beantwoord

Onbeperkt bellen is niet onbeperkt bellen?!?!

• 17 februari 2015
  • 3 reacties
  • 1096 keer bekeken

Hallo allemaal,
Ik weet niet of het jullie is opgevallen maar bij telfort kun je na 10 minuten gratis bellen. Dit leek mij heel voordelig om bij Telfort te gaan. Lekker lang bellen voor 10 minuten.

Nu is het mij al een aantal keer gebeurd dat ik na 2 uur afgekapt wordt. Ik val gewoon weg uit het gesprek. Ik ben gaan kijken bij voorwaarden of iets op de site en hier staat niets over u wordt na twee uur afgekapt.

Kan iemand mij hier verder mee helpen want dit vind ik nogal vreemd

M.V.G

Louca
icon

Beste antwoord door Koffiemok 17 februari 2015, 17:56

Dit is een algemene netwerkblokkade die door zover ik weer door alle Nederlandse providers jaren geleden is ingesteld.

Het kwam in het verleden veel voor dat men ging bellen en vervolgens in slaap vielen. Werd je wakker de volgende ochtend dan was de verbinding vaak nog steeds actief. Dat zijn geen leuke rekeningen als het dan buiten de bundel of naar dure servicenummers gesprekken zijn. ;)
Na 120 minuten wordt het gesprek automatisch afgebroken. Je zal dan opnieuw het gesprek moeten opzetten.

De blokkade is voor iedereen ingesteld en is dus ter bescherming voor de consument. Het maakt daarbij niet uit of je 150, 300, 500,1000 minuten of onbeperkt bellen hebt of na 10 minuten gratis verder belt.

Dit is wat ik weet over deze blokkade. Wellicht dat Daphne nog aanvullende info heeft voor je. 🙂
Bekijk reactie

3 reacties

Badge +2
@LoucaRuhe,

Welkom op het forum!

Jouw vraag staat intern uit. Zodra ik een reactie heb ontvangen meld ik dat hier.

Daphne
Reputatie 8
Badge +15
Dit is een algemene netwerkblokkade die door zover ik weer door alle Nederlandse providers jaren geleden is ingesteld.

Het kwam in het verleden veel voor dat men ging bellen en vervolgens in slaap vielen. Werd je wakker de volgende ochtend dan was de verbinding vaak nog steeds actief. Dat zijn geen leuke rekeningen als het dan buiten de bundel of naar dure servicenummers gesprekken zijn. ;)
Na 120 minuten wordt het gesprek automatisch afgebroken. Je zal dan opnieuw het gesprek moeten opzetten.

De blokkade is voor iedereen ingesteld en is dus ter bescherming voor de consument. Het maakt daarbij niet uit of je 150, 300, 500,1000 minuten of onbeperkt bellen hebt of na 10 minuten gratis verder belt.

Dit is wat ik weet over deze blokkade. Wellicht dat Daphne nog aanvullende info heeft voor je. 🙂
Badge +2
@LoucaRuhe,

Ik sluit me volledig aan bij forum topper Koffiekmok.

Het gaat inderdaad om een instelling op het netwerk om te voorkomen dat hiervan onredelijk gebruik wordt gemaakt. Met LekkerLang zou je bijvoorbeeld een babyfoon kunnen koppelen, de radio of een andere langdurige download. Daar is het netwerk niet voor bedoeld. Het is dus niet iets speciaals voor LekkerLang, maar voor ieder abonnement ingesteld. Ongeacht of je een onbeperkt limiet hebt of bijvoorbeeld LekkerLang. Daarom is het ook niet te vinden onder LekkerLang in de voorwaarden, maar staat het onder aanvullende diensten. Het is een onderdeel van de Fair Use Policy. Op de Telfort site te vinden onder FUP, maar het staat ook in de Telfort Algemene Voorwaarden voor consumenten - 2 juni 2014, artikel 14.6.

Daphne

Reageer