vandaag weer een update geplaatst. Het is helaas het geval dat de problemen nog steeds in behandeling zijn bij de technische afdeling. We begrijpen dat dit erg veel ongemak met zich meebrengt, onze excuses hiervoor. Er lijken uiteenlopende oorzaken te zijn voor de problemen, wat ervoor zorgt dat het onderzoek uitgebreider wordt. We hopen dat we spoedig beter nieuws kunnen brengen. Dank voor al jullie reacties en voorbeelden, we nemen alles mee!
Reputatie 1
Hallo Telfort,
Alles klopt nu in de app, de bundels, de weergave in mb's en zelfs het abonnement met de bundels is aangepast, nu staan de voordeelbundels van mb's en belminuten er ook bij!
Complimenten voor Telfort dat dit is opgelost en er geluisterd is naar haar klanten😀👍
Dit mag ook gezegd worden naar alle kritiek van mijn kant.
Ga zo door Telfort, en niet weer dingen veranderen die niet werken.

Vriendelijke groeten,
Gertjan
Reputatie 1
Jürgen,

Bedankt voor je reactie........maarrrrrrrr........

Waarom moet IK de gegevens aandragen ??
Mijn klantnummer staat in mijn profiel en het lijkt me héél sterk dat jullie op basis hiervan niet kunnen uitzoeken wat waar verkeer dis gegaan.

Sterker, de manier waarop jullie het nu spelen is :
1 : Laat de klant alle moeite doen. Die klanten die hier niet bekwaam genoeg voor zijn vallen al af.

Winst voor Telfort.

2 : De klanten die geen zin hebben om overal screenshots van te maken, facturen uit te zoeken, vallen ook af.

Winst voor Telfort.

3 : De klanten die de weg niet weten te vinden naar het forum vallen ook af.

Winst voor Telfort.

Jullie zijn de dienstverlener, wij zijn de klant.
Waar ik werk gaan we zo niet met klanten om.

Wij betalen, jullie behoren te leveren.
Als er in die dienstverlening iets mis gaat, hoor je als dienstverlener tot het uiterste te gaan om zaken voor je klant op te lossen.

Het geeft blijk van minachting voor de klant als je de rollen gaat omdraaien en je de klant verantwoordelijk gaat maken voor het oplossen van de problemen die door jezelf veroorzaakt worden.

jullie hebben alle gegevens.....waarom dan de vraag aan de klant om deze nog eens aan te leveren. Dit komt op mij over als het opwerpen van barrières.

Echt waar.....en dat er dan nog mensen zijn die deze behandeling accepteren ook :?
Reputatie 1
In de startpost wordt vermeld dat de eerstvolgende update op 21 mei komt......is dat 2019 of 2020 ??

En wanneer krijg ik ‘persoonlijk’ bericht (want deelnemer aan dit topic) over een eventuele compensatie ??

Het is weer radiostilte bij Telfort 😠
Reputatie 2
Hier ook problemen met de app..bundel is 700MB bellen 175min. Maak deze nooit op en neem dus naar de volgende maand mee. Dus dat word 2100MB en 525 min..
Vorige periode klopte het ook al niet maar gister nieuwe periode in gegaan en nu helemaal spannend zie screenshots.
En waarom ook GB in verbruiksoverzicht dit is totaal niet overzichtelijk in actuele verbruik. Mocht dit geen fout zijn maar bewuste keuze van telfort dan vraag ik mij af wat de beweegredenen waren want dit slaat nergens op en slaat de plank volledig mis.

Graag uw licht hier op,
Met vriendelijke groet.

Ps een screenshot toegevoegd oude maar 1 zoals het moet zijn.
Bij deze wil ik graag laten weten dat de belminuten en de internetbundel weer kloppen en ook het aantal dagen zo te zien.
De nieuwe periode is vandaag begonnen het klopt hier weer precies, zowel in mijn Telfort als ook in de App.
Bedankt maar weer Telfort voor het oplossen van het probleem.

Wij hebben net onze nieuwe bundel zichtbaar gekregen......
En Helaas!! Hebben alleen de belminuten en mb’s voor de nieuwe maand gekregen.
Dus missen met zij tweeën nog steeds een dikke 450 belminuten dit is diefstal naar mijn mening.
Heb de afgelopen maand maar via whatsapp gebeld en daarmee belminuten uitgespaard,
Weet nu ook niet of na 10 min. Bellen nog steeds wordt berekend.
Stond net op 152 belminuten resterend en heb nu 331 min. Dus geen compensatie gekregen.
Jammer Telfort.
Als klap op de vuurpijl krijg je een mail waarin staat dat je extra combivoordeel krijgt extra mb’s
Prima,top maar ik wil terug waar ik voor betaald heb alsjeblieft!
Badge +13
Dank voor de reacties, ik heb ze voor onderzoek doorgezet naar de techneuten.
Badge +13
De belangrijkste storing lijkt te liggen in de weergave van Klantvoordeel in de bundels in Mijn Telfort. Op de factuur en in de systemen die achter Mijn Telfort draaien lijken geen problemen te zitten. Hierover volgt later meer informatie.

Hartelijk dank aan iedereen die screenshots heeft gedeeld en zijn of haar telefoonnummer in het profiel heeft gezet. Dit heeft het onderzoek naar de problematiek ontzettend goed geholpen.
Reputatie 1
@Jurgen - Telfort Vooralsnog lijkt het meenemen weer te werken zoals het zou moeten.
En dat is zoals het schema?

Ik heb op dit moment niet de tijd en gelegenheid om e.e.a. volledig te controleren.

Volgens mij ging het met de afgelopen periode weer goed qua meenemen van minuten en mb’s.

Maar ik ga dit de komende maanden sowieso in de gaten blijven houden 😉
Reputatie 1
@Jurgen - Telfort,

Dit is hoe het zou moeten werken, en hoe het bij mij inmiddels ook werkt. De fout die in het verleden gemaakt is leidt tot te lage startwaardes, maar daarvoor ben ik al gecompenseerd. Als je die (historische) fout accepteert kloppen de rekensommen nu.

Mvg, Pim5.

@Jurgen,

Sorry maar jouw plaatje klopt niet. Dit is niet zoals het werkt. Iemand met een maandelijkse bundel van 1000 en weinig verbruik start (na verloop van tijd) elke maand met 3000 minuten.

Dank, hier was ik naar op zoek 🙂 Is jouw overzicht hoe het zou moeten werken of hoe het op dit moment ook werkt?
Reputatie 2
Badge
@Jurgen - Telfort Zoals gemeld in de reactie https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/melding-te-weinig-mb-s-en-andere-onjuiste-gegevens-in-mijn-telfort-73437/index9.html#post623783
Zijn er belminuten inderdaad met de juiste aantallen verhoogd, alleen miste ik deze maand 50 MB's.

Gekeken naar dat van mijn vrouw, daarvan is de nieuwe maand 4 dagen geleden gestart, hierbij is alles meegenomen zoals te normaal hoort te gaan.
Reputatie 1
Hi allemaal,

Hier weer een update. We begrijpen bij Telfort heel goed dat dit probleem voor iedereen heel erg belemmerend is. Deze storing wordt nog steeds onderzocht. De technici gaan er vanuit dat het om een probleem in de weergave is. De MB’s en belminuten zijn dus gelukkig niet weg. De volgende update staat gepland op 10 mei, tenzij er eerder goed nieuws is, waar we allemaal erg op hopen!

Welkom Rozemarijn!

Laat je niet gek maken door de technici, naast dat de app het verkeerd weergeeft, kloppen de facturen niet, en krijgen we ook waarschuwingssmsjes dat de bundel ondertussen op raakt. Is dus meer dan een weergavedingetje...
Fijn dat het bevestigd is, ik wil met alle plezier via de link een reactie sturen indien nodig, ik wou de komende factuur afwachten want ook ik en @Nitmar al eerder had deze gedachte. Ik ben al tevreden als ik straks na deze periode weer begin met 3600Mb of redelijker wijs in de buurt daarvan begin.

Ik zou bijna voorstellen geef iedereen eenmalig de helft van het normale aantal maandelijke Mb's erbij dat zou voor mij op 600Mb neerkomen dat zou al een redelijke geste zijn.

Ps is er ook al iets meer bekend over die vreemde 28 daagse factuur periode in de app?
Badge +13
We hebben vandaag een oplossing doorgevoerd die er voor zou moeten zorgen dat klanten met klantvoordeel weer de juiste bundels moeten zien in Mijn Telfort. Hiermee lijken helaas nog niet alle problemen rond de gegevens uit de wereld.

Spelen er bij jou geen problemen meer, dan horen we het graag! Zie je nog altijd onjuiste gegevens in Mijn Telfort? Geef dan aan:
- Welke waarde klopt niet? (bijvoorbeeld verbruikte MB's, totaal MB's in bundel)
- Welke hoeveelheid verwachtte je?
- Welke hoeveelheid zie je in Mijn Telfort?
- En voeg eventueel een screenshot toe van Mijn Telfort.
- Als je dat nog niet had gedaan, voeg dan alsnog je telefoonnummer toe aan je profiel.

Dank!
Reputatie 8
Badge +15
Is de verlenging al ingegaan?
Heb je misschien dezelfde bundels maar deze keer met extra minuten en MB's? Voorbeeld: 300 min + 100 min / 1000MB + 1000MB. Die extra minuten en MB's zie je niet bij abonnement staan. Alleen de 300 min + 1000 MB (bijvoorbeeld). Je ziet de extra minuten en MB's wel bij de belstatus.
Reputatie 1
Aanvulling op mijn eerdere bericht: Ik heb nu Jurgen's opmerking gezien dat ik vooral moet kijken of de meeneem-rekensom nú goed werkt en dat herstel van fouten in het (recente) verleden niet via de rekensom gedaan wordt maar (indien nodig) via compensatie. Met dit uitgangspunt klopt de rekensom van mijn factuur van 11 mei (zie screenshot). Immers, ik was gestart met 5298 MB, bestaande uit 498 MB uit de (toen) oudste maand, plus tweemaal 2400 MB maakt 5298 MB. Die oude 498 MB was eigenlijk te weinig maar dat negeer ik nu even (ik ben al gecompenseerd).

In de afgelopen maand heb ik dus 652 MB verbruikt, dat was dus 498 MB uit mijn oudste maand plus nog 154 MB uit een nieuwere maand. Mee te nemen is dan 0 MB + (2400 MB - 154 MB) + 2400 MB = 4646 MB. Dus met Jurgen's uitgangspunt klopt de rekensom. Ik hoop dat hij volgende maand ook klopt, dan staan mijn tellertjes weer goed.

Hallo Telfort, mijn nieuwe periode ging op 8 mei in, en daarbij is de rekensom van de MB's nog niet goedgegaan. Ik had 5298 MB, heb 652 MB verbruikt, die zou geheel uit de oudste maand moeten komen, zodat ik 4800 MB mee zou moeten nemen. Plus 2400 MB nieuw zou ik op 7200 MB moeten uitkomen. Mogelijk is mijn factuur nèt voor een software-update berekend. Bijgaand een screenshot uit de factuur PDF:

Succes ermee!
Reputatie 1
Ben benieuwd. Bij mij begint volgende week de nieuwe periode.

Blijft trouwens wel een irritatiefactortje de manier waarop er door Telfort gecommuniceerd wordt.
Niets pro-actief, eerst de problemen ontkennen, dan bagataliseren, vervolgens met afwijkende antwoorden komen, om tot slot uiteindelijk de bal weer bij de ‘klant’ te leggen.

Voor mij is het klaar. Zodra mn contract afloopt ben ik weg, en samen met mij een x-aantal gezins- en familieleden.

Als dit nu het enige akkefietje geweest zou zijn in de afgelopen periode dan kon ik er nog wel overheen stappen. Maar het gaat consequent fout bij Telfort waarna bovenstaande stappenplan door Telfort wordt afgedraaid.
Reputatie 8
Badge +17
@all4all

Vermeld jullie mobiele nummer in je forum profiel dan kan webcare zien om welke abonnementen het gaat
Badge +13

Onderwerp: Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

Beschrijving: Naar aanleiding van de wijzigingen in het mobiele abonnement, spelen bij een aantal klanten fouten in de gegevens in Mijn Telfort.
- Het aantal beschikbare en/of verbruikte MB’s klopt niet
- Het aantal beschikbare en/of verbruikte belminuten klopt niet
- De hoeveelheid resterende dagen klopt niet
- De foutmelding “Oeps, er gaat iets mis” verschijnt

Wat kun je zelf doen? Zet je 06-nummer en postcode en huisnummer in je profiel en plaats hieronder een bericht met screenshot of beschrijving van wat bij jou speelt in Mijn Telfort.
Zie je onjuiste gegevens, geef dan aan:
- Wat is je bundel?
- Wat klopt er niet (wat je ziet versus wat er zou moeten staan)? (bijvoorbeeld verbruikte MB's, totaal MB's in bundel)
- Voeg een screenshot toe van Mijn Telfort.

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend.

---------

Update 15-3-2018 13:15: De belangrijkste storing lijkt te liggen in de weergave van Klantvoordeel in de bundels in Mijn Telfort. Op de factuur en in de systemen die achter Mijn Telfort draaien lijken geen problemen te zitten. Hierover volgt later meer informatie.

Update 15-3-2018 16:15: We hebben vandaag een oplossing doorgevoerd die er voor zou moeten zorgen dat klanten met klantvoordeel weer de juiste bundels moeten zien in Mijn Telfort.

Update 26-3-2018 11:30: De overige meldingen worden nog onderzocht. Het lijkt weer te gaan om een probleem in de weergave. Ik verwacht in week 14 een update te kunnen geven.

Update 3-4-2018 11:45: De meldingen worden nog steeds onderzocht. In april staan er een aantal oplossingen in de planning, waaronder een oplossing voor niet kloppende factuuroverzichten. Al jullie meldingen worden gedeeld met onze technische collega's.

Update 11-4-2018 07:00: Er wordt op verschillende vlakken gewerkt aan oplossingen. Waar we eerder vrij snel een oorzaak hadden gevonden van een verkeerde weergave, is dat bij de resterende groep melders helaas niet het geval.

Update 19-4-2018 14:00: De nieuwe voorbeelden zijn ook meegestuurd naar de technische dienst. Er lijken uiteenlopende oorzaken ten gronde te liggen aan de problemen, wat ervoor zorgt dat het onderzoek uitgebreider wordt. We hopen dat we spoedig beter nieuws kunnen brengen.

Update 30-4-2018 14:00: Het probleem wordt nog steeds onderzocht.

Update 9-5-2018 18:00: Onze technische collega’s hebben de analyse van @Ben_59 en @Pim5 bevestigd: tijdens de overgang naar een nieuw systeem, zijn er bundels van februari niet correct verwerkt. Dit betekent dat deze oudste meegenomen bundel niet als eerste is verbruikt, maar pas wanneer de andere bundels op waren. Stuur ons een bericht als je hier (financiële) hinder van hebt ondervonden, zodat we voor je kunnen nagaan hoe we dit kunnen compenseren.

Update 1-6-2018 18:00 De oorzaken van de storingen zijn boven water. In juni worden de laatste problemen weggepoetst. Mocht je nog zaken tegenkomen die niet kloppen, trek dan vooral aan de bel.
Reputatie 1
Ik sluit me aan bij de vorige sprekers aan, drie maal contact gehad, met een onbevredigend resultaat. Ben inmiddels 2 rekeningen verder. Beste Telfort geef ons éénmalig de maximale MB en Belminuten (3 mnd., wat ik eigenlijk óók moet hebben) zoals we afgesloten hebben in ons Sim Only abonnement, en laten we met een schone lei beginnen, iedereen tevreden en positieve reclame.
Reputatie 1
Helaas kan ik hier een aardige opsomming geven van zaken die in de afgelopen periode niet goed zijn gegaan.

Incasso’s die van een verkeerd rekening nummer worden gedaan terwijl ik dit via mijntelfort goed heb aangepast.

Niet kunnen bellen en internetten in het buitenland omdat er een soort van ‘overkoepelende blokkade’ op mn sim zat. Iets wat pas na vier dagen heen en weer gecommuniceer was opgelost.

Afspraken tot terugbellen die niet worden nagekomen.

Een sms-blokkade verwijderen in MijnTelfort, die vervolgens niet verwijderd wordt. Wéér bellen met ‘klantenservice’

Ook is het blijkbaar voor Telfort onmogelijk om mijn abonnement correct weer te geven in de app. (Extra’s worden niet getoond)

Tot zo ver een kleine bloemlezing uit mijn ervaringen met Telfort.

Andere providers zullen ook hun issues hebben, maar daar op dit moment voelt iedere verandering als een verbetering.
Reputatie 2
Op dit moment weten we nog niet of alle problemen rond gegevens in Mijn Telfort zijn verholpen. Daarom vragen we om je reactie zodra de juiste hoeveelheid gegevens worden meegenomen op je factuur en in Mijn Telfort. Gegevens die eerder niet zijn meegenomen houd je daarbij buiten beschouwing. Deze worden namelijk niet automatisch gecompenseerd.

Als de systemen eenmaal voor jou technisch werken zoals het hoort, kunnen we kijken hoe we de misgelopen MB's en minuten het best kunnen compenseren.
- Loopt het meenemen goed, maar kom je nog steeds MB's en belminuten te kort? Stuur ons dan een bericht.
- Loopt het meenemen bij jou nog niet goed en heb je het al eerder gemeld, geef ons dan een update van wat er nog steeds mis gaat. Wij geven deze signalen door.
- Loopt het meenemen bij jou nog niet goed en heb je dit niet eerder gemeld, dan geven we jouw melding apart door aan de technische helpdesk om te onderzoeken.
Wees zo helder en volledig mogelijk in je omschrijving en voeg screenshots toe. Dat helpt het onderzoek enorm.

Alle betrokken teams zijn tegelijkertijd bezig om alle aangemelde problemen te onderzoeken en op te lossen.

Ik heb al 2x hier bij deze topic aangegeven dat me tegoeden niet kloppen en dat moet voldoende zijn. En tot heden niets van telfort vernomen of correctie gehad....de aangeleverde gegevens moeten meer dan voldoende zijn in combinatie van profielgegevens...telfort get your shit together...
Wat nu eindelijk wel opgepakt is dat verbruiksoverzicht weer van GB naar MB is gegaan bij mij.
Reputatie 1
Misschien moeten jullie deze discussie in een apart topic voeren. Dit topic gaat over de weergave van het aantal Mb's en wordt een beetje onoverzichtelijk.

En daar hoort ook een compensatie bij of kosteloos abonnement opzeggen.
En zo verwarrend is het niet, Telfort maakt alles verwarrend met de vele problemen die er spelen 😥
Dus Telfort kom de klanten tegemoet... dat zou al een een hele ergenis wegnemen 🙄
Reputatie 2
Badge
Vandaag is mijn nieuwe periode begonnen zoals het ook elke maand op de 11de zou moeten zijn.
Zo verre ik heb kunnen zien heb ik inderdaad mijn MB's en belminuten die ik maandelijks krijg er bij gekregen.
Fijn dat dit allemaal weer goed gegaan is, helaas is dat wel gebeurd op basis van de te lage aantallen MB's en Minuten.
Mijn vraag is dus wordt dit nog recht getrokken of moet ik zoals afgelopen maanden nog even heel erg spaarzaam blijven om weer op de maximale getallen uit te komen?

Ik lees ook dat als je kosten gemaakt hebt dat dit gecompenseerd zal worden. Ik heb geen extra kosten gemaakt, maar wil wel even kwijt dat ik ontiegelijk spastisch ben omgegaan met Bellen en Internetten om maar te voorkomen dat ik bij volgende foutieve afboekingen van MB's en Minuten geen extra kosten zou maken.

Reageer