beantwoord

Nummerbehoud

• 23 augustus 2016
  • 16 reacties
  • 510 keer bekeken

Badge
Ik krijg de melding als ik nummerbehoud wil aanvragen (van Telfort Prepaid naar Telfort Mobiel):
Er is een webservice communicatie fout (2) opgetreden. Probeer het later opnieuw.
Zowel in IE als in Chrome als op de iPad. Hoe kan ik regelen dat ik mijn nummer behoud?
Heeft het te maken met het feit dat mijn oude provider (ook) Telfort is, terwijl ik alleen maar ACN, AH, MEC of Versatel mag kiezen in het formulier?
Alvast dank!
icon

Beste antwoord door vraagje888 24 augustus 2016, 17:11

Ja, het werkt. Dank! Probleem zat dus niet bij mij?
Telfort herkende mijn 06-nummer niet als een Telfort mobiel nummer?
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Hoi vraagje888, jammer dat het je zelf niet lukt om het nummer over te zetten. Dat het van Telfort naar Telfort gaat zou niet het probleem moeten zijn. Ik zal het nummer voor je overzetten. Stuur mij hiervoor een privébericht met de volgende gegevens:
- het te behouden telefoonnummer
- simkaartnummer van de oude simkaart
- het tijdelijke telefoonnummer
- simkaartnummer van de nieuwe simkaart
- postcode en huisnummer

Alvast bedankt! 🙂
Badge
OK, ik stuur je een privébericht.

T.a.v. de storing (of misschien dat ik iets fout doe? 🙂 :
Het gaat al mis als ik dit schermpje hieronder zie, denk ik. Telfort staat niet in de lijst als ik het 06-nummer dat ik wil behouden heb ingetikt:
Reputatie 5
Badge +1
Hi Erik, bedankt voor je berichtje!

Als ik het te behouden nummer opzoek dan vind ik die ook niet als een Telfort nummer, daarom heb ik mijn collega's van een andere afdeling om hulp gevraagd. Zij zijn experts op het gebied van nummerporteringen (nummerbehoud).

Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het je hier weten! 🙂
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Erik, ben ik al weer! Het telefoonnummer moet nu overgezet zijn. Kun je mij dit bevestigen?
Badge
Ja, het werkt. Dank! Probleem zat dus niet bij mij?
Telfort herkende mijn 06-nummer niet als een Telfort mobiel nummer?
Badge
Maar als ik inlog met het neiuwe wachtwoord zie ik (zoals verwacht) een andere indeling met o.a. vaste kosten 12,50 (klopt) en extra kosten -9,99 terwijl volgens mij de mijn pre-paid saldo meer dan 19 euro is/was. Hoe zit dat? Moet ik iets meer geduld hebben?
Badge
Hallo Leon, ik ben er ook weer!

Nummerbehoud is gelukt en ik kreeg gisteren een sms'je dat mijn bundels werken en heb meteen getest (een telefoontje en even internetten).

Maar nu staat er op Mijn Telfort factuurinformatie die helemaal niet meer klopt. Er staat:
Je normale factuurbedrag is € 29,99
Het normale factuurbedrag bestaat uit de maandelijkse kosten van de bundels die je afneemt.
Deze factuur betaal je eenmalig € -26,68

Terwijl ik alleen verwacht:
EUR 12,50 - beltegoed = ongeveer 7,40 tegoed.

Wat gaat er mis?
Badge
Als ik inlog op Mijn Telfort zie ik weliswaar een factuur waarop ik niet kan klikken, en dus niet daadwerkelijk openen.
Maar ik heb geen idee waarom ik bij de eerste factuur EUR 3,31 zou moeten betalen, gezien mijn berekening hierboven.
Badge
Ondertussen blijkt dat ik voor 1 maand en 2 dagen EUR 21,28 moet betalen! (zie bijlage)
Dit terwijl ik heb afgesproken (en besteld) dat 1 maand EUR 12,50 kost, wat gaat er fout?
Reputatie 8
Badge +10
Ondertussen blijkt dat ik voor 1 maand en 2 dagen EUR 21,28 moet betalen! (zie bijlage)
Dit terwijl ik heb afgesproken (en besteld) dat 1 maand EUR 12,50 kost, wat gaat er fout?

Wellicht maakt onderstaande pagina het wat duidelijker..?!

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/eerste-factuur-mobiele-abonnement.htm
Badge
En waar ik die EUR 2,02 (Overige verrekeningen inclusief promoties twv: € −27,98) voor moet betalen wordt ook niet duidelijk.
Misschien handig om e.e.a. uit te zoeken: Nummer van deze rekening: 192745851. Ik hoor graag!
Badge

Wellicht maakt onderstaande pagina het wat duidelijker..?!

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/eerste-factuur-mobiele-abonnement.htm

@Enterprise: Verklaar u nader, wat wordt daarin uitgelegd, zodat mijn vraag beantwoord wordt?
Reputatie 8
Badge +10

@Enterprise: Verklaar u nader, wat wordt daarin uitgelegd, zodat mijn vraag beantwoord wordt?

Ik wil niks verklaren, ik wijs je alleen op de pagina waarop wordt uitgelegd dat de eerste faktuur afwijkt van de verwachtingen van de nieuwe abonnee.
Als je het daar niet mee eens bent kan Telfort je wellicht wel vertellen hoe het zit.

En graag gedaan.
Badge
Ik zoek juist wel een verklaring 🙂
Maar op die pagina kon ik geen nuttige info vinden voor mijn vraag.
Badge
OK, dat begint goed - ik krijg een mail van Telfort waaruit blijkt dat er o.a. 9,99 teveel berekend is omdat er abusievelijk aansluitkosten berekend zijn.

Wat is die EUR 2,02 (Overige verrekeningen inclusief promoties twv: € −27,98) voorstelt wordt niet duidelijk, hopelijk blijkt dat uit de gecorrigeerde factuur.

@Moderator/Leon: deze Topic kan dicht.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi vraagje888,ik begrijp dat je de factuurvraag in een nieuw topic hebt gesteld.

Op jouw verzoek zal ik dit topic dan ook sluiten.

P.S. Mag ik je tot slot nog vragen om feedback te geven op hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂