beantwoord

[Opgelost] Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

  • 3 januari 2018
  • 318 reacties
  • 11504 keer bekeken

Na verlengen en keuze voor een andere data- en belbundel blijven in Mijn Telfort de bundels van het vorige abonnement staan. De bundels van het nieuwe abonnement zijn niet zichtbaar. Volgens de helpdesk is dit normaal, maar dit lijkt me gewoon een storende bug! Weet iemand of/hoe dit anders opgelost kan worden?
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 12 maart 2018, 18:06


Onderwerp: Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

Beschrijving: Naar aanleiding van de wijzigingen in het mobiele abonnement, spelen bij een aantal klanten fouten in de gegevens in Mijn Telfort.
- Het aantal beschikbare en/of verbruikte MB’s klopt niet
- Het aantal beschikbare en/of verbruikte belminuten klopt niet
- De hoeveelheid resterende dagen klopt niet
- De foutmelding “Oeps, er gaat iets mis” verschijnt

Wat kun je zelf doen? Zet je 06-nummer en postcode en huisnummer in je profiel en plaats hieronder een bericht met screenshot of beschrijving van wat bij jou speelt in Mijn Telfort.
Zie je onjuiste gegevens, geef dan aan:
- Wat is je bundel?
- Wat klopt er niet (wat je ziet versus wat er zou moeten staan)? (bijvoorbeeld verbruikte MB's, totaal MB's in bundel)
- Voeg een screenshot toe van Mijn Telfort.
- Als je dat nog niet had gedaan, voeg dan alsnog je telefoonnummer toe aan je profiel.

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend.

---------

Update 15-3-2018 13:15: De belangrijkste storing lijkt te liggen in de weergave van Klantvoordeel in de bundels in Mijn Telfort. Op de factuur en in de systemen die achter Mijn Telfort draaien lijken geen problemen te zitten. Hierover volgt later meer informatie.

Update 15-3-2018 16:15: We hebben vandaag een oplossing doorgevoerd die er voor zou moeten zorgen dat klanten met klantvoordeel weer de juiste bundels moeten zien in Mijn Telfort.

Update 26-3-2018 11:30: De overige meldingen worden nog onderzocht. Het lijkt weer te gaan om een probleem in de weergave. Ik verwacht in week 14 een update te kunnen geven.

Update 3-4-2018 11:45: De meldingen worden nog steeds onderzocht. In april staan er een aantal oplossingen in de planning, waaronder een oplossing voor niet kloppende factuuroverzichten. Al jullie meldingen worden gedeeld met onze technische collega's.

Update 11-4-2018 07:00: Er wordt op verschillende vlakken gewerkt aan oplossingen. Waar we eerder vrij snel een oorzaak hadden gevonden van een verkeerde weergave, is dat bij de resterende groep melders helaas niet het geval.

Update 19-4-2018 14:00: De nieuwe voorbeelden zijn ook meegestuurd naar de technische dienst. Er lijken uiteenlopende oorzaken ten gronde te liggen aan de problemen, wat ervoor zorgt dat het onderzoek uitgebreider wordt. We hopen dat we spoedig beter nieuws kunnen brengen.

Update 30-4-2018 14:00: Het probleem wordt nog steeds onderzocht.

Update 9-5-2018 18:00: Onze technische collega’s hebben de analyse van @Ben_59 en @Pim5 bevestigd: tijdens de overgang naar een nieuw systeem, zijn er bundels van februari niet correct verwerkt. Dit betekent dat deze oudste meegenomen bundel niet als eerste is verbruikt, maar pas wanneer de andere bundels op waren. Stuur ons een bericht als je hier (financiële) hinder van hebt ondervonden, zodat we voor je kunnen nagaan hoe we dit kunnen compenseren.

Update 1-6-2018 18:00 De oorzaken van de storingen zijn boven water. In juni worden de laatste problemen weggepoetst. Mocht je nog zaken tegenkomen die niet kloppen, trek dan vooral aan de bel.
Bekijk reactie

318 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Als je contract afgelopen is kun je verlengen. Je krijgt dan nieuwe voorwaarden. Mocht je contract nog niet afgelopen zijn, dan kun je overwegen het af te kopen en een nieuw contract aan te gaan. Dit is zelden of nooit een goedkope(re) optie.
Reputatie 1
Ik betaal vóór 400minute en 1.5 gigh 15€
Als ik dat vergelijk met 5gigh en 150 minuten
Dan profiteren ze heel veel van mij toch???
Reputatie 8
Badge +11
Helemaal duidelijk. Bedankt voor de terugkoppeling. Ik ga het doorgeven.
Reputatie 2
Badge
Ik heb het wat tijd gegeven om op 1 te komen staan, maar zowel op de website als in de app blijven we op 0 verzonden SMSjes staan.
Reputatie 8
Badge +11
Het heeft even geduurd, maar ik heb een reactie mogen ontvangen. Het probleem met het aantal sms'jes zou opgelost moeten zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen?
Bij mij blijft de teller in de app stoer op 0 (nul) staan. Dat is dus absoluut onjuist.
Reputatie 2
Badge
Even test sms gestuurt, zal later laten weten of ik wat zie staan.
Reputatie 8
Badge +11
Het heeft even geduurd, maar ik heb een reactie mogen ontvangen. Het probleem met het aantal sms'jes zou opgelost moeten zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen?
Reputatie 8
Badge +11
Dat is ook een optie inderdaad. Al denk ik eerder gezegd dat daar niet voor gekozen wordt omdat sms toch nog een onderdeel is van het abonnement, maar wie weet. Er wordt nog naar gekeken.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is mooi Bart. Of gewoon de hele specificatie van sms weghalen. Ik hoef niet perse te zien hoeveel het er wel zijn, maar 0 klopt per definitie maar zelden.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb een antwoord mogen ontvangen. De sms blijft op 0 staan inderdaad. Dit komt omdat jullie allemaal onbeperkt sms'en hebben. Nu begrijpen we dat je toch graag wilt zien hoeveel sms'jes je hebt verstuurd. Het is nu doorgegeven aan de developers of het aangepast kan worden.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor het melden. Ik heb het nu doorgezet naar de Technische Afdeling. ik verwacht deze week nog een antwoord hier op te krijgen. Dan horen jullie dat uiteraard van mij.
Reputatie 2
Badge
Bart, hierbij de screenshot. Is niet alleen bij mij, maar inderdaad ook bij anderen. Bij mij thuis merk ik hetzelfde bij mijn vrouw.
Reputatie 8
Badge +11
@Bart - Telfort
Dat sms'jes op 0 blijven staan is waarschijnlijk een breder probleem. Ook ik zie in de app al een aantal periodes altijd 0 staan, terwijl in principe dagelijks minimaal 1 sms verstuur.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is wel apart inderdaad. Ik zie inderdaad een aantal op de teller staan. Maar in Mijn Telfort staat deze dus nog op 0. Heb je een recent screenshot voor mij? Dan ga ik wederom navraag doen. 🙂
Reputatie 2
Badge
Beste Bart bedankt voor je antwoord. Ik heb reeds meerdere sms berichten verzonden, maar de teller staat op 0, dit is wat ik bedoel.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb een antwoord mogen ontvangen. De 11e is de datum waar op je nieuwe bundels ontvangt. Deze dag is de eerste dag waar de telling begint. De laatste dag is elke 10e. Ik ga even uit van het screenshot van de 17e dat je stuurde. Je hebt toen gekeken en stond er nog 24 dagen te gaan. Dat klopt wel, want, 31-17+10=24 dagen.

En dan de sms'jes. Deze staat inderdaad op 0. Begrijp ik dat je het niet nodig vind dat deze er staan als je geen sms hebt verstuurd? Dus dat de sms teller pas in beeld komt wanneer je daadwerkelijk een sms hebt gestuurd?
Reputatie 2
Badge
Er stond inderdaad 23 dagen. Wat ik ook al eerder eens heb opgemerkt en dat is niet persé nodig, is dat het aantal SMSjes die verzonden zijn blijft staan op 0.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi, ik zie dat je elke 11e van de maand nieuwe bundels krijgt. De periode van 11 juli tot 11 augustus is 31 dagen. Vandaag zou er dus in Mijn Telfort nog 24 dagen moeten staan, maar er staat 23 dagen toch? Dan mis je inderdaad een dag. Ik ga dit intern aangeven, hopelijk kan het worden aangepast. Bedankt voor het melden.
Reputatie 2
Badge
Beste Bart,

MB's kloppen nu wel ze worden sinds deze maand meegenomen.
Het aantal dagen is momenteel nog wel te kort.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi MandersOnline, ik pak heb even over van Jasper. Ik begrijp dus dat niet alle MB's worden meegenomen. Dat is niet fijn. Excuses. Hoeveel mis je? Ik wil graag eens meekijken namelijk.

En ook zie je dat de dagen niet kloppen tot de nieuwe bundel? Heb je daar screenshots van? Dan ga ik kijken wat ik hier in kan betekenen.
Reputatie 2
Badge
@Jasper - Telfort
Even wat late reactie, de opmerking die ik plaatste met geen reactie heeft te maken met dat vorige maand niet alle MB's mee gingen en dat het opgepikt zou worden door een moderator wat dus niet gebeurde. De verdubbeling en Combivoordeel vallen hier dus geheel buiten.
Dan heb ik nog wel steeds heb is dat aan het begin van de maand staat dat ik 29 of 30 dagen nog heb om de betreffende MB's en Minuten te gebruiken. In de loop van de tijd wordt dit dan alsnog gecorrigeerd en heb ik wel 30 of 31 dagen de tijd.
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat alles nu goed staat in Mijn Telfort. Daar ben ik blij om. Bedankt. 🙂
Ik kan melden dat alles nu is zoals ik verwacht aan het begin van een nieuwe maand. Netjes 30 dagen en het aantal Mb's en belminuten kloppen ook. De belminuten ging al langer goed de data ogenschijnlijk niet nu heb ik afgelopen maand zuinig gedaan en inclusief de verdubbeling zie ik de te verwachten cijfers. Dus voor mij probleem opgelost. Zie ik de volgende periode andere getallen ga ik er van uit dat het door het gebruiken is, meenemen is fijn maar ik heb ze om te gebruiken.
Reputatie 8
Badge +11
Wat zou er nog precies mis gaan? Ik heb het voor je nagekeken en bij beide 06-nummers zie ik de verdubbeling wel actief zijn. Ik hoor het graag van je! Dat kan ook in het topic waar je het er eerder over had met Rozemarijn, dan blijft het overzichtelijk op 1 plaats.
Reputatie 2
Badge
Vandaag nieuwe maand gestart, volgens mij kloppen nu wel de meegenomen MB's en minuten.
Alleen wat ik wederom opmerk ik heb nu nog 30 dagen te gaan hier gaat het nogsteeds mis, later i de maand was het de vorige keer wel ergens ineens goed getrokken.
Vind het erg jammer dat er geen reactie is gekomen door een moderator de afgelopen maand blijkbaar is de melding dat het is opgelost ook een teken om niet meer er op te reageren als mensen toch nog problemen ervaren.

Reageer