beantwoord

[Opgelost] Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

Toon het eerste bericht

316 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Abonnement van 1200 mb/175 min, maar ik ontvang maar 500 mb volgens de mijn telfort app. Ik kan dus niet bijhouden hoeveel ik verbruik/nog te goed heb.
Hallo,

De informatie over m'n bundels en verbruik in MijnTelfort (app én website) klopt van geen kant. Ik heb hierover een aantal maanden geleden dit topic geopend :https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/verbruik-in-mijntelfort-app-72196
Maar nog steeds is de info onjuist.
Volgens MijnTelfort heb ik namelijk een databundel van 26239 (!) ipv 7000 mb.
Ook staat er vermeld dat ik deze maand 2x een extra bundel á 500 mb heb aangevraagd maar ik heb helemaal niets besteld.

Groet, Jeroen
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Pieter, zou je nog eens kunnen kijken naar je verbruikstatus? Als ik nu je gegevens opzoek, dan kom ik op een hogere hoeveelheid uit. Ben benieuwd of je dit nu ook in je verbruik terugziet.
Ik zie inderdaad nog diverse andere topics waar dit wordt benoemd. Wanneer komt Telfort met een reactie ? Blijft wel opvallend stil. Inmiddels met mijn 2e telefoon, waar ook een Telfort abbo op zit precies hetzelfde probleem trouwens.
Reputatie 1
Ik heb 4 mobiele abonnementen met databundel en Telfort ADSL.
Drie van deze abonnementen zijn 2000 + 1000 (vaste klantenvoordeel) x 2 (combivoordeel).
Daar werd keurig iedere maand 6000MB bijgeschreven.

Nu kreeg één van deze abonnementen afgelopen weekend geen 6000MB maar 4000MB er bij.
Het leek er op dat het vaste klantenvoordeel er niet bij zat, dus gewoon 2000 x 2.

Ik heb de helpdesk gebeld om te vragen hoe het zat.
Het antwoord dat ik kreeg heeft me heel erg verbaasd.
De gegevens in Mijn Telfort (zowel op de telefoon als via de pc) werden niet meer (correct) bijgewerkt en wat daar te zien was moest ik maar gewoon vergeten en niet meer gebruiken.
Voortaan kun je als klant niet meer tussentijds je verbruik bekijken maar kun je het alleen achteraf terug zien op de factuur.

Ik dacht nog dat het een tijdelijk probleem zou zijn maar volgens de dame van de helpdesk was dit niet het geval. Er waren op dit moment geen plannen om het actuele verbruik in Mjin Telfort weer inzichtelijk te maken voor de klant. Hier waren wel al veel klachten over binnen gekomen vertelde ze me nog wel.

Heeft deze mevrouw verkeerde informatie gekregen of iets verkeerd begrepen?
Of heeft ze gelijk en is Telfort rare dingen aan het doen?

Nu maar even afwachten hoe het gaat met de overige drie abonnementen wanneer daar de nieuwe periode van in gaat.
Ik heb sinds oktober 2016 een 2 jaars-abonnement voor mijn dochter met 1500 MB. Nu staat er ineens dat zij 1000 MB heeft. Willen jullie dit corrigeren.
Reputatie 2
Badge
Beste Wieger,

Bij mij in de App is dit niet het geval. Ik kan momenteel via de site enkel inloggen op de Thuis omgeving en mobiel niet. Als ik inlog zie ik bij Mobiel dat ik niets zou hebben, maar dat heb ik toen het ooit begon al gekoppeld.
Apart inloggen op Mobiel werkt niet en wachtwoord reset lukt nu ook al niet.

Bij het starten van de App kreeg ik een melding van "Oeps er gaat iets mis!" iets later dat mijn gegevens niet konden worden opgevraagd. Daarna ineens wel de gegevens, maar met de duur van de maand en MB's en Minuten die niet kloppen.
Reputatie 6
Badge +7
Als dat zo is kunnen ze net zo goed stoppen met de app en webinterface van het gebruik, want dat zou dan geen meerwaarde meer hebben. Het lijkt me dan dus ook stug dat dat het geval zou kunnen zijn.
Zelf vermoed ik dat ze de systemen toen bijgewerkt hebben alles even iets anders is en dus dat ze gesynchroniseerd moeten worden met elkaar en dat daarna alles weer werkt zoals het zou moeten.
Reputatie 1
Cobus, dat lijkt mij ook het meest logische.
Ik vermoed (hoop?) daarom dat deze dame het verkeerd heeft begrepen maar ze wel was behoorlijk zeker van haar zaak.
Reputatie 1
Nou hier precies het zelfde. 1000 MB en 300 minuten kwijt in 1 dag !!!. In principe had ik 9000Mb moeten hebben en 2400 belminuten. Weet niet wat er gebeurd is maar combivoordeel staat gewoon aan dus dat kan ook het probleem niet zijn. En dat alleen door dat de nieuwe periode is ingegaan. Niet normaal lijk mij dus. En ben benieuwd hoe dat door Telfort opgelost zal gaan worden?
Ben
Reputatie 2
Badge
Inmiddels kan ik weer inloggen via de site. Zelfde als in mijn App dus geen verschil
Reputatie 2
Ik heb ongeveer 2000 Mb's te weinig: zie screenshot.

Ook staat er bovenaan een foutboodschap, die er volgens mij helemaal niet hoort te staan. De gegevens zijn immers net ingelezen, zoals je vlak onder de foutboodschap kunt zien. (Zie screenshot).

Ik kreeg vandaag van Telfort te horen dat wegens een systeemverandering de gebruikte data en nieuwe maandelijkse mb's op de mobiele Telfort app niet meer aangegeven worden. Vreemd van Telfort
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de screenshots. Er zijn helaas wat problemen met het weergave van het tegoed in Mijn Telfort.
In Mijn Telfort wordt er minder tegoed (minuten en MB's) weergegeven. We zijn dit aan het onderzoeken en proberen het zo snel mogelijk op te lossen.
Zodra er meer bekend is zal ik dit delen in het topic. Excuses voor het ongemak.
Badge +13

Onderwerp: Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

Beschrijving: Naar aanleiding van de wijzigingen in het mobiele abonnement, spelen bij een aantal klanten fouten in de gegevens in Mijn Telfort.
- Het aantal beschikbare en/of verbruikte MB’s klopt niet
- Het aantal beschikbare en/of verbruikte belminuten klopt niet
- De hoeveelheid resterende dagen klopt niet
- De foutmelding “Oeps, er gaat iets mis” verschijnt

Wat kun je zelf doen? Zet je 06-nummer en postcode en huisnummer in je profiel en plaats hieronder een bericht met screenshot of beschrijving van wat bij jou speelt in Mijn Telfort.
Zie je onjuiste gegevens, geef dan aan:
- Wat is je bundel?
- Wat klopt er niet (wat je ziet versus wat er zou moeten staan)? (bijvoorbeeld verbruikte MB's, totaal MB's in bundel)
- Voeg een screenshot toe van Mijn Telfort.
- Als je dat nog niet had gedaan, voeg dan alsnog je telefoonnummer toe aan je profiel.

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend.

---------

Update 15-3-2018 13:15: De belangrijkste storing lijkt te liggen in de weergave van Klantvoordeel in de bundels in Mijn Telfort. Op de factuur en in de systemen die achter Mijn Telfort draaien lijken geen problemen te zitten. Hierover volgt later meer informatie.

Update 15-3-2018 16:15: We hebben vandaag een oplossing doorgevoerd die er voor zou moeten zorgen dat klanten met klantvoordeel weer de juiste bundels moeten zien in Mijn Telfort.

Update 26-3-2018 11:30: De overige meldingen worden nog onderzocht. Het lijkt weer te gaan om een probleem in de weergave. Ik verwacht in week 14 een update te kunnen geven.

Update 3-4-2018 11:45: De meldingen worden nog steeds onderzocht. In april staan er een aantal oplossingen in de planning, waaronder een oplossing voor niet kloppende factuuroverzichten. Al jullie meldingen worden gedeeld met onze technische collega's.

Update 11-4-2018 07:00: Er wordt op verschillende vlakken gewerkt aan oplossingen. Waar we eerder vrij snel een oorzaak hadden gevonden van een verkeerde weergave, is dat bij de resterende groep melders helaas niet het geval.

Update 19-4-2018 14:00: De nieuwe voorbeelden zijn ook meegestuurd naar de technische dienst. Er lijken uiteenlopende oorzaken ten gronde te liggen aan de problemen, wat ervoor zorgt dat het onderzoek uitgebreider wordt. We hopen dat we spoedig beter nieuws kunnen brengen.

Update 30-4-2018 14:00: Het probleem wordt nog steeds onderzocht.

Update 9-5-2018 18:00: Onze technische collega’s hebben de analyse van @Ben_59 en @Pim5 bevestigd: tijdens de overgang naar een nieuw systeem, zijn er bundels van februari niet correct verwerkt. Dit betekent dat deze oudste meegenomen bundel niet als eerste is verbruikt, maar pas wanneer de andere bundels op waren. Stuur ons een bericht als je hier (financiële) hinder van hebt ondervonden, zodat we voor je kunnen nagaan hoe we dit kunnen compenseren.

Update 1-6-2018 18:00 De oorzaken van de storingen zijn boven water. In juni worden de laatste problemen weggepoetst. Mocht je nog zaken tegenkomen die niet kloppen, trek dan vooral aan de bel.
Ik heb 4 klachten/opmerkingen:

1. In MijnTelfort staat dat ik 3x een extra MB bundel heb besteld, maar dat klopt niet. Heb vandaag 1x een extra bundel besteld, meer niet. Het bedrag van €15 moet dus €5 zijn.

2. Ook staat er vermeld dat ik een internetbundel heb van liefst 26739mb, dit is echter 7000mb.

3. Het aantal gebelde minuten en verzonden sms-berichten wordt niet bijgewerkt. Niet in de app, maar ook niet als ik inlog via de website.

4. Het besluit van Telfort dat je tijdens de lopende abonnementsperiode niet meer tussentijds kan bekijken hoeveel je hebt verbruikt vind ik een slechte zaak. Dat betekent dat ik nu dus met een beetje natte vingerwerk moet gaan gissen hoeveel MB ik heb verbruikt? Beetje primitief als je het mij vraagt...
Helaas dat ik het zeg maar dit is toch weer een voorbeeld van if it ain't broke don't fix it. Of te wel verandering is niet altijd verbetering. Net als het in een ander topic eerder genoemde ontbreken van de weergave van de gekozen combivoordeel vorm. Ik krijg het gevoel dat dit de beta test is.
jeroenvanbeek schreef:

Hallo,

De informatie over m'n bundels en verbruik in MijnTelfort (app én website) klopt van geen kant. Ik heb hierover een aantal maanden geleden dit topic geopend :https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/verbruik-in-mijntelfort-app-72196
Maar nog steeds is de info onjuist.
Volgens MijnTelfort heb ik namelijk een databundel van 26239 (!) ipv 7000 mb.
Ook staat er vermeld dat ik deze maand 2x een extra bundel á 500 mb heb aangevraagd maar ik heb helemaal niets besteld.

Groet, Jeroen

Dit bericht kan worden verwijderd. Was van mening dat er iets mis was gegaan met het plaatsen, aangezien ik dit bericht niet meer terug kon vinden. Inmiddels een duidelijker bericht geplaatst. Mijn excuses
Reputatie 1
1000 MB en 300 minuten kwijt . In principe had ik 9000Mb moeten hebben en 2400 belminuten. Weet niet wat er gebeurd is maar combivoordeel staat gewoon aan. De begin datum van de nieuwe periode klopt ook niet want die begint altijd op de 11

Ben
Badge +13
@Polleke666 @Emes @Firmill @maspe4
Kunnen jullie je mobiele telefoonnummer toevoegen aan je forumprofiel? Dank!
Reputatie 6
Badge +7
Ik heb de telefoonnummers gestuurd in een PM hier staat gewoon zowel bij mij als mijn broer dat we maar 10000 mb kunnen hebben terwijl dat eerder gewoon 12000 was (en we hebben juist minder gekregen met een nieuwe bundel ipv meer) en de belminuten weet ik zo niet meer maar ook dat is minder geworden.
Stephen - Telfort schreef:

Bedankt voor de screenshots. Er zijn helaas wat problemen met het weergave van het tegoed in Mijn Telfort.
In Mijn Telfort wordt er minder tegoed (minuten en MB's) weergegeven. We zijn dit aan het onderzoeken en proberen het zo snel mogelijk op te lossen.
Zodra er meer bekend is zal ik dit delen in het topic. Excuses voor het ongemak.

Volgens een collega van u is de mobiele Telfort app voorgoed onbruikbaar wat betreft inzicht in het verbruik en het zien van de maandelijkse nieuw tegoed vanwege een systeem verandering. Ik hoop dus dat Telfort dit snel terug draait
Mijn Telfort wordt sinds abonnementsverlenging begin januari 2018 niet goed geupdate.
Heb helpdesk gebeld die mij kon vertellen dat ik in werkelijkheid nog 4041 MB data tegoed heb, terwijl Mijn Telfort en de app 3032 MB aangeeft (bij 29 dagen over). Ook de belminuten kloppen niet.
De helpdesk vertelde tevens dat de gegevens in Mijn Telfort niet betrouwbaar zijn.

Ook hier de bonus-MB's en minuten verdwenen, graag oplossen!
300 ipv 400 minuten
1000 ipv 1500 MB
De 10e is mijn nieuwe maand ingegaan, onjuiste minuten en MB's meegenomen naar nieuwe maand.
Reputatie 8
Badge +17
Vandaag is mijn Mobiel abo verlengd de gegevens zijn correct echter wat ik mis zijn mijn overgebleven Mb's en Belminuten.
Mobiel nr eindigend op 525

Op 15 maart is het opgelost en zijn de resterend bel " en Mb's bijgeschreven

Reageer