beantwoord

[Opgelost] Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

• 3 januari 2018
  • 318 reacties
  • 11508 keer bekeken

Toon het eerste bericht

318 reacties

Reputatie 1
In mijn telfort klopt de belbundel niet. Die moet 2400 minuten zijn. Deze klopt ook niet op de factuur daar moet 1600 belminuten meegenomen worden ipv. 1598 minuten! Internetbundel klopt wel.
Zie bijlages.
Hier kloppen de belminuten ook niet. Zou 2400 belminuten moeten zijn!! maar geeft 2283 Belminuten aan als start van de nieuwe periode!!!!. Internetbundel lijkt wel goed te zijn met 9000MB als begin.Zie de bijlages. Graag een oplossing hiervoor.
Beste Telfort. Vorig week heb ik een extra abonnement erbij genomen. Vanaf toen word het aantal smsjes en het aantal bellen niet meer weergegeven, blijft op 0 staan. Het probleem doet zich voor bij alle 2 de abonnementen.(verschillende tel nummers). In de app en op mijn Telfort.
Het aantal minuten en MB,s klopt dacht ik wel.

Mvg Henk
De belangrijkste storing lijkt te liggen in de weergave van Klantvoordeel in de bundels in Mijn Telfort. Op de factuur en in de systemen die achter Mijn Telfort draaien lijken geen problemen te zitten. Hierover volgt later meer informatie.

Hartelijk dank aan iedereen die screenshots heeft gedeeld en zijn of haar telefoonnummer in het profiel heeft gezet. Dit heeft het onderzoek naar de problematiek ontzettend goed geholpen.

Na verlengen en een andere bundel, worden mijn bundels voor data en minuten niet juist weergegeven. Heb nu een 4GB met 400 minuten abonnement. In de app en ‘mijn Telfort’ wordt nu een databundel van 18,3GB en een belbundel van meer dan 1000 miljoen minuten weergegeven. Ik heb het idee dat de databundel wel klopt als mijn tegoed van mijn oude abonnement is meegegaan naar het nieuwe abonnement. Ik heb een screenshot van de app bij dit bericht gedaan.

De informatie op ‘mijn telfort’ geeft nu de juiste grootte van de bundels aan. Alleen, nu is mijn komende factuur plotseling veel hoger? Over de eur30 terwijl ik een abonnement heb van eur18,50. Wat is hier de reden van Telfort?
Reputatie 2
Badge
@Jurgen - Telfort
Ik lees in de laatste update van 3 april het volgende: " Het is niet mogelijk om de tegoeden handmatig aan te passen."
Mag ik hieruit opmaken dat men genoegen moet nemen met de lagere waarden en dat als je overhoud het in de komende maanden vanzelf oplost door het meenemen van de MB's en Belminuten?
Ik heb zelf nog altijd een probleem met de datum, vandaag staat er dat dit de laatste dag is terwijl dat normaal liep tot en met de 10de van de maand.
Dan heb ik nog wel een opmerking, er staat sinds kort 1,x GB in plaats van de overgebleven MB's Hierdoor kan ik uiteraard niet nagaan hoeveel MB's ik nog over heb.

----------------------------------------------------------------------
Dan een tweede melding van onjuiste getallen en in rekening gebrachte SMSjes op 26 februari op de factuur van mijn vrouw, zelfde adres, maar niet zelfde nummer uiteraard als in mijn profiel vermeld.

Heel vreemd is de aantal MB's die verschilt met het verbruik boven en onder. Als ik de 0 euro factuur van maart pak komen het aantal opgetelde MB's wel overeen. Afronding is mogelijk die ene MB die ontbreekt.

Het aantal Belminuten klopt niets van. Verbruik boven 173 eventueel met de 18 van de 0 euro factuur kom ik niet uit op 303 verbruikt, waar ik wel op uit kom 191 verbruikt.
Verder 525-303 = 222 meenemen en al zeker niet 177 meenemen. Verschil wat dat betreft 45, maar als ik de 191 van de 525 af haal kom ik uit op 334 meenemen wat een verschil is van 112 minuten te weinig.

Dan als laatste ook hier lijkt de maand een dag eerder te stoppen, maand zou moeten lopen tot en met de 21ste en er zijn nog 11 dagen resterend vandaag op 9 april. wat maakt dat ik eindig op 20 april.

Wat verwachten wij:
Vooral een correctie van 112 belminuten en die ene MB zoals vermeld zal een afronding zijn en de duur van de maand een dagje opschuiven.

Bovenstaande afbeelding laat zien dat er 3 smsjes zijn verzonden. Alle 3 naar mijn en tevens zelfde nummer en dus zou dat binnen de bundel moeten vallen. Er zijn dus extra kosten in rekening gebracht die niet kloppen. Graag dit recht zetten want er is immers al voor betaald binnen het abonnement.
Reputatie 1
Het wordt met de dag gekker met Telfort!!. Zo heb ik nog 8,7Gb internet en 2379 belminuten, en een half uur later is alles bijna weg!!!!. Is nu nog 1GB internet en 300 Belminuten en de periode staat op nul wat ook niet kan want de nieuwe periode is vandaag weer ingegaan!!. Ik ben er met gemak wel klaar mee op deze manier!!. Iets wat goed werkt wordt vernieuwd of hoe Telfort het ook noemt en de ellende begint!!. Op deze manier heb ik totaal geen controle meer over mijn verbruik van het internet en de belminuten.Ik zou nu 9Gb internet moeten hebben en 2400 Belminuten. Ik heb namelijk ook combivoordeel!!. Als dit zo door gaat met Telfort zal ik als mijn abonnement is afgelopen het zeker niet meer gaan verlengen. Ik snap ook niet waarom mijn telfort zonodig vernieuwd moet worden want het werkte toch goed??. hoor grrag wat hier aan gedaan wordt. Afbeeldingen bijgevoegd!!
Badge +13
Als eerst: ik begrijp de teleurstelling en frustratie over deze melding. Excuses voor het ongemak.

Er wordt op verschillende vlakken gewerkt aan oplossingen. Ik kan helaas niet voor iedereen individueel aangeven wat dat betekent, omdat de problemen erg divers zijn. Dat zijn de oorzaken ook. Waar we eerder vrij snel een oorzaak hadden gevonden van een verkeerde weergave, is dat bij de resterende groep melders niet het geval.

We kunnen niet per klant handmatig waarden terugdraaien of belminuten, MB's, sms'jes of resterende dagen optellen bij de huidige totalen.

Als er onterecht bedragen in rekening worden gebracht en je kunt dit aantonen, zou ik je willen vragen om een nieuw topic te starten of via andere weg contact met ons op te nemen. Dat is namelijk wel iets dat we kunnen corrigeren. Voor het overzicht van dit topic, lijkt het me beter om dit niet hier te bespreken.

Op basis van dit topic informeer ik de beheerders van de systemen, zowel Mijn Telfort als de achterliggende systemen, van de problemen die er bij jullie spelen. Nogmaals dank voor jullie herhaalde meldingen en dank voor jullie geduld.
Reputatie 1
Bedankt voor de informatie. Hierbij het nieuwste probleem waar ik tegen aan loop. Bij de start van de nieuwe periode zijn er al een paar dagen verstreken! alleen kloppen de maximale belminuten op 2 minuten na wel en bij de internetbundel mis ik 258Mb totaal moet(9Gb) zijn.
Sinds de wijziging van februari is het misgegaan met de extra MBs en belminuten die ik bij mijn abonnement heb. Omdat ze toen nog op de factuur stonden had ik goede hoop dat het nog goed zou komen. Inderdaad werden de beschikbare MBs halverwege de maand opgewaardeerd naar het niveau dat ik had verwacht. Met de nieuwe factuur klopt er helemaal niets meer van! Ik ben ongeveer 1,5 Gb kwijt. Op de factuur staat niet meer vermeld dat ik 500MB en 100 belminuten klantvoordeel heb. Het aantal MB waar vanaf mijn verbruik is afgetrokken klopt ook niet, dat had 4500 moeten zijn.

Graag een oplossing hiervoor.
Zouden jullie de klantvoordeel MBs en belminuten niet standaard aan alle betreffende abonnementen kunnen toevoegen?
Groet
Reputatie 2
Badge
Ik zal voor dat extra te betalen een nieuw topic aanmaken.

Echter zat ik vandaag mijn minuten en MB's te controleren.
Ik had op maandag ochtend 400 belminuten en nu heb ik na amper bellen er nog maar 397.
Het lijkt er dus op dat ik 0 belminuten er bij heb gekregen.

Verder had ik 1,2 GB aan data daar zou dan 700 MB bij moeten komen, ik denk dat ik er maar 500 bij heb gekregen, maar zoals al eerder gemeld is dit amper te controleren aangezien er nu 1,X GB staat en niet meer het exacte aantal MB's wat je nog over hebt.

Probleem waar ik langzaam tegen aan ga lopen is dat het voor mij na 2de maand van te weinig Belminuten en MB's dat ik op den duur het ook niet meer kan bijhouden hoeveel er ontbreken...
Ik mag dus hopen dat de getallen op de factuur dan kloppen en heb ik weer een hoop uitzoekwerk.
Reputatie 3
Badge +2
Geachte Telfort,

Ondanks dat ik lees dat jullie hard werken aan allerlei oplossingen voor diverse problemen wil ik toch melding maken van een fout in mijn bundel, gewoon omdat je fouten behoort te melden om daar later eventueel aanspraak op te kunnen maken.

Mijn abonnement is 2000 MB per maand, echter krijg ik er maar 1500 bij. Ik heb de bijlagen bijgevoegd en vertrouw erop dat dit wordt gecorrigeerd bij eerstvolgende mogelijkheid
Daar ben ik ook weer 🙁
Vandaag nieuwe MB en bel bundel, klopt wederom niks van.
Ook de aantal dagen van abonnement deugt niet. 28 dagen in plaats van 30 of 31.
De 10de gaat de nieuwe maand in en de 11de wordt het nieuwe tegoed altijd bij geschreven.
Bij gevoegd de bijlage van het nieuwe tegoed.
Helaas nog geen nieuwe factuur binnen gehad.
Reputatie 1
Mijn abb is zonder pardon en zonder vooraf melding gestegen met ruim 3 euro per maand.

Bye bye Telfort.
Reputatie 1
Goedenavond,
Ook voor mijn geld dat ik een abonnement heb met 1000 + 1000 mb extra afgelopen maand had ik nog 5,1 over en aangezien je de mb's 3 maand mee kunt nemen zou de teller weer op 6000 moeten staan.
Ik heb dit nu een aantal maanden aangekeken omdat ik de mb's niet gelijk nodig heb. Maar zou binnenkort op vakantie toch wel alles willen gebruiken en weten wat ik nog over heb.
Groeten Gerhard
Reputatie 3
Badge +2
Nevermind, voor mij is opgelost na vriendelijke uitleg van een mevrouw aan de telefoon, was gewoon mijn eigen stomme rekenfout,

Sorry en fijn weekend!!
Reputatie 1
Hallo Telfort, ik heb sinds het nieuwe factuursysteem is ingevoerd een tweetal issues:

Allereerst klopt de melding "aantal dagen resterend" tot het eind van mijn maand niet, dat resterende aantal dagen moet 1 hoger zijn. Normaal rekende Telfort altijd met het aantal volle etmalen dat je bundel nog geldig was (exclusief de lopende dag).

Verder lijkt er een rekenfout te zijn ontstaan in mijn MB's en belminuten. Het lijkt erop dat ofwel een oude maand die ik nog mag meenemen (minuten en MB's) niet meegenomen wordt. Volgens mij moeten mijn startwaardes per 8 april opgetrokken worden naar 7200 MB en 2400 minuten. Zie screenshot. Kunnen jullie dit voor mij oplossen?
Reputatie 1
Goedenmorgen,
Ik een abonnement heb met 500 + 700 mb extra afgelopen maand had ik nog 2,6 Gb over en aangezien je de mb's 3 maanden mee kunt nemen zou de teller nu op 3,5 Gb moeten staan, maar de teller staat nu op 2,9 Gb. Ik heb dus nu ca. 300 Mb maar erbij gekregen.
Waar is de overige 600 Mb gebleven?
Ik heb nog geen factuur gekregen, kan ik hiervan nog schermafdruk maken.
mvg Hans
Reputatie 1
In aanvulling op mijn eerdere opmerking: Ik heb gezien dat mijn probleem ook al in de factuur zit, niet alleen in Mijn Telfort. Zie mijn factuur van 9 april jl. met mijn commentaren er op geschreven.

Reputatie 1
Goedenmorgen,
Ik een abonnement heb met 500 + 700 mb extra afgelopen maand had ik nog 2,6 Gb over en aangezien je de mb's 3 maanden mee kunt nemen zou de teller nu op 3,6 Gb moeten staan, maar de teller staat nu op 2,9 Gb. Ik heb dus nu ca. 300 Mb maar erbij gekregen.
Waar is de overige 600 Mb gebleven?
Ik heb nog geen factuur gekregen, kan ik hiervan nog schermafdruk maken.
mvg Hans
Goeden avond,
Na verschillende berichtjes hier geschreven is er nog steeds geen verbetering.
Weer te weinig MB en nu ook bel min.
Zelfs de aantal dagen van het abonnement klopt niet.
Mijn abonnement bestaat uit 1000mb,
300 belminuten.
Mijn verbruik is altijd onder de 1000mb.
Omdat ik voor mijn zomervakantie "aan het mb sparen" ben.
Ik heb het idee dat het verbruik van de afgelopen periode wordt afgeschreven in plaats van de 1ste maanden die je mag meenemen.
Ook de bel minuten mag je meenemen van 2 maanden.
Met het begin van de nieuwe periode loopt tot de10de, heb ik recht op totaal 3000mb en 900 bel min.
En een volledige maand en geen 28 dagen.
Sinds de nieuwe facturering gaat het helemaal mis.
Wanneer wordt er hier nu eindelijk iets aangedaan?
Zie de bijlages van de nieuwe en de vorige periode.
Reputatie 1
Goeden avond,
Na diverse berichtjes hier geschreven is er nog steeds geen verbetering.
Weer te weinig MB.
Ik heb een abb. 500 Mb + 700 Mb
Zoals in de bijlagen is te zien dat ik in maart 2900 Mb had en in deze periode tot heden 608 Mb gebruikt had en volgens factuur 1749 MB meeneem naar de volgende periode.
Dus uitgerekend: 2900-608+1749= 4041 Mb en niet 3377 Mb zoals op de factuur staat.
En als ik op mijn saldo kijk is het 2948 Mb.
Volgens mijn berekening 2900-608+1200 Mb (nieuwe periode)= 3492 MB
Kan iemand mij vertellen wat hier fout gaat?

Hans
Reputatie 1
Waarom krijgen wij geen reactie van Telfort meer?:?
Reputatie 6
Badge +7
Ik weet niet of je het eerste bericht gelezen heb zal wel niet! want daar staat namelijk.

Volgende update: vrijdag 20 april
Reputatie 1
Ik had dat bericht nooit gezien.
Ik wacht rustig af
Reputatie 3
Badge +8
Beste allemaal, er is vandaag weer een update geplaatst. Het is helaas het geval dat de problemen nog steeds in behandeling zijn bij de technische afdeling. We begrijpen dat dit erg veel ongemak met zich meebrengt, onze excuses hiervoor. Er lijken uiteenlopende oorzaken te zijn voor de problemen, wat ervoor zorgt dat het onderzoek uitgebreider wordt. We hopen dat we spoedig beter nieuws kunnen brengen. Dank voor al jullie reacties en voorbeelden, we nemen alles mee!

Reageer