beantwoord

Onbeperkt bellen: €1 - hoe lang?

• 7 mei 2018
  • 9 reacties
  • 1359 keer bekeken

Reputatie 3
In de nieuwe abonnementen is Lekker Lang Bellen (een gesprek kost maximaal 10 minuten uit je bundel) helaas komen te vervallen. 150 minuten per maand dat standaard wordt aangeboden is dan al snel te weinig. Gelukkig is er nu Onbeperkt bellen voor maar €1 per maand extra. Dat is mooi, maar zal toch voor velen duurder zijn, omdat vrijwel iedereen door Lekker Lang Bellen altijd voldoende belminuten had.
Maar... wat is nu juist? Op de site wordt enerzijds de indruk gewekt dat Onbeperkt bellen normaal 3,50 kost en "nu tijdelijk 1,00", anderzijds dat €1 voortaan de normale prijs is voor onbeperkt bellen.
Kan een Telfort moderator duidelijkheid scheppen? Tot wanneer geldt de prijs van €1 extra?
Met dank!
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 8 mei 2018, 16:21

Hi Mensa,

Goed dat je deze vraag stelt! De aanbieding van onbeperkt bellen voor 1 euro per maand is inderdaad een tijdelijke aanbieding. Wanneer je voor deze aanbieding kiest, geldt dit voor de rest van de loop van je contract (bijvoorbeeld 2 jaar lang). Het is onbekend hoe lang deze aanbieding nog loopt, dus wanneer je overweegt om te verlengen is deze korting natuurlijk een mooie aanleiding 🙂 Laat het me gerust weten als je nog vragen voor me hebt!
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hi Mensa,

Goed dat je deze vraag stelt! De aanbieding van onbeperkt bellen voor 1 euro per maand is inderdaad een tijdelijke aanbieding. Wanneer je voor deze aanbieding kiest, geldt dit voor de rest van de loop van je contract (bijvoorbeeld 2 jaar lang). Het is onbekend hoe lang deze aanbieding nog loopt, dus wanneer je overweegt om te verlengen is deze korting natuurlijk een mooie aanleiding 🙂 Laat het me gerust weten als je nog vragen voor me hebt!
Reputatie 3
Hoi Rozemarijn,

Je schrijft:
"Wanneer je voor deze aanbieding kiest, geldt dit voor de rest van de loop van je contract (bijvoorbeeld 2 jaar lang)."

Wat als je na die twee jaar je contract gewoon laat doorlopen? Het wordt dan maandelijks opzegbaar. Blijft dit tarief van €1 dan doorlopen (zoals altijd gebruikelijk was bij Telfort), of is er nu een nieuwe policy en wordt het dan €3,50?
Je contract zou geldig moeten blijven zolang je niks wijzigd, maar dit kan beter beantwoord worden door Rozemarijn zelf.
Aansluitend heb ik hier een extra vraag over.
En wat nu als je een abonnement aanschaft wat maandelijks opzegbaar is?
Geldt het dan ook zolang je niets wijzigt en je abonnement door laat lopen?
Ja of het nu een maand-, jaar- of meerjarig contract is kan en mag er niks veranderen tenzij vooraf duidelijk aangegeven.
Reputatie 3
Badge +4
Hi allemaal,

Even ter verduidelijking, het tarief van €1 blijft inderdaad doorlopen. Dit is omdat je een contract af sluit met bepaalde voorwaarden. Zolang je je contract niet verlengt, blijft dit hetzelfde. Laat het me gerust weten wanneer jullie nog vragen hebben!
Reputatie 3
Hoi Rozemarijn,
Helder antwoord. Toch nog een vraag. Stel je neemt de optie Onbeperkt bellen (toeslag van €1) en ook de optie Maandelijks opzeggen (toeslag van €2,50). Kun je dan later van die toeslag van €2,50 af (met als consequentie dat je je voor twee jaar verbindt uiteraard). Blijft dan de oorspronkelijk afgesproken prijs van €1 voor Onbeperkt bellen gelden?
Je geeft zelf het antwoord lijkt me. Als je verlengt voor 2 jaar vervalt logischerwijze die €2,50 dan is het alleen de vraag hoelang het duurt tot de introductie toeslag van €1 naar de elders genoemde €3,50 wordt verhoogd je gaat dan een nieuw contract aan dus zolang de toeslag die ene euro kost kan je dat gewoon weer kiezen.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Mensa, zoals @Galdor68 ook al zei, ga je inderdaad een nieuw contract aan wanneer je de optie voor het maandelijks opzeggen op zegt en voor een 2-jarig contract kiest. De afspraken die zijn gemaakt voor het oude contract, waaronder aanbiedingen, komen dan te vervallen. In dat geval is het afhankelijk van de aanbiedingen die op dat moment beschikbaar zijn, hoeveel het Onbeperkt bellen kost. Hoogstwaarschijnlijk zullen er tegen die tijd ook fijne aanbiedingen zijn, maar overwegen kan natuurlijk geen kwaad 🙂 Laat je het me weten als er nog iets onduidelijk is?

Reageer