beantwoord

Nummer geblokkeerd na 6 maanden het nummer niet gebruikt

• 8 januari 2020
  • 2 reacties
  • 144 keer bekeken

Krijg de melding dat ik na opwaarderen het nummer weer kan gebruiken, helaas dat gaat dus niet.

Er stond nog een aanzienlijk bedrag op, hoe kan dit opgelost worden.

M.vr.gr. R. Heemskerk

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 9 januari 2020, 09:04

Hoi @Steelface,

Je geeft aan dat jouw beltegoed bevroren is. Zie ook de prepaid pagina van KPN:

Hoelang is mijn Prepaid-tegoed geldig?

Jouw tegoed is onbeperkt houdbaar, zolang je eens per half jaar je prepaid gebruikt (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen).

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

• Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Ik kan niet inzien waarom het niet meer werkt omdat prepaid al naar KPN is overgegaan. Ik wil je aanraden om even te bellen met 0800-0105 om na te vragen of het nummer nog te redden is, of toch echt te laat is. 

Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Prepaid van Telfort is overgegaan naar KPN dus denk niet dat Telfort je hierbij kan helpen.

Als je prepaid helemaal niet hebt gebruikt of opgewaardeerd de laatste 6 maanden  wordt je nummer afgesloten en dat is helaas niet te herstellen.

Je zou je vraag via het 0800 0402 gratis nummer van de klantenservice Kpn kunnen stellen, maar of die je hiermee kunnen helpen is voor mij ook niet een zekerheidje

https://forum.kpn.com/prepaid-16/van-telfort-prepaid-naar-kpn-prepaid-474674

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Steelface,

Je geeft aan dat jouw beltegoed bevroren is. Zie ook de prepaid pagina van KPN:

Hoelang is mijn Prepaid-tegoed geldig?

Jouw tegoed is onbeperkt houdbaar, zolang je eens per half jaar je prepaid gebruikt (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen).

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

• Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Ik kan niet inzien waarom het niet meer werkt omdat prepaid al naar KPN is overgegaan. Ik wil je aanraden om even te bellen met 0800-0105 om na te vragen of het nummer nog te redden is, of toch echt te laat is. 

Reageer