beantwoord

Nummerbehoud afgewezen, geen mogelijkheid tot wijzigen

• 30 november 2017
  • 15 reacties
  • 183 keer bekeken

Hallo,

Ik heb vorige week een Sim only abonnement afgesloten, die ik per 12-1-2018 in wil laten gaan inclusief nummerbehoud van mijn nummer en het stopzetten van mijn abonnement bij KPN, ik krijg een sms dat het simkaartnummer incorrect is en dat ik deze kan wijzigen via Mijn Telfort.

Nu is het probleem dat ik niet in Mijn Telfort kan komen om dit simkaartnummer te wijzigen.

Iemand een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Emdeejee.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 30 november 2017, 19:21

Hoi Emdeejee, welkom op het forum. Ik begrijp dat je het nummerbehoud niet opnieuw kan aanvragen. Je krijgt een foutmelding "Oeps, er is iets mis gegaan. Probeer het opnieuw'. Dat maakt het aanvragen erg lastig inderdaad. Kan je mij via een privébericht je 06-nummer en simkaartnummer doorgeven samen met je NAW-gegevens, geboortedatum en laatste 3 cijfers van je IBAN-nummer? Dan help ik je verder.
Bekijk reactie

15 reacties

Nu kom ik er ook nog eens achter dat de ingangsdatum van mijn Sim only niet correct is, terwijl ik toch echt de correcte (en theoretisch haalbare) datum heb ingevoerd.

Onder het kopje "Overgang nummerbehoud" staat wel 12-1-2018
Maar onder "Ingangsdatum" staat 23-1-2018

Ik zit die periode in mijn afronding van mijn onderzoek en kan mij niet permitteren om buiten mijn bundel kosten te maken/niet bereikbaar te zijn.
Reputatie 8
Badge +11
Bij nummerbehoud wordt er voor de ingangsdatum altijd voor een datum in de toekomst gekozen. Op het moment dat nummerbehoud is uitgevoerd wordt de ingangsdatum naar voren gehaald tot deze datum en gaat dus je abonnement in.
Bij nummerbehoud wordt er voor de ingangsdatum altijd voor een datum in de toekomst gekozen. Op het moment dat nummerbehoud is uitgevoerd wordt de ingangsdatum naar voren gehaald tot deze datum en gaat dus je abonnement in.

Helder. Dank voor het snelle antwoord.

Nu nog een manier om mijn simkaartnummer door te geven.
Reputatie 8
Badge +11
Je kunt er niet in komen lees ik (overheen gelezen :$).
Wat lukt er niet? Krijg je een melding en zo ja, welke?
Of zit het in het invoeren van het nummer?
Ik krijg geen melding.
Er is gewoon geen mogelijkheid om in Mijn Telfort te komen aangezien ik geen tijdelijk wachtwoord heb ontvangen (dat wel zou moeten volgens de Telfort online hulp https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/aanvraag-nummerbehoud-mobiele-nummer-afgewezen.htm).

EDIT: Of dien ik de simkaart daadwerkelijk in mijn telefoon te stoppen om een nieuw tijdelijk wachtwoord te ontvangen?
De simkaart heb ik namelijk op een ander adres af laten leveren waar ik pas over 1,5 week ben (heb hem inmiddels wel geactiveerd m.b.v. externe)
Reputatie 8
Badge +11
Nieuw wachtwoord aanvragen ook geprobeerd?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/inloggen-mijn-telfort.htm#/vergeten
Had net mijn vorig bericht geëdit, maar afleidend uit jouw antwoord dien ik dus inderdaad perse het kaartje in mijn tel te doen om een (nieuw) wachtwoord te krijgen. Wat omslachtig :/

EDIT: Eindelijk, ik had al 3 maal geprobeerd een nieuw wachtwoord te krijgen via de mail, maar dit bleek niet te werken. Gelukkig kreeg ik zojuist wel een mail.
Reputatie 8
Badge +11
Nee, dat is volgens mij niet nodig. Probeer je trouwens via een mobiel in te loggen of op een pc?
Reputatie 8
Badge +11
En weer een edit :S. Soms zou een chat handiger zijn. Nu loop ik steeds achter de feiten aan.
Geen probleem. Je bent in ieder geval erg behulpzaam, waarvoor mijn dank.

Ik zit inmiddels in Mijn Telfort en stuit nu op het volgende probleem.
Als ik nummerbehoud probeer aan te vragen/wijzigen krijg ik de melding "Oeps, er is iets misgegaan. Probeer het later nog eens.".

Ik voel mij inmiddels een aardige digibeet, terwijl het tegenovergestelde waar is.
Reputatie 8
Badge +11
Dat gevoel ken ik........

Die fijne melding komt nogal eens voor. Geen idee wat de oorzaak is. Misschien is de kortste slag even wachten op Webcare. Zij zitten een stuk dichter bij het vuur dan wij.
Zorg dat je profiel hier is ingevuld. Als ze meer gegevens willen zullen ze hierom in privébericht vragen.
Hartelijk dank. Dan wacht ik even op de Webcare.

Ik zag inderdaad al een aardige hoeveelheid topics met dit probleem. Wellicht tijd om als Telfort hier iets aan te gaan doen. Ik kan mij voorstellen dat potentiële klanten en nieuwe klanten (zoals ik) een verkeerde eerste indruk krijgen van Telfort. Ik had er vanmorgen al weinig zin meer in, eerlijk gezegd.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan en succes.
Nadeel van een forum als dit is natuurlijk dat mensen er terechtkomen met vragen en/of problemen. Vrijwel nooit om te melden hoe geweldig het allemaal gaat.
Dat geeft een vertekend beeld.
Dat begrijp ik, maar er valt in beginsel al weinig positiefs te vertellen als men al problemen ondervindt tijdens het overstappen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Emdeejee, welkom op het forum. Ik begrijp dat je het nummerbehoud niet opnieuw kan aanvragen. Je krijgt een foutmelding "Oeps, er is iets mis gegaan. Probeer het opnieuw'. Dat maakt het aanvragen erg lastig inderdaad. Kan je mij via een privébericht je 06-nummer en simkaartnummer doorgeven samen met je NAW-gegevens, geboortedatum en laatste 3 cijfers van je IBAN-nummer? Dan help ik je verder.

Reageer