vraag

Onbeperkt bellen duur bij telfort

• 1 november 2017
  • 28 reacties
  • 382 keer bekeken

Ik ben al geruime tijd klant bij telfort, na verlenging en de nieuwe simkaart onvangen te hebben heb ik slecht bereik. Mede om deze reden heb ik de verlenging ongedaan gemaakt.

Ik ben me gaan orrienteren op andere providers. Wat me meteen opviel is dat telfort met onbeperkt bellen een stuk duurder is dan bijvoorbeeld t-mobile, youphone etc etc.

Nu vraag ik me af of telfort iets aan het probleem van slecht bereik gaat doen. Ik heb met enige regelmaat het probleem dat ik slecht te verstaan ben.Met de oude simkaart heb ik hier nooit last van gehad. Ook mijn partner met een ander type toestel heeft hier last van.

Daarnaast ben ik benieuwd of tellfort met betere verlengingsvoorstellen gaat komen. Bij t-mobile ben ik voor onbeperkt bellen 14 euro per maand kwijt, bij telfort 21 euro per maand. Je hebt dan weliswaar meer data maar daar maak ik nagenoeg geen gebruik van.

Telfort was altijd goed en redelijk goedkoop.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hallo whazaah, je geeft aan dat je je aan het oriënteren bent op een andere prodiver. Eerder gaf je aan al een overstap gemaakt te hebben. Ben je daar toch op terug gekomen? Als je een verlengaanbod wilt, dan kan je je terug laten bellen. Een collega van me bespreekt dan het beste mogelijke aanbod met je.

Voor het bereik wilde Stephen in dat topic ook nog samen met jou kijken. Doordat je aangaf over te stappen, heeft hij dat nog laten rusten. Natuurlijk kunnen wij dat nog verder voor je uitzoeken. Begrijp ik uit je reactie dat de slechte gesprekskwaliteit locatiegebonden is? Dat je thuis slecht te verstaan bent, maar als je op je werkt belt alles goed gaat? Of hebben jij en je partner overal, ongeacht waar je bent dat je slecht te verstaan bent? Hoor het graag van je.
Hallo,

We hadden inderdaad een 2 jarig abonnement elders afgesloten, dit hebben we geannuleerd gisteren. Daarover hebben we contact gehad met de klantenservice van telfort.

Het slechte bereik hebben we met het plaatsen van de nieuwe simkaart. Voorheen nooit problemen mee gehad. Het probleem doet zich wisselend voor.

Verlengen denken we pas over als het bereik in orde is.
Reputatie 7
Badge +7
Dan begrijp ik het weer! :$

Wat betreft je bereik. Je geeft aan dat het probleem met je nieuwe simkaart voorvalt. Toch is het voor mij nog niet helemaal duidelijk; heb je de slechte gesprekskwaliteit uitsluitend thuis of ook op andere locaties? Zoals in het centrum of op je werk? Met dit antwoord kan ik beter uitsluiten wat er speelt.
Het is wisselend thuis, nu heb ik haast weer geen bereik thuis. Maar ook op andere locaties is het bereik wisselend goed en slecht. Ook bij mij vrouw is het bereik wisselend goed en slecht.

Ik proef een beetje dat telfort niet echt een oplossing heeft voor het probleem heeft. We kijken het nog even aan, mocht er geen verbetering van de verbinding optreden rest er niets anders dan van provider te switchen.

We hebben het meest problemen met bellen en dan zo nu en dan slecht verstaanbaar te zijn. Ook de klantentenservice van telfort kon ons haast niet verstaan.

Ik hoop op een goede oplossing.

Mvg.
Zoals u ziet geen bereik ...
En nu weer goed bereik op dezelfde locatie...
Reputatie 7
Badge +7
Bedankt voor je toelichting en screenshots, whazaah. Dit signaal ga ik doorgeven aan mijn collega's van het netwerk team. Zij gaan dit verder onderzoeken. Ik vroeg juist naar het stuk of het locatiegebonden is, om vast te stellen of het met je simkaart of met het bereik. Zodra ik meer weet van mijn collega's, dan deel ik het met je.
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb vrij snel een reactie terug gekregen.

De relatie met de simkaart kunnen wij niet vast stellen. Eerder heb je namelijk met je vorige simkaart ook al melding gemaakt van verminderde dekking. Gaan we kijken naar de dekking, dan zijn de bevindingen als volgt:
Dekking op je thuislocatie moet voldoende zijn voor een stabiel verbinding op zowel 2G, 3G en 4G. De zendmast staat op 420 meter van je woning en staat ook gunstig gericht voor het bereik. Er kan ook nog een verbetering optreden als je 4G aanzet voor beide nummers. Bij je 06-nummer eindigend op 881 heb je geen 4G geschikt toestel, daar zal je dan niet de verbetering in merken. Voor het nummer eindigend op 992 kan ik de 4G versneller kosteloos aanzetten, hiermee verwacht ik dat je een stabielere dekking krijgt. Er zijn in de nabije toekomst geen verbeteringen aan de zendmast gepland,

Als ik nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag van je.
Hartelijk dank voor u bericht. De eerder gemelde verminderde dekking ging over de 4g dekking waarvoor ik een andere simkaart zou moeten hebben, nu doet het probleem zich zowel 3g als 4g voor. Mijn partner heeft echter alleen 3g op haar toestel en heeft nu ook problemen.

Jammer dat er geen oplossing geboden kan worden....n
Wat een onzin allemaal, afschuiven op het toestel van de klant.
Op deze manier gaat telfort veel klanten verliezen.....
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb je reactie naar je eigen topic verplaatst om zo het overzicht te bewaren. Van mijn collega's heb ik begrepen dat zij aan de signaalsterkte niets kunnen aanpassen. Daarbij speelt het probleem met twee verschillende simkaarten, dan wordt er inderdaad gekeken naar een alternatief. Door middel van het activeren van 4G zal je verbetering merken op een van je aansluitingen. Op die manier proberen we alsnog tot een oplossing te komen voor je.
Wat een onzin allemaal, afschuiven op het toestel van de klant.
Op deze manier gaat telfort veel klanten verliezen.....

Ik snap je reactie, zonder te weten waar deze naar verwijst, kan ik wel dit zeggen.
Het is vaak een wisselwerking van beide.

Neem wifi, je kan de meeste luxe router hebben met 5ghz wifi Mu-MiMo en Beamvorming maar heb je een toestel wat dit niet ondersteunt heb je daar niks aan.

Met 2g 3g en 4g net zo ondanks dat het goed is ondervind ook 4g meer hinder van obstakels zoals gebouwen betonnen muren en dubbelglas dan bijvoorbeeld 2g en daarnaast heb je ook te maken met de hardware in de telefoon. Enkele Apple modellen hadden slechtere antennes dan een voorgaande versie.

Kortom het is echt een wisselwerking van meerdere factoren.
Dat ben ik volledig met u eens, maar wij hadden met onze oude simkaarten totaal geen problemen. En nu met een nieuwe simkaart op verschillende toestellen op zowel 2g 3g als 4g problemen hebben met slecht bereik met bellen. Kraken en wegvallen is niet echt wenselijk, en dan op verschillende toestellen moet een probleem van de simkaart zijn. Een simkaart slot voldoet aan een bepaalde norm waar in alle goede simkaarten moeten werken. Mocht de simkaart van telfort een productiefout hebben of niet voor 100% aan de norm voldoen dan verklaart dat u onderbouwing.
De situatie van de simkaarten is inderdaad heel vreemd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die zoveel invloed op de ontvangst hebben, maar als je alles uitsluit en er blijft maar 1 iets over is dat het vaak. Er kan inderdaad in 1 van beiden een productiefout zitten waardoor er een verminderd contact is.
Aan gezien de toestellen met andere simkaarten beter functioneerden lijkt slijtage aan de contactpunten in de telefoons bijna niet van toepassing. Dan ben ik toch ook genegen aan de simkaarten te denken.

Afwachten of 4g activatie de verbetering gaat geven.
@whazaah, @Galdor68, wat ik me afvraag is of er verschil is ontstaan in het bereik door de invoering van NFC op de simkaart. Dus als voorbeeld, ben geen voorstander van lenen/uitlenen, een test met een simkaart van de Hema. (ook KPN netwerk maar zonder NFC)

Dekking op je thuislocatie moet voldoende zijn voor een stabiel verbinding op zowel 2G, 3G en 4G. De zendmast staat op 420 meter van je woning en staat ook gunstig gericht voor het bereik.
Hmmm daar noem je iets heel andere techniek maar het zit wel ingebed in de simkaart.
Reputatie 7
Badge +7
Eerder in dit topic gaf ik al aan dat met de andere simkaart zonder NFC hetzelfde probleem is gemeld. In augustus, voordat de simkaarten in oktober vervangen zijn, heeft whazaah eerder dit punt via de klantenservice gemeld. Dat was nog met een simkaart zonder NFC ondersteuning. Daardoor kan ik de relatie tussen de nieuwe simkaart en dit probleem niet hard maken. Om die reden vroeg ik ook of het probleem zich op iedere locatie voordoet. Als dat het geval is, dan is de dekking op de thuislocatie niet het probleem. Dit antwoord heb ik jammer genoeg niet gekregen.
Beste Wieger, in je reactie m.b.t. vorige simkaart lees ik niets over NFC.

Of dit 'botst' met iets in de telefoon?
Ook in het andere topic waar naar gelinkt is lees ik daar niks over terug. Maar het zal ongetwijfeld lastig te verklaren zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Het gaat over het type simkaart. De nieuwste simkaarten kunnen gebruikt worden voor de beveiliging van NFC diensten. Oudere simkaart, van hetzelfde formaat, hadden deze ondersteuning nog niet. Omdat met zowel de oude(zonder NFC) als de nieuwe simkaart(met NFC) het probleem van de gesprekskwaliteit zich voordoet, is het niet aannemelijk dat de simkaart hierin voor problemen zorgt. Wil je meer weten wat de NFC functie van deze nieuwe simkaarten is, dan verwijs ik graag naar de NFC uitleg van Deborah.

Omdat whazaah in augustus met de oude simkaart(zonder NFC ondersteuning) al hinder ondervond en met de nieuwe simkaart daarin geen verbetering vond, kan ik de claim dat de nieuwe simkaart de boosdoener is niet hard maken. Mijn collega's van het netwerkteam hebben daarop de dekking op zijn locatie gecontroleerd. De conclusie daaruit is: de dekking is voldoende, 4G kan nog voor verbetering zorgen. Er is nog een laatste scenario mogelijk; de simkaartjes maken niet optimaal contact met de contactpunten in de telefoon. Dit kan een negatieve invloed op de gesprekskwaliteit hebben en het bereik hebben, maar dat merk je dan op iedere locatie. Uit dit topic en ook het eerdere topic kan ik deze nuance niet vinden. Mocht whazaah overal waar hij is problemen met de gesprekskwaliteit ervaren, dan kan dit nog een aanknopingspunt zijn. Gezien twee simkaartmodellen hetzelfde probleem veroorzaken, lijkt me de kans hierop klein. Voor de volledigheid wil ik dit wel uitsluiten.
Ik las elders inderdaad dat Usim kaarten en Nfc simkaarten in bepaalde samsung modellen voor problemen zorgde vanwege het verschil in scheidingslijnen tussen de kopervlakken. Dat lijkt hier niet de oorzaak te zijn zelf dacht ik dat de kwaliteit van het geluid niet speciaal gelinkt hoeft te zijn aan het wel of niet hebben van 2, 3, of 4g bereik. De vermindere contact tussen sim en telefoon klinkt logisch.

Soms is het mij wel eens overkomen dat als ik iemand mobiel bel diegeen onverstaanbaar was, en belde die persoon mij terug was het loepzuiver.
Heren, bedankt voor de toelichting.
Ps. @Wieger - Telfort tenzij ik het verkeerd lees geeft Whazaah hier toch aan dat het probleem op diverse locaties speelt. https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/onbeperkt-bellen-duur-bij-telfort-72164?postid=592284
Nu gaat het hier denk ik meer om de verbinding zelf.

De kwaliteit van het geluid, dus onverstaanbaar zijn hoeft niet direct aan de combinatie simkaart/toestel te liggen
Een vervuilde microfoon of slechte luidspreker speelt ook mee.
Gezien de beschreven situatie op twee toestellen hetzelfde euvel na simkaart wisseling zou dat dus ook wegstrepen.
Blijft toch de simkaart over.

Succes beiden met het uitpluizen en oplossen.
Begrijp ik het goed dat de oplossing van Stephen het toezenden van andere simkaarten al dan niet zonder nfc nooit heeft plaatsgevonden?
Reputatie 7
Badge +7
Dat had ik even niet gezien. Scherp van je! Dat biedt mij inderdaad het benodigde aanknopingspunt. Weet nog niet of ik het kan oplossen, maar ik ga er zeker nog verder naar kijken.

@whazaah excuses hiervoor. Hier had ik wat scherper op moeten zijn. Ik ga er nog verder achteraan voor je. Dit wordt nog vervolgd!
Ik begin mezelf er behoorlijk aan te irriteren, laatst kon de klantenservice van telfort me niet verstaan. Ik heb een toestel van 400 euro wat gewoon goed is, ik hoop dat telfort er iets mee kan anders is het gedane zaak.

Reageer