beantwoord

[Opgelost] Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

• 3 januari 2018
  • 318 reacties
  • 11552 keer bekeken

Toon het eerste bericht

318 reacties

Reputatie 3
Badge
Ik kan melden dat de waarden overeenkomen met de foute waarden van de factuur, dus dat ik die MB's en Minuten ook in mijn telfort mis.
Hier ook de belminuten niet goed zie afbeelding!!. Mb's zijn 9000Mb is goed zo te zien maar belminuten moeten 2400 minuten zijn en dat klopt niet!!. Graag het probleem oplossen aub.

Christina
@Jurgen - Telfort.
Beste Jurgen,
De mee te nemen mb's van de vorige periode klopt niet.
Ik heb recht op 2000mb's mee te nemen naar deze periode + 1000mb's van deze nieuwe periode, is samen 3000mb's
Het verbruik gaat van de eerste overgebleven mb's af, net als bij de periode 11-01-2018 tot 10-02-2018
Van de 3000mb's heb ik maar 656 gebruikt.
Zie de bijlages.
Eerst even de opmerking dat het een beetje verwarrend werkt dat het blauw op de factuur het verbruik aangeeft, waar deze in de app en op Mijn telfort leegloopt, maar dat zal een kwestie van wennen zijn.

Dan nu de factuur is goed echter in zowel MijnTelfort mobiel als in de app lijkt de hoeveelheid niet goed te worden weergegeven.
Als ik naar de factuur kijk en zie dat ik 2.205Mb over heb en 1.395Mb meeneem kom ik op de gebruikelijke 3600Mb
Echter kijkende naar de verbruiksstatus op zowel de app als mijntelfort lijk ik met 2.594Mb te zijn begonnen ofwel ruim 1.000Mb minder dan verwacht. De Belminuten kloppen wel.

Groeten Galdor.
Reputatie 1
Hoi Jurgen,
Ik vertelde dat ik 1039 Mb erbij gekregen had en totaal 3377 Mb.
Waarschijnlijk klopt dit ook, want in de factuur las ik dat ik 2177 Mb mee nam naar deze periode.
Volgens mij is het nu goed, ik wacht nu de volgende periode af.
Beste Jurgen,

De databundel die ik deze periode ontvangen heb klopt volgens mij ook niet. Ik heb 5177 MB ontvangen, echter zou dat volgens mij 6000 MB moeten zijn. De belbundel (1200 minuten) is wel correct.

Groeten,
Patrick
Badge +13
Dank voor de reacties, ik heb ze voor onderzoek doorgezet naar de techneuten.
Badge +13
Beste Jurgen,

De databundel die ik deze periode ontvangen heb klopt volgens mij ook niet. Ik heb 5177 MB ontvangen, echter zou dat volgens mij 6000 MB moeten zijn. De belbundel (1200 minuten) is wel correct.

Groeten,
Patrick

Dank!
Zonder telefoonnummer in je profiel, kan ik het alleen niet doorzetten ...
Beste Jurgen,

Groeten,
Patrick

Dank!
Zonder telefoonnummer in je profiel, kan ik het alleen niet doorzetten ...

Excuus, profiel aangepast.

Groeten,
Patrick
Badge +13
Dank, hij is gemeld.
Helaas klopt mijn aantal belminuten ondanks allerlei beloftes nog steeds niet. Ik kreeg aanvankelijk een nota van 5-3-2018 waarin i.p.v. 350 minuten slechts 270 minuten mee werden genomen naar de volgende periode, daarop volgde een "0,00" nota van 8-3-2018 waarin wel juist werd aangegeven dat er 350 minuten werden meegenomen, maar in mijn Telfort is die correctie niet doorgevoerd en werd mijn beginsaldo gewoon 270 + 175 = 445 minuten en geen 525.
Na verlengen en keuze voor een andere data- en belbundel blijven in Mijn Telfort de bundels van het vorige abonnement staan. De bundels van het nieuwe abonnement zijn niet zichtbaar. Volgens de helpdesk is dit normaal, maar dit lijkt me gewoon een storende bug! Weet iemand of/hoe dit anders opgelost kan worden?

Na verlengen en een andere bundel, worden mijn bundels voor data en minuten niet juist weergegeven. Heb nu een 4GB met 400 minuten abonnement. In de app en ‘mijn Telfort’ wordt nu een databundel van 18,3GB en een belbundel van meer dan 1000 miljoen minuten weergegeven. Ik heb het idee dat de databundel wel klopt als mijn tegoed van mijn oude abonnement is meegegaan naar het nieuwe abonnement. Ik heb een screenshot van de app bij dit bericht gedaan.
De belangrijkste storing lijkt te liggen in de weergave van Klantvoordeel in de bundels in Mijn Telfort. Op de factuur en in de systemen die achter Mijn Telfort draaien lijken geen problemen te zitten. Hierover volgt later meer informatie.

Hartelijk dank aan iedereen die screenshots heeft gedeeld en zijn of haar telefoonnummer in het profiel heeft gezet. Dit heeft het onderzoek naar de problematiek ontzettend goed geholpen.

Na verlengen en een andere bundel, worden mijn bundels voor data en minuten niet juist weergegeven. Heb nu een 4GB met 400 minuten abonnement. In de app en ‘mijn Telfort’ wordt nu een databundel van 18,3GB en een belbundel van meer dan 1000 miljoen minuten weergegeven. Ik heb het idee dat de databundel wel klopt als mijn tegoed van mijn oude abonnement is meegegaan naar het nieuwe abonnement. Ik heb een screenshot van de app bij dit bericht gedaan.
Vandaag of eigenlijk gister is bij mijn partner de nieuwe periode ingegaan, de factuur staat nog niet online echter via de app(zie screenshot) is het met de data beter gegaan dan bij mij, wel een vreemd getal geen 4500 maar 4463, de belminuten zijn opvallender dit zou 525 moeten zijn.

Als ik in mijn eigen app en mijntelfort kijk staat de data ook nog onjuist of in ieder geval veel lager dan verwacht. Zie voorgaand bericht hierover.
Badge +13
Update 26-3-2018 11:30: De overige meldingen worden nog onderzocht. Het lijkt weer te gaan om een probleem in de weergave. Ik verwacht in week 14 een update te kunnen geven.

@Olav Bos @Galdor68 @Firmill Dank voor de toevoegingen en screenshots.
@Jurgen - Telfort.
Beste Jurgen,
De mee te nemen mb's van de vorige periode klopt niet.
Ik heb recht op 2000mb's mee te nemen naar deze periode + 1000mb's van deze nieuwe periode, is samen 3000mb's
Het verbruik gaat van de eerste overgebleven mb's af, net als bij de periode 11-01-2018 tot 10-02-2018
Van de 3000mb's heb ik maar 656 gebruikt.
Zie de bijlages.

Voor informatie nog een extra bijlage van een gedeelte 1ste berekening 10 februari. t/m 14 februari. waarin staat dat ik 2000mb mag meenemen naar de volgende maand.
@Jurgen - Telfort ik kom er ineens achter dat het bij mij allemaal wel klopt ik heb een rekenfout gemaakt :8 Waar ik 3600Mb verwacht kan alleen als ik geen mobiele data zou verbruiken. Dus het getal 2594Mb is wel goed dat is de actuele beginstand voor april 1200Mb voor nieuwe bundel plus wat ik meeneem 1394Mb.

We moeten het aan de hand van de factuur nog narekenen maar dezelfde denk/rekenfout is op het andere screenshot vermoedelijk ook van toepassing.
@Jurgen - Telfort:
Inmiddels gaat de nieuwe maand in en "mis" ik nog steeds 75 belminuten. Duurt dus nu al meer dan een hele periode. Zou Telfort sieren het handmatig te corrigeren als blijkbaar de "automatische" oplossing op zich laat wachten.
Ik ervaar het in elk geval als klantonvriendelijk en een slechte dienstverlening.
@Jurgen - Telfort:
Inmiddels gaat de nieuwe maand in en "mis" ik nog steeds 75 belminuten. Duurt dus nu al meer dan een hele periode. Zou Telfort sieren het handmatig te corrigeren als blijkbaar de "automatische" oplossing op zich laat wachten.
Ik ervaar het in elk geval als klantonvriendelijk en een slechte dienstverlening.

Maar hoeveel belminuten heb je in de vorige periode verbruikt? Zijn dat soms die 75 minuten dan is het alleen maar logisch dat je die niet mee kan nemen.
@Jurgen - Telfort:

Maar hoeveel belminuten heb je in de vorige periode verbruikt? Zijn dat soms die 75 minuten dan is het alleen maar logisch dat je die niet mee kan nemen.

Beste Galdor, dat begrijp ik, maar als je de hele topic had gelezen stond er al dat ik al de vorige periode begon met 75 minuten te weinig. Dus ongeacht mijn verbruik "mist" er gewoon 75 minuten.
Reputatie 1
Ook het verbruik werkt volgens mij niet goed, het internetverbruik staat al 3 weken op 8,8Gb!!.Belminuten werkt volgens mij wel.
Badge
Ook hier klopt er niks van bij m'n moeder en mij
Goedemorgen,

Ik heb al een tijdje een abonnement van 1500 MB per maand. Ik spaar elke maand, zodat ik (meestal) de maximale hoeveelheid MB's van twee maanden meeneem. Ik heb dus elke maand 1500 MB (twee maanden 1500 plus de 1500 van de nieuwe maand) te gebruiken.

De afgelopen maanden ging dit telkens goed. Nu blijkt echter in de nieuwe maand dat Mijn Telfort aangeeft dat ik veel minder MB's heb meegenomen, terwijl ik die wel had mee moeten nemen.

In de afgelopen maand heb ik 1659 MB gebruikt. Ik had dus 2841 MB mee moeten nemen van de oorspronkelijke 4500 MB. Echter heeft Telfort maar 1291 MB meegenomen naar de nieuwe maand, zodat ik gestart ben met 2791 MB in plaats van 4341 MB.

Hierover heb ik de afgelopen week gebeld, maar uw telefonische klantenservice kwam er niet uit en ik zou teruggebeld worden. Dat is niet gebeurd.

Graag zie ik dan ook terug dat ik deze maand 4341 te besteden heb. Dank.
Halo,

Ook bij mij zijn er te weinig MB's en belminuten vor deze nieuwe periode meegenomen.

Nu heb ik dus tekort internet.
Op mijn factuur staat dat ik bijna 4 GB mee neem naar de volgende periode en ik eigenlijk een totaal zou moet hebben van bijna 6 GB., terwijl mijn telfort aangeeft dat ik 1,3 GB over heb en dat klopt nooit!

Graag wil ik dat dit bij mij ook opgelost wordt want vind dit oneerlijk!
tevens kloppen de resterende dagen ook niet.

Badge +13
Update 3-4-2018 11:45: De meldingen worden nog steeds onderzocht. In april staan er een aantal oplossingen in de planning, waaronder een oplossing voor niet kloppende factuuroverzichten. Al jullie meldingen worden gedeeld met onze technische collega's. Het is niet mogelijk om de tegoeden handmatig aan te passen.

Belangrijk! Om jullie meldingen te onderzoeken, hebben we volledige info nodig:
- Gaat het om Mijn Telfort of om de factuur? Of beide?
- Voeg een screenshot toe
- Welke waarde klopt niet?
- Welke hoeveelheid verwachtte je?
- Welke hoeveelheid zie je in Mijn Telfort? (graag een hoeveelheid noemen die terug te vinden is in de screenshot)
- Als je dat nog niet had gedaan, voeg dan alsnog je telefoonnummer toe aan je profiel.

Reageer