onwaarschijnlijk hoog MB verbruiken een week

• 21 oktober 2016
  • 13 reacties
  • 914 keer bekeken

Mijn dochter heeft sinds vorige week een mobiel abonnement voor 1500 MB. Nu ziet ze gisteren tot haar grote schrik dat er al bijna 1250 MB verbruikt is.Dit kan volgens haar nooit. Ze zit bijna altijd op wifi en had voorheen een prepaid kaart voor 1000mb per maand. Hier kon ze makkelijk mee rondkomen.Hoe kan dit. Ze is hier op zijn zachts gezegd niet blij mee.

13 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi rholt,

Welkom op het forum!

Begrijpelijk dat je dochter hier niet blij van wordt; ik zou hetzelfde hebben! Hoe kijk je precies naar het verbruik? Doe je dit via Mijn Telfort? Het verbruik wordt daar namelijk niet 'realtime' aangegeven. Het wordt elke nacht bijgewerkt. Het overzicht is dus niet heel accuraat is en het kan zijn dat ze zelfs meer dan 1250MB heeft verbruikt, Hoe dit precies komt wil ik graag nakijken. Hiervoor heb ik het 06-nummer nodig. Wil je deze naar mij sturen in 'n bericht? Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug.

Dank je wel.
Edit: nummer verwijderd. Dank voor het melden.
Reputatie 3
Badge +2
@rholt haal het telefoonnummer even weg en geef dat door aan Michael van Telfort door op zijn "bericht" te klikken.
is beter voor de privacy van je dochter 🙂
Hoe doe ik dat?
Reputatie 8
Badge +18
Je kunt binnen het uur je geplaatste reactie wijzigen, echter webcare maakt je nummer wel onzichtbaar zodra ze je topic lezen
Oké bedankt voor je reactie.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi rholt,

Bedankt voor de gegevens.

Ook ik zie dat er relatief veel data is verbruikt. Wat dit dataverkeer precies gegenereerd heeft, kunnen wij niet zien (om privacyredenen). Ik wil je wijzen op de bovenstaande tips die ik je al gaf.

Gebruik, als je een relatief kleine databundel hebt, altijd WiFi en zet Mobiele Data altijd uit. Zodra je erachter komt dat je geen WiFi hebt, zet dan pas Mobiele Data aan. Zet vervolgens Mobiele Data weer uit als je het niet meer nodig hebt. Zo houd je het gebruik prima binnen de perken. Mijd ook streaming apps als Spotify en YouTube als je Mobiele Data aanstaat, deze slurpen je databundel binnen no time op namelijk.

Ik hoop dat je voldoende weet, mocht je nog vragen hebben, dan lees ik ze graag natuurlijk.

Succes!
Toch blijf ik het vreemd vinden. voorheen had ze 1000mb waar ze prima mee rond kwam per maand. Nu heeft ze 2500 mb. Ze heeft de laatste week de mobiele gegevens telkens uitgezet. Desondanks toch weet veel mb's kwijt.
Reputatie 8
Badge +10
Toch blijf ik het vreemd vinden. voorheen had ze 1000mb waar ze prima mee rond kwam per maand. Nu heeft ze 2500 mb. Ze heeft de laatste week de mobiele gegevens telkens uitgezet. Desondanks toch weet veel mb's kwijt.
Misschien heeft je dochter recent wat apps geïnstalleerd die ongemerkt veel data gebruiken..?
Nee. Ze heeft echt alles nagekeken en baalt er erg van. Zo meteen gaat het in de nieuwe maand weer precies zo. Ze had beter bij prepaid kunnen blijven.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi rholt,

Ik zie geen gekke dingen wat betreft het verbruik: ik kan het niet mooier maken dan het is. 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Telefoons houden ook datagebruik per app bij. Het zijn vaak totalen sinds de app geïnstalleerd is maar wellicht biedt dit overzicht uitkomst? Heeft je dochter ook naar gekeken?

Mocht het de volgende maand wederom gebeuren, is het misschien een suggestie om de telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen (wel alles backuppen) en dan app voor app te installeren en dan nauwlettend het data verbruik te monitoren.
Reputatie 2
Pokemon Go wat zover ik weet constant verbinding nodig heeft kan vermoedelijk ook aardig wat data verbruiken. Vooral als apps op de achtergrond draaien en niet goed worden afgesloten kan het ongemerkt snel gaan.

Reageer