beantwoord

Nummerbehoud aanvragen lukt niet

• 19 september 2017
  • 11 reacties
  • 259 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste,

Gisteren heb ik mijn pakket binnengekregen van Telfort (simkaart en mobiel toestel).

Nu heb ik een probleem met het aanvragen van nummer behoud. Als ik inlog met mijn tijdelijke nummer dan kan ik de optie nummerbehoud kiezen. Als ik dat doe dan kom ik op een gegeven moment terecht in een scherm waar ik het simkaart nummer van mijn huidige operator (Simyo) moet opgeven alsmede de operator. Er is ook een invoer veld waar een datum moet worden opgegeven, bij de datum staat iets van 'invalid date'...

Hier loop ik dus vast, het lukt niet om nummerbehoud aan te vragen.

Ik meen te hebben gelezen dat telfort het contract met mijn huidige aanbieder opzegt, is dit correct?

Met vriendelijke groeten
icon

Beste antwoord door intrepid2007 19 september 2017, 17:14

Hi Cindy,

Het is me nu wel gelukt... Via de telefoon lukte het niet, wel lukte het op de pc...

Bij mijn huidige provider is mijn contract allang verlopen, het is per maand opzegbaar.

Nu heb ik bij oude contract een datum opgegeven van 31-10-2017.

Het telfort contract gaat in per 14-11-2017... Deze datum heb ik opgegeven (nummerbehoud datum).

Oops, betekent dit dat ik twee weken zonder telefoon kom te zitten?

Gr Alex
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hoi intrepid2007, wat leuk dat je overstapt naar ons toe. Is iedere datum een invalid date? Wil je die datum anders eens 31 dagen naar voren schuiven? Je hebt altijd een maand opzegtermijn bij je huidige proivder. en ik ben benieuwd of het op die manier wel lukt.
Wanneer je overstapt met nummerbehoud, dan zorgen wij ervoor dat je abonnement bij Simyo stopt op de dag dat je Telfort abonnement ingaat 🙂.
Reputatie 1
Badge
Hi Cindy,

Het is me nu wel gelukt... Via de telefoon lukte het niet, wel lukte het op de pc...

Bij mijn huidige provider is mijn contract allang verlopen, het is per maand opzegbaar.

Nu heb ik bij oude contract een datum opgegeven van 31-10-2017.

Het telfort contract gaat in per 14-11-2017... Deze datum heb ik opgegeven (nummerbehoud datum).

Oops, betekent dit dat ik twee weken zonder telefoon kom te zitten?

Gr Alex
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Alex, fijn om te lezen dat het gelukt is! 🙂 Even een checkvraag;je had je contract nog niet opgezegd bij Simyo? In dat geval loopt je contract gewoon door totdat wij je nummer overnemen en zit je niet zonder abonnement.
Reputatie 1
Badge
Hi Cindy,

Ik zit niet vast aan een jaarcontract bij Simyo , het contract is nu per maand opzegbaar. Ik heb nog niets opgezegd bij mijn oude provider.

Dus mijn oude contract loopt door bij Simyo tot 14 november, de dag dat mijn contract bij telfort ingaat?

Gr Alex
Reputatie 6
Badge +12
Dat klopt helemaal Alex 😃. Op 14 november nemen wij je nummer dan over en dan stopt je Simyo contract. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!
Reputatie 1
Badge
Hi Cindy,

het is een maand geleden dat ik voor het laatst contact met jullie had m.b.t. mijn overstap naar Telfort.

Er zijn nu een aantal zaken onduidelijk, ik heb nu 2 vragen.

* Telfort zegt mijn contract op bij mijn huidige provider Simyo, hier hoef ik niets voor te doen.
Zou ik inmiddels niet een bevestiging van Simyo moeten hebben ontvangen dat mijn contract wordt beeindigd?? Ik heb nog niets gehoord van ze.

* Als ik kijk in de online omgeving van Telfort, dan lijkt het erop dat mijn bundel is ingegaan. Ik dacht dat dit pas zou ingaan per 14 november (?).

Van Telfort heb ik wel bericht gehad dat het verzoek tot nummerbehoud is goed gekeurd.

mvg,
Alex
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Alex, het lijkt me handig dat ik even met je mee kijk hiernaar. Wil je mij een privébericht toesturen met hierin je 06-nummer, naam en adresgegevens? Bedankt alvast!
Reputatie 6
Badge +12
Bedankt voor je bericht. Alles gaat goed vanaf onze kant, je eigen nummer komt volgende maand naar ons toe. In je inbox vind je daar details over. Vragen? Vragen 🙂!
Reputatie 1
Badge
Ik heb je bericht ontvangen, dank je wel!
Reputatie 6
Badge +12
Fijn! 🙂 Ik kan me voorstellen dat het toch een geruststelling is dat alles goed is. Een goed weekend alvast en als ik nog iets kan doen, laat het me vooral weten.
Reputatie 1
Badge
Hoi Cindy,

Geen idee of ik je via deze weg nog eens kan benaderen, maar mogelijk is er iets dat je nog voor me zou kunnen doen :-)

Vanochtend is nummerbehoud succesvol doorgevoerd en is mijn oude nummer overgezet op mijn nieuwe simkaart (Telfort abonnement).

Telefonie lijkt goed te werken maar internet werkt helaas nog niet.
Ik heb hier een goed 4G signaal dus daar kan het niet aan liggen.

Ofwel heb ik geen internet omdat mijn bundel later ingaat (?), of is het overzetten nog niet voltooid (?)
Mijn telefoon heb ik meerdere keren opgestart maar dat hielp niet.

Kan jij kijken wat er aan de hand is?

groet,
Alex

Reageer