beantwoord

Ongevraagd MB's verbruikt

• 20 juni 2017
  • 25 reacties
  • 1172 keer bekeken

Het zal mij benieuwen op dit blijft staan op het telfort forum.

Ik checkte vandaag mijn mobiel internet gebruik. En ik zie daar dat er om 0:01 dik 1000MB verbuikt is.
Heel verdacht. Ik lag toen allang te slapen. Ik op zoek naar een email adres, niet te vinden. Wel een klachtenformulier, maar dat blijkt expres zo ingericht dat het veld waar je je klacht moet intypen, niet via een ipad danwel androit apparaat in te vullen is.
Dan maar telefoneren. Ik krijg een dame aan de lijn aan wie ik dit uitleg. En ik krijg vervolgens een preek over instellingen op mijn apparaten met betrekking tot automatische updates. Als ik de dame meermaals poog te ondebreken met mijn verdere verhaal dat mijn instellingen wel degelijk juist staan ingesteld, word ze pissig. Ik vraag haar naar mij te luisteren, maar ze rateld maar door over dat ze het zelf ook niet goed hat staan. Ik vraag weer naar mij te luisteren en ze word kwaad en kwakt de telefoon erop. Ik nogmaals gebeld, en kreeg een meneer. Die verzande uiteindelijk ook in zon instellingen verhaal. Ik meen heel stellig dat Telfort frauduleus handeld! En de klanten als vuilnis behandeld. Bij hoeveel klanten worden de mb's onterecht als verbruikt afgeschreven? Jammer van dat abbonnement dat nog 10 maanden loopt.

In verband met de huisregels is een deel van de inhoud van deze reactie verwijderd.
icon

Beste antwoord door Deborah 22 juni 2017, 11:18

Hoi johan6756,

Ik schrik een beetje van je verhaal. Jammer om te lezen dat je ervaring aan de telefoon niet best was. Ik denk dat mijn collega's het met beste bedoelingen wilde uitleggen, alleen je onvoldoende ruimte gaven om je verhaal te kunnen doen.

Als ik naar je verbruik van deze bundelperiode kijk, dan zie ik normaal verbruik met een aantal uitschieters van 565 MB (15 juni), 339 MB (17 juni), 306 MB (18 juni), 1222 MB (19 juni) en 2397 MB (20 juni). Vooral het MB verbruik van 19 en 20 juni is abnormaal in een keer hoog. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit verdacht voor je overkomt. Het vervelende aan deze situatie is dat het systeem daadwerkelijk MB verbruik registreert en je vaak niet weet waar zulk hoog verbruik vandaan komt. Meestal wordt dit inderdaad veroorzaakt door grote updates van bijvoorbeeld de software of apps, streamen van video's, grote afbeeldingen binnen halen en videobellen. Dit in combinatie met een WiFi verbinding die wegvalt, waardoor je verbinding automatisch overgaat naar 3G/4G. Welke telefoon heb je trouwens? Op sommige telefoons kun je nagaan waar je verbruik naar toe gaat.
Het is je al telefonisch verteld en ik kan me voorstellen dat je aan Telfort twijfelt, alleen ik wil je toch vragen om de instellingen van je telefoon te controleren. Je kunt bijvoorbeeld op veel telefoons instellen dat updates binnenhalen en videobellen alleen mogelijk is in combinatie met WiFi. Daarnaast adviseer ik je om de stabiliteit van de WiFi verbinding te controleren. Als je er niet uitkomt, kun je ook een Telfort winkel binnenstappen en vragen of iemand met je kan meekijken.

Ondanks ik zelf veel weet van telefoons en mobiele verbindingen, is het mij ook een keer overkomen dat al m'n data in een keer op was. Ik keek urenlang een serie op mijn telefoon terwijl de WiFi verbinding was weggevallen 😞.

Aangezien je helemaal geen MB's meer hebt en pas op 8 juli weer nieuwe ontvangt, vergoed ik een extra bundel van 500 MB. Op deze manier heb je de komende 2 weken tenminste iets.

Mocht je nog vragen hierover hebben, dan hoor ik het graag 🙂.
Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Ik meen heel stellig dat Telfort frauduleus handeld!
Waar denk dat uit te kunnen concluderen?

Er zou best malware op je mobiel kunnen staan en andere ongein, wat voor die data-afname zorgt?
Wat ik nu lees is waarschijnlijk het volgende hoofdstuk op je beelscherm dat je quote na "instellingen".
Het hoofdstukje "malware"
Houd de klant aan het lijntje met het volgende verhaal en zoek niet na of de klant wel eens gelijk kan hebben.
Er is nooit of te nimmer data verbruikt zonder dat ik daadwerkelijk mijn toestel in mijn handen had.
Het enige appje dat ik geinstalleerd heb de afgelopen weken is de Telfort verbruiks app.
En dat appje heb ik er vandaag weer afgehaald omdat ik dat appje als verdacht beschouw.
overigens is de laatste 2600mb die ik vanaf vandaag nog over zou moeten hebben ook verdwenen. En staan mijn resterende mbs nu op 0.
Resume, eerst verdwijnt er 1000mb, en na mijn beklag verdwijnt de rest die ik nog had. Hoezo frauduleus handelen? Zou de malware niet aan de telfort zijde kunnen zitten? Heb je daar wel eens aan gedacht? Mallware, sjoemel software? Volgens mij heeft telfort al last van hackers, zou het niet kunnen dat diezelfde hackers de telfort klanten nu dwars zitten? Ga maar eens heel goed checken of ikniet eens gelijk kan hebben.
Reputatie 8
Er is nooit of te nimmer data verbruikt zonder dat ik daadwerkelijk mijn toestel in mijn handen had.
Je hoeft je toestel ook helemaal niet in handen te hebben om data te kunnen laten verbruiken als er zich malware e.d. op je toestel bevindt.
Die doet dat wel uit zichzelf "automatisch", als je je toestel actief laat staan en "data" is ingeschakeld.

overigens is de laatste 2600mb die ik vanaf vandaag nog over zou moeten hebben ook verdwenen. En staan mijn resterende mbs nu op 0.
Zolang malware actief is, en je toestel bijv. niet hebt uitgezet, of minimaal de "data" communicatie hebt uitgeschakeld, zou die je overgebleven bundel makkelijk verder leeg kunnen trekken.

Misschien is die malware zelfs wel zo slim dat indien "data" is uitgeschakeld, die het zelfs weer inschakelt? De eerste controle is toch gewoon beginnen bij je eigen toestel.

Zou de malware niet aan de telfort zijde kunnen zitten? Heb je daar wel eens aan gedacht?
Dat zou kunnen, als ineens legio andere klanten hetzelfde probleem zouden ervaren.
Maar die hebben zich vooralsnog niet gemeld. Jij bent tot nu toe de enige die het aanhaalt.
Je eerste bericht dateert van gisteren. Lijkt me sterk dat als het probleem bij Telfort speelt, er niet meerdere mensen het probleem nog niet zouden hebben opgemerkt bij pakweg 1,5 miljoen klanten.

Bij een check in mijn eigen account is er niets aan de hand. Met wat ik aan MB's over heb klopt aardig in mijn normale datagebruik (nog een reserve van voorgaande periode wat er nog bij opgeteld staat).

Of is er mogelijk iets anders aan de hand ??
Loopt de betaling van je abonnement achter en is alles geblokkeerd ??
(In dat geval zou ik kunnen bedenken dat overgebleven MB's tijdelijk naar 0 worden gezet ??).
Reputatie 4
Badge +6
Hoi johan6756,

Ik schrik een beetje van je verhaal. Jammer om te lezen dat je ervaring aan de telefoon niet best was. Ik denk dat mijn collega's het met beste bedoelingen wilde uitleggen, alleen je onvoldoende ruimte gaven om je verhaal te kunnen doen.

Als ik naar je verbruik van deze bundelperiode kijk, dan zie ik normaal verbruik met een aantal uitschieters van 565 MB (15 juni), 339 MB (17 juni), 306 MB (18 juni), 1222 MB (19 juni) en 2397 MB (20 juni). Vooral het MB verbruik van 19 en 20 juni is abnormaal in een keer hoog. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit verdacht voor je overkomt. Het vervelende aan deze situatie is dat het systeem daadwerkelijk MB verbruik registreert en je vaak niet weet waar zulk hoog verbruik vandaan komt. Meestal wordt dit inderdaad veroorzaakt door grote updates van bijvoorbeeld de software of apps, streamen van video's, grote afbeeldingen binnen halen en videobellen. Dit in combinatie met een WiFi verbinding die wegvalt, waardoor je verbinding automatisch overgaat naar 3G/4G. Welke telefoon heb je trouwens? Op sommige telefoons kun je nagaan waar je verbruik naar toe gaat.
Het is je al telefonisch verteld en ik kan me voorstellen dat je aan Telfort twijfelt, alleen ik wil je toch vragen om de instellingen van je telefoon te controleren. Je kunt bijvoorbeeld op veel telefoons instellen dat updates binnenhalen en videobellen alleen mogelijk is in combinatie met WiFi. Daarnaast adviseer ik je om de stabiliteit van de WiFi verbinding te controleren. Als je er niet uitkomt, kun je ook een Telfort winkel binnenstappen en vragen of iemand met je kan meekijken.

Ondanks ik zelf veel weet van telefoons en mobiele verbindingen, is het mij ook een keer overkomen dat al m'n data in een keer op was. Ik keek urenlang een serie op mijn telefoon terwijl de WiFi verbinding was weggevallen 😞.

Aangezien je helemaal geen MB's meer hebt en pas op 8 juli weer nieuwe ontvangt, vergoed ik een extra bundel van 500 MB. Op deze manier heb je de komende 2 weken tenminste iets.

Mocht je nog vragen hierover hebben, dan hoor ik het graag 🙂.
Hier hetzelfde. heb in alle jaren bij telfort max 5 mb verbruikt op een dag en nu contract verlengt is ineens 2 gb in paar weken. als je klantenservice belt krijg je te horen dat het snachts gebeurt. ben daarop mijn telefoon savonds gaan uit schakelen en heb mobiele data uit staan zodat ik alleen op wifi op internet kan. en nog elke dag ong 100mb weg/ telfort weigert te helpen en zeggen niks te kunnen doen. ook heb ik contract afgesloten voor 500 mb en 150 belmin met tel voor 22.50 per mnd. 2 dagen later bieden ze hetzelfde contract aan met 1000 mb. zelfs daarin willen ze niet tegemoet komen om dan de mb per mnd aan te passen/ ben zwaar teleur gesteld en het lijkt wel maffia praktijken.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Gerry, balen dat je tegen dezelfde situatie aan loopt. Ik kan me indenken dat je hier vraagtekens bij hebt. Ik zie inderdaad wat uitschieters in het gebruik. Zoals Deborah al voorlegd, is het voor ons niet goed te zien waar deze uitschieters door worden veroorzaakt. Uit jouw woorden maak ik op dat je twijfelt aan deze manier van registeren, aangezien je zelf aangeeft eigen alleen maar je WiFi-verbinding te gebruiken en je mobiele data uit te zetten. Om ervoor te zorgen dat het toestel goed aangemeld heb ik de instellingen op het netwerk vanaf hier een reset gegeven. Wil je het toestel eens helemaal uit- en aanzetten? Het verbruik zou dan goed moeten gaan.

Wat betreft je vraag over de verlenging en het 'achter het net vissen' wat de andere voorwaarden aangaat: dit zet ik graag voor je uit bij een collega om te kijken of we hier een mouw aan kunnen passen. Kun je in de tussentijd aangeven waar je gezien hebt dat we 'een dag later' iets anders aanbieden dan jij hebt besteld? Dit zorgt voor wat meer duidelijkheid. Dank voor je reactie alvast.
dit is gewoon op de telfort site te zien bij abb met telefoon. maar het vertrouwen is inmiddels helemaal verdwenen. heb vandaag 100 belminuten aan de klantenservice verspild terwijl hun zeggen dat klantenservice gratis is/ ook is menig maal al toegezegt dat er aantal keer 5 euro korting wordt gegeven en uiteindelijk heb ik 2.50 totaal nu gehad. nu ineens zeggen ze4 van niets te weten en de opnamens van de gesprekken terug moeten luisteren. gelukkig heb ik ook alles opgenomen en duidelijk is wel dat telfort in gebreken blijft en dit ook een geldige reden is om mijn contract evt te verbreken. ik wacht nog even af of er ooit iets gecompenseerd word maar ik zeg al dat vertrouwen is helaas helemaal verdwenen. enige wat ik van elke medewerker hoor is.... erg vervelend dat u dit zo ervaard en we willen dit ook graag oplossen maar helaas kunnen wij niks/. als goedmakertje om je mond verder te houden zeggen ze dan 5 euro korting toe die ik waarschijnlijk ook niet ga krijgen/. ben nu in goeie maand 2000mb kwijt geraakt en totaal meer dan 100 belminuten/ erg leuk als je al 10 jaar volle bundel heb en elke maand hoop mb's weg gooid en belminuten/ daar heeft telfort al dik aan verdiend in die jaren. en nu ben je gewoon van 3 maanden je gehele bundel kwijt
Reputatie 8
maar het vertrouwen is inmiddels helemaal verdwenen. heb vandaag 100 belminuten aan de klantenservice verspild terwijl hun zeggen dat klantenservice gratis is
Nee dat zeggen ze helemaal niet dat het gratis is. Als je belt krijg je allereerst een bandje te horen dat voor het gesprek de gebruikelijke belkosten in rekening worden gebracht.

En het staat ook aangegeven op de service-pagina van Telfort:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/lightbox-klantenservice-open.htm

(Voorheen was dat € 0,50 per gesprek + de gebruikelijke belkosten).

Verder, maak je toevallig ook gebruik van WhatsApp ??
Wil je daar buitenshuis gebruik van maken zul je toch je data-connectie moeten inschakelen, anders werkt het niet buitenshuis (zonder WiFi). Met tegenwoordig allerlei filmpjes en fotootjes die mensen elkaar opsturen, kan dat een behoorlijke aanslag van je databundel betekenen.
Heb je daar wel eens aan gedacht? Is je gebruik mogelijk op die manier te verklaren?
vraag de gesprekken op zou ik zeggen en luister het terug. daar vraag ik duidelijk elke keer krijg ik deze belminuten gecrediteerd aangezien ze aardig oplopen. krijg je als antwoord kan niet meneer want u belt gratis. dan zeg ik nogmaals dat er belminuten wel gerekend worden . de regulaire kosten. dan zeggen ze weer nee hoor meneer er wordt niets ingehouden. mischien allemaal bij het calcenter extra curses gaan geven dan.
en nogmaals nee ik heb data gebruik uit staan en heb dus buitenhuis nooit internet.
Maar aub stop met verklaringen zoeken zodat telfort er de kont onderuit draaid. ik leg het neer bij mijn raadsman en ga het contract verbreken/
terwijl ik jaren lang buitenhuis wel gewoon internet aan heb gehad en een verbuik had wat minimaal was. gooide elke maand mb's weg omdat ik al voor 3 maanden mee nam. nu na verlenging is dat nog onmogelijk te doen want de mb's vloeien weg dus had na week 1 van dit contract data al uit gezet.

TELFORT JE KRIJGT VAN MIJ EEN DIKKE 0 EN DE KOUDE DOUCH IN KASSA
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Gerry, wat vervelend dat je geen fijn contact met mijn collega's hebt gehad. Wat betreft het verschil in MB's op de website kan ik je het volgende vertellen. Telfort heeft op 3 juli de inhoud van de abonnementen veranderd. Er wordt per die datum inderdaad meer MB's in je abonnement gegeven. Jouw verlenging is in juni al gestart, daar kan ik niet gelijk een aanpassing in doen. Wel heb ik mijn collega's die hier meer van weten gevraagd om naar het verbruik van de afgelopen maand te kijken en zich ook te buigen over de afgesproken vergoedingen. Het is heel begrijpelijk dat je na meerdere gesprekken graag duidelijkheid wil. Hopelijk wil je mijn collega's de kans geven dit met je op te lossen.
we zullen zien:) wat mij opvalt is dat sinds ik zoveel gedonder heb gehad bij telfort en flink uit mijn slof ben geschoten. ik als antwoord nog kreeg. het is meneer dat u nog niet op 0 mb staat anders hadden we eenmalig 500mb gegeven om de maand verder door te komen..... er nu dus in 3 dagen tijd maar 21 mb verder is afgeschreven zodat ik van 69 mb nu op 48 sta. terwijl dat normaal vele malen hoger ligt. dus nu kan het ineens wel normaal gebeuren. en er is verder niets veranderd in mijn telefoon. je kan me dus mooie praatjes geven en lange verhalen houden maar voor mij is het duidelijk dat het probleem bij telfort ligt. aangezien ik nu wel op internet ben gegaan buiten huis........
Ook zal ik 9en dat zeg ik nogmaals) er voor zorgen dat het contract ontbonden wordt. aangezien ik bij vodafone 1000mb krijg en 150 belmin voor maar 21 euro en zelfs 2gig voor maar 25 euro/. is telfort toch weer de duurste maatschapij geworden en dan nog de boel oplichten.
zelfs al neem ik onbeperkt bellen en 20 gigabite data bij vodafone kost het daar maar 35 euro per maand. sorry maar wat heb ik me vergist in telfort
....
zooo wat is telfort weer gehaaid en slim/ krijg ik een sms waarin ze zeggen dat de gesprekken zijn terug geluisterd en dat ze 1x 5 euro als coulance terug geven. terwijl er duidelijk 2x is gezegd. wat denken ze daar. zo sturen we maar sms want hij weet dat hij gelijk heeft en dan belt hij wel weer. zodat het dus weer hoop belminuten zou kosten. want even een telefoontje van telfort kunnen we blijkbaar al niet meer verwachten. nou ik ga er niet eens meer voor bellen aangezien je geen steek verder komt met dit bedrijf. wat ik al eerder zei. ze geven met klachten 1x 5 euro om je mond te snoeren. meer mogen de werknemers niet doen. telfort telfort. jullie gaan ten onder met deze werkwijze.
lang leven vodafone.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Gerry, er zijn diverse redenen voor waarom je dataverbruik hoog oploopt. Dit kan komen doordat je nieuwe telefoon niet veel updates binnen heeft gehaald buiten de wifi om, je je toestel hebt ingesteld om op de achtergrond gegevens te versturen te verbetering van dienstverlening of het downloaden van apps. Bij een Samsung Galaxy A3 kan je bij de instellingen het dataverbruik terug zien, daar wordt dan per applicatie aangegeven hoeveel mobiele data er is verbruikt. Dit kan je in de toekomst nog als extra indicatie en houvast gebruiken.

Het sms'je van mijn collega is misschien niet helemaal duidelijk geweest. Ik licht het daarom nog verder toe. Als ik ga kijken naar de vergoedingen die je hebt gekregen dan zie ik het volgende terug:
-Op 11 juli heb je een vergoeding van €5 gekregen vanwege je dataverbruik
-Op 13 juli heb je een vergoeding gekregen van €2,50 voor je belkosten
-Op 18 juli heb je een vergoeding gekregen van €5 voor je dataverbruik.

De laatste vergoeding is gegeven naar aanleiding van het terugluisteren van de gesprekken. Als ik dit zo terug zie, dan kom ik tot de conclusie dat je inderdaad twee keer €5 hebt gekregen voor je dataverbruik. Dan lijken we nu op hetzelfde bedrag uit te komen. Ik hoor graag van je of ik met deze toelichting je het duidelijk voor je uitgelegd heb en of je nog verdere vragen hebt.
Als u dit voor mij in orde zou kunnen maken want heb idd 2.50 op afgelopen factuur gehad. alleen verbruikkosten deze maand is pas 1x 5 euro in mindering gebracht. Moet dus nog 1x 5 euro krijgen van telfort/
Wat veel mb's gebruikt idd is ook samsung internet (wat ik nooit gebruik) maar dat blijkt ten alle tijden mee te draaien met het systeem.
Ook vindt ik het zelf vreemd dat ik flink uit ben gevallen naar telfort en sindsdien ineens een verbruik heb van 21 mb in de laatste week. Dus ineens is het verbruik omlaag geschoten.
Maar als u wil regelen dat de 1x 5 euro nog verekend worden zou ik al tevreden zijn
want denk dat er iets fout is gegaan bij jullie, heb namelijk idd 11 julie 5 euro in mindering gebracht gekregen maar even later was dat ineens maar 2.50 euro/ ook is van de factuur maar 1x 2.50 af gehaald.
en op de volgende factuur staat nu aangegeven wordt 5 euro in mindering gebracht. Dus kom ik toch die 5 euro van 11 julie tekort
Hi,

Bij mij zijn vorige week in een rap tempo heel veel MB's afgeschreven. Met de dame van de klantenservice van Telfort ben ik door de instellingen van mijn telefoon heengelopen. Alles stond uit en het lijkt dus niet aan mijn telefoon te liggen. De 500MB (5 euro) die ik bijgekocht heb en binnen 1 minute op waren (terwijl ik niet eens aan mijn telefoon zat), heb ik van Telfort gekregen. Erg fijn, alleen had ik dus geen data meer en moest ik alsnog MB's bijkopen. Het zou netjes zijn als die ook vergoed worden.

Vind het een merkwaardig verhaal dat dit kan gebeuren. Snap het ook niet helemaal. Wat interessant was dat de dame van de klantenservice mij adviseerde mijn databundel te vergroten. Toen heb ik aangegeven dat ik bijna nooit boven mijn bundel zit en al helemaal niet 500MB verbruik zonder dat ik aan mijn telefoon zit.

Er lijkt hier iets vreemds aan de hand......
Reputatie 8
Er lijkt hier iets vreemds aan de hand......
Het is doorgaans toch echt zo, dat het dataverbruik gewoon is thuis te brengen.
Doorloop de reacties nog eens goed in deze draad.
Kort samengevat.

- Als je thuis bent, dat dataconnectie niet via de WiFi loopt, maar automatisch via de databundel
. (omdat om een of andere reden het contact via WiFi is verbroken door slecht WiFi-contact).
. Wordt door gebruikers vaak over het hoofd gezien, waardoor onbedoeld (veel) data-verbruik !!

- "Automatisch" data-verbruik kan ontstaan door:
. Updates van telefoon OS en gebruikte packages die ingesteld staat om automatisch te updaten.
. Ingeschakelde diensten als "Whats-app" en vergelijkbaar.
. Synchronisatie apps en (automatische) back-up apps met Cloud-services.
. Malware / virussen op je telefoon die onbedoeld een datastroom op gang zetten.

Besef dat er op de achtergrond vaak veel meer apps actief zijn ingeschakeld dan nodig is.

Remedie:
- Stop lopende processen van apps af.
Daar heb je "opschoon" en app opstart "uitschakel-tools" voor. (Zoals o.a. < DEZE > ).
Maar een beter overzicht van wat er draait is gewoon kijken onder de instellingen en info over apps, welke apps actief in de achtergrond zijn ingeschakeld, (en het proces je handmatig kunt stoppen).
Herstart je telefoon eens na een opschoon actie (en kijk dan dan nog eens welke processen met de hand gestopt kunnen worden). Houdt je bovendien verrassend meer vrij geheugen over.

- Schakel WiFi en Data connectie daadwerkelijk -UIT- als je die niet nodig hebt.
. (dikwijls zijn die opties makkelijk te bereiken via een widget of neerklap menu).
. Tezamen met zoveel mogelijk apps uitschakelen heb je daarmee bovendien het laagste accu verbruik.

Met de hierboven genoemde zaken rekening houdend, heb ikzelf werkelijk nog nooit meegemaakt dat er niet traceerbare data of belbundels zijn gebruikt (in het begin was er geen data-overdracht, alleen bellen). En ik draai toch al echt vele jaren (zakelijk) mee met mobiele telefonie (ATF-3, UMTS, GSM).

Vergelijkbaar vanaf de eerste telefoon (meest links):

Reputatie 8
Badge +15
Waar we niet bij stil staan is dat Gerry een nieuwe telefoon in gebruik heeft. Ja, bericht is een maand oud maar toch. ;)
We zijn mensen en hebben een nieuw speeltje. Logisch gevolg? Je voelt het al aankomen... We gebruiken zeker in de beginperiode het speeltje langer en vaker. Bewust en onbewust ga je 'tijdelijk' meer data verstoken, wifi of mobiel netwerk. Ook zullen er voor een nieuw in gebruik genomen toestel wat meer updates zijn. Zodra we meer vertrouwd zijn met het nieuwe speeltje dan is de nieuwigheid er vanaf. Geleidelijk zal je zien dat dataverbruik naar beneden zakt. Uitzonderingen zijn er altijd. :P

De 500MB (5 euro) die ik bijgekocht heb en binnen 1 minute op waren (terwijl ik niet eens aan mijn telefoon zat), heb ik van Telfort gekregen.
Dat omschrijf ik als een "hangende datasessie". Apps of toestel heeft de dataverbinding niet correct afgesloten en is op de achtergrond door gegaan. Zie de tips van Babylonia. En de beste remedie is regelmatig toestel helemaal uit en aan te zetten.
Ik ga het in de gaten houden. De instellingsstappen die Babylonia aangeeft heb ik ook doorlopen met de dame van klantenservice.

Laten we hopen dat de data niet weer leeg getrokken wordt.
[quote=johan6756]Het zal mij benieuwen op dit blijft staan op het telfort forum.

Ik checkte vandaag mijn mobiel internet gebruik. En ik zie daar dat er om 0:01 dik 1000MB verbuikt is.
Heel verdacht. Ik lag toen allang te slapen. Ik op zoek naar een email adres, niet te vinden. Wel een klachtenformulier, maar dat blijkt expres zo ingericht dat het veld waar je je klacht moet intypen, niet via een ipad danwel androit apparaat in te vullen is.
Dan maar telefoneren. Ik krijg een dame aan de lijn aan wie ik dit uitleg. En ik krijg vervolgens een preek over instellingen op mijn apparaten met betrekking tot automatische updates. Als ik de dame meermaals poog te ondebreken met mijn verdere verhaal dat mijn instellingen wel degelijk juist staan ingesteld, word ze pissig. Ik vraag haar naar mij te luisteren, maar ze rateld maar door over dat ze het zelf ook niet goed hat staan. Ik vraag weer naar mij te luisteren en ze word kwaad en kwakt de telefoon erop. Ik nogmaals gebeld, en kreeg een meneer. Die verzande uiteindelijk ook in zon instellingen verhaal. Ik meen heel stellig dat Telfort frauduleus handeld! En de klanten als vuilnis behandeld. Bij hoeveel klanten worden de mb's onterecht als verbruikt afgeschreven? Jammer van dat abbonnement dat nog 10 maanden loopt.

In verband met de huisregels is een deel van de inhoud van deze reactie verwijderd. [/quot
Het zal mij benieuwen op dit blijft staan op het telfort forum.

In verband met de huisregels is een deel van de inhoud van deze reactie verwijderd.
het zelfde hier...maar er word niks mee gedaan

Reageer