beantwoord

Ongevraagde verlenging mobiel abonnement

• 2 januari 2020
  • 14 reacties
  • 235 keer bekeken

Al geruime tijd ben ik op zoek naar een goed alternatief voor mijn Telfort thuis en mobiel abonnement. Nu ik die gevonden heb, mag ik blijkbaar mijn mobiele abonnement niet opzeggen van Telfort omdat ik die in oktober verlengd zou hebben met een 2 jaar.
Dat heb ik dus niet gedaan. Want ik wil juist weg. Waarom zou ik het verlengen. Ik zou bevestiging mail/sms gekregen hebben - nooit gezien. Ik krijg alleen maar te horen dat Telfort het zwart op wit heeft staan. Het contract gemaild waarop het stond. Ik zou het dinsdagochtend 8/10 om 8.22 verlengd hebben. Dat kan helemaal niet! 
Diverse malen contact gehad. En elke keer te horen krijgen dat ik het zelf heb verlengd (en onuitgesproken ‘zeur niet - zelf gedaan’)

Het maakt niet uit hoe vaak jullie zeggen dat ik het zelf heb verlengd/dat jullie me twee weken bedenktijd hebben gegeven/dat het zwart op wit staat: ik heb dat niet verlengd! Het frustreert alleen maar meer.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 4 januari 2020, 14:41

Dag @Schoel. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Ik lees dat je graag wilde overstappen met je mobiele abonnement, maar erachter kwam dat dit niet mogelijk was, omdat je onlangs je abonnement zou hebben verlengd.

In de eerste plaats kan ik me heel goed voorstellen dat deze situatie voor frustratie zorgt. Zeker, omdat je zelf aangeeft niets van een verlenging af te weten. Daarbij vind ik het jammer om te lezen dat je je niet prettig geholpen voelt. Ongeacht of een probleem op te lossen valt of niet, je hoort altijd vriendelijk te woord te worden gestaan. 

Inhoudelijk zie ik dat leden van de community je al enige uitleg en suggesties hebben gegeven. Ik heb je abonnement erbij gepakt en ik zie dat je voorgaande contract afliep op 03-10-2019. Volgens onze administratie is er op 08-10-2019 rond 08.20 uur 's ochtends verlengd via Mijn Telfort, waarbij is gekozen voor 2 GB internet en 150 belminuten.

Je kunt je abonnement niet verlengen zonder in te loggen op Mijn Telfort. Je hebt vervolgens per e-mail een bevestiging ontvangen. Ik zie wel dat het e-mailadres dat geregistreerd staat in ons systeem anders is dan het e-mailadres in je Forum-profiel. Het betreft een ‘@me.com’ e-mailadres. Je hebt na ontvangst van de bevestiging 14 dagen om een verlenging te annuleren. 

Hoe graag ik ook voor je zou willen regelen dat de verlenging wordt geannuleerd, dat kan ik niet voor je in orde maken. 

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Schoel , in MijnTelfort, rubriek mobiel, subbrubriek abonnement staat precies hoelang je abo duurt.

Hallo @Schoel , in MijnTelfort, rubriek mobiel, subbrubriek abonnement staat precies hoelang je abo duurt.

Dat zal het probleem niet zijn, of eigenlijk wel die datum zal onverwacht 24 maanden verder liggen.

Hallo @Schoel , in MijnTelfort, rubriek mobiel, subbrubriek abonnement staat precies hoelang je abo duurt.

Dat zal het probleem niet zijn, of eigenlijk wel die datum zal onverwacht 24 maanden verder liggen.

Het probleem is inderdaad dat ik opeens 24 maanden ‘vastzit’ aan mijn abonnement. Terwijl ik gewoon weg wil. 

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Schoel , dan kun je je abo afkopen door alle nog niet-verschenen termijnen in 1x af te rekenen.

Hallo @Schoel , dan kun je je abo afkopen door alle nog niet-verschenen termijnen in 1x af te rekenen.

Ik ga geen 24 maanden abonnement in één keer betalen.
Zeker niet omdat ik geen verlenging gedaan heb, ook al zegt Telfort van wel.

Als in jou Mijn Telfort staat dat het abonnement is verlengd dan is er weinig aan te veranderen. Wat vreemd is het ontbreken van de bevestiging. En het punt dat je het blijkbaar niet zelf hebt gedaan. Wie hoe en wat is enkel gissen van Telfort uit kannen mag dit niet zonder toestemming. 

Waarom zou het die 8ste Oktober 2019 rond 8:22 niet kunnen?  

Dat je niet wil afkopen kan ik begrijpen en dat is uiteraard niet de oplossing.

Helaas zal het een welles nietes geval blijven. 

Omdat ik toen op weg naar mijn werk was. En op een mobiele telefoon doe ik dit soort dingen niet.

Ik zal het waarschijnlijk moeten slikken. Maar ik voel me genaaid. En zo’n ‘de computer zegt het, dus je hebt geen gelijk’ antwoord van Telfort helpt niet. 

Omdat ik toen op weg naar mijn werk was. En op een mobiele telefoon doe ik dit soort dingen niet.

Ik zal het waarschijnlijk moeten slikken. Maar ik voel me genaaid. En zo’n ‘de computer zegt het, dus je hebt geen gelijk’ antwoord van Telfort helpt niet. 

Jou eigen Mijn Telfort zegt het ook aan de hand van de nieuwe eind datum kan je het zelf nagaan. Wij zijn uiteraard onbekend met de situatie geen anderen die onbedoeld toegang tot Mijn Telfort hebben? Tenzij het te achterhalen is hoe het is verlengt zal je het inderdaad nog weer met Telfort moeten doen althans mobiel. Zelfs als het achterhaalt kan worden het zal niet zomaar terug gedraait kunnen worden. 

Wanneer zou je abonnement oorspronkelijk aflopen of beter gezegd per wanneer was je contract vrij?

De 8ste oktober is dan wel de aanvraag gedaan maar wat is de beginndatum? 

Ik ben heb dit abo zo’n 5 jaar. Het is een sim-only abo en ik heb nog nooit verlengd want dat gebeurt automatisch. Ik ging er gewoon van uit dat ik over kon stappen omdat ik al zo lang abo ben. Bleek ik op eens ‘verlengd’ te hebben… 
Mijn Telfort zegt ook dat mijn abo tot 8-10-21 loopt. Dus Telfort heeft gelijk qua systeemvermelding e.d. Ik heb het echter niet verlengd.

Ik heb er zelfs over gedacht om dan maar een nieuw abo bij T-Mobile af te sluiten en deze voor €12,50 pm er naast te houden als slapend account. Maar dat kan ik ook niet want ik moet het nummer mee kunnen nemen. Ik ben zzp en dit nummer gebruik ik zakelijk.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Schoel , je zou alsnog een mobiel abo elders kunnen nemen en dan je huidige nummer permanent doorschakelen naar je nieuwe nummer.

Als je er met Telfort niet uitkomt kun je altijd nog een officiële klacht indienen bij de betreffende instanties.

Succes.

Reputatie 8
Badge +18

Neem onderstaande link eens door en daar vindt je ook de juiste instanties in V.w.b. de klachten en geschillencommissie

https://www.telfort.nl/algemeen/contact/klacht-indienen.htm

Hallo @Schoel , je zou alsnog een mobiel abo elders kunnen nemen en dan je huidige nummer permanent doorschakelen naar je nieuwe nummer.

Dat is ook nog een idee. Misschien doe ik dat wel. Thanks. 

Neem onderstaande link eens door en daar vindt je ook de juiste instanties in V.w.b. de klachten en geschillencommissie

https://www.telfort.nl/algemeen/contact/klacht-indienen.htm

Dat is ook een goede optie. Ga ik mee aan de slag. Dank je.

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Schoel. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Ik lees dat je graag wilde overstappen met je mobiele abonnement, maar erachter kwam dat dit niet mogelijk was, omdat je onlangs je abonnement zou hebben verlengd.

In de eerste plaats kan ik me heel goed voorstellen dat deze situatie voor frustratie zorgt. Zeker, omdat je zelf aangeeft niets van een verlenging af te weten. Daarbij vind ik het jammer om te lezen dat je je niet prettig geholpen voelt. Ongeacht of een probleem op te lossen valt of niet, je hoort altijd vriendelijk te woord te worden gestaan. 

Inhoudelijk zie ik dat leden van de community je al enige uitleg en suggesties hebben gegeven. Ik heb je abonnement erbij gepakt en ik zie dat je voorgaande contract afliep op 03-10-2019. Volgens onze administratie is er op 08-10-2019 rond 08.20 uur 's ochtends verlengd via Mijn Telfort, waarbij is gekozen voor 2 GB internet en 150 belminuten.

Je kunt je abonnement niet verlengen zonder in te loggen op Mijn Telfort. Je hebt vervolgens per e-mail een bevestiging ontvangen. Ik zie wel dat het e-mailadres dat geregistreerd staat in ons systeem anders is dan het e-mailadres in je Forum-profiel. Het betreft een ‘@me.com’ e-mailadres. Je hebt na ontvangst van de bevestiging 14 dagen om een verlenging te annuleren. 

Hoe graag ik ook voor je zou willen regelen dat de verlenging wordt geannuleerd, dat kan ik niet voor je in orde maken. 

Reageer