Ontbrekende activatie code.

• 16 juni 2017
  • 20 reacties
  • 604 keer bekeken

Na het afsluiten van een sim only abonnement via Telecombinatie hebben we nog geen activatiecode ontvangen. Ik neem aan dat deze wel nodig is. In de ongewenste post is niks te vinden. Het email adres is bij de aanvraag wel opgegeven. Heeft het wellicht met de ingangsdatum van 10-7-2017 te maken dat deze nog niet is ontvangen?

Voor de volledigheid opvragen van een activatiecode na invullen van de gegevens gaf tot nog toe geen resultaat.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Galdor68, leuk dat je een Sim Only abonnement hebt afgesloten. Ik wil graag verder voor je nagaan wat hier spaak loopt. Kan je via een bericht je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Dan ga ik nakijken waarom je de activatiecode niet kan krijgen. Alvast bedankt!
Ik zelf volg later dit gaat om mijn partner. Gegevens net via de link verstuurd.
@Wieger - Telfort ik weet dat jullie het druk genoeg hebben maar omdat het abonement van mijn partner afgelopen is zouden we een dezer dagen toch willen weten wat het beste is. Langs de winkel die de overstap heeft geregeld of via de website opnieuw aanvragen. Wat wel jammer en verspilling zou zijn van de hierbij aanwezige simkaart.

We horen het wel van je.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Galdor68, het abonnement is jammer genoeg niet goed gelukt is. De gehele bestelling is geannuleerd. Inderdaad erg jammer van de simkaart en de moeite. Ik heb gisteren je bericht naar mijn collega's van de afdeling verkoop doorgezet, zodat zij een nieuwe bestelling voor je kunnen doen. Een nieuwe aanvraag is op dit moment noodzakelijk om je partner een werkend abonnement te kunnen geven.
@Wieger - Telfort dankje voor de info. Gaat de afdeling verkoop ons benaderen of moeten we zelf via de website de nieuwe aanvraag doen dat is een klein beetje onduidelijk.
Reputatie 7
Badge +7
Je gaat hier nog over gebeld worden. Omdat het abonnement van je partner afgelopen is, kan ik me voorstellen dat er haast bij geboden is. Je kan er ook voor kiezen om via de website een bestelling te doen, dat gaat naar ik verwacht iets sneller.
Wij hebben net zelf via de site de gewenste sim-only afgesloten en de nodige bevestiging mail gekregen. Nu morgen de post afwachten en kijken of het nummerbehoud en meteen meegevraagde combivoordeel goed lopen.
@Wieger - Telfort De nieuwe sim is binnen we moeten hem nog wel activeren maar ook die code is aanwezig. Nu alleen de vraag of opmerking het activeren staat los van het gebruiken? In de documentatie staat dat het abonnement pas ingaat op de moment van de nummerportering. Hierover volgt nog info dus de eigenlijke vraag is we moeten de sim wel zo snel mogelijk activeren maar pas in de telefoon stoppen op de aangegeven porterings datum danwel start datum van het abo om buitenbundel kosten te voorkomen.
Nog 1 onduidelijkheid moet er nog iets ondertekend worden terug gestuurd voor het nummerbehoud en aangaande de afschrijving van de abonnementskosten.
Reputatie 7
Badge +7
Het activeren van de simkaart betekent dat je er technisch gezien gelijk gebruik van kan maken. Het is alleen we zo dat je abonnement pas in gaat op het moment van nummerbehoud. Het is dus het beste om de simkaart te gaan gebruiken nadat het nummerbehoud heeft plaatsgevonden.

Ik zie dat je met Stephen al bezig ben over de communicatie over het ondertekenen en dat hij dit al heeft uitgezet. Kan je zijn reactie afwachten?
Top bedankt voor de bevestiging. Ik zal zijn reactie daar afwachten.
Aankomende vrijdag 21-7 staat als gewenste overname nummerbehoud datum zowaar vandaag van Kpn een berichtje dat het nummer binnen 2 dagen overgaat naar de nieuwe provider. Dus alles lijkt nog steeds naar wens te verlopen.
@Wieger - Telfort het loopt allemaal mooi op schema. Vandaag op het betreffende toestel bericht van Telfort dat het nummer morgen(vrijdag 21-7) overgezet wordt. Wat goed was de waarschuwing dat de bereikbaarheid tussen 9:00 en 18:00 wat minder kon zijn.
Ik ga ervanuit dat de combivoordeel die we erbij hebben gevraagd vanaf dan in werking gaat treden?
@Wieger - Telfort Omzetting van KPN Telfort is gedaan. Bellen en gebeld worden werkt goed. Nu is het wachten op de 3g 4g mobiele data verbinding. Maar dat zal vermoedelijk nog even duren.
Reputatie 7
Badge +7
Kijk eens aan! Dat is nog eens goed nieuws. De overzetting heeft nu dus succesvol plaatsgevonden. Het 4G internet zou ook per vandaag moeten werken, misschien moet je hiervoor nog een keer je toestel uit- en aanzetten. Veel belplezier gewenst! 🙂
Ik kreeg net een whats app dus het internet doet het nu ook.
@Wieger - Telfort Nu nog even afwachten of het combi voordeel goed verloopt. Of kan jij zien of die aanvraag loopt.
We hebben het meteen mee aangevraagd. Ik kon via mijntelfort thuis en daar combivoordeel nog niks terug vinden.
Voor de rest alles naar wens tot nu toe.
Reputatie 7
Badge +7
Hey Galdor68, mooi om te horen dat het internet het nu ook doet. :)

Het combivoordeel is vandaag geactiveerd. Je hebt gekozen voor de 5 euro factuurkorting, die is per vandaag actief. Op Mijn Telfort thuis wordt de combivoordeelkorting nog niet goed weergegeven helaas. Dat is een bekend probleem voor meer informatie kan je op deze link klikken.
Kijk dat is goed nieuws @Wieger - Telfort in een maand alles geregeld beter kan het haast niet.
Dank je voor de hulp en adviezen.
Reputatie 7
Badge +7
Fijn dat het zo goed geregeld is! Daar doen we ons best voor!

Wil je feedback geven over hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂
Ik zie net via mijntelfort op het tabblad abonnement de regel combikorting €5,00 actief. Dus dat is ook opgelost.

Reageer