beantwoord

[Opgelost] Simkaart activeren lukt niet

• 4 februari 2018
  • 90 reacties
  • 6240 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi,

ik heb afgelopen week mijn abbonment verlengd en een nieuwe simkaart ontvangen, alleen deze activeren lukt niet. ik ben er al 2 dagen mee bezig. iedere keer als ik het opnieuw probeer staat er " Helaas, het is niet gelukt om je simkaart je activeren. Onze excuses voor het ongemak. Probeer het later nog een keer". ik heb het ook al op andere browser geprobeerd maar ik krijg steeds hetzelfde.
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 12 maart 2018, 18:32

Onderwerp: Simkaart activeren lukt niet

Beschrijving: Naar aanleiding van de wijzigingen in het mobiele abonnement, lukt het bij een aantal klanten niet om een simkaart te activeren

Wat kun je zelf doen?
Stuur ons een privébericht met:
- je 06-nummer
- je simkaartnummer
- De foutmelding die je krijgt wanneer je je simkaart wilt activeren.
- de naam waarop het contract bekend is + adresgegevens

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend.
Bekijk reactie

90 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hoi allemaal, voor degenen die mij een privébericht hebben gestuurd. Dank daarvoor, dat helpt ons erg. Helaas heb ik op dit moment nog een oplossing en dat spijt me. Ik informeer jullie later op de dag van de stand van zaken.
Reputatie 1
Beste mensen van Telfort.
Vandaag kon ik mijn nieuwe telefoon en simkaart halen (verlenging abonnement) en ik dacht deze dus meteen te kunnen installeren vanavond. Meteen ook de nieuwe simkaart activeren e.d.
Nou bleek dat laatste dus onmogelijk. Het probleem speelde zo lees ik hier terug een maand geleden ook al en nu weer. Ik snap dat er iets mis kan zijn met simkaarten maar wat ik niet snap is dat jullie mij niet op de hoogte stellen als trouwe klant die het toestel in de winkel is gaan afhalen. Dat meisje in de winkel had mij moeten vertellen dat ik voorlopig nog geen nieuwe simkaart kan activeren en aangeven dat ik bericht zou krijgen wanneer het wel zou kunnen. Maar nee, ik hoor niks, zit er een hele avond mee te klooien en lees uiteindelijk hier dat het een bekend probleem is.
Graag wil ik een oplossing. Voor nu heb ik mijn oude kaart er maar in gehouden maar ik heb het graag allemaal werkend. Zorg dus dat het wordt opgelost aub (zonder dat ik opnieuw langs de winkel moet want daar heb ik geen tijd voor) En ook niet om te bellen aangezien jullie klantenservice nogal kort open is voor mensen die fulltime werken en een eind moeten reizen. In het OV is het bereik vaak bagger dus ik kan jullie niet even rustig bellen tijdens openingstijden (en nee, dus ook niet op zaterdag) Ik hoop dat u begrijpt dat klantvriendelijkheid en service ook inhoudt dat u pro-actief de klant informeert en dat u dan vanaf nu ook gaat doen.
Reputatie 1
Bij mij is het probleem inmiddels opgelost. Een van de moderatoren heeft geprobeerd om mijn simkaart te activeren en toen dat ook niet lukte heeft hij meteen een nieuwe simkaart opgestuurd. Deze was de volgende dag al in huis en kon probleemloos worden geactiveerd. Waarom de eerste simkaart niet goed was weet ik niet en inmiddels liep ik al een week te hannessen met het probleem, maar eind goed al goed. Dus misschien heeft het voor anderen ook zin om (weer) een nieuwe simkaart aan te vragen?
Reputatie 1
Pb's vanuit dit topic worden niet als ongevraagd gezien.
Je kan ook bellen of bij een winkel langs, als je graag asap wil activeren.
Als je oude simkaart in je telefoon past kan je die ook blijven gebruiken.

Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik gisteren tijdens een chatsessie (eerst via Facebook messenger, daarna verder op de website van Telfort) het probleem opgelost gekregen. Excuses dat ik dat nog niet eerder had gemeld.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Duimelotje, rot om te lezen dat jij hier ook tegenaan loopt. Je mag je gegevens toesturen hoor 🙂. Dan kijken we ernaar.
Pb's vanuit dit topic worden niet als ongevraagd gezien.
Je kan ook bellen of bij een winkel langs, als je graag asap wil activeren.
Als je oude simkaart in je telefoon past kan je die ook blijven gebruiken.
Reputatie 1
Simkaart 2 feb geactiveerd en ook betaald maar naar 4 dagen nog steeds niet kunnen bellen.
Alle stappen na gelopen. Simkaart werkt ook niet in een andere telefoon. Wat nu?
9 maart mijn nieuwe simkaart ontvangen en ook nu niet mogelijk de kaart te activeren. Krijg dezelfde melding als hierboven "Helaas het is niet gelukt je simkaart te activeren. Excuses voor het ongemak. Probeer het later nog een keer."
Reputatie 8
Badge +16
Hallo, ook ik krijg steeds de melding dat het activeren niet gelukt is als ik mijn nieuwe simkaart probeer te activeren op "mijn telfort" heeft u hier een oplossing voor? Alvast bedankt. Groet, Joke.
Hallo Joke, graag de instructies opvolgen die als antwoord worden weergegeven. Dan wordt proobleem opgelost.
Ik heb hetzelfde probleem, abbo verlengd en het activeren van mijn nieuwe simkaart lukt niet. Ik krijg de melding er is iets fout gegaan. Kunnen jullie me hier mee verder helpen?
Bij mij is het nu ook gelukt! Bedankt :-)
(Beetje laat, had geen mail gekregen dat er nieuwe reacties waren.)
Hallo. Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan. Graag zou ik dit ook opgelost zien. Alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi AnjoB, goed om te lezen dat het ook bij jou is gelukt 🙂. Je kunt in een topic op "volg" drukken en dan krijg je e-mails wanneer er nieuwe reacties zijn.
Ik heb mijn abonnement verlengd en kreeg een nieuwe simkaart erbij, maar het activeren geeft steeds een foutmelding. Wat moet ik doen?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Jet, welkom op het forum! Dat is erg balen. Er zijn momenteel wat problemen met het activeren van simkaarten en ik vind het heel rot dat ook jij hier last van hebt. Wil je mij een privébericht toesturen met je 06-nummer, je postcode/huisnummer en je simkaartnummer dat je van ons hebt gekregen? Dan kijk ik met je mee en hoop ik je hier snel verder bij te kunnen helpen.
Werkt je oude simkaart nog die je kunt gebruiken?
Reputatie 8
Badge +16
@Saroes,

Wat vervelend dat het niet lukte om de simkaart te activeren. Fijn dat je het zelf hebt kunnen oplossen. Zodra het nieuwe contract is ingegaan en je problemen ondervindt met het activeren van de nieuwe simkaart dan hoor ik dit graag van je.

@Koffieplat,

Kun je mij de de gevraagd gegeven sturen in een privébricht? Bij voorbaat dank!
Zelfde probleem, activeren lukt niet en krijg ook dezelfde melding als overige klanten. Kunnen jullie mij hierbij helpen?
Idem als de andere mensen hierboven. De melding die ik krijg is :

"Simkaart activeren

Helaas, het is niet gelukt om je simkaart je activeren. Onze excuses voor het ongemak. Probeer het later nog een keer
Tip: Doet je simkaart het binnen een uur nog niet? Zet dan je telefoon uit en aan."
Zelfde probleem ; heel vriendelijke klantenservice gaf aan dat er een (interne) storing is. Wordt aan oplossing gewerkt wordt maar kon niet zeggen wanneer het verholpen zijn . . .
Ik heb hetzelfde probleem: krijg na verlenging de simkaart niet geactiveerd, met de standaard foutmelding. Heeft het zin als ik ook een pb stuur? Anders wacht ik namelijk gewoon tot de storing verholpen is. Mijn oude simkaart doet het nog tot volgende maand, dus ik heb nog geen haast.
Heb helaas ook hetzelfde probleem. Erg hinderlijk.
Reputatie 6
Badge +12
Ik heb de gegevens ontvangen van @Jet1988 en de simkaart handmatig kunnen activeren. Veel plezier met je nieuwe simkaart en een goed weekend!
Reputatie 1
Goedendag,

Ik heb op diverse manieren geprobeerd om de simkaart voor mijn zoon te activeren, maar als ik het 13 cijferige nummer ingevoerd heb krijg ik de melding; er is iets mis gegaan probeer het later nog een keer. Wat moet ik nu doen.

Met vriendelijke groet,
Chantal
Zo even een berichtje...
Na meerdere malen ( een week bellen) met jullie, is het nog steeds niet gelukt om mijn simkaart te activeren , iedere keer was het wat anders, 2 de simkaart, ook niet kunnen activeren.. Een storing?? Ja dat kan, probleem is nog steeds niet opgelost, niet door jullie... Laatste advies, kunt U naar een telfort winkel gaan? Even 45 km rijden... En dan... Kunnen hun het dan oplossen... Nou wat heb ik gedaan, oude simkaart op maat laten knippen en... Jaaahhh... Ik kan eindelijk na een week m'n nieuwe telefoon gebruiken met oude simkaart... Happy me... Maar zeer spijtig dat het zo is gelopen... Ach jullie kunnen er ook niks aan doen hé.. Nu hopen wanneer m'n nieuwe contract ingaat, we wel de nieuwe simkaart kunnen activeren...
Hoi Annepen en Confurius, welkom op het forum. Wat rot dat het niet lukt om je simkaart te activeren. Willen jullie allebei een pprivébericht toesturen met hierin:
- Je 06-nummer
- Je adresgegevens
- Je nieuwe simkaartnummer
- De naam van de contractant

Dan kijk ik of ik jullie simkaart handmatig kan activeren.

Hoi Cindy, Ik heb nog geen reactie op mijn privebericht. Heb je er al iets mee kunnen doen?

Reageer