beantwoord

[Opgelost] Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

• 3 januari 2018
  • 318 reacties
  • 11552 keer bekeken

Toon het eerste bericht

318 reacties

Ik heb de factuur even afgewacht
Hierbij uit de app een screenshot niet de getallen die ik op basis van de voorgaande reacties verwachte. (3600Mb)

Blijkbaar gaat het aan het begin van de afgelopen periode al fout de rekensom klopt wel maar hier was de start al minder.

Reputatie 1
Mijn nieuwe periode begint morgen, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Ik heb net mijn facturen nagelopen, en kom tot dezelfde conclusie die al reeds gedaan is door @Ben_59 en @Pim5

Bij deze dan ook het verzoek richting Telfort om compensatie voor verloren tegoed waar ik gewoonweg voor betaald heb. Of moet ik dat specifiek naar @Rozemarijn - Telfort sturen inclusief verzoekschrift in drievoud met bijvoeging van onderhavige stukken :8
Badge +13
Op dit moment weten we nog niet of alle problemen rond gegevens in Mijn Telfort zijn verholpen. Daarom vragen we om je reactie zodra de juiste hoeveelheid gegevens worden meegenomen op je factuur en in Mijn Telfort. Gegevens die eerder niet zijn meegenomen houd je daarbij buiten beschouwing. Deze worden namelijk niet automatisch gecompenseerd.

Als de systemen eenmaal voor jou technisch werken zoals het hoort, kunnen we kijken hoe we de misgelopen MB's en minuten het best kunnen compenseren.
- Loopt het meenemen goed, maar kom je nog steeds MB's en belminuten te kort? Stuur ons dan een bericht.
- Loopt het meenemen bij jou nog niet goed en heb je het al eerder gemeld, geef ons dan een update van wat er nog steeds mis gaat. Wij geven deze signalen door.
- Loopt het meenemen bij jou nog niet goed en heb je dit niet eerder gemeld, dan geven we jouw melding apart door aan de technische helpdesk om te onderzoeken.
Wees zo helder en volledig mogelijk in je omschrijving en voeg screenshots toe. Dat helpt het onderzoek enorm.

Alle betrokken teams zijn tegelijkertijd bezig om alle aangemelde problemen te onderzoeken en op te lossen.
Reputatie 1
Jürgen,

Bedankt voor je reactie........maarrrrrrrr........

Waarom moet IK de gegevens aandragen ??
Mijn klantnummer staat in mijn profiel en het lijkt me héél sterk dat jullie op basis hiervan niet kunnen uitzoeken wat waar verkeer dis gegaan.

Sterker, de manier waarop jullie het nu spelen is :
1 : Laat de klant alle moeite doen. Die klanten die hier niet bekwaam genoeg voor zijn vallen al af.

Winst voor Telfort.

2 : De klanten die geen zin hebben om overal screenshots van te maken, facturen uit te zoeken, vallen ook af.

Winst voor Telfort.

3 : De klanten die de weg niet weten te vinden naar het forum vallen ook af.

Winst voor Telfort.

Jullie zijn de dienstverlener, wij zijn de klant.
Waar ik werk gaan we zo niet met klanten om.

Wij betalen, jullie behoren te leveren.
Als er in die dienstverlening iets mis gaat, hoor je als dienstverlener tot het uiterste te gaan om zaken voor je klant op te lossen.

Het geeft blijk van minachting voor de klant als je de rollen gaat omdraaien en je de klant verantwoordelijk gaat maken voor het oplossen van de problemen die door jezelf veroorzaakt worden.

jullie hebben alle gegevens.....waarom dan de vraag aan de klant om deze nog eens aan te leveren. Dit komt op mij over als het opwerpen van barrières.

Echt waar.....en dat er dan nog mensen zijn die deze behandeling accepteren ook :?
Reputatie 2
Op dit moment weten we nog niet of alle problemen rond gegevens in Mijn Telfort zijn verholpen. Daarom vragen we om je reactie zodra de juiste hoeveelheid gegevens worden meegenomen op je factuur en in Mijn Telfort. Gegevens die eerder niet zijn meegenomen houd je daarbij buiten beschouwing. Deze worden namelijk niet automatisch gecompenseerd.

Als de systemen eenmaal voor jou technisch werken zoals het hoort, kunnen we kijken hoe we de misgelopen MB's en minuten het best kunnen compenseren.
- Loopt het meenemen goed, maar kom je nog steeds MB's en belminuten te kort? Stuur ons dan een bericht.
- Loopt het meenemen bij jou nog niet goed en heb je het al eerder gemeld, geef ons dan een update van wat er nog steeds mis gaat. Wij geven deze signalen door.
- Loopt het meenemen bij jou nog niet goed en heb je dit niet eerder gemeld, dan geven we jouw melding apart door aan de technische helpdesk om te onderzoeken.
Wees zo helder en volledig mogelijk in je omschrijving en voeg screenshots toe. Dat helpt het onderzoek enorm.

Alle betrokken teams zijn tegelijkertijd bezig om alle aangemelde problemen te onderzoeken en op te lossen.

Ik heb al 2x hier bij deze topic aangegeven dat me tegoeden niet kloppen en dat moet voldoende zijn. En tot heden niets van telfort vernomen of correctie gehad....de aangeleverde gegevens moeten meer dan voldoende zijn in combinatie van profielgegevens...telfort get your shit together...
Wat nu eindelijk wel opgepakt is dat verbruiksoverzicht weer van GB naar MB is gegaan bij mij.
Badge +13
@EricHi @Dasdanlekker

We proberen jullie zeker niet dwars te zitten. We zetten ons juist in om iedereen te helpen. Er zijn drie redenen waarom we om jullie hulp vragen:
1. De problemen rond MB's en belminuten in Mijn Telfort en in de facturen, spelen niet bij alle klanten.
2. Niet bij iedereen spelen dezelfde problemen. We hebben klanten met meer dan 10 verschillende soorten abonnementen, nieuw en oud. Dat maakt het onderzoek extra complex.
3. We gaan voorzichtig om met klantgegevens. Daarom kunnen onze technische collega's niet bij alle gegevens en kunnen zij niet met je meekijken op je scherm. Om sneller aan de slag te kunnen met de fouten, vragen we je daarom om informatie en screenshots.

Het is daarnaast goed om te weten dat naast het forum team maar liefst 4 teams onderzoek doen naar de problematiek, omdat we te maken met een web- en appomgeving (Mijn Telfort), een backendsysteem voor de mobiele abonnementen, een facturatiesysteem en verschillende tunnels tussen deze drie systemen.

Ik begrijp dat het wat jullie betreft te ver gaat om een privébericht te sturen. Als je in dit topic al reacties hebt geplaatst, kan ik dat ook begrijpen. Daarom gaan we het anders aanpakken. Als je in de afgelopen 7 dagen een bericht hebt geplaatst in dit topic, nemen we zelf contact met je op per privébericht. Nieuwe reacties in dit topic houden we natuurlijk ook bij.
Bij mij word nu alles goed weergegeven
op de factuur en in de telfort app.
Zie de bijlages
Reputatie 1
Nou, jammerdepammer maar bij mij klopt het nog steeds niet. (Goh, hoe verrassend)

Ik heb per maand 1.5Gb, hiervan gebruik ik gemiddeld zo’n 5- á 600Mb. Resultaat is dat ik iedere maand met 4,5Gb begin.

Ik heb per maand 300 belminuten, ik bel amper. Resultaat is dat ik iedere maand met 1200 belminuten begin.

Dit is een paar maanden geleden scheef gaan lopen en nog steeds niet opgelost.

Dus bij deze, Telfort : LOS HET OP !
@EricHi Met de belminuten lijk jij dus een luxe probleem te hebben, bij mijn weten zou je er maar 900 mogen hebben 3x300. Wat de data betreft lijk je ook last te hebben van afschrijving van een lopende maand.
Reputatie 1
Aanvulling op mijn eerdere bericht: Ik heb nu Jurgen's opmerking gezien dat ik vooral moet kijken of de meeneem-rekensom nú goed werkt en dat herstel van fouten in het (recente) verleden niet via de rekensom gedaan wordt maar (indien nodig) via compensatie. Met dit uitgangspunt klopt de rekensom van mijn factuur van 11 mei (zie screenshot). Immers, ik was gestart met 5298 MB, bestaande uit 498 MB uit de (toen) oudste maand, plus tweemaal 2400 MB maakt 5298 MB. Die oude 498 MB was eigenlijk te weinig maar dat negeer ik nu even (ik ben al gecompenseerd).

In de afgelopen maand heb ik dus 652 MB verbruikt, dat was dus 498 MB uit mijn oudste maand plus nog 154 MB uit een nieuwere maand. Mee te nemen is dan 0 MB + (2400 MB - 154 MB) + 2400 MB = 4646 MB. Dus met Jurgen's uitgangspunt klopt de rekensom. Ik hoop dat hij volgende maand ook klopt, dan staan mijn tellertjes weer goed.

Hallo Telfort, mijn nieuwe periode ging op 8 mei in, en daarbij is de rekensom van de MB's nog niet goedgegaan. Ik had 5298 MB, heb 652 MB verbruikt, die zou geheel uit de oudste maand moeten komen, zodat ik 4800 MB mee zou moeten nemen. Plus 2400 MB nieuw zou ik op 7200 MB moeten uitkomen. Mogelijk is mijn factuur nèt voor een software-update berekend. Bijgaand een screenshot uit de factuur PDF:

Succes ermee!
Reputatie 1
@EricHi Met de belminuten lijk jij dus een luxe probleem te hebben, bij mijn weten zou je er maar 900 mogen hebben 3x300. Wat de data betreft lijk je ook last te hebben van afschrijving van een lopende maand.

Typo van mijn kant. Heb in totaal 400 minuten per maand :8
Reputatie 2
Nieuwe update....MB klopt weer ook de tegoeden zijn in weergave correct.
Bel minuten echter niet in het geheel maar bij benadering 3x175=525 nu wordt het aangegeven met 511
Zie screenshot oudere screenshots in voorgaande posts
Reputatie 1
Na een vlugge check lijkt het weer goed te gaan.
Echter wens ik, nog steeds, compensatie te ontvangen voor mijn "verdwenen" MB's.
Weet niet of het gelukt is met de foto van het verbruik.
Ik had een screenshot en was van 386 naar 48 belminuten gegaan. Bij mijn man bijna hetzelfde. Ik ben gaan narekenen omdat wij nog nooit zoveel belminuten hebben opgemaakt. Blijkt na 10 minuten wordt alles nog afgerekend ipv. Gratis bellen, en bij mij als bij mijn man blijken er toch zeker ruim 200 minuten verdwenen...
Maar niemand kan mij blijkbaar helpen om ze terug te krijgen. Mijn man heeft geen screenshots gemaakt, die is helaas niet zo handig hiermee...
De minuten die ik heb uitgeteld kloppen ook totaal niet.
De mb’s heb ik niet op gelet omdat we altijd zorgeloos bellen en internetten en relatief niet veel verbruiken.
Maar bij deze het bellen is nu het hangijzer. Toch te zot dat ik niet meer durf te bellen...
Als iedere minuut nu wordt afgerekend dan ben je zo door je spaarzame minuten heen.
Dan krijg ineens een mail dat je combivoordeel krijgt met extra mb’s.....
IK, WIJ,willen gewoon onze belminuten terug waar we recht op hebben😭
Reputatie 1
In de startpost wordt vermeld dat de eerstvolgende update op 21 mei komt......is dat 2019 of 2020 ??

En wanneer krijg ik ‘persoonlijk’ bericht (want deelnemer aan dit topic) over een eventuele compensatie ??

Het is weer radiostilte bij Telfort 😠
Reputatie 3
Badge
Ik wil even weten hoe ik het beste de tekorten van 2 telefoonnummers het beste kan opgeven, die van mij zijn goed te doen doordat ik in mijn profiel mijn telefoonnummer heb staan, maar van mijn vrouw waarvan ik al eerder melding maakte en inmiddels dus ook opgemerkt bij mijn moeder gaat het ook niet goed, zij woont niet op hetzelfde adres.
Badge +13
@EricHi @Dasdanlekker @Deejee1953 @Pim5 @Twente @Ben_59 @Galdor68 @MandersOnline @busje

Dank voor jullie geduld en hulp. Ik heb navraag gedaan over de compensatie. We zijn het zeker niet vergeten :)

Ongeacht of je nog MB's en belminuten mist: is het na de laatste overgang naar een nieuwe maand zo, dat het meenemen werkt zoals het onderstaande schema?

Het onderstaande schema is een voorbeeld, waarbij het contract begonnen is in januari.

Je neemt mee wat je de twee vorige maanden over had: 900MB + 900MB.
Reputatie 1
@Jurgen - Telfort Vooralsnog lijkt het meenemen weer te werken zoals het zou moeten.
Badge +13
@Jurgen - Telfort Vooralsnog lijkt het meenemen weer te werken zoals het zou moeten.
En dat is zoals het schema?
Sorry...wordt hier een beetje moedeloos van😭
Ik had begin van de maand 386 minuten en zou dan nog 48 minuten over hebben.
Ben al zo lang klant bij Telfort dat ik nog nooit een belminuten waarschuwing heb gehad en als ik het nareken blijkt gewoon dat sinds de nieuwe update de belminuten na 10 minuten gewoon afgeschreven worden...( heb ik pas een paar keer vermeld)
De mb weet ik niet daar is me niets bij opgevallen.
Bij ons is dit met 2 nummers, mijn man belt nog minder dan ik en was ongeveer net zoveel minuten kwijt.
Die willen wij gewoon terug.
Maar jammer, er wordt alleen maar over mb’s gepraat.
Ben bang dat ik de moed moet opgeven en dat dit niets meer gaat worden.
Er moeten gewoon ongeveer 2x200 minuten worden gecompenseerd.
Overigens weet ik nu nog steeds niet of na 10 minuten de minuten worden afgeschreven want dan ven ik met 300 minuten ook weer snel de pineut.
Jammer!
Badge +13
Zoals eerder gezegd: het is voor ons technisch onmogelijk om belminuten en MB's toe te voegen. Als je dus krap zit, kun je voor nu het best tijdelijk je bundel aanpassen. Over een vergoeding nemen we nog contact op. Ik kan helaas niet garanderen dat we de kosten van een extra bundel volledig vergoeden.
Reputatie 1
@Jurgen,

Sorry maar jouw plaatje klopt niet. Dit is niet zoals het werkt. Iemand met een maandelijkse bundel van 1000 en weinig verbruik start (na verloop van tijd) elke maand met 3000 minuten. Zie mijn plaatje:

Zolang je minder dan je maandelijkse bundel opeet verdampt (na verloop van tijd) steeds de alleroudste maand, en neem je 2 ongebruikte volle maanden mee naar je nieuwe maand. Dus start je met in totaal 3x je bundel.

Mvg, Pim5.

@EricHi @Dasdanlekker @Deejee1953 @Pim5 @Twente @Ben_59 @Galdor68 @MandersOnline @busje

Dank voor jullie geduld en hulp. Ik heb navraag gedaan over de compensatie. We zijn het zeker niet vergeten :)

Ongeacht of je nog MB's en belminuten mist: is het na de laatste overgang naar een nieuwe maand zo, dat het meenemen werkt zoals het onderstaande schema?

Het onderstaande schema is een voorbeeld, waarbij het contract begonnen is in januari.

[...Dit plaatje klopt niet...(Pim5)...]

Je neemt mee wat je de twee vorige maanden over had: 900MB + 900MB. Nee dus...Pim5...
Badge +13
@Jurgen,

Sorry maar jouw plaatje klopt niet. Dit is niet zoals het werkt. Iemand met een maandelijkse bundel van 1000 en weinig verbruik start (na verloop van tijd) elke maand met 3000 minuten.

Dank, hier was ik naar op zoek 🙂 Is jouw overzicht hoe het zou moeten werken of hoe het op dit moment ook werkt?
Zoals eerder gezegd: het is voor ons technisch onmogelijk om belminuten en MB's toe te voegen. Als je dus krap zit, kun je voor nu het best tijdelijk je bundel aanpassen. Over een vergoeding nemen we nog contact op. Ik kan helaas niet garanderen dat we de kosten van een extra bundel volledig vergoeden.

Sorry Jurgen, ik begrijp vanalles, maar een extra bundel aanschaffen omdat het bij jullie fout gaat en dan de eventuele kosten ook nog zelf moeten betalen?
Ik heb contact gehad met Telfort en gechat en gemaild maar niemand kan of wil mij verder helpen, kreeg zelfs van iemand te horen dat ik zelf maar uit moest zoeken...
Dat heb ik gedaan en Dan schieten we er nog niets mee op.
Als jij betaald voor jou abonnement en je krijgt niet waarvoor je betaald,en dan wordt er gezegd dat je dan nog maar meer kosten moet betalen en moet afwachten of het wordt vergoed? Zou jij zelf daar mee akkoord gaan?
Dit is dan toch de omgedraaide wereld?
Dat doe je in een winkel toch ook niet? Iets extra’s kopen, wat je niet krijgt, en dan terug gaan voor je geld?
Sorry, ben erg teleurgesteld heb nooit klachten gehad over Telfort, altijd netjes opgelost.. maar hier maak je geen vrienden mee😭
Reputatie 1
En dat is zoals het schema?

Ik heb op dit moment niet de tijd en gelegenheid om e.e.a. volledig te controleren.

Volgens mij ging het met de afgelopen periode weer goed qua meenemen van minuten en mb’s.

Maar ik ga dit de komende maanden sowieso in de gaten blijven houden 😉

Reageer