beantwoord

[Opgelost] Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

• 3 januari 2018
  • 318 reacties
  • 11508 keer bekeken

Toon het eerste bericht

318 reacties

Badge +13
Sorry, ben erg teleurgesteld heb nooit klachten gehad over Telfort, altijd netjes opgelost.. maar hier maak je geen vrienden mee😭

Ik snap de teleurstelling heel goed, busje. Het spijt me dat ik de grenzen van onze systemen niet kan oprekken. Als je even wacht, nemen we contact met je op om een vergoeding te bespreken.

Wel zou het heel handig zijn om je telefoonnummer te weten. Zou je deze in je profiel willen zetten voor ons? Anders hebben we geen idee welke klant je van ons bent 🙂 Dit is alleen voor ons zichtbaar.

Privégegevens (in onderstaande geval klantnummer, maar ook je mobiele telfeoonnummer) vul je als volgt in:

Reputatie 1
@Jurgen - Telfort,

Dit is hoe het zou moeten werken, en hoe het bij mij inmiddels ook werkt. De fout die in het verleden gemaakt is leidt tot te lage startwaardes, maar daarvoor ben ik al gecompenseerd. Als je die (historische) fout accepteert kloppen de rekensommen nu.

Mvg, Pim5.

@Jurgen,

Sorry maar jouw plaatje klopt niet. Dit is niet zoals het werkt. Iemand met een maandelijkse bundel van 1000 en weinig verbruik start (na verloop van tijd) elke maand met 3000 minuten.

Dank, hier was ik naar op zoek 🙂 Is jouw overzicht hoe het zou moeten werken of hoe het op dit moment ook werkt?
Badge +13
@Jurgen - Telfort Vooralsnog lijkt het meenemen weer te werken zoals het zou moeten.
En dat is zoals het schema?

Ik heb op dit moment niet de tijd en gelegenheid om e.e.a. volledig te controleren.

Begrijp ik!
@Jurgen - Telfort
@Pim

In dit topic bevestigt webcare dat je, zoals je ook zou verwachten, eerst je oudste meegenomen min/mbs aanspreekt.
En dan klopt het overzicht van Jurgen niet en van Pim5 wel.
https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/mb-meenemen-69867

Hoe werkt het meenemen van belminuten en MB's?
Heb je aan het eind van je factuurperiode minuten of MB’s over? Dan kun je deze nog 2 maanden gebruiken. In een nieuwe factuurperiode maak je eerst de ongebruikte minuten en MB’s van de 2 voorgaande maanden op.
Badge +13
En dat klopt het oerzicht van Jurgen niet en van Pim5 wel.
https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/mb-meenemen-69867

Akkoord!
Badge +13
Privégegevens (in onderstaande geval klantnummer, maar ook je mobiele telfeoonnummer) vul je als volgt in

@busje
Ik hoor dat we je al hebben teruggevonden en contact hebben opgenomen! 😳
Reputatie 2
Badge
@Jurgen - Telfort Zoals gemeld in de reactie https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/melding-te-weinig-mb-s-en-andere-onjuiste-gegevens-in-mijn-telfort-73437/index9.html#post623783
Zijn er belminuten inderdaad met de juiste aantallen verhoogd, alleen miste ik deze maand 50 MB's.

Gekeken naar dat van mijn vrouw, daarvan is de nieuwe maand 4 dagen geleden gestart, hierbij is alles meegenomen zoals te normaal hoort te gaan.
Het zou inderdaad moeten werken zoals pim5 beschrijft. En over 20 dagen kan ik pas bevestigen dat dit nu wel goed gaat.

Verder prive bericht gekregen en dat was een voor mij acceptabele oplossing.
Sorry, ben erg teleurgesteld heb nooit klachten gehad over Telfort, altijd netjes opgelost.. maar hier maak je geen vrienden mee😭

Ik snap de teleurstelling heel goed, busje. Het spijt me dat ik de grenzen van onze systemen niet kan oprekken. Als je even wacht, nemen we contact met je op om een vergoeding te bespreken.

Wel zou het heel handig zijn om je telefoonnummer te weten. Zou je deze in je profiel willen zetten voor ons? Anders hebben we geen idee welke klant je van ons bent 🙂 Dit is alleen voor ons zichtbaar.

Privégegevens (in onderstaande geval klantnummer, maar ook je mobiele telfeoonnummer) vul je als volgt in:

Beste Jürgen, bedankt voor je reactie, ik heb mijn gegevens aangepast en mijn nummer erbij gezet.
Reputatie 1
Op 11 mei ging mijn nieuw maand in.
Wanneer ik veder reken met de verkeerde gegevens van april is dit juist.
Als ik dit bereken met de juist gegevens dan mis ik nog steeds 1078 mb (van de maand maart) toen zijn eerst mijn nieuw mbs gebruikt i.p.v. de oude mbs.

Hopelijk komt er nu wel een reactie.

Hierbij de berekening die ik al een keer eerder in deze topic heb gezet en aanvulling m.b.t de periode van 11 mei t/m 11 juni (zie onderaan de post).

Ik heb mijn facturen nog eens bekeken en nu gerekend zonder getalen af te ronden. Tevens heb ik gekeken naar de opbouw van de mb's. (hoeveel mb is nieuw al 1 maand oud of al 2 maanden oud) hieronder zet ik mijn conclusie.

Volgens de factuur van februari neem ik 2267 mb mee. Dit is volgens mijn administratie ook correct.(deze is geldig van 10-02-2018 t/m 10-03-2018) Tevens krijg ik in februari 1400 mb. In totaal zal ik dan dus 3667 mb moeten hebben.

Volgens de factuur van maart heb ik 1189mb gebruikt. Dus zal ik 2478mb (3667-1189=2478) moeten meenemen naar de volgende maand. Tevens krijg ik weer 1400 mb. Dus zal ik nu 2478+1400=3878 mb moeten hebben.

Hier gaat het fout. Volgens de factuur neem ik 2800 mb mee en niet 2478 mb.

Hierop heb ik toen gebeld. Mij werd verteld dat in de 2800mb ook mijn nieuwe mbs zitten en dat er weergave problemen waren.

Dat de nieuwe mbs erbij op werden geteld was vroeger niet zo, maar er werd mij verteld dat dit nu wel zo is.

Volgens mijn berekeningen moet ik dus de maand zijn begonnen met 3878 mb en volgens telfort 2800mb. (deze zijn gelding van 10-03-2018 t/m 10-04-2018) Dit is een verschil van 1078 mb. (3878-2800=1078) Mij was verteld dat dit afgeschreven mbs zijn omdat langer dan 3 maand zijn bewaard. Dit kan volgens mij niet kloppen aangezien de oudste mbs eerst op gaan en dan pas de nieuwe. (dit is me telefonisch verteld.) Tevens kan dit niet kloppen omdat mijn verbruik hoger is als wat ik nog had staan

(Het totaal van 3878mb is als volg opgebouwd. 1400 nieuw 1400 is 1 maand oud en 1078 mb 2 maand oud.)

De 1078 mb is minder dan de 1189mb die ik heb verbruikt. Aangezien eerst de oude mbs worden opgebruikt kan ik dus geen mbs hebben die ouder dan 3 maand zijn.

Volgens de factuur van april heb ik 1167 mb gebruikt.

Volgens mijn berekeningen zal ik nu dus 3878-1167+1400=4111 mb moeten hebben.

Als ik uit ga van de factuur van maart (die niet klopt) kom ik op het volgende uit. 2800-1167+1400=3033

Dit is ook wat de app aangaf op 20 april.

Als we nu 4111-3033= 1078 mb. Dit is het zelfde verschil dat ik heb berekend in maart.

Voor de periode vanaf 11 mei mis ik dus nog steeds 1078 mb. ( Volgens mijn berekening moet ik 4111-1732+1400=3779 mb moeten hebben. Volgens de factuur van Telfort. heb ik 3033-1732+1400=2701.
3779-2701=1078 conclusie ik mis nog steeds 1078 MB

m.v.g.
Nitmar
Badge +13
Voor de periode vanaf 11 mei mis ik dus nog steeds 1078 mb. ( Volgens mijn berekening moet ik 4111-1732+1400=3779 mb moeten hebben. Volgens de factuur van Telfort. heb ik 3033-1732+1400=2701.

We zijn op de hoogte van de MB's die een aantal maanden geleden onterecht niet zijn meegenomen. We onderzoeken nog alleen of het meenemen inmiddels juist werkt.

- Wat zijn je bundels? Dus je standaardbundels?
- Maak je gebruik van promotiebundels, met andere woorden: heb je klantvoordeel? En hoeveel MB's zijn dit?
Als je uitgaat van onderstaande meeneemlogica, neem je dan op dit moment wel de juiste MB's mee?

Het onderstaande schema is een voorbeeld, waarbij het contract begonnen is in januari.

Je neemt mee wat je de twee vorige maanden over had: 900MB + 900MB.
Reputatie 1

We zijn op de hoogte van de MB's die een aantal maanden geleden onterecht niet zijn meegenomen. We onderzoeken nog alleen of het meenemen inmiddels juist werkt.

- Maak je gebruik van promotiebundels, met andere woorden: heb je klantvoordeel? En hoeveel MB's zijn dit?
Als je uitgaat van onderstaande meeneemlogica, neem je dan op dit moment wel de juiste MB's mee?

Het onderstaande schema is een voorbeeld, waarbij het contract begonnen is in januari.

Je neemt mee wat je de twee vorige maanden over had: 900MB + 900MB.

Ik heb op 15 juni 2017 een abonnement afgesloten met de volgende bundels (zonder combivoordeel)
175 bel minuten en 700 mb.
Maak je gebruik van promotiebundels, met andere woorden: heb je klantvoordeel? En hoeveel MB's zijn dit?
Of ik klantvoordeel heb weet ik niet. Volgens mijn bundels in mijn Telfort (website) 150 belminuten en 500 mb. Zoals hierboven aangegeven heb ik een abonnement van 700 mb en 175 belminuten . Het verschil van 200 mb en 25 belminuten zal dan misschien klantvoordeel zijn.
Daarnaast gebruik ik de combivoordeel om mij belminuten en mbs te verdubbelen.
Mijn bundels komen dan op 350 belminuten en 1400 mb.
Wanneer ik de 1078 mb van maart buiten beschouwing laat en puur kijk naar de periode van april naar mei dan klopt wat ik meeneem op dit moment wel.

Ik heb alleen die 1078 mb van maart die ik nog mis. De maanden daarna zijn (wanneer je die 1078 mb buiten beschouwing laat) correct.

Doordat ik in het verleden dubbele facturen had heb ik daarover contact opgenomen.
(zie ook https://forum.telfort.nl/factuur-337/ik-zie-twee-facturen-voor-mobiel-uit-april-75553)
Daarna kon ik alleen de volgende facturen nog zien:
april 2017
mei 2017
maart 2018
maart 2018 (factuur m.b.t nieuwe systeem zoals mij telefonisch is uitgelegd)
April 2018
Mei 2018
Om een overzicht te maken zoals jij nu aangeeft is daardoor niet meer mogelijk.
Wel heb ik de overzicht die ik zelf maak. deze zal ik als bijlage toevoegen. (dit is wel met afronding op 100 mb. Maar bij elke factuur corrigeer ik dit zodat het nooit meer dan 100mb kan zijn).
Eerder in deze topic heb ik nog wat screenshots gedeeld
dit is in de volgende post gebeurd:
op 21 april.
deze lijst heb ik toen afgerond op hele 100 mbs. dus een afwijking m.b.t de facturen is mogelijk. Maar omdat ik dit elke maand steeds weer afrondde dat het verschil nooit meer werd dan 100 mb (https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/melding-te-weinig-mb-s-en-andere-onjuiste-gegevens-in-mijn-telfort-73437/index7.html#post620571)
op 20 april
Screenshot van 20 april
(https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/melding-te-weinig-mb-s-en-andere-onjuiste-gegevens-in-mijn-telfort-73437/index7.html#post620575)
Ondertussen heb ik een nieuwe telefoon. de screenshot van begin mei heb ik niet. maar wanneer je van april uit gaat is deze correct. Wanneer van februari uit gaat mist nog de 1078 mb die er in maart verkeerd zijn afgeschreven.

m.v.g.
Nitmar
Reputatie 1
Ik neem helemaal geen MB's mee, kan iemand dat misschien controleren? Mijn telefoonnummer staat in m'n profiel.
Reputatie 8
Badge +17
Ik neem helemaal geen MB's mee, kan iemand dat misschien controleren? Mijn telefoonnummer staat in m'n profiel.

Als je een abo hebt van voor 11 mei 2015 neem je niets mee, zie lInkje

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/belminuten-en-mbs-meenemen-naar-volgende-maand.htm
Reputatie 1
Hmm ik wist niet zeker of mijn abonnement één of twee jaar oud was. Maar twee jaar, blijkbaar.
Reputatie 1
Anyways, we zijn nu even verder.. opvolgende maanden lijken bij mij goed weergegeven te worden^^ Ben in ieder geval weer van de waarschuwingsmakers af!

De vergoeding (enkel op te nemen in internetbundels) lijkt mis gegaan te zijn (negatieve factuur geworden). Maar voor het eindresultaat maakt dit niet uit.

Volgende keer zou een heads-up bij invoering van een nieuw systeemhandig zijn, dan snappen klanten dat een waarschiwings-sms een foutje kan zijn:) (actief informeren zou beter zijn, maar wellicht zou een status pagina, met storingen (in netwerk, administratiesysteem, etc?) al een hoop klantdrukstratief kunnen schelen? iig geen mensen door een wasstraat laten gaan, komt bij mij ietwat racistisch over (kleine wasjes, grote wasjes, doe ze in de was-ma-chien. laat meer lekker draaien! Straks moet ik nog taxi drinken! Taxi tintel, tintel fris!!

Verder mag ik absoluut niet zeuren hoor! Ben prima uiteindelijk prima geholpen!

En op het moment dat helpdeskmedewerker me bij de overige problemen me uitleg geven over de verschillende externe waakhonden en klachtenprocedures (omdat ze vinden dat ik gelijk heb, maar snappen dat ik meer dan genoeg gedaan heb) vind ik helemaal 10 punten waard! Is me nog nooit eerder overkomen! (oplossen had nog beter geweest, maar fouten toegeven is lastig, helemaal als het als een aantal jaren mis gaat;))
Reputatie 1
Hallo Telfort,
Alles klopt nu in de app, de bundels, de weergave in mb's en zelfs het abonnement met de bundels is aangepast, nu staan de voordeelbundels van mb's en belminuten er ook bij!
Complimenten voor Telfort dat dit is opgelost en er geluisterd is naar haar klanten😀👍
Dit mag ook gezegd worden naar alle kritiek van mijn kant.
Ga zo door Telfort, en niet weer dingen veranderen die niet werken.

Vriendelijke groeten,
Gertjan
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Gertjan, bedankt voor je complimenten. Deze worden enorm gewaardeerd. 😃
Reputatie 1
Vanmorgen is mijn nieuwe maand gestart, de MB's zijn nu in orde maar de belminuten niet meer (terwijl die vorige mand wel goed gestart waren). Ik heb een abonnement van 300+100 minuten, plus nog combivoordeel maakt 800 minuten per maand. Dus met 2 oude maanden meenemen zou ik op 2.400 minuten moeten starten. Vorige maand ging dat goed, nu met deze maand ineens niet meer. Misschien moet hier nog even naar gekeken worden.

Mvg, Pim.

Reputatie 2
Badge
Vanmorgen is mijn nieuwe maand gestart, de MB's zijn nu in orde maar de belminuten niet meer (terwijl die vorige mand wel goed gestart waren). Ik heb een abonnement van 300+100 minuten, plus nog combivoordeel maakt 800 minuten per maand. Dus met 2 oude maanden meenemen zou ik op 2.400 minuten moeten starten. Vorige maand ging dat goed, nu met deze maand ineens niet meer. Misschien moet hier nog even naar gekeken worden.

Mvg, Pim.
Het nieuwe combivoordeel bied jou enkel dubbele MB's en geen minuten meer, dus het klopt dus wel.
Waarschijnlijk klopt het toch niet MandersOnline.

Ik had ook dubbele data en belminuten en ik heb nu standaard extra 400 belminuten daar voor in de plaats gekregen.
Reputatie 1
Hallo,

Kleine verrassing, het werkt toch een beetje anders. Op de (vroege) ochtend van mijn nieuwe maand had ik 2.000 minuten (zie mijn screenshot) maar later op die dag was die 2.000 ineens in 2.400 veranderd (waarmee het weer klopt). Verder zie ik dat op de website (Mijn Telfort) dat de bundels van het abonnement nu ineens een beetjeanders geadministreerd worden. Ik heb zo het vermoeden dat de bedenkers van de prijsmodellen bij Telfort veel meer variaties kunnen bedenken dan de achterliggende systemen kunnen administreren...

Mvg, Pim.

@MandersOnline @mandy

Mvg, Pim.

Goedemorgen

Mijn mb's en bel min.
Zijn weer up to date 🙂
Reputatie 2
Badge
@Pim5 Klopt het aantal dagen wat je nog te gaan hebt tot de nieuwe maand wel?

Bij mij dus niet, 29 dagen te gaan, terwijl dit de eerste dag is van de maand... Was eerder ook al eens mis.
Het aantal Belminuten klopt vandaag wel gelukkig, maar het aantal MB's? Geen idee heb het idee dat ik daar ook wat van mis, heb gisteren middag een schreenshot gemaakt, maar geen idee hoeveel ik verbruikt zou hebben gisteren, al verwacht ik weinig aangezien ik vooral thuis was op de WIFI.
Reputatie 2
Beste @Stephen - Telfort

Bij mij kloppen de Mb's voor de derde maand achtereen nu prima.

Maar voor het eerst kloppen bij mij de minuten niet. De vorige maand had ik 1016 minuten over. Maar nu ineens ben ik gezakt naar 875 minuten. Ik gebruik bijna geen belminuten, dus in principe zou ik aan het begin van de periode drie maal het basisbedrag moeten hebben.

Al vast bedankt voor het nakijken!

Reageer