Onduidelijkheid en onredelijkheid

• 7 september 2012
  • 8 reacties
  • 2448 keer bekeken

Ik ben een nieuwe klant, ben onlangs naar Telfort overgestapt, en dat is me tot nog toe niet echt goed bevallen. Hier heb ik al een hele discussie over gehad via de website, maar ik heb het idee dat er bij de klantenservice hele jonge jongens en meisjes zitten, die standaard antwoorden geven.  

In de winkel wilde ik 5 MB internet. Ik was heel duidelijk hierover. Ik ben geen persoon die de hele tijd zit te internetten op een mobiel en youtube vind ik al helemaal niet boeiend. Ik heb uitgelegd dat ik alleen in noodgevallen (bv met pech onderweg) het internet even wilde kunnen raadplegen, maar meer ook niet. De jongen heeft er echter toch 250 MB van gemaakt. Hij verzekerde me dat ik het echt altijd nog terug kon bijstellen naar 5 MB. Ik was daar aangenaam verrast over. Dat wilde ik in de eerste abonnementsmaand nog doen. Krijg ik het antwoord van telfort dat 5MB niet bestaat, omdat je daar helemaal niks mee zou kunnen, als je 1 keer internet op zou gaan zou je je 5 MB al kwijt zijn, dus dat bestond niet. Ik heb die mail zwart op wit. Bovendien kon je niet naar benden bijstellen. Die indruk werd in de winkel WEL gewekt, meermaals.

Zelfs als ik dan mijn belminuten naar 300 wil opschroeven, zodat telfort toch haar abonnementsgeld kan blijven incasseren, kan dit niet. Op basis van een redelijk verzoek van een nieuw klant stelt men zich dus zeer star op.

In de algemene voorwaarden die ik hier heb liggen zit echter ook een lijst met productinformatie en tarieven, met de mogelijkheid van 5MB. Als 5MB onzin is, waarom verkocht telfort die dan?

Ik ben erg benieuwd naar het antwoord van telfort hierover.

Jammer dat het zo moet gaan.

8 reacties

Hier word ik niet vrolijk van:  http://www.klacht.nl/telfort/
Reputatie 8
Badge +16
http://shop.telfort.nl/mobiel-internet/internet-op-je-mobiel/

Ik zie gewoon 5MB staan...
Bedankt voor je reactie, Franzki, onderstaand de mail die ik kreeg.  Ik had zelf dus het bericht gestuurd naar telfort, dat ik naar 5 MB wilde -zoals men mij in de winkel heeft verzekerd dat mogelikj was, dus ook naar beneden bijstellen, waar ik verbaasd over was maar wel blij, onterecht dus, je wordt gewoon belazerd waar je bij staat, ofwel is men onkundig, dat kan natuurlijk ook -  en dat men mijn belminuten naar 300 mocht verhogen. Dit was het antwoord:

Geachte mevrouw van Aaken .Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.De internetbundel die u momenteel heeft van 250Mb is de laagste internetbundel die wij hebben.Een internetbundel van 5mb bestaat niet.Dit is zo weinig dat als u 1 x op you tube zou gaan alles al is verbruikt.Wel kunnen wij wanneer u dit wilt de belbundel verhogen naar 300 minuten.De abonnementskosten worden voor u dan wel hoger. Deze bundel kost € 6,00 per maand inclusief korting.Graag vernemen wij van u of wij de bundel voor u moeten verhogen naar 300 minuten.

Wilt u reageren op deze e-mail? Klik dan op onderstaande link.Let op! Na zeven dagen is het niet meer mogelijk om via de link op deze e-mail te reageren. Na zeven dagen kunt u alleen nog reageren door een nieuwe vraag in te sturen via het contactformulier op telfort.nl/contact.> Reactie versturen naar Telfort Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.Met vriendelijke groet,Telfort Klantenservice mobiel.

Ik ben een oprecht mens, en trouw aan oprechte bedrijven (met oprechte bedrijven bedoel ik bedrijven die weliswaar geld willen verdienen, maar op basis van eerlijkheid en die daarbij ook klantvriendelijklheid en servicegerichtheid hoog in het vaandel hebben staan).. Maar Telfort....dat is dus eens maar nooit weer.
Men heeft ook niet eens het fatsoen zijn naam onder de mail te zetten, zodat je tenminste weet wie er aanspreekbaar is.  Kortom, de klant is een nummer, een soort flappentap. En men ondertekent met 'telfort klantenservicce'.  Lekker anoniem.

Dit wekt geen vertrouwen, helaas.
http://www.klacht.nl/categorie/telecombedrijven/?displayall=true

Oplossingsgericht denken laat te wensen over bij Telfort.

De generatie einstein3.0 (ik ben zelf van de generatie nix :o; de huidige jonge twintigers is generatie einstein 3.0. moet dit nog leren. Via "lastige" klanten. :o  Dat heet "mens worden".
Reputatie 1
Badge +1
Hoi

Ik snap je frustratie goed , maar ik denk dat als je naar anderen providers gaat kijken op ineternet je ook klachten van hun zult lezen.

Volgens mij heeft elke providers klachten dus zo ook telfort.

Maar google bv eens naar kpn of naar hi en lees dan, dan zie je ook klachten van mensen die er geen goede ervaring mee hebben.

Volgens mijn heeft iedereen wel wat met hun providers denk ik dan.

Er staan meer klachten op dan dat je uiterst tevreden klanten vind.

Internet is leuk maar ook soms ook te beinvloedbaar .

En ja ben je er vatbaar voor heb je al een vooroordeel voordat je er zelf mee te maken gaat krijgen.

Nogmaals ik begrijp je wel hoor en dat je gaat handelen is terecht.Helaas omdat jou ervaring niet goed is geweest .

Maar het is niet bij iedereen .:D

yon
Reputatie 2
Badge +1
Volgens mij kan je beter prepaid internettoegang nemen... vergelijk de providers erg goed, en kijk naar de voorwaarden. Als je echt alleen in noodgevallen mobiel internet wil (wat ik 100% kan begrijpen, want je hebt het inderdaad helemaal niet nodig) is een prepaid bundel met lange houdbaarheid interessant.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi..

Zou je niet naar de winkel terug kunnen gaan naar diegene die jou heeft geholpen.
SItuatie uitleggen en dat ze het vandaar uit kunnen regelen met telfort.
Mede omdat je er niet uitkomt via de telfort zelf , zoals ik begrijp

Mischien een optie om dit ook te doen.

yon
Badge +2
@Droppy,

Het is goed te begrijpen dat u baalt van deze situatie. Graag zoek ik voor u uit of en hoe wij u hierbij verder van dienst kunnen zijn. Hiervoor zijn uw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kunt u de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken.

Tevens wil ik u erop wijzen dat wij al ongeveer een jaar niet actief zijn op klacht.nl.

Daphne

Reageer