beantwoord

Onduidelijkheid status van ontvangst toestel E-repair

• 9 augustus 2013
  • 15 reacties
  • 4822 keer bekeken

Badge
Geachte Lezer,

Ik ben helaas een van de ongelukkige onder ons die de smartphone defect heeft. Ik heb deze 12 Juli laten ophalen door PostNL.

Deze is daarna naar E-Repair gestuurd ter reparatie. zei hebben 17 Juli de diagnose vastgesteld namelijk multimedia problem. Dit klopt als een bus! want ik had op een gegeven moment geen WIFI meer en geen 3 G netwerk meer en me smartphone trok de accu als een gek leeg!

Vanaf de 17de j.l. ben ik elke dag aan het kijken op de site van E-Repair waar je netjes de status kan zien hoe ver je telefoon is gevorderd in de reparatie.

Ik dacht: Mooi super kan ik alles lekker in de gaten houden hoe/en wat.

Echter kom eerder bedrogen uit, het is inmiddels bijna 10 Augustus. het heeft drie en een halve week geduurt eer er vijf onderdelen vervangen waren.

Ik ben al om de dag met Telfort aan het bellen omdat de reparatie-status steeds weer veranderd op de site van E-Repair.

Als voorbeeld: eergisteren stond in de status: Telefoon is gereed, deze wordt terug gestuurd naar klant. duur: 2-3 werkdage. Ik denk YES!! eindelijk.

Vandaag kijk ik weer op de site van E-Repair: tot mijn spijt: Er staan ineens nog maar vier onderdelen op een rijtje die vervangen zijn. Ik gebeld met die gasten van E-Repair om uitleg, hun zeiden dat ze op het laatste onderdeel aan het wachten zijn. En dan zouden er zes onderdelen nodig zijn geweest. Ik merkte onlangs op dat de site van E-Repair vernieuwd is. En sindsdien, er staan nog maar de helft omschreven als voorheen. Ik vind het een zeer slechte service van Smartcare - E-repair! In totaal drie keer gebeld met Telfort en steeds doorverwezen naar E-Repair, de eerste keer had de telefoniste een los contact in haar headset. Verbinding verbroken, teruggebeld (zelf). De tweede keer werd de verbinding verbroken. Dit ook aangegeven aan Telfort. vervolgens wordt hier niks mee gedaan.

De derde keer dat ik belde, legde meneer de telefonist uit dat het laatste onderdeel nog moest komen. Gisteren stond die erbij, bij het rijtje verbruikte onderdelen, catogorie 3 ( geavanceerde techniek voor het maken van je toestel, soldeer robots etc.). Nu is hij weer verdwenen?

Kan nu eindelijk mij eens iemand verder helpen?

Ik vind het jammer dat een nieuwe klant zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd. ( En trouwens niet alleen nieuwe klanten), spijtig en jammer.

Ook al twee keer via de website van Telfort een vragen formulier ingevuld (net nog een keer), en totaal geen reactie.

mvg,

Daniel Cools.

p.s. ik wil gewoon me toestel gemaakt terug, en niet dat mij ook overkomt wat ik allemaal lees op forums zoals Tros-Radar. Wat betreft de negatieve re's van klanten die ditzelfde meemaken.
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 12 augustus 2013, 10:57

Welkom op het forum DanielCools!

Het is goed te begrijpen dat je baalt van de huidige gang van zaken. Het is logisch dat je wilt weten waar je aan toe bent. Ik help je graag verder om duidelijkheid te creëren. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.
Na ontvangst ga ik voor je aan de slag. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum DanielCools!

Het is goed te begrijpen dat je baalt van de huidige gang van zaken. Het is logisch dat je wilt weten waar je aan toe bent. Ik help je graag verder om duidelijkheid te creëren. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.
Na ontvangst ga ik voor je aan de slag. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Badge
Geachte lezers,

Even een update van bovenstaande.

Na goede hulp van Denise eindelijk verder geholpen!

Maar..... Niets is wat het lijkt. Ik had dus mijn toestel terug ontvangen met een hoop schade eraan, die wat er niet opzat toen ik mijn toestel deed opsturen voor reparatie.

Ik heb gelijk gebeld met de klantenservice, maar deze lag eruit en kon me alleen met algemene vragen behelpen. Daarop ben ik naar een dichtsbijzijnde shop gereden. En dit uitgelegd.

De klachten waren: Screenprotectors lieten gewoon los, met als gevolg geen Sony logo meer aan voorzijde toestel, toestel werd vrij heet, geen fatsoenlijk
WIFI bereik, en 3G had ik ineens niet meer.

Toestel terug ontvangen met behoorlijke krassen op achterzijde, screenprotectors niet vervangen, en als klapper op de vuurpijl, hadden ze wel mijn Camera vervangen? Deze werkte gewoon. Maar na vervanging had ik met foto's maken dat ik wazige resultaten kreeg, foto was niet te zien.

En als allermooiste stond op de nota dat alle onderdelen waren vervangen? Maar op mijn toestel waren ze toch echt niet vervangen. Hij kwam zelf nog in slechtere staat terug, en nog stukker.

Dit uitgelegd aan de shop. En ik eistte dan ook gewoon een vervangend toestel, want ik was het toch wel een beetje moe, vooral dat ze mijn toestel verpest hadden en al zo lang had moeten wachten. Nou hadden ze dit met de vestigingsmanager besproken, en dit was niet mogelijk omdat het lease toestellen zijn. Ik moest het dan toch maar regelen met de klantenservice van Telfort.

Hier kreeg ik te horen dat ik hem dan toch maar opnieuw moest opsturen. Ik had al aangegeven dat ik het vertrouwen had opgezegd in E-Repair, en dat ik dit niet meer dulde.

Ik moest het toch doen.

Ok dan, nogmaals opsturen. Dit gedaan en hij is opgestuurd 20 Augustus j.l.

Dit is al dik anderhalve weeg geleden. Er staan bij de status van E-Repair: Oderverloop: 14-8-13 registratie order, 20-08-13, versturen naar service centrum, 21-08-13 afspraak gemaakt.

verder vermeld e-repair nog het volgende onder de noemer service: Service activiteiten: Reparatie afspraak gemaakt. Dat staat er al vanaf het begin, en er staat nog niet eens bij dat het toestel is ontvangen door het reparatiecentrum.

Telfort heeft er inmiddels een escalatie van gemaakt bij de afdeling klachten van Telfort, en het schiet er niet door op, echter ik voel me best genaaid. (Sorry voor taalgebruik maar zo is het wel).

Ik wil nu echt voor de allerlaatste keer duidelijkheid en dat  het dus opgelost wordt, voorgoed.

Nogmaals ik ga anders een deur verder, en ik ga andere stappen ondernemen via mijn advocaat, simpel.

mvg,

D. Cools.
Reputatie 8
Badge +16
Je frustratie is begrijpelijk en ik zou ook niet echt vrolijk worden van schade aan mijn toestel.

Nadeel van het lease concept is wel dat de Telfort shops hier totaal niets mee kunnen, zij zijn alleen een uitgiftepunt.
Reparatie en uitgifte vervangend toestel is in het huidige leaseconcept niet mogelijk via de shops.
Dit betekend dat je altijd gebonden bent aan het bellen van het servicenummer om doorverbonden te worden naar e-repair.

Ik hoop voor jou dat de reparatie nu wel goed gedaan wordt en je het toestel in ongeschonden staat terug krijgt.
Reputatie 3
Badge +1
@DanielCools,

Wat vervelend om te lezen dat het nog steeds niet naar tevredenheid is opgelost. Het is logisch dat je graag duidelijk wilt.
Ik heb dit wederom uitgezet bij de afdeling die dit eerder ook voor jou heeft uitgezocht. Zij zullen binnen twee werkdagen contact met jou leggen.

Denise
Badge
Beste Denise en Tuut-Tuut,

Bedankt voor de reacties. Ik heb extra gewacht met reageren om Telfort de tijd te geven voor een oplossing te zoeken. Echter valt dit voorval al onder een escalatie. Dus de afdeling escalatie is ingeschakeld. Wat ik al eerder besprak is dat ik vaker telefonisch contact heb gehad met Sandra van deze afdeling. Ik krijg steeds te horen dat E-Repair is aan het wachten op het laatste onderdeel.
31-08-2013 heeft Sandra mij de laatste keer gebeld met deze mededeling. Echter zijn we nu weer dik twee weken verder. Ik heb vorige week woensdag weer contact gelegd met Smartcare om te vragen wat en hoe. Ze hebben het onderdeel nog niet!!

Ik heb toen te horen gekregen dat ik moest terugbellen op 22-09-'13, en als ik dan me toestel nog niet terug heb dan gingen ze naar een andere oplossing kijken. Echter valt mij vanavond op dat dit op een Zondag valt. Jullie afdeling Smartcare is dan gesloten. Slim, want dan moet ik wéér wachten tot volgende week na het weekend met bellen.

Als ik eerlijk ben heb ik hier geen zin in om steeds te bellen en aan het lijntje te worden gehouden. Hoe kunnen jullie mij verkopen dat ik de 22e, a.s. moet terugbellen?

Ik heb me toestel al dik twee maanden niet meer in gebruik waarvan een week defect thuis te hebben gehad. Nu is er al een opvolger op de Sony xperia Z. Ik vind dit zeer jammer.

40 Euro zou worden gecrediteerd worden op mijn eerstvolgende rekening. Maar mijn allerlaatste rekening is gewoon weer afgeboekt.

Wat is er in godsnaam aan de hand?

Op de statuspagina van E-Repair staat nog steeds dezelfde info als de info op de dag van versturen van mijn toestel.

En ja Denise, Ik ben inderdaad gebeld geworden, wederom met dezelfde info. De info die ik steeds weer hoor. E-Repair is aan het wachten op het laatste onderdeel.
Ik geloof er niets meer van. Dit is iemand van het kastje naar de muur sturen, en tegelijk aan het lijntje houden en vervolgens ophangen aan de hoogste wilgentak.

Ik hag gehoop Denise, dat na jou inzet er wat was geregeld. Maar ga na, ik ben terug bij af, en hoeveel weken is het geleden dan jij mij verder hebt geholpen er een escalatie van te maken?

Ik hoop eens op een oplossing, nogmaals de stap naar een advocaat is niet al te groot. En dit keer zal ik bij deze heer op de stoep staan.

Mvg,

Daniel Cools.
Reputatie 8
Badge +16
Even voor wat betreft de creditering, indien dit na de 10e van de maand is toegezegd wordt dit niet meer meegenomen op de factuur van die maand.
Dit kan betekenen dat je credit pas volgende maand zichtbaar is op je factuur.
Badge
Beste Tuut-Tuut.

dais dan al een lichtpuntje 🙂.

Bedankt voor jou reactie.

mvg,
daniel Cools.

Even voor wat betreft de creditering, indien dit na de 10e van de maand is toegezegd wordt dit niet meer meegenomen op de factuur van die maand.
Dit kan betekenen dat je credit pas volgende maand zichtbaar is op je factuur.
Reputatie 3
Badge +1
@DanielCools,

Mijn oprechte excuses voor de verwarring. Het is zeker niet de bedoeling dat jij hier zelf achteraan moet gaan. Ik heb dit direct uitgezet bij mijn collega's met het verzoek telefonisch contact met jou te leggen over de afhandeling hiervan. Dit zal vandaag/uiterlijk morgen gebeuren.

Wat betreft de creditering sluit ik mij aan bij tuut-tuut. De creditering is doorgevoerd nadat jouw factuur was opgemaakt. Het bedrag wordt verrekend met de volgende factuur.

Denise
Badge
Beste denise,

Bedankt voor de reactie.

Ik hoop dat er dan ook een oplossing klaar ligt.

Alvast nogmaals dank!
Badge
Beste,

Vandaag geen contact meer met mij opgezocht.

Nu maar hopen dat er inderdaad morgen contact met mij wordt opgenomen.

Fijne avond allemaal!

groet,

Daniel.
Reputatie 3
Badge +1
@DanielCools,

Er wordt vandaag contact met jou gelegd.

Denise
Badge
Beste Denise en Tuut/Tuut,

Hartstikke bedankt voor alle hulp en het luisteren naar mij en eventueel andere klanten van Telfort, en natuurlijk voor het support van jullie kant uit.

Ik wil hier dan ook mededelen dat jullie collega mij vandaag twee maal heeft gebeld, eerste keer met de mededeling en vraag hoe het ermee ging, en dat zij ging navragen hoe/wat richting Teleplan-Smartcare-E-repair.

Mijn toestel is inderdaad nog in de maak. Verder gaf jullie collega aan dat ze het toch wel fijn vond dat ik toch alle geduld heb opgebracht inde tussentijd.

Bij deze werd ik vandaag voor de tweede maal gebeld nu net 20 minuten geleden, er word een nieuw toestel opgestuurd. Dus m.a.w. ik ben van alle problemen af eindelijk. Het enige minpuntje was de looptijd voordat alles eens goed ging lopen.

Nogmaals, allemaal bedankt, ik ga volgende week wachten op mijn nieuwe Xperia Z!! Blij,happy. kan me nu weer eens verheugen op een werkend toestel.

Chapeau!!!!!

Groetjes Daniel Cools. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
@DanielsCools,

Wat fijn om te lezen dat het naar tevredenheid is opgelost. Laat je het nog even weten wanneer je het toestel ontvangen hebt?

Denise
Beste meneer Daniel Cools,

Ik heb op dit moment ongeveer hetzelfde probleem. Ik kreeg een nieuw toestel bij een abbonement. Hij werd erg warm en liep snel leeg. Na 2-3 weken teruggegaan naar de telfort winkel, en werd de telefoon opgestuurd. Hij kwam terug, en was, net als bij uw product, ook nog kapotter dan eerst. Ik verbrande er mijn vinger aan. Weer opnieuw opgestuurd. Kreeg ik een bericht van telfort terug: "Het reparatiecentrum heeft alles gecontroleerd en de klacht is niet waargenomen" - "er zijn daarom 35 euro onderzoekskosten verschuldigd". Ik ben naar de Telfort winkel gegaan en geprobeerd iets te doen. Het enige wat ik mee kreeg van de medewerkers was "bel maar naar e-repair, hier is de site e-repair.nl". Die site bevat geen telefoonnummer. Ik wil graag weten hoe u het probleem heeft kunnen oplossen, want zoals nu wordt gehandeld door beide telfort en HTC is niet acceptabel.

Heel erg bedankt voor uw moeite,

vriendelijke groet,
Martijn van Dorp
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Martijn,

Ik ben je inmiddels van dienst in dit topic. Graag daar verdere reacties plaatsen.

Bij voorbaat dank.

Op dit topic plaats ik een slot.