beantwoord

Onjuiste abonnementsgegevens en mobiel internet

• 11 januari 2018
  • 17 reacties
  • 311 keer bekeken

Badge +1
Hallo,

Ik heb twee vragen.
Omdat mijn abonnement was afgelopen heb ik bij Telfort gezoch naar een abonnement welke bij mij paste. Omdat ik het handig vond als ik ergens elders was ik ook even op internet wat kon zoeken.
Er was een abonnement beschikbaar van 1000 mb en 150 min. Dit heb ik afgesloten. Ik heb een nieuwe chip ontvangen en deze geactiveerd.
Op mijn pagina zie ik nu dat ik maar 500 Mb heb en wel 150 bel minuten.

Vraag 2
Ik was ergens elders en wilde op internet wat gaan zoeken. En ik heb immers een internet abonnement. Echter ik krijg de melding dat ik geen verbinding heb. Thuis nogmaals geprobeerd door buiten de draadloze verbinding te gaan van Telfort, maar van hetzelfde laken een pak. Geen verbinding
icon

Beste antwoord door Stephen 11 januari 2018, 16:32

Hallo woort080, bedankt voor het afsluiten van een abonnement bij Telfort!

Je hebt een abonnement afgesloten bestaande uit 150 minuten en 500 MB's. Omdat je ook Telfort Thuis hebt ontvang je klantvoordeel. Klantvoordeel houdt in dat je extra minuten en MB's ontvangt. In jouw geval zijn dit 25 extra belminuten en 700 extra MB's. Hierdoor ontvang je dus elke maand in totaal 175 belminuten en 1200 MB's. Dit kun je controleren bij jouw verbruik. De extra minuten en MB's worden niet weergegeven bij de abonnementsgegevens waardoor het lijkt dat je minder minuten en MB's ontvangt.

Ik zie in het systeem dat mobiel internet actief is. Heb je ook de data ingeschakeld op je telefoon? Graag de instellingen controleren via toestelhulp. In afwachting van jouw reactie.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo woort080, bedankt voor het afsluiten van een abonnement bij Telfort!

Je hebt een abonnement afgesloten bestaande uit 150 minuten en 500 MB's. Omdat je ook Telfort Thuis hebt ontvang je klantvoordeel. Klantvoordeel houdt in dat je extra minuten en MB's ontvangt. In jouw geval zijn dit 25 extra belminuten en 700 extra MB's. Hierdoor ontvang je dus elke maand in totaal 175 belminuten en 1200 MB's. Dit kun je controleren bij jouw verbruik. De extra minuten en MB's worden niet weergegeven bij de abonnementsgegevens waardoor het lijkt dat je minder minuten en MB's ontvangt.

Ik zie in het systeem dat mobiel internet actief is. Heb je ook de data ingeschakeld op je telefoon? Graag de instellingen controleren via toestelhulp. In afwachting van jouw reactie.
Badge +1
Allereerst een opmerking over jou uitleg. Op jullie site staat toch een abonnement van 1000MB en 150 belminuten. Dat staat toch los van de extra's klantvoordeel.
Dit abonnement heb ik telefonisch bij die mevrouw afgesloten. Geen 500 mb.
Dat ik later, omdat ik meerdere abonnementen bij Telfort heb extra's krijg, is mooi en dankjewel.
Maar het gaat om het principe.

Dan de instelling. Voor mijn toestel de Huawei P8 Model GRA-L09 .
Ga naar Instellingen
Ga naar Meer
Mobiel Netwerk
Gegevenstoegang aanvinken

Bij mijn toestel staat Gegevenroaming . Verbinding maken met gegevensservices tijden Roaming.
Dit schuifje stond uit. Die heb ik aangezet. Is dit het?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo woort080, bedankt voor je reactie. Kun je mij een screenshot mailen van je overeenkomst? Ik wil graag voor je uitzoeken hoe het zit met de MB's. Je kunt deze mailen naar het e-mailadres dat ik je via een privébericht kenbaar heb gemaakt.

Ik ga ervan uit dat je instellingen voor mobiel internet nu juist zijn want ik zie dat je al gebruik maakt van data. Kun jij dit ook bevestigen?
Badge +1
Ja dat klopt. Dat werkt nu helemaal. Een een kopie van het contract heb je inmiddels ontvangen
Reputatie 8
Badge +7
Hallo woort080, bedankt voor de screenshot. Ik zie dat de overeenkomst ook in lijn is met mijn eerdere reactie over de abonnementsgegevens.
Kan ik nog iets voor je betekenen. 🙂
Badge +1
Beste Stephen,
Laten we zeggen dat ik het helemaal niet meer snap..
Ik sluit een abonnement af van 1200 MB internet en 175 belminuten samen voor 12.50
Maar dan zou mijn redenering zijn dat ik, omdat ik meerdere abonnementen bij telfort. heb dit abonnement wat MB aangaat niet 1200 maar 2400MB moeten zijn.
Maar nee, die 1200 MB die jllie aanbieden is niet echt 1200, maar 500Mb maar dankzij meerdere abonnementen kom ik op 1200 MB.
Zouden jullie dat er dan niet bij moeten vermelden. 1200 staat er wel, maar.....is eigenlijk 500.

Samenvattend, ik sluit een abonnement van bij telfort van 1200 MB en 750 belminuten. Ik heb geen extra abonnement en als ik het contract ontvang krijg ik geen 1200 MB maar 500.
Of ben ik als oude man nu helemaal blind, en snap ik er niets van.

Ps kijk even bij telfort SIM ONLY ABONNEMENTEN met voordeel actie

Mijn abonnement 1200 MB + 1200MM en 175 + 175 belminuten voor 12.50
2000MB + 2000MB en 400+400 belminuten voor 14.00

Hoe kom je dan op de berekening dat ik 500 MB en 150 belminuten heb en incl voordeel op de 1200 en 175 belminuten kom.
Nee, ik vind ook dat Telfort dit beter moet communiceren.
Of het nu gaat om klantvoordeel, of als je als bestaande klant een abonnement aangaat,
dat inclusief combivoordeel is.
Wat ik bedoel, is dat Telfort, bij het afsluiten van een abonnement, duidelijk moet zijn,
hoe het eigenlijke contract is, dus zonder klant;- of combivoordeel eruit ziet.

Ik geef een voorbeeld, ik heb nu combivoordeel, dubbele minuten en data.
Wil ik nu via Mijn Telfort verlengen zie ik ook minuten en data staan.
Maar wat daar staat is inclusief combivoordeel, dus de dubbele minuten en data.
Het eigenlijke abonnement, is dus de helft minder.

Het zelfde geldt waarschijnlijk ook voor klantvoordeel.

In ieder geval kan dit veel vragen oproepen.
Badge +1
Mandy,

Kijk even bij Telfort SIM ONLY ABONNEMENTEN met verdubbeling van voordeel actie

Er staat in MIJN geval 1200 MB + (1200MB) en 175 + (175) belminuten voor 12.50
Die + 1200 MB en + 175 gaat op als bonus voordeel actie. Die kun je extra krijgen.

Als je dat Plus gebeuren weg streept staat er 1200 MB en 175 Belminuten voor 12.50
Dat is het abonnement wat wordt aangeboden.
Heb je alles wat Telfort te bieden heeft, val je in de extra's.

Blijft staan een abonnement van 1200 MB en 175 belminuten. En dat heb ik ook in mijn contract staan
Daaronder staat zelf zeer uitgebreid in kleine lettertjs de opmerking "Kent u deze voordelen al?"
Met een uitgebreide Combievoordeel uitleg. Dus die extras kunnen er bij komen. Niet dat ze er al zijn.
Ik heb dit contract verlenging pas afgesloten, maar als ik alles had geweten. Nee dus.
Ik denk dat wij hetzelfde bedoelen.
Dit was voor mij de reden om niet te verlengen omdat het verlengaanbod, in vergelijking,
geen verlengaanbod was.
Althans, bij mijn abonnement.

Dit abonnement heb ik toen, binnen de 14 dagen geannuleerd.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo woort080, alleen als je gebruik maakt van de verdubbelaar via CombiVoordeel dan ontvang je de dubbele bundels. Dus in jouw geval 1200 MB'
s + 1200 MB's en 175 minuten + 175 minuten.
Omdat je je abonnement hebt verlengd heb je van ons klantvoordeel ontvangen. Bovenop de 150 minuten ontvang je 25 belminuten extra en bovenop de 500 MB's ontvangen 700 MB's extra.
Het abonnement waar jij gebruik van maakt geldt alleen voor verlengende klanten zoals jij. Nieuwe klanten of niet verlengende klanten betalen dezelfde prijs maar ontvangen dan 1000 MB's en 150 minuten. Begrijp je het nu een beetje?
Badge +1
Ja het is mij duidelijk. Waar staat datgene wat jij beweerd.
Jammer dat mijn 14 dagen voorbij zijn. Mandy.
En ben blij dat ik een contract op papier heb van 1200 om 175 en geen enkele vermelding over wat jij beweert wat betreft jou rekensommetje..
Wordt vervolgd
Reputatie 8
Badge +7
Beste woort080, op de eerste foto zie je het abonnement voor nieuwe klanten

Op onderstaande foto zie je het abonnement voor verlengende klanten. Dit is het abonnement waar jij momenteel gebruik van maakt.

Indien je het wenst dan kun je je CombiVoordeel wijzigen van de factuurkorting naar de verdubbelaar.
In dat geval ontvang je dan in totaal 2400 MB's + 350 belminuten.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hierover hebben dan zie ik deze graag tegemoet.
Badge +1
Geacht Forum Team,
Na een lange discussie verleden maand kwam er dan toch uit dat ik inderdaad een 2 jarig contract had afgesloten bij Telfort van 1200 MB en 175 bellen. (zie boven)
Dit werd ook op mijn abonnement op Mijn Telfort vermeld. Ik heb gebruik gemaakt van de verdubbelaar in de CombiVoordeel omdat wij ook TV , bellen en internet van Telfort gebruiken.

De maand is voorbij en nieuwe Internet en beltegoed wordt geplaatst. En ja hoor we zitten weer in dezelfde misere. Weer niet de juiste tegoeden vermeld, en weer moeten we er achteraan. Graag weer even aanpassen naar 1200 en 175 , en dan met de verdubbelaar 2400 en 350

vriendelijke groet,

Klaas
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Klaas, in mijn vorige reactie heb ik je aangegeven dat je van CombiVoordeel (factuurkorting) gebruik maakt. Dat betekent dat je op de factuur voor Telfort Thuis maandelijks 5 euro korting ontvangt. Indien je gebruik wenst te maken van de verdubbelaar dan kun je wisselen van de factuurkorting naar de verdubbelaar. Deze gaat dan volgende factuurperiode in dus op 1 april 2018. Mocht het niet lukken om te wisselen van CombiVoordeel dan kan ik dit voor je in orde maken.
Badge +1
Stephen,
Dank je wel voor de mail. Heb de CombiVoordeel op de site omgezet naar de verdubbelaar, en waarachtig na een uur trad de verdubbelaar al in werking. Echter niet volgens contract. Even een herinnering wat je zelf hebt geschreven hierboven:

Indien je het wenst dan kun je je CombiVoordeel wijzigen van de factuurkorting naar de verdubbelaar.
In dat geval ontvang je dan in totaal 2400 MB's + 350 belminuten.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hierover hebben dan zie ik deze graag tegemoet.

Dus zou ik inderdaad 2400 MB moeten hebben, echter ik heb maar 1227 MB.
Dus???
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Klaas, de verdubbelaar gaat pas volgende factuurperiode in dus vanaf 1 april 2018.
Ik zou je adviseren om nog weer even te wijzigen naar de factuurkorting. Zodra je de factuur rond de 23e hebt ontvangen dan kan je daarna wijzigen naar de verdubbelaar.
In dat geval loop je deze maand dan geen factuurkorting mis.

Voor meer informatie zie wijzigen CombiVoordeel.
Badge +1
Zou je dan even naar mijn gegevens willen kijken? Ik had inderdaad de korting op de Factuur. Deze heb ik gewijzigd naar mijn GSM. Daar werd bij vermeld dat het een uur zou duren voor de wijziging doorgevoerd zou worden. Een uur na mijn wijziging gisteravond had ik inderdaad ruim 1200 md internet. Zou dus 2400 moeten zijn. Immers dat is mijn abonnenemt incl verdubbelaar

Volgens mijn de Telfort App op mijn gsm had ik gistermiddag 650 Internet MB. Volgens mij moet dit 1200 zijn .
Daarom heb ik aan de beld getrokenDe juffrouw aan de telefoon zei dat ik inderdaad 1200 MB internet had, maar dat er een storing was. Dus maar even afwachten.

Reageer