beantwoord

[Opgelost] Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

• 3 januari 2018
  • 318 reacties
  • 11447 keer bekeken

Toon het eerste bericht

318 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Het valt me op dat als mensen bij verlenging een ruimere bundel kiezen deze niet zien staan in hun tegoed, ik in ieder geval ook niet. Ik blijf op max. 4500 staan terwijl dit 6000 MB zou moeten zijn.

Maar als mensen een kleinere bundel kiezen na verlenging, zien die klanten dan ook hun oude (ruimere) bundel staan als tegoed? Of worden die wel direct goed weer gegeven?

Deze maand zal ik eens precies 2000MB opmaken, kijken hoeveel er wordt bij geschreven, screenshots zijn in de maak 😉
Reputatie 2
- Aantal beschikbare mb's klopt niet. Er mist 4000 mb van mijn bundel
- Aantal minuten gebelde nummers klopt niet
- Aantal resterende dagen klopt niet (dag te kort, februari hield eerder ook al rond de 25e op)
- Kosten tot nu toe is 1 cent te veel (maar dat is standaard, sinds ik Telfort klant ben betaal ik altijd elke maand een cent meer dan volgens mijn contract, boefjes).
Helaas toch ook even aansluiten het kan wellicht met 1 of 2 dagen minder te maken hebben met nu maar 29 hoewel het kon 30 zijn geweest maar ik zag gister (woensdag 14 maart) de hele dag het nieuwe tegoed verschijnt binnenkort in beeld.
Het beltegoed scheelt maar 25 minuten in mijn nadeel het data bijna de helft.
Oude situatie 3600Mb en 525 belminuten het totaal over 3 maanden (1200Mb en 175 minuten)

Nieuwe situatie niet de totalen die ik had verwacht. Er lijkt naar de data kijkende nog niet eens 500Mb van de totaal 1200Mb te zijn bijgeschreven.

Terzijde in het topic over de wijzigingen staat te lezen dat we in maart een factuur van Nul Euro konden verwachten dat is blijkbaar niet bij iedereen of helemaal niet gebeurd.
Badge +13
De belangrijkste storing lijkt te liggen in de weergave van Klantvoordeel in de bundels in Mijn Telfort. Op de factuur en in de systemen die achter Mijn Telfort draaien lijken geen problemen te zitten. Hierover volgt later meer informatie.

Hartelijk dank aan iedereen die screenshots heeft gedeeld en zijn of haar telefoonnummer in het profiel heeft gezet. Dit heeft het onderzoek naar de problematiek ontzettend goed geholpen.
Dank je voor de update, voor het beltegoed lijkt dat klantvoordeel weergave probleem wel te kloppen maar bij mijn data lijkt maar 259Mb te zijn bij geschreven. Dat is nog minder dan het basis abonnement van voor augustus 2017.

We zullen het afwachten bij de volgende facturen.

Update 15 maart om 19:00 uur gekeken belminuten kloppen nu 525 minuten, data nog niet helemaal 2594Mb ipv 3600Mb
Reputatie 1
Hier staan imiddels de gegevens weer correct! Zowel belminuten als internet MB. Goed werk!!.
Bedankt.

Ben
Badge +13
We hebben vandaag een oplossing doorgevoerd die er voor zou moeten zorgen dat klanten met klantvoordeel weer de juiste bundels moeten zien in Mijn Telfort. Hiermee lijken helaas nog niet alle problemen rond de gegevens uit de wereld.

Spelen er bij jou geen problemen meer, dan horen we het graag! Zie je nog altijd onjuiste gegevens in Mijn Telfort? Geef dan aan:
- Welke waarde klopt niet? (bijvoorbeeld verbruikte MB's, totaal MB's in bundel)
- Welke hoeveelheid verwachtte je?
- Welke hoeveelheid zie je in Mijn Telfort?
- En voeg eventueel een screenshot toe van Mijn Telfort.
- Als je dat nog niet had gedaan, voeg dan alsnog je telefoonnummer toe aan je profiel.

Dank!
Badge +13
Hier staan imiddels de gegevens weer correct! Zowel belminuten als internet MB. Goed werk!!.
Bedankt.

Ben

Fijn om te horen, Ben!

Reputatie 1
Ik heb gister voor deze periode maar ca. 350 Mb erbij gekregen ipv 1200Mb, wat ik zie op de Telfort app, wat ik al heel vreemd vind.
Ik heb de klantenservice gebeld en die zegt dat het aan het systeem ligt.
Had nog 2300Mb staan en na de nieuwe periode 2677Mb.
De persoon op de helpdesk zei dat zij kon zie dat ik het wel heb gekregen en mijn nieuw tegoed 3600Mb is en ik vroeg waarom ik dat niet kan zien vertelde zij dat het aan het systeem ligt, als ik het juiste tegoed wil weten dat ik maar met de helpdesk moet bellen.:@

Wie kan mij dit uitleggen hoe dat zit en waarom ik niet kan zien hoeveel ik nog heb.
Badge +13
@Habesoft Ik heb je reactie op een ander topic verplaatst naar dit centrale topic. Er wordt hard gewerkt om de fouten in Mijn Telfort voor iedereen op te lossen.

Kun je een screenshot maken van Mijn Telfort en je telefoonnummer achterlaten in je profiel? Dank!
Dubbel (te snel gereageerd:8)
Wel een andere enigzins gerelateerde opmerking ik heb nog geen Emailtje met de laatste factuur Mobiel gekregen(maart) Wel voor Telfort thuis. Het factuur overzicht ziet er ook raar uit het springt van Februari naar Augustus.
Bij mij nog steeds niets veranderd
Volgens mij heb ik gewoon recht op 3000mb. (2000mb van de vorige periode plus 1000mb voor de nieuwe maand):?
Reputatie 1
Vreemd!!! vanmorgen dat ik keek op de Telfort app had ik 350 MB erbij (2677Mb) en ik keek net om een screenshot te maken heb ik opeens 1039 MB erbij gekregen ipv 1200 Mb.
Is er een storing bij Telfort
@HabesoftGeen storing of althans de gevolgen van werkzaamheden zie ook de reactie van Jurgen op je vorig berichtje hier. Het lijkt er op dat bij jouw bij @Deejee1953 en mij en wellicht meerdere de belminuten wel kloppen maar de Databundel weergave nog niet.
Inderdaad @Galdor68
Reputatie 2
Badge +4
Data en belminuten kloppen weer, dank je wel voor jullie actie

Marcel
Reputatie 6
Badge +7
En ook hier is het weer in orde dank voor de snelle oplossing.
Reputatie 2
Beste Jurgen,

Jij en je collega's bedankt voor het oplossen van dit probleem. Bij mij staan zowel de belminuten als de MB's weer correct weergegeven.
Bij mij lijkt ook alles weer te kloppen wat mb en belminuten betreft! Dank jullie wel. Alleen de resterende periode klopt nog niet, daar staat een dag te weinig. Er staat dat er nog 21 dagen resterend zijn, maar mijn nieuwe periode gaat altijd pas de 8e in, dus zou dat 22 dagen moeten zijn.
Hallo, ik had al gehoord dat er problemen zijn met de mbs in mijntelfort. Ik had ook gehoord dat het inmiddels opgelost is. Bij mij klopt het echter nog niet. Kan iemand dit nakijken en aanpassen?
Reputatie 2
Badge
Ik was mij niet bewust er van dat mijn berichten afgesplitst waren en verplaatst.
Maar zag van de week wel een wijziging van het aantal MB's.
Op basis van wat ik volgens mijn factuur mag meenemen kloppen de MB's en Minuten, echter klopt er op de factuur iets niet.

Ik had bij begin van de maand 2100 MB.
Mijn verbruik volgens mijn Factuur is: 1105 MB
Volgens de factuur mag ik meenemen: 946 MB
Ik verwacht dat ik 995 MB mee mag nemen.
Verschil is 49 MB.

Ik had bij begin van de maand 525 Belminuten.
Mijn verbruik volgens mijn Factuur is: 122 Belminuten
Volgens de factuur mag ik meenemen: 298 Belminuten
Ik verwacht dat ik 350 Belminuten mee mag nemen.
Verschil is 52 Belminuten.

Ik voeg een stuk toe van mijn Factuur toe met wat verbruikt is en wat ik mee mag nemen.

Het aantal dagen lijkt ook nog niet te kloppen, moeten er volgens mij 2 bij, zodat de laatste dag van gebruik 10 april is zodat ik 11 april weer aan de nieuwe maand kan beginnen.

Dan nogmaals de melding dat het aantal verstuurde smsjes in Mijn Telfort op 0 blijft staan, zou als het goed is 5 moeten zijn, niet dat het enorm interessant is aangezien dit oneindig aantal is die ik mag versturen.

Groeten,

Pieter
Goede morgen,
Ik lees dat er bij sommigen de fout is hersteld, helaas bij mij (en bij vele anderen) nog niet 😞
Hopelijk wordt dit ook spoedig hersteld 🙂 Het aantal mee te nemen mb's klopt zowiezo niet.
Van de 3000mb's maar 656mb's verbruikt
en kan maar 1387mb meenemen :?
De mee te nemen bel minuten kloppen wel.
Zie de bijlages
Reputatie 1
Ik zie regelmatig printjes te zien van uitgebreide facturen.
Ik zelf krijg altijd facturen met alleen de abonnementskosten, zie schermafdruk.
Hoe kan ik een volledige factuur inzien met mijn verbruik en nieuwe tegoeden?
@HabesoftEen factuur voor mobiel bestaat meestal uit 5 pagina's. Wat jij daar laat zien staat op de eerste pagina als je verder door scrolt zou je meer details moeten vinden.
Badge +13
Dank @MandersOnline @Habesoft @Deejee1953 voor het melden en voor het toevoegen van screenshots! De screenshots zijn erg nuttig.

Zouden jullie kunnen aangeven welke waarden er niet kloppen in ofwel Mijn Telfort ('verbruik') ofwel de factuur? Ik haal het er nu nog niet duidelijk genoeg uit. @Habesoft, je geeft aan dat je plotseling 1039 MB hebt, maar in je screenshot zie ik 3377 MB bundeltotaal staan. @Deejee1953, in je screenshot van Mijn Telfort zie ik 2387 MB bundeltotaal staan. Mag ik aannemen dat de waarden in Mijn Telfort kloppen, aangezien de waarden die je noemt overeen komen met de waarden in de factuur. @MandersOnline, je hebt het alleen over de factuur. Mag ik aannemen dat de waarden in Mijn Telfort weer kloppen?

Het is erg belangrijk om duidelijk onderscheid te maken tussen Mijn Telfort en de factuur. Dat helpt de techneuten te onderzoeken waar de fouten ontstaan. Kunnen jullie bevestigen waar jullie fouten zien? Mijn Telfort, de laatste factuur of beide?

@vdl @Franskia49 @Galdor68 Dank voor het melden dat er iets niet klopt. Om jullie meldingen te onderzoeken, hebben we volledige info nodig:
- Gaat het om Mijn Telfort of om de factuur? Of beide?
- Voeg een screenshot toe
- Welke waarde klopt niet?
- Welke hoeveelheid verwachtte je?
- Welke hoeveelheid zie je in Mijn Telfort? (graag een hoeveelheid noemen die terug te vinden is in de screenshot)
- Als je dat nog niet had gedaan, voeg dan alsnog je telefoonnummer toe aan je profiel.

Reageer