beantwoord

Nummerbehoud sinds november 2017 steeds niet mogelijk

• 27 februari 2018
  • 15 reacties
  • 240 keer bekeken

Op 24 november nieuw abonnement afgesloten om prepaid om te zetten naar abonnementsvorm.
Echter tot op heden is nummerbehoud nog steeds niet mogelijk.
Diverse keren klantenservice gesproken, echter geen oplossing aangeboden te kregen.
Steeds wordt het een maand doorgeschoven.
Volgende keer abonnement niet rechtstreeks bij Telfort, maar in telefoonwinkel afsluiten. Wordt het tenminste a la minute geregeld.

Graag hulp zodat mijn zoon eindelijk zijn prepaidnummer kan overzetten naar abonnement.
Zodat hij niet afhankelijk is van wifi om data binnen te halen.

Wie kan mij vertellen wat te doen. Heb nu al vier maanden een tijdelijk nummer wat niet wordt gebruikt, waar wel voor wordt betaald.
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 28 februari 2018, 19:34

Hallo telfortklant7391, welkom op het forum.

Het is inderdaad een tijd niet mogelijk geweest om nummerbehoud aan te vragen van prepaid naar een abonnement; sorry daarvoor! Dat lag niet aan de manier van bestellen, maar doordat we onderhoud aan onze systemen hadden die helaas langer hebben geduurd dan dat we vooraf hadden verwacht. Dat is natuurlijk geen excuus, maar ik wilde je wel graag een stuk uitleg geven waarom het niet kon.

Is er eerder een abonnement afgesloten en is het nu de bedoeling om nog nummerbehoud aan te vragen? Ik hoor het graag van je.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hallo telfortklant7391, welkom op het forum.

Het is inderdaad een tijd niet mogelijk geweest om nummerbehoud aan te vragen van prepaid naar een abonnement; sorry daarvoor! Dat lag niet aan de manier van bestellen, maar doordat we onderhoud aan onze systemen hadden die helaas langer hebben geduurd dan dat we vooraf hadden verwacht. Dat is natuurlijk geen excuus, maar ik wilde je wel graag een stuk uitleg geven waarom het niet kon.

Is er eerder een abonnement afgesloten en is het nu de bedoeling om nog nummerbehoud aan te vragen? Ik hoor het graag van je.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi telfortklant7391, heeft mijn eerdere bericht duidelijkheid gegeven? Ik hoop het. Als ik nog iets voor je kan doen of je hebt verdere vragen, dan hoor ik dat graag en help ik je daar verder bij.
Hoi Cindy, heb je prive bericht gedtuurd. Probleem bestaat nog steeds. Nummerbehoud is nog niet voor e lkaar.
Hoi Cindy, heb je prive bericht gedtuurd. Probleem bestaat nog steeds. Nummerbehoud is nog niet voor e lkaar.

Je kan het bericht beter hier op het forum posten.
Het onderschrift van de webcare medewerkers zegt:
Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.
Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie
Hoe stuur je zo een prive bericht?
Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie
Hoe stuur je zo een prive bericht?

Daar vraagt de webcare medewerker dan zelf om.
Anders is het een ongevraagd privébericht.
Men wil de vragen en antwoorden zoveel mogelijk via het forum laten lopen, zodat ook andere klanten er mogelijk hun voordeel mee kunnen doen.

Dus: post de tekst uit je privebericht gewoon op het forum. Als webcare nadere info nodig heeft vragen ze er wel om.
Staat je postcode en huisnummer al in je forumprofiel?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi telfortklant7391, wat jammer dat het nummerbehoud nog steeds niet lukt. Ik ga met Cindy overleggen wat de stand van zaken is. Zij is er maandag pas weer, dus dan kan ik je meer informatie geven.
Is er al iets meer bekend?
Reputatie 7
Badge +7
Voor zover ik kan zien, zijn er geen belemmeringen meer. Omdat het eerder niet lukte, heb ik nu de vraag nog uit staan bij mijn collega's van het Nummerbehoud. Zij moeten deze verzoeken ook uiteindelijk behandelen en succesvol kunnen invoeren. Ik weet niet of dat in jouw geval inmiddels kan. Van hen heb ik nog geen reactie. 😞
Enig idee hoe lang dit kan duren, zijn de benodigde gegevens bekend of moet ik nog iets doorgeven?
Reputatie 7
Badge +7
Ik hoop hier vandaag of morgen antwoord op te hebben en dan een betere tijdsindicatie te kunnen geven. Alle gegevens zijn bij mij voor handen, beide nummers en simkaartnummers.
Beste Wieger,
gisteravond kreeg mijn zoon volgend bericht op prepaid simkaart telefoonnummer:
"uw nieuwe mobiele nummer is ......, activeer dit nummer door uw toestel over 5 minuten uit en weer aan te zetten. Groet Telfort"
Dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn, aangezien we al 5 maanden proberen het huidige nummer te behouden.

Graag uw reactie wat te doen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi telfortklant7391, dat is wel goed nieuws. Het nummer is naar aanleiding van mijn controle bij de collega's van Nummberhoud uitgevoerd. Op je nieuwe simkaart van het abonnement heb je nu je bestaande nummer eindigend op 73 gekregen. Het nummerbehoud heeft dus eindelijk plaatsgevonden!
Beste wieger,

Dat betekend nu, de nieuwe simkaart in telefoon stoppen? Op deze nieuwe simkaart, zit dan het oude nummer?
Reputatie 7
Badge +7
Dat klopt helemaal!

Reageer