beantwoord

Onduidelijke rekening andere provider

• 8 februari 2013
  • 20 reacties
  • 4231 keer bekeken

Badge
Hallo allemaal,

ik wil jullie graag even een casus voorleggen en kijken wat jullie er van denken!,

ik heb vorig jaar Oktober/November een abbonement afgesloten bij een telecom aanbieder,
ik heb daarbij de iphone 4S ontvangen,
ikheb hun een machtiging gegeven voor automatisch er af trekken,
tot op heden is er GEEN REKENING OF BETALING geweest of gevraagt,
ben ook netjes in de winkel geweest en ik sta wel in het systeem maar niet als actief,
dus geen rekeningen afgegeven ook,
in de winkel hebben ze tot 2 maal toe de abbonement handmatig op actief gezet wat dus ot nu toe ook mislukt is,
ik heb ook meerdere keren gebeld en hun konden mij niet in het systeem vinden en dus blijkbaar ook niet helpen want hn zeggen dat ik geen abbonement bij hun heb en ook geen telefoon heb kunnen krijgen want anders stond het wel in het systeem??

wat vinden jullie ervan???

Mvg,
jordypeter
icon

Beste antwoord door Denise 11 februari 2013, 10:12

@jordypeter,

Zo te lezen zit je in een vervelende situatie. Je geeft aan dat het niet om Telfort gaat, wellicht is het dan handig als je jouw vraag/klacht kenbaar maakt op het forum van de betreffende provider? Ik kan je hier namelijk niet verder meehelpen. Daarnaast is het moeilijk om hier een reactie op te geven aangezien wij niet van de hoed en de rand weten.

Ik hoop dat je snel tot een passende oplossing komt samen met jouw provider. Succes!

@Marianne57,

Het is duidelijk dat er verwarring is ontstaan over de verbruikskosten.

Ik creeër graag duidelijkheid voor je. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +17
misschien kan je aangifte doen van diefstal, de dader is bekend...
Badge
@Kees-Jan,

Ik denk dat je het verkeerd intrepeteerd!
Dit gaat over het feit dat IK een telefoon met abbonement heb afgesloten maar tot op Heden nog geen rekening heb ontvangen en ik dus ook niet in het systeem sta behalve in de winkel want daar staat mijn naam op wachten op activatie, meerdere malen hebben ze het op de hand geactiveerd en ook dat is mislukt dus ik zelf kan absoluut niks meer doen ik heb alles gedaan onderhand, daarom ben ik benieuwd WIE er wel een antwoord kan geven en die het ook begrijpt!

mvg
JordyPeter
Reputatie 8
Badge +17
Ik interpreteer het heel correct, ik heb het meermaals gelezen, vandaar die reactie...

hoe "leuk" dit voor jou moge lijken, het is oneerlijk!

om welke provider gaat het? Telfort?
Badge
Nou Kees-Jan Vertel eens dan hoe jij bedoeld?
Wat ik begrijp jou hele redeneringen niet nu
Badge
En Nee geen telfort welke provider het wel is hou ik voor me aangezien het betreffende een CASUS is!
Reputatie 8
Badge +17
nou, dan denk je net als ik, ik snap totaal niet je beweegreden om deze "casus" hier op het forum te zetten...

als je nederlands-technisch gaat kijken naar de vraag, dan rijmt die totaal niet met je verhaal; oftewel je vraagstelling is niet duidelijk.

je vraagt wat we ervan vinden, ik geef antwoord op een net zo magische wijze als jij, in mijn ogen, de vraag steld!

tegenvraag: wát moeten we wáár van vinden?
  1. het feit dat de administratie niet op orde (te krijgen) is
  2. het feit dat jij onrechtmatig een iPhone 4S in bezit hebt
  3. het feit dat dit, uiteindelijk, de provider cq de contractanten hierdoor benadeeld worden
  4. ...
Badge
nou, dan denk je net als ik, ik snap totaal niet je beweegreden om deze "casus" hier op het forum te zetten...

als je nederlands-technisch gaat kijken naar de vraag, dan rijmt die totaal niet met je verhaal; oftewel je vraagstelling is niet duidelijk.

je vraagt wat we ervan vinden, ik geef antwoord op een net zo magische wijze als jij, in mijn ogen, de vraag steld!

tegenvraag: wát moeten we wáár van vinden?
  1. het feit dat de administratie niet op orde (te krijgen) is
  2. het feit dat jij onrechtmatig een iPhone 4S in bezit hebt
  3. het feit dat dit, uiteindelijk, de provider cq de contractanten hierdoor benadeeld worden
  4. ...

Kees-Jan,

Het is blijkbaar verboden in jou ogen om op een OPENBAAR forum een casus voor te leggen.
Forums zijn er om mensen te helpen en om elkaar te informeren, daarbij vallen casussen onder het stukje informeren.

Dat jij de vraagstelling niet begrijpt dat kan ik ook begrijpen!
Maar jij moet ook begrijpen dat niet iedereen net als jou op de puntjes en de komma's gaan letten,
daarmee bedoel ik dus dat NIET iedereen net als jou constant netjes schrijft.
Ook lijkt mijn vraagstelling in mijn ogen geheel normaal aangezien ik gewoon de mening van de forumleden vraag, Om het feit dus dat er geen enkele rekening wordt gestuurd en ik ook niet in het systeem sta en ik constant te horen krijg ook dat ik zelf niks meer eraan kan doen!
De winkel kan de telefoon niet innemen omdat ik moet wachten op de activatie en de Klantenservice en het hoofdkantoor zeggen u staat niet in het systeem dus u kunt niks betalen en ook niet terug sturen want de telefoon komt niet bij ONS vandaan en u heeft ook GEEN abbonement afgesloten.
Als ik hem terug stuur naar hen dan sturen ze de telefoon retour naar de afzender dat hebben hun aan mij medegedeeld!

Dus met andere woorden IK heb alles gedaan wat er mogelijk is.
Ook heb ik dus NIET de telefoon onrechtmatig aangezien ik gewoon een abbonement heb afgesloten waarvoor ik ook gewoon netjes mijn handtekening heb gezet en ook dus netjes een machtiging heb afgegeven dat ze het te betalen bedrag kunnen innen van mijn rekening.

Dus ik zou nu gewoon graag Tips willen ontvangen van mensen die hiermee willen helpen en niet om discussie's uit te lokken.

mvg
JordyPeter
Reputatie 8
Badge +17
Kees-Jan,

Het is blijkbaar verboden in jou ogen om op een OPENBAAR forum een casus voor te leggen.

uhm, wáár lees jij mijn bewering dat het verboden is? Ik heb nérgens in dit topic een verbod afgekondigd. Mocht jij alsnog van mening zijn dat dat wél zo is, dan kan je me quoten! (graag zelfs!)

Misschien door jou goedbedoeld en mogelijk alleen hypotetisch, maar ik zal me verder buiten jouw "casus" houden, omdat ik vind dat ik er niet een eerlijke en volledige mening over kan vormen zoals jij de casus opsteld, OKé?

verder even goeie vrienden, hoor! 🙂
Badge
Kees-Jan,

uhm, wáár lees jij mijn bewering dat het verboden is? Ik heb nérgens in dit topic een verbod afgekondigd. Mocht jij alsnog van mening zijn dat dat wél zo is, dan kan je me quoten! (graag zelfs!)

Misschien door jou goedbedoeld en mogelijk alleen hypotetisch, maar ik zal me verder buiten jouw "casus" houden, omdat ik vind dat ik er niet een eerlijke en volledige mening over kan vormen zoals jij de casus opsteld, OKé?

verder even goeie vrienden, hoor! :)

Kees-Jan,

Jij zette als eerste neer bij het ene laatste bericht dat je het niet snapt dat ik hier een casus neerzet, dus met andere woorden jij vind het hier niet passen dus met nog andere worden mag niet want het is geen directe probleem of infobron zoals ik dus denk dan.

Je mag heus wel je eerlijke mening er over uiten maar als ik jou mening heb besproken om het feit dat ik en de telecom bedrijf in een zwart gat vallen wat moet ik anders doen in de prullenbak gooien en dan maar geen telefoon hebben waarvoor je officieel gewoon een contract voor heb afgesloten?
Dit is gewoon een fout waarbij beide partijen met de problemen zitten opgescheept en tussen de wal en schip inzitten.
Ik wil betalen anders ga je er niet achter aan en hun zeggen je hoeft en kan niet betalen want je hebt geen diensten en producten van ons.

Dus hier kan je een andere mening dan over hebben maar de feiten blijven dan alsnog over eind staan.

Ik ken nu meerdere mensen die dus hier last van hebben of hebben gehad en het lijkt me niet dat het alleen bij hun gebeurt daarom staat deze casus nu hier om besproken te worden zodat de mensen die met deze problemen kampen ook hun informatie uit het hele verhaal kunnen halen!

mvg
JordyPeter

Nogmaals ik praat hier in de IK voor maar dit betreft een casus!
Voor mensen die niet weten wat een casus is:
een casus is een verhaal die op waargebeurde feiten in elkaar is gezet en waarop mensen dus hun tips en trics kunnen vermelden.
Badge +1
Ik denk dat de winkel die jou dat toestel heeft meegegeven fout zit. Zij hadden het toestel pas mee moeten geven nadat het contract aktief was.

Kun je wel bellen met de simkaart die je erbij hebt gekregen?

Afgaande op de omschrijving lijkt me toch dat jij in dit verhaal er alles aan gedaan hebt om eea op te lossen.
Het probleem ontstaat pas echt (voor jou) als die aanbieder alsnog het abo geactiveerd krijgt, want dan zul je alsnog moeten betalen (je hebt immers ook een toestel van ze gehad).

Voor zover ik zulde casussen (of is het wellicht casie) in de praktijk ben tegengekomen is het altijd 'gelukt' om het contract alsnog te activeren zodat iedereen uiteindelijk kreeg/krijgt waar ie recht op had/heeft.
Reputatie 8
Badge +17

Kees-Jan,

Jij zette als eerste neer bij het ene laatste bericht dat je het niet snapt dat ik hier een casus neerzet, dus met andere woorden jij vind het hier niet passen dus met nog andere worden mag niet want het is geen directe probleem of infobron zoals ik dus denk dan.

Het stuk ná de komma is jouw invulling over hoe jíj denkt dat ík het bedoeld heb. Het is vreemd dat je jouw invulling gebruikt om mij te verwijten dat ik iets zou verbieden, hetgeen ik dus pertinent ontken!

Even voor de duidelijkheid: Ik heb gezegd dat ik het niet snap dat je hier een casus neerzet, dát klopt, maar dat gaat over míj, over dat ík het niet snap.

Ik hoop dat ik nu verduidelijkt heb wat jij bedoeld... :rolleyes:

wat mij betreft: casus closed!
Badge
Kees-Jan daar gaan we weer, trek die stekker eens uit het opgewonden standje vandaan! Je reageerd behoorlijk heftig op dingen die JiJ TE letterlijk neemt!,
Ik had dat over het verbod als wijze van neergezet.

Voor jou is de casus dan dicht maar voor anderen nog steeds open aangezien ik na 1 duidelijk bericht over de casus niet meteen alles gezegd vind want dit is door 1 persoon geplaatst en een casus is bedoelt voor meerdere personen,

Blijkbaar ben je of erg boos over het feit dat ik geen goed Nederlands kan typen of iets aangezien ik dit allemaal goed bedoel voor anderen en ik wil dat dit gezeik nou eens gaat stoppen want niet iedereen is op de vrijdag avond nog even helder als jou er zijn ook mensen die moe zijn en gewoon een leuke en voor sommige informatieve casussen willen beginnen,
Maar zo wordt elk bericht de laatste tijd afgekapt merk ik als ik andere topics lees,

Als ik je 1 advies zou mogen geven zou ik je alleen willen zeggen neem dit soort dingen eens wat luchtiger op dan alleen maar serieus en extreem zakelijk er op te reageren.
En dat bedoel ik alleen maar goed en als tip!

Mvg
Jordy
Reputatie 8
Badge +17
Jordy, daar ga je weer... je bent weer zélf een invuling aan het geven over hoe jij denkt hoe ik me voel...

ik ben niet boos, niet opgewonden of wat dan ook, sterker nog, lees de laatste zin eens van deze post: https://forum.telfort.nl/abonnementen-254/rekening-32014/#post324577

wat ik wél jammer vind is dat je op deze manier een totaal verkeerd beeld van een ander krijgt die mogelijk geheel naast de waarheid zit.

een tip: gebruik eens wat meer NIVEA.

Niet
Invullen
Voor
Een
Ander

😉
Wie o wie heeft ervaringen met een smsje dat je ver boven de data zit met internet?? Vind dit heel en heel vreemd .Heb volgens telfort vorige maang voor meer dan 9 euro internet verbruikt maar op de hele factuur is het gebruik niet terug te vinden.
En daarbij komt ook nog eens dat ik mijn telefoon 5 weken kwijt ben geweest vanwege een defect en met deze geleende telefoon een oude samsung kan ik niet eens internetten.
Nu eergisteren de telefoon terug en ineens meer dan 25 euro al verbruikt voor internet terwijl ik gewoon in bed lig thuis en wifi aan hebt staan dan is het toch vreemd dat ik voor internet moet betalen en voor gisteren staat er 3 euro dan zou het voor vandaag alleen ( is nog niet geregistreed) al ruim 22 euro in één dag gebruikt zou moeten hebben.
Wie o wie herkent dit en wat is de oorzaak van die vage verbruiken waarvan ik niets snap en ook niet te herleiden zijn???
Gr Marianne
Reputatie 3
Badge +1
@jordypeter,

Zo te lezen zit je in een vervelende situatie. Je geeft aan dat het niet om Telfort gaat, wellicht is het dan handig als je jouw vraag/klacht kenbaar maakt op het forum van de betreffende provider? Ik kan je hier namelijk niet verder meehelpen. Daarnaast is het moeilijk om hier een reactie op te geven aangezien wij niet van de hoed en de rand weten.
Ik hoop dat je snel tot een passende oplossing komt samen met jouw provider. Succes!

@Marianne57,

Het is duidelijk dat er verwarring is ontstaan over de verbruikskosten.
Ik creeër graag duidelijkheid voor je. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Badge +1
@jordypeter,
Mijn advies is om het abonnements geld toch maandelijks apart te zetten.
Anders is het effe slikken als alsnog met terugwerkende kracht je abbo wordt geactiveerd.
Andere vraag: heb je wel een simkaart en doet die het het?
Reputatie 8
Badge +15
@jordypeter
Paar opmerkingen:
1: Geen casus maar probleem en verkeerde provider.
2: Handmatig activeren via shop lukt niet. Je gegevens zijn blijkbaar wel bekend?
3: Dit loopt wel heel lang, te lang.
4: Nooit door gezet naar de technische afdeling voor activatie?

Ik heb bij mijn oude werkgever, ja, een concurrent, vaker mislukte activaties door gezet en dan was het vaak zo opgelost.

Kortom, ik doe nie snappen nie...
Heel erg benieuwd welke provider het is :)
Als het mijn oude werkgever is dan kan ik je misschien verder helpen. Heb nog contacten met hun webcare 😉
Badge
@koffiemok,

technische afdeling kan ook niks dan want er wordt niks in het systeem gevonden,
wat ik bedoelde met  handmatig activeren is dat ze mij handmatig in het systeem hebben gezet in de hoop eat het zou werken.
forum daar heeft geen werking,

@dorus,

simkaart zou nagezonden worden ook nooit kunnen ontvangen doordat er niks bekend is!
Reputatie 8
Badge +15
Als het forum daar geen werking heeft dan is het zeker niet mijn oude werkgever hihi :o

Toch blijft het vreemd maar als je echt geen werkend abonnement gaat krijgen dan denk ik dat je gratis een toestel hebt ;)

Succes in ieder geval 🙂 .
Badge
Ik hou rekening ermee dat ze uiteindelijk hun fout wel gaan zien en vinden! 

Reageer