beantwoord

[Opgelost] Simkaart activeren lukt niet

  • 4 februari 2018
  • 90 reacties
  • 6238 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi,

ik heb afgelopen week mijn abbonment verlengd en een nieuwe simkaart ontvangen, alleen deze activeren lukt niet. ik ben er al 2 dagen mee bezig. iedere keer als ik het opnieuw probeer staat er " Helaas, het is niet gelukt om je simkaart je activeren. Onze excuses voor het ongemak. Probeer het later nog een keer". ik heb het ook al op andere browser geprobeerd maar ik krijg steeds hetzelfde.
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 12 maart 2018, 18:32


Onderwerp: Simkaart activeren lukt niet

Beschrijving: Naar aanleiding van de wijzigingen in het mobiele abonnement, lukt het bij een aantal klanten niet om een simkaart te activeren

Wat kun je zelf doen?
Stuur ons een privébericht met:
- je 06-nummer
- je simkaartnummer
- De foutmelding die je krijgt wanneer je je simkaart wilt activeren.
- de naam waarop het contract bekend is + adresgegevens

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend.
Bekijk reactie

90 reacties

Reputatie 1
Simkaart 2 feb geactiveerd en ook betaald maar naar 4 dagen nog steeds niet kunnen bellen.
Alle stappen na gelopen. Simkaart werkt ook niet in een andere telefoon. Wat nu?
Hier zelfde probleem....
Ik heb bij het verlengen van mijn abbonement een nieuwe simkaart ontvangen. Deze probeer ik al 2 dagen op rij te activeren maar dit mislukt.
Morgen (06/02) gaat het nieuwe abbonement in.
Als ik de simkaart wil activeren krijg ik de melding: “Helaas, het is niet gelukt om je simkaart te activeren. Onze excuses voor het ongemak. Probeer het later nog een keer”
Maar het is nu 2 dagen verder dus en het lukt nogsteeds niet.
Reputatie 1
@Karinnnnnn

Ik heb ook hetzelfe probleem. Toevallig heb ik mijn simkaart ook op 2 feb besteld en geactiveerd, maar kan er niet mee bellen of gebeld worden.
@Karinnnnnn

Ik heb ook hetzelfe probleem. Toevallig heb ik mijn simkaart ook op 2 feb besteld en geactiveerd, maar kan er niet mee bellen of gebeld worden.


Zie dit eigen topic
https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/tijdelijk-nummer-werkt-niet-mijn-telfort-74079
ik ervaar helaas hetzelfde probleem. Dus gebruik ik nu me "oude" simkaart in me nieuwe telefoon. Tevens ondervind ik ook nog een probleem met Imessage. Ben al langs the Amac geweest, maar zelfs die vonden het dat ik een " raar " geval heb. Het is namelijk zo dat het activeren van Imessage niet lukt met me apple ID terwijl me nummer en email wel " vertrouwd" staan in me appleID. Ook ontvang ik geen verificatie codes en geen andere sms diensten.... Ik neem aan dat telfort niet zomaar me sms diensten heeft verwijderd?

MVG

Amanda
Simkaart 2 feb geactiveerd en ook betaald maar naar 4 dagen nog steeds niet kunnen bellen.
Alle stappen na gelopen. Simkaart werkt ook niet in een andere telefoon. Wat nu?


Kan je bij een winkel langs? Daar maken ze een nieuw simkaartje waar je bij staat.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vervangende-simkaart-aanvragen.htm
Reputatie 6
Badge +12
Hallo allemaal,

Allereerst; ik heb jullie topics/reacties samengevoegd, omdat dit niet meer op een incident lijkt, wat natuurlijk hartstikke rot is; sorry daarvoor!
Voor degenen die nieuw zijn; hartelijk welkom op het forum!

Ik wil @Jo-mairro, @Karinnnnnn, @Juutd, @mikevdvelde, @A.Telfort.F en @Amanda84 vragen om mij een privébericht te sturen met hierin:
  • je 06-nummer
  • je simkaartnummer
  • de foutmelding die je krijgt wanneer je je simkaart wilt activeren.
  • de naam waarop het contract bekend is + adresgegevens

Allereerst wil ik kijken of de simkaarten met de simkaartnummers die jullie hebben ontvangen overeenkomen met de nummers die wij hier in het systeem hebben staan.
Hierna kan ik ook verdere actie ondernemen richting een oplossing.
Ik heb ook een privé bericht gestuurd want het lukt mij ook niet te activeren.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Kifani83, goed om je hier te zien. Wat voor melding krijg je met het activeren van je simkaart? Ik voeg dat ook nog even toe in mijn eerste bericht van dit topic, omdat dat informatie is die we ook graag willen hebben.
Ik heb na een Sim only verlenging een nieuwe simkaart gekregen maar bij het activeren krijg ik steeds de fout activeren mislukt. Ik heb meerdere browsers geprobeerd maar ik krijg steeds dezelfde fout. Kunnen jullie mijn kaart anders via deze weg activeren?
Ik hoor graag van jullie
Afgelopen week ook nieuwe simkaart aangevraagd. Vandaag ontvangen en kan hem ook niet activeren. Krijg de melding: Helaas, het is niet gelukt om je simkaart je activeren. Onze excuses voor het ongemak. Probeer het later nog een keer. Ik heb de klantenservice gebeld, maar die konden mij ook niet helpen!?
Mijn oude simkaart werkt niet meer, dus ben nu niet bereikbaar en kan niet bellen. Waardeloos, omdat ik ook niet weet hoe en wanneer het opgelost is.
Ik heb hetzelfde probleem, abbo verlengd en het activeren van mijn nieuwe simkaart lukt niet. Ik krijg de melding er is iets fout gegaan. Kunnen jullie me hier mee verder helpen?
Zelfde probleem, activeren lukt niet en krijg ook dezelfde melding als overige klanten. Kunnen jullie mij hierbij helpen?
Idem als de andere mensen hierboven. De melding die ik krijg is :

"Simkaart activeren

Helaas, het is niet gelukt om je simkaart je activeren. Onze excuses voor het ongemak. Probeer het later nog een keer
Tip: Doet je simkaart het binnen een uur nog niet? Zet dan je telefoon uit en aan."
Reputatie 6
Badge +12
Hoi allemaal, voor degenen die mij een privébericht hebben gestuurd. Dank daarvoor, dat helpt ons erg. Helaas heb ik op dit moment nog een oplossing en dat spijt me. Ik informeer jullie later op de dag van de stand van zaken.
Zelfde probleem ; heel vriendelijke klantenservice gaf aan dat er een (interne) storing is. Wordt aan oplossing gewerkt wordt maar kon niet zeggen wanneer het verholpen zijn . . .
Ik heb hetzelfde probleem: krijg na verlenging de simkaart niet geactiveerd, met de standaard foutmelding. Heeft het zin als ik ook een pb stuur? Anders wacht ik namelijk gewoon tot de storing verholpen is. Mijn oude simkaart doet het nog tot volgende maand, dus ik heb nog geen haast.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi allemaal, we zijn druk bezig met het vinden van een oplossing. Die is er helaas nog niet. Zodra hier meer nieuws over is dan laat ik dat uiteraard direct weten.
Ik zit met hetzelfde probleem krijg me simkaart niet geactiveerd.
Vandaag nieuwe simkaart gekregen bij verlengen van simonly. Ook hier lukt activeren van deze nieuwe simkaart niet. Met dezelfde foutmelding als anderen melden."Helaas het is niet gelukt je simkaart te activeren. Excuses voor het ongemak. Probeer het later nog een keer."
Ik ook zelfde probleem vanaf dinsdag, kan ook niet bellen en de melding blijft hetzelfde.
Ik heb op 6-feb mijn nieuwe simkaart gekregen, kon echter niet activeren omdat er geen activatie code gegeven was. Ook via klantenservice lukte het niet om een activatie code te genereren. Er werd mij aangeraden om naar een telfort winkel te reizen, voor een nieuwe simkaart en deze ter plekke te laten actieveren. Is dit echt nodig en heeft het überhaupt zin?
Het is mij zojuist gelukt om de simkaart te activeren, ik krijg nu de melding: "Je simkaart is geactiveerd en binnen 15 minuten klaar voor gebruik"

Bedankt
Reputatie 6
Badge +12
@kleijer; dat is goed nieuws! Bedankt voor het proberen en het delen hier in het topic.

@allen; lukt het bij jullie nu ook om jullie simkaart te activeren?

Reageer