beantwoord

[Opgelost] Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

• 3 januari 2018
  • 318 reacties
  • 11508 keer bekeken

Toon het eerste bericht

318 reacties

Reputatie 1
Hallo

Ik heb het idee dat als ik mijn eigen administratie bekijk m.b.t hoeveel mb's die ik heb op mijn mobiel dat deze afwijkt van wat de telfort heb mij aangeeft.
Ik heb hier over al een paar keer gebeld.
De ene medewerker geeft aan dat wat ik aangeef juist is en dat er na gekeken word. Na een poosje belde ik weer en werd mijn verteld dat de factuur juist was en dat ik fout was.
Hierop heb ik alle facturen vanaf begin van dit contract gechecked met mijn eigen administratie. Tot en met februari zie ik geen noemenswaardige verschillen. In maart zie ik wel een verschil.
Volgens de factuur neem ik dan 2800 mb mee.
Daaroverheen komt neem ik aan nog mijn normale 1400 mb. Dus een totaal van 4200 mb. Zoals mij word uitgelegd is deze 2800 mb al inclusief de nieuwe maand.
Opnde factuur van februari staat 2200 (en nog wat) menemen. Hier kwam dus ook de 1400 nog overheen want anders kan je niet eindigen met 2800.
Nubis mijn vraag dus eigenlijk kan iemand mij uitleggen hoe het nu zit met deze mb's?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is anders wil ik hem nog wel veder toe ligten. Ik heb een excel bestand waarin ik zelf mijn mb's bij hou. Indien nodig wil ik deze ook wel sturen zodat iemand van julie ze naast elkaar kan leggen en mij dan kan vertellen hoe het zit. Eventueel wil ik ook nog wel meer gegevens over mijnzelf geven als dat nodig is.
Met vriendelijke groet
Nitmar
Reputatie 1
Hallo

(Alle mb's heb ik afgerond op 100 tallen)
In de app staat dat ik in begin van deze periode ongeveer 3000mb heb. Dit is volgens mij niet juist. Volgens de factuur van maart heb ik 2800 mb megenomen naar de volgende maand. Volgens mij zal ik dan van 10 maart tot 10 april 2800+1400(is mijn bundel per maand)=4200 mb hebben.
Op de factuur van april staat verbruik 1100 mb. Dus dan zal er 1100mb af gaan en 1400 bij komen. (maximaal us 3x 1400) ik zal dan volgens mij dan ook van 10 april tot 10 mei 4200 mb moeten hebben.(namelijk 4200 (begin maart)-1100 (verbruik)+1400(nieuwe bundal)=maximaal 4200) En niet wat de app aangeeft.

De volgende update staat dus gepland
op 30 april. 'k Ben benieuwd.
Reputatie 1
Dat je maximaal 3 maand kunt meenemen is mij duidelijk.
Maar om een voorbeeld te noemen.
Deze maand heb ik 1400 gekregen. Van de vorige maand nog 1400. En van de maand daar voor nog 1000. Vervolgens gebruik ik 1100 mb. De oudste mb's gebruik je het eerst is mij verteld. Dus. Eerst gaat van de 1000-1100=-100. Dus de 1000mb van 2 maanden geleden is op.
1400-100=1300. Dus van de mb's van de vorige maand is 1300 over.
De nieuwe maand zal ik dus 1400 mb's weer krijgen. Plus 1400 mb's van de vorige maand plus 1300mb's van de maand daar voor. (in totaal dan dus 1400+1400+1300=4100) dit is wat anders dan de 3000 die de app aangeeft.
(Zoals aangegeven rond ik de mb's op hondertallen af. Daarom verwacht ik een verschil van max 200 mb's. Dit ook omdat ik het elke maand de factuur check en dan kijk wat ik heb verbruikt. Tevens valt mij op dat mijn telefoon vaak en hoger verbruik aangeeft dan mijn factuur)
Ik zal even een afbeelding bijvoegen van mijn eigen administratie. Gebruik is gebaseerd op de factuur en de rest mb's ook gebaseerd op de factuur. Tot en met februari klopt het vanaf maart is er een verschil.

Reputatie 1
Ik sluit me aan bij de vorige sprekers aan, drie maal contact gehad, met een onbevredigend resultaat. Ben inmiddels 2 rekeningen verder. Beste Telfort geef ons éénmalig de maximale MB en Belminuten (3 mnd., wat ik eigenlijk óók moet hebben) zoals we afgesloten hebben in ons Sim Only abonnement, en laten we met een schone lei beginnen, iedereen tevreden en positieve reclame.
Reputatie 2
Hier ook problemen met de app..bundel is 700MB bellen 175min. Maak deze nooit op en neem dus naar de volgende maand mee. Dus dat word 2100MB en 525 min..
Vorige periode klopte het ook al niet maar gister nieuwe periode in gegaan en nu helemaal spannend zie screenshots.
En waarom ook GB in verbruiksoverzicht dit is totaal niet overzichtelijk in actuele verbruik. Mocht dit geen fout zijn maar bewuste keuze van telfort dan vraag ik mij af wat de beweegredenen waren want dit slaat nergens op en slaat de plank volledig mis.

Graag uw licht hier op,
Met vriendelijke groet.

Ps een screenshot toegevoegd oude maar 1 zoals het moet zijn.
Reputatie 1
Hierbij nog een paar screenshots van Mijn Telfort en van de Laatste periode!!. Ik heb 1500 MB internet met combivoordeel maakt dit dus 3000MB mag meegenomen worden naar de volgende maand dus zou ik in totaal 9000Mb moeten hebben!!. Heb de laatste periode maar 258Mb gebruikt dus zou ik in de nieuwe periode dus er weer 3000MB bij krijgen en met het nieuwe tegoed weer 9000Mb moeten hebben, maar ik heb er maar 8742MB een verschil van 258 MB, en dat is dus precies wat er gebruikt is!!!. Vreemd!!. hetzelfde gebeurd met de belbundel!!. Daar heb ik per maand 400 belminuten en met het combivoordeel moet dat 800 Belminuten zijn. Dus na 3 maanden met heel weinig bellen 2400 Minuten. en dat is ook altijd zo geweest. echter klopt dat nu ook niet meer zie screenshots. Dit is allemaal gaan spelen na de invoering van de vernieuwing, daarvoor totaal geen problemen gehad. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee?.
Nog even een update na onderstaand bericht. Bij mij is het nog steeds niet opgelost, maar ik begrijp dat ik niet de enige ben.

MijnTelfort geeft nog steeds aan dat ik deze maand ben begonnen met 2791 MB, in plaats van 4341 MB.

Van deze maand neem ik volgens de 'foute telling' nog 585 MB mee naar de nieuwe maand. Dit hoort echter 2135 MB te zijn (doordat er 1550 MB te weinig is meegenomen).

Ik vind het erg vervelend dat ik zelf moet controleren wat er wordt meegenomen en dat dit probleem nu al maanden duurt. Het wordt steeds moeilijker het overzicht te houden. Graag hoor ik dat dit probleem spoedig wordt opgelost. Dank.

Goedemorgen,

Ik heb al een tijdje een abonnement van 1500 MB per maand. Ik spaar elke maand, zodat ik (meestal) de maximale hoeveelheid MB's van twee maanden meeneem. Ik heb dus elke maand 4500 MB (twee maanden 1500 plus de 1500 van de nieuwe maand) te gebruiken.

De afgelopen maanden ging dit telkens goed. Nu blijkt echter in de nieuwe maand dat Mijn Telfort aangeeft dat ik veel minder MB's heb meegenomen, terwijl ik die wel had mee moeten nemen.

In de afgelopen maand heb ik 1659 MB gebruikt. Ik had dus 2841 MB mee moeten nemen van de oorspronkelijke 4500 MB. Echter heeft Telfort maar 1291 MB meegenomen naar de nieuwe maand, zodat ik gestart ben met 2791 MB in plaats van 4341 MB.

Hierover heb ik de afgelopen week gebeld, maar uw telefonische klantenservice kwam er niet uit en ik zou teruggebeld worden. Dat is niet gebeurd.

Graag zie ik dan ook terug dat ik deze maand 4341 te besteden heb. Dank.
Hier ook van hetzelfde, de mb’s heb ik niet bij gehouden omdat die hier ieder keer ongeveer rond de 3000 mb is.
Wel hebben wij met 2 nummers ineens een belminuten alarm...
Met 2 nummers bijna 350 belminuten verbruikt..
Alles boven de 10min. ( de minuten die vallen onder lekker lang bellen, oftewel, na 10 min. Gratis )
Wordt gewoon volledig afgerekend.
Ik heb van 2 nummers de minuten bijelkaar geteld en blijkt dat er gewoon alles in rekening wordt gebracht bij 1 nr. Zijn en 150 min. Weg en bij het andere 200 min. Dit is toch diefstal??
Ik kan altijd bellen zoveel ik wil, nu moet ik erg opletten dat ik niet alles kwijtraak.
En als ik over de bellimiet ga moet ik vast betalen.
2x gechat met een medewerkster maar de ene kon me niet helpen, de andere zei dat ze me niet kon helpen.oftwel, zoek het maar uit!
Gisteren telefonisch contact gehad en werd mij gezegd dat ik af moest wachten en dat als ik buiten mij tegoed kwam ze het misschien wel recht zouden trekken.
Ben altijd tevreden over Telfort maar begin het nu niet meer zo leuk te vinden, ieder keer wat.
Wij betalen toch gewoon op tijd onze rekening? Mag je toch verwachten dat hier iets aan gedaan word
@Ben_59 dat lijkt dan toch te kloppen wat je verbruikt kan je niet meenemen. Maar dat zullen we verder maar aan de Telfort medewerkers overlaten, Ik ben er ook nog niet helemaal zeker van waar het nu misgaat. De getallen die ik zag op mijn factuur opgeteld klopten wel, maar niet de 3600 die ik gewend was, ik moet hier wel bij zeggen dat ik de laatste paar maanden wel bewust meer data verbruikte.
Bij ons gaat het alleen om de belminuten.
Heb alle minuten opgeteld en daar klopt het al niet.
Als je na 10 min. Gratis belt en er vervolgens bij een telefoontje van 20 minuten ook 20 min. In rekening worden gebracht ipv van 10 min. Wie heeft er dan een andere rekenmachine?
Zo kom je snel door je belbundel heen op deze manier. Maar zie ze maar eens terug te krijgen...
Jammer..
Bij ons gaat het alleen om de belminuten.
Heb alle minuten opgeteld en daar klopt het al niet.
Als je na 10 min. Gratis belt en er vervolgens bij een telefoontje van 20 minuten ook 20 min. In rekening worden gebracht ipv van 10 min. Wie heeft er dan een andere rekenmachine?
Zo kom je snel door je belbundel heen op deze manier. Maar zie ze maar eens terug te krijgen...
Jammer..

Je zou inderdaad verwachten 35 gesprekken van 10 minuten en langer te kunnen voeren met genoemde 350 minuten.
Ja...precies, heb NOOIT mijn belminuten op en bij andere nummer nog minder...
Neem altijd toch wel een 200 min. Mee.
Maar ze gooien het op de “storing” en je moet maar afwachten.
Telfort heeft de troef in handen, we zijn afhankelijk van hen, is jammer dat je nu moet oppassen met bellen want zo zijn 178 minuten héél snel op...
@busje heb je soms na maart 2018 verlengt? Want als ik zo in de nieuwe tarievenlijst kijk vind ik dat na 10 minuten gratis bellen niet meer terug.
https://www.telfort.nl/algemeen/tarieven/mobiel-abonnement-tarieven-maart-2018.htm
Reputatie 1
@Galdor68 Nou ik heb elke maand aan het begin van de periode 9000Mb internet en 2400 belminuten. Heb afgelopen maand veel minder dan 3000Mb gebruikt dus + 3000Mb voor de nieuwe maand moet dan zowiezo max van 9000Mb zijn. We wachten de bevindingen van de technische mensen van Telfort maar af en zien het dan hoe het weer goed komt.
@busje heb je soms na maart 2018 verlengt? Want als ik zo in de nieuwe tarievenlijst kijk vind ik dat na 10 minuten gratis bellen niet meer terug.
https://www.telfort.nl/algemeen/tarieven/mobiel-abonnement-tarieven-maart-2018.htm

Nee, Galdor 68, hebben beide abonnementen verlengd in oktober en november 2017.
Medewerkster van Telfort heeft gezegd dat na 10 min. Gratis bellen nog steeds aanstaat.
Klopt van geen kanten!
Reputatie 1
Ik heb van het weekend even de facturen nog wat beter bekeken.
Uitgaande van de berekening van telfort dus het volgende.
In de periode van januari naar februari nam ik 2200 mb mee. (Dit is wat ik ook heb berekend)
2200+1400=3600. Dus in de periode vaan februari naar maart zal mijn bundel 3600 moeten zijn.
De periode van februari naar maart.
3600-1100=2700. 2700+1400=4100 mb.
De periode van maart naar april.
4100-1100=3000. 3000+1400=4400 mb.
Max is 1400x3=4200.
Dus neem ik 4200 mb mee.
De periode van april naar mei moet ik 4200 mb.
Vopgens Telfort neem ik naar 1600 mb mee.
Dus 1600+1400=3000.
Deze 1600 mb kan ik niet vinden waar hij weg kom.
Mischien dat ieman mij dit kan uitleggen
Reputatie 1
Nou er is niks uit te leggen op moment want we horen niks op dit moment.(Ja volgende update vrijdag 30 April wat ook niet klopt!!) Alleen dat er helemaal niks van klopt is duidelijk!!. Lijkt mij verstandig dat ze weer terug gaan naar de oude situatie voor het nieuwe systeem werd ingevoerd want dat werkte wel heel goed en klopte altijd!. Is schijnbaar weer een nieuw systeem ingevoerd wat totaal niet goed getest is want dan waren al deze problemen wel te voorschijn gekomen. Ik neem aan dat we vandaag weer een update te lezen krijgen over de vorderingen.
Beste jurgen,

Op 18 april is mijn nieuwe bundel ingegaan. En in tegenstelling tot vorige maand klopt naast de databundel de belbundel nu ook niet.

Ik hoor deze maand in totaal 6000 MB aan data te hebben, en 1200 belminuten. Echter heb ik deze maand 5177 MB aan data en 1138 belminuten.

Ik heb opnieuw een screenshot van het overzicht in de Telfort app toegevoegd.

Met vriendelijke groet,
Patrick
Nou er is niks uit te leggen op moment want we horen niks op dit moment.(Ja volgende update vrijdag 30 April wat ook niet klopt!!) Alleen dat er helemaal niks van klopt is duidelijk!!. Lijkt mij verstandig dat ze weer terug gaan naar de oude situatie voor het nieuwe systeem werd ingevoerd want dat werkte wel heel goed en klopte altijd!. Is schijnbaar weer een nieuw systeem ingevoerd wat totaal niet goed getest is want dan waren al deze problemen wel te voorschijn gekomen. Ik neem aan dat we vandaag weer een update te lezen krijgen over de vorderingen.

Ja, vindt het ook jammer dat er niemand van Telfort reageerd.😭
In tegenstelling tot Patrick D. Die mb en een 800 belminuten heeft( klopt ook niet) maar wél nog voldoende kan bellen heb ik nog 150 belminuten en durf bijna niet te bellen want de minuten verdwijnen als sneeuw voor de zon.
En het blijft helaas stil aan de overkant.
In de oude situatie nooit geen problemen gehad.
Reputatie 3
Badge +8
Hi allemaal,

Hier weer een update. We begrijpen bij Telfort heel goed dat dit probleem voor iedereen heel erg belemmerend is. Deze storing wordt nog steeds onderzocht. De technici gaan er vanuit dat het om een probleem in de weergave is. De MB’s en belminuten zijn dus gelukkig niet weg. De volgende update staat gepland op 10 mei, tenzij er eerder goed nieuws is, waar we allemaal erg op hopen!
Bedankt Rozemarijn voor je reactie.
Maar blijft voor mij de vraag: als wij nu onze belminuten volgens de status van nu( nog 164 min.) op hebben terwijl ik zeker weet dat wij beide nog zeker een dikke 350 min, zouden moeten hebben wat dan?
Dan worden er bij ons extra kosten in rekening gebracht?
Eigenlijk van de zotte dat ik nu niet durf te bellen omdat ik bang ben dat ik zo alles op heb.
Reputatie 1
Maar word het probleem met de weergave van GB ipv Mb's nog opgelost of aangepast!!!
Dit is toch niet handig zo met de weergave in GB!
😡
Reputatie 1
Hi allemaal,

Hier weer een update. We begrijpen bij Telfort heel goed dat dit probleem voor iedereen heel erg belemmerend is. Deze storing wordt nog steeds onderzocht. De technici gaan er vanuit dat het om een probleem in de weergave is. De MB’s en belminuten zijn dus gelukkig niet weg. Het probleem lijkt te ontstaan door een fout in de gebruikersidentificatie in een van de achterliggende systemen. De volgende update staat gepland op 10 mei, tenzij er eerder goed nieuws is, waar we allemaal erg op hopen!

Ten eerste bedankt voor de informatie.
Dit zorgt bij mij nog wel voor eennpaar vragen en ik hoop dat deze worden beantwoord.

1. Je gaf aan dat dit een fout in de weergave is. Hoe kan het dan dat er in de periode van maart naar april in de factuur staat dat ik 2800 mb mee neem. Elke maand krijg ik 1400 mb er bij. Dus zal ik 4200 mb moeten hebben. Vervolgens staat in de factuur van april dat ik 1100 mb heb gebruikt. Dus zal ik 3100 mb moeten meenemen en niet 1600 mb zoals op de factuur staat.
Mijn vraag is als het alleen maar een fout in de weergave is waarom staat het dan fout op de factuur van april. (Periode maart naar april)

2. Er staat in de tekst dat er iets fout gaat met de gebruikersidentificatie. Betekend dat dat iemand anders mijn gegevens kan zien? Zo dat er egens wat fout gaat waardoor er vij mb's van iemand anders worden afgeschreven? En dat daarom ook op de factuur de verkeerde gegevens komen te staan.

Als ik zo terug lees van wat jij en ik net hebben geschreven kom ik tot de volgende conclusie.
Ergens in het systeem gaat er iets fout met de gebruikersindentificatie. Hierdoor neem ik de mb's van iemand anders mee. En dat is dan de reden waarom het aantal mb's dat ik volgens de factuur meeneem niet klopt.
Dit is de enige scenario die ik kan bedenken aan de hand van de gegeven die ik nu heb.

Ik wacht met spanning af wat er gebeurt als mijn nieuwe maand in mei ingaat en wat voor update er dan komt. Zoals in begin aangeven op ik op een reactie van u.

Met vriendelijke groet
nitmar

Reageer