beantwoord

Nummerbehoud niet goed gegaan

Ik heb op 6 februari een nieuw Telfort-abonnement afgesloten. Daarbij wilde ik mijn oude zakelijke nummer overzetten. Nummerbehoud is aangevraagd, simkaart heb ik ontvangen met een brief van nummerbehoud en dat ik deze moet activeren. Activatie is al gedaan, maar tot op heden kan ik niet bellen of internetten op mijn oude nummer. Heb diverse keren met de klantenservice gebeld en gechat. Oude provider T-Mobile gaf aan dat het nummer al is vrijgegeven.

Ik kan nu ook niet meer bellen met mijn oude zakelijke nummer, omdat ik mijn toestel bij mijn vorige werkgever moest inleveren.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 13 februari 2019, 15:35

Ik wilde hem opnieuw aanvragen. Dit ging echter de eerste keer ook mis, dus ik heb even contact gezocht met mijn collega van de Back Office. Wat bleek, er miste een cijfer in het klantnummer waardoor deze was afgewezen. Mijn collega heeft nu het nummerbehoud opnieuw aangevraagd. Het is nu even wachten op reactie. Je krijgt nog een bevestiging van de nieuwe aanvraag.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Hoi @ptkho, ik heb meteen even meegekeken naar het nummerbehoud. Ik zie dat deze is afgewezen. Dit omdat de combinatie met van jouw nummer en het klantnummer van T-Mobile niet overeenkomen. Daardoor hebben wij de aanvraag niet kunnen doorvoeren.

Heb je dat klantnummer nog ergens? Zo ja, wil je die toevoegen aan jouw Forumprofiel? Samen met de naam van de contractant, geboortedatum en de laatste drie cijfers van het IBAN? Dit mag ook onder het kopje Extra informatie. Dan ga ik het nummerbehoud opnieuw voor je aanvragen.
Ik heb de gegevens onder Extra informatie doorgevoerd.
Bart - Telfort schreef:

Hoi @ptkho, ik heb meteen even meegekeken naar het nummerbehoud. Ik zie dat deze is afgewezen. Dit omdat de combinatie met van jouw nummer en het klantnummer van T-Mobile niet overeenkomen. Daardoor hebben wij de aanvraag niet kunnen doorvoeren.

Heb je dat klantnummer nog ergens? Zo ja, wil je die toevoegen aan jouw Forumprofiel? Samen met de naam van de contractant, geboortedatum en de laatste drie cijfers van het IBAN? Dit mag ook onder het kopje Extra informatie. Dan ga ik het nummerbehoud opnieuw voor je aanvragen.

Bart, ik heb per ongeluk jouw reactie als 'antwoord' gemarkeerd. Was niet mijn bedoeling, maar kan het ook niet ongedaan maken. Hoop dat het geen effect heeft.
Kreeg zojuist bericht dat nummerbehoud aanvraag niet is gelukt om dat klantnummer en telnr niet overeenkomen. Dit is telkens het geval. Wellicht heeft dat te maken met of zonder punt bij dat klantnummer?

T-mobile gaf eerder het advies om bij nummerbehoud aanvraag het opmerkingenveld in te vullen. Daarbij vermelden dat nummer al door T-mobile is vrijgegeven. Dan zouden ze daar handmatig naar kijken.
Reputatie 6
Badge +9
Ik wilde hem opnieuw aanvragen. Dit ging echter de eerste keer ook mis, dus ik heb even contact gezocht met mijn collega van de Back Office. Wat bleek, er miste een cijfer in het klantnummer waardoor deze was afgewezen. Mijn collega heeft nu het nummerbehoud opnieuw aangevraagd. Het is nu even wachten op reactie. Je krijgt nog een bevestiging van de nieuwe aanvraag.
Bart - Telfort schreef:

Dat verklaart de afwijzingen. Er werd steeds gedacht dat het om een 'punt' ging. Ben benieuwd, in ieder geval weer een stap verder.
Nummerbehoud is gelukt! Kreeg een bericht vanochtend en het werkt nu. Dank aan Bart en Back Office. Dank jullie wel!
Reputatie 6
Badge +9
Dat verklaart het zeker. In ieder geval ben ik blij te lezen dat het nu wel gelukt is. Heel fijn. Geniet van jouw abonnement en mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag.

Reageer