beantwoord

[Opgelost] Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

  • 3 januari 2018
  • 316 reacties
  • 11188 keer bekeken

Na verlengen en keuze voor een andere data- en belbundel blijven in Mijn Telfort de bundels van het vorige abonnement staan. De bundels van het nieuwe abonnement zijn niet zichtbaar. Volgens de helpdesk is dit normaal, maar dit lijkt me gewoon een storende bug! Weet iemand of/hoe dit anders opgelost kan worden?
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 12 maart 2018, 18:06


Onderwerp: Te weinig MB’s en andere onjuiste gegevens in Mijn Telfort

Beschrijving: Naar aanleiding van de wijzigingen in het mobiele abonnement, spelen bij een aantal klanten fouten in de gegevens in Mijn Telfort.
- Het aantal beschikbare en/of verbruikte MB’s klopt niet
- Het aantal beschikbare en/of verbruikte belminuten klopt niet
- De hoeveelheid resterende dagen klopt niet
- De foutmelding “Oeps, er gaat iets mis” verschijnt

Wat kun je zelf doen? Zet je 06-nummer en postcode en huisnummer in je profiel en plaats hieronder een bericht met screenshot of beschrijving van wat bij jou speelt in Mijn Telfort.
Zie je onjuiste gegevens, geef dan aan:
- Wat is je bundel?
- Wat klopt er niet (wat je ziet versus wat er zou moeten staan)? (bijvoorbeeld verbruikte MB's, totaal MB's in bundel)
- Voeg een screenshot toe van Mijn Telfort.
- Als je dat nog niet had gedaan, voeg dan alsnog je telefoonnummer toe aan je profiel.

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend.

---------

Update 15-3-2018 13:15: De belangrijkste storing lijkt te liggen in de weergave van Klantvoordeel in de bundels in Mijn Telfort. Op de factuur en in de systemen die achter Mijn Telfort draaien lijken geen problemen te zitten. Hierover volgt later meer informatie.

Update 15-3-2018 16:15: We hebben vandaag een oplossing doorgevoerd die er voor zou moeten zorgen dat klanten met klantvoordeel weer de juiste bundels moeten zien in Mijn Telfort.

Update 26-3-2018 11:30: De overige meldingen worden nog onderzocht. Het lijkt weer te gaan om een probleem in de weergave. Ik verwacht in week 14 een update te kunnen geven.

Update 3-4-2018 11:45: De meldingen worden nog steeds onderzocht. In april staan er een aantal oplossingen in de planning, waaronder een oplossing voor niet kloppende factuuroverzichten. Al jullie meldingen worden gedeeld met onze technische collega's.

Update 11-4-2018 07:00: Er wordt op verschillende vlakken gewerkt aan oplossingen. Waar we eerder vrij snel een oorzaak hadden gevonden van een verkeerde weergave, is dat bij de resterende groep melders helaas niet het geval.

Update 19-4-2018 14:00: De nieuwe voorbeelden zijn ook meegestuurd naar de technische dienst. Er lijken uiteenlopende oorzaken ten gronde te liggen aan de problemen, wat ervoor zorgt dat het onderzoek uitgebreider wordt. We hopen dat we spoedig beter nieuws kunnen brengen.

Update 30-4-2018 14:00: Het probleem wordt nog steeds onderzocht.

Update 9-5-2018 18:00: Onze technische collega’s hebben de analyse van @Ben_59 en @Pim5 bevestigd: tijdens de overgang naar een nieuw systeem, zijn er bundels van februari niet correct verwerkt. Dit betekent dat deze oudste meegenomen bundel niet als eerste is verbruikt, maar pas wanneer de andere bundels op waren. Stuur ons een bericht als je hier (financiële) hinder van hebt ondervonden, zodat we voor je kunnen nagaan hoe we dit kunnen compenseren.

Update 1-6-2018 18:00 De oorzaken van de storingen zijn boven water. In juni worden de laatste problemen weggepoetst. Mocht je nog zaken tegenkomen die niet kloppen, trek dan vooral aan de bel.
Bekijk reactie

316 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Is de verlenging al ingegaan?
Heb je misschien dezelfde bundels maar deze keer met extra minuten en MB's? Voorbeeld: 300 min + 100 min / 1000MB + 1000MB. Die extra minuten en MB's zie je niet bij abonnement staan. Alleen de 300 min + 1000 MB (bijvoorbeeld). Je ziet de extra minuten en MB's wel bij de belstatus.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Blopie, welkom op het forum en leuk dat je weer voor Telfort hebt gekozen 🙂. Zit de vork in de steel zoals Koffiemok zegt? Als dat niet het geval is, dan kijken we verder.
Vanaf dec 2015 had ik een 500 MB / 150 min abonnement. Dat bestaat inmiddels niet meer, nu is er wel 1000 MB / 150 min. Toen ik die als verlenging koos kreeg ik vanwege de verlenging 200 MB / 25 min extra als bonus. Dus mijn huidige abonnement is zo 1200 MB / 175 min geworden. Ik vind het onacceptabel dat ik nu nog steeds 500 MB zie bij abonnement. Als die 200 MB extra niet getoond kunnen worden vind ik ook al bedenkelijk, maar die 1000 MB is gewoon een actuele standaard abonnementswaarde en heeft niets met verlenging te maken. Een nieuwe abonnee zal toch ook 1000 MB zien!?
Heb ik iets verkeerd gezegd? Bij gelegenheid ontvang ik graag alsnog reactie, van Cindy - Telfort of collega.
Reputatie 8
Je ziet de extra minuten en MB's wel bij de belstatus.
En in de overeenkomst die je een keer is toegestuurd (dus wel heel goed bewaren).

Even bij mezelf de belstatus gecontroleerd, en inderdaad komt dat overeen met wat eerder ooit is afgesproken. Het tegoed behelst volgens mij het opgebouwde tegoed wat je dan in 2 of 3 maanden hebt opgebouwd. Weet voor mezelf alleen niet meer precies (zou ik moeten nakijken in de overeenkomst) wat er eerder ooit is afgesproken.

In mijn geval, uitgaande van:
500 MB + 100 MB plus een verdubbelaar of zoiets ??
300 minuten plus een verdubbelaar ??

Dit vind ik onder de gegevens:


In ieder geval, zie ik altijd die 1800 MB en 1200 minuten aan het eind van de regel staan.


Maar het klopt inderdaad wel dat de gegevens niet duidelijk "in Mijn Telfort" zijn op te roepen van wat het nu werkelijk zou moeten zijn. Daar mag IMO inderdaad gewoon veel meer helderheid in komen.
Reputatie 6
Badge +12
Heb ik iets verkeerd gezegd? Bij gelegenheid ontvang ik graag alsnog reactie, van Cindy - Telfort of collega.
Je hebt zeker niks verkeerds gezegd, goed dat je een reminder stuurt, want het is me onbedoeld ontgaan! Sorry daarvoor!

Bedankt voor het screenshot @Babylonia.

Zie je kans om ook een screenshot te plaatsen Blopie? Dan zet ik het uit voor verder onderzoek en kan ik dat meesturen. Hoe meer informatie hoe beter in deze gevallen 🙂.
Okay, thx voor respons. Omdat Cindy vraagt om screenshots => zie bijlagen. Mijn 1200 MB/175min abo zie je dus vermeld als 500MB/150min. Stel nu dat ik wil upgraden naar een grotere bundel. Ik klik dan braaf op het oranje hoekje rechtsonder en op 'wijzig' dat dan verschijnt. Het resultaat zie je in het 2e screenshot. Als 'huidig' staat daar dus weer dat oude 500MB/150min abo. Als ik dan op 1000MB zou klikken als upgrade, dan ga ik daarvoor 10,00 ipv 5,50 Euro betalen, dus 4,50 Euro meer. Terwijl ik nu al een 1200MB abo heb! Dat is dus feitelijk downgraden voor een meerprijs, haha. Wat vinden jullie daarvan?! Het slaat echt helemaal nergens op.



Heb ik iets verkeerd gezegd? Bij gelegenheid ontvang ik graag alsnog reactie, van Cindy - Telfort of collega.
Je hebt zeker niks verkeerds gezegd, goed dat je een reminder stuurt, want het is me onbedoeld ontgaan! Sorry daarvoor!

Bedankt voor het screenshot @Babylonia.

Zie je kans om ook een screenshot te plaatsen Blopie? Dan zet ik het uit voor verder onderzoek en kan ik dat meesturen. Hoe meer informatie hoe beter in deze gevallen 🙂.


Hoi Cindy,

De screenshots die je vroeg heb ik een maand geleden hier geplaatst. Heb je al enige reactie c.q. vervolg op het 'verder onderzoek' dat je noemt?
Na verlenging zou ik 1200 MB en 175 belminuten krijgen.
Dit staat niet op mijn Telfort app, maar word ook niet uitgekeerd.
500 MB ipv 1200mb.
Doe wat in het contract staat Telfort.
Ik maak ook niet de helft van mijn factuur over, al zou dat nu wel terecht zijn.
Heb je misschien je verlenging afgesloten terwijl je het combivoordeel 2x MB en Min. actief waren?
Dan kan het misschien zijn dat je abonnement ook door de helft gaat.
Of ben je misschien een verlening aangegaan met klantvoordeel?
Dan kan het zijn dat het niet direct zichtbaar is in de app.

Mocht dit allemaal niet het geval zijn, plaats dan je klant;- of telefoonnummer in je profiel,
dus niet op dit Forum, dan weet webcare van Telfort wie je bent en om welke aansluiting het gaat,
dan kunnen zij je eerder helpen.
Heb je misschien je verlenging afgesloten terwijl je het combivoordeel 2x MB en Min. actief waren?
Dan kan het misschien zijn dat je abonnement ook door de helft gaat.
Of ben je misschien een verlening aangegaan met klantvoordeel?
Dan kan het zijn dat het niet direct zichtbaar is in de app.

Mocht dit allemaal niet het geval zijn, plaats dan je klant;- of telefoonnummer in je profiel,
dus niet op dit Forum, dan weet webcare van Telfort wie je bent en om welke aansluiting het gaat,
dan kunnen zij je eerder helpen.
Ik heb het goede contract op papier.
Ik krijg het alleen niet.
Mijn gegevens staan in mijn profiel.
Hoelang voor de beéindiging van je lopend contract heb je verlengd?
Anders gezegd wat is de begindatum van je nieuwe contract, normaal is dat na afloop van het lopende abonnement dus gaan ook wijzigingen dan pas in. Verleng je meteen op de eerste dag van je verlengperiode zal je zover ik goed op de hoogte ben dus 4 maanden moeten wachten tot de wijziging van kracht is.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/verlengen-mobiel-abonnement.htm
Nieuwe abonnement is al 2maanden ingegaan. Was 1000mb en 300minuten .
Dat is duidelijk, dan zou een moderator dit voor je moeten nakijken.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ronwill, welkom op het forum! Ik heb even voor je gekeken en zie dat je gewoon de 175 minuten en 1200 MB's hebt ontvangen. Als het goed is kun je deze ook bij je verbuik zien. Kun je dit bevestigen?
Omdat je je contract hebt verlengd heb je klantvoordeel ontvangen. Dat houdt in 25 minuten en 700 MB's boven de 150 belminuten en 500 MB's. Het klantvoordeel zie je echter niet terug bij je abonnementsgegevens waardoor het lijkt alsof je maar 500 MB's en 150 belminuten hebt ontvangen.
In afwachting van jouw reactie.
Hoi,

Ik zit even met een dingetje. Ik heb in januari mijn abonnement verlengd en toen is mijn internetbundel verhoogd van 1000 mb naar 2000 mb. Staat ook in mijn nieuwe contract/bevestiging van verlenging.

Nu is vandaag weer een nieuwe maand in gegaan en zat ik even te neuzen op Mijn Telfort. Toen zag ik dat mijn internetbundel opeens weer 1000 mb is en heb er deze maand ook maar 1000 gekregen. Dit is bovenop wat ik nog had staan en dus meenam.

Kan iemand van Telfort mij hier mee helpen? Of hebben anderen hier ook last van?

Groetjes,

Eva

(Ik heb bevestigingsmails over de verlenging en verhoging, als dit helpt)

Bewerkt:
ik zie nu dat meerdere mensen hier last van hebben. Ik heb de reacties gezien dat het in mijn verbruikstatus wel terug te vinden zou zijn. Maar dit is het niet. Had nog 1400 van vorige maanden en heb nu 2400. Dus er is maar 1000 bij gekomen. Of ik kijk er heel erg over heen..
Ik zie dat het erg veel onrust en verwarring oplevert bij iedereen. Hoop dat het wel weer aangepast kan worden.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Eva, hartelijk bedankt voor het verlengen! Bij de verlenging heb je 1000 MB's extra ontvangen als klantvoordeel. Dit zie je inderdaad niet terugkomen bij je abonnementsgegvens maar het zou wel zichtbaar moeten zijn bij je verbuiksgegevens. Kun je nogmaals kijken?
Ik heb ook voor je gekeken in ons systeem en zie dat je de 2000 MB's wel hebt ontvangen. Je hebt vorige maand 1447 MB's meegenomen om precies te zijn. Samen met die 2000 ontvangen MB's heb je nu een totaal van 3447 MB's. Dat zie ik nu bij tegoed staan. Ik kijk uit naar jouw reactie.
Hoi Stephan,

Bedankt voor je reactie. Ik las inderdaad op het forum dat die extra mb’s niet meer zichtbaar zijn. Wel verwarrend allemaal, haha.

Ik heb een screenshot gemaakt van mijn verbruik. Er staat 2447 mb’s en geen 3447. Vandaar mijn verwarring.

Hierbij de screenshot:



Groetjes,

Eva
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Eva, bedankt voor het plaatsen van de screenshot. Het aantal miniuten zou zelfs 1200 moeten zijn. Kun je ook inloggen op de webversie van Mijn Telfort en kijken welk tegoed jij daar te zien krijgt?
Graag ook even de app verwijderen en opnieuw installeren.
@Stephen - Telfort

Wat gek dan. Ik heb beide dingen die je zei gedaan. Er verandert niks.

Onderstaand foto en screenshot:




Groetjes
Hoi Stephen, ik had 2000mb en de volgende maand stond er 2500mb. Dan krijg ik toch 500mb?
Ronwil,

je bent zeker niet alleen, ik heb exact het zelfde probleem.
Telfort maakt het daarnaast onoverzichtelijk binnen Mijn Telfort. Ik heb het alleen kunnen controleren door screenshots te maken aan het eind en het begin van een nieuwe periode.
Telfort, moet ik net als Ronwil een topic starten?
Dag Eva,

Ik denk dat er bij Telfort afgelopen periode iets niet goed is gegaan. Bij is het zogenaamde klantvoordeel ook niet overgemaakt in Mb's en belminuten.
Dus begrijpelijk dat je verward bent, maar je ziet het goed hoor.
Al sinds 12 augustus vorig jaar heb ik een abonnement voor 2 jaar afgesloten met 300 belminuten en 2000 MB. Dit was inclusief gratis 100 min extra en gratis 2000 MB extra.
Sinds deze maand krijg ik die gratis belminuten en gratis MB niet meer.
Het heeft altijd op de rekening gestaan (t/m februari), maar in maart staat het er niet meer bij en is het ook niet geleverd. Terwijl de looptijd van het abonnement 24 maanden is.
Is er iets mis gegaan met de facturering, de factuur ziet er ook heel anders uit qua opmaak.

Reageer