No Service, Nog steeds geen bereik na activering microsim!

• 4 november 2012
  • 16 reacties
  • 5476 keer bekeken

Badge
Sinds de zogenaamde activatie van mijn nieuwe microsim voor mijn iPhone 4 heb ik geen bereik!
Kan nu dus al dagen niet bellen of gebeld worden! :(

Mijn oude simkaart is wel gedeactiveerd, maar op de iPhone staat nog steeds 'Geen Service'.
Het is een verlenging van abonnement, voorheen geen enkel probleem met bereik hier in huis.

Ik vind het erg slecht dat dit niet meteen opgelost wordt!

Graag hier iets aan doen!

16 reacties

Badge +2
Gewoon helpdesk bellen. zij kunnen de nieuwe sim activeren
Badge
Heb ik al meerdere keren gedaan, zonder resultaat :(
Volgens hen is de kaart geactiveerd maar ik kan toch echt niet bellen of gebeld worden...
Reputatie 3
Badge +1
@Tillieu,

Wat vervelend dat u geen bereik heeft. Ik adviseer u om via onderstaande link het netwerk handmatig in te stellen op het KPN-netwerk:
www.telfort.nl/instellen
Uw probleem is inmiddels ook bekend bij de klantenservice. Zij zullen u z.s.m. opnieuw berichten.

Denise
Badge
Handmatig instellen is niet mogelijk, bij aanbieder kan ik alleen kiezen voor automatisch (wat dus niet werkt) en als ik dat uitzet, komen er ook geen andere aanbieders te staan.
Reputatie 8
Badge +15
@Tillieu
Je zou moeten kunnen kiezen voor handmatig netwerk zoeken.
Probeer de sim eens in een ander toestel en als je dan wel kan bellen, sms'en dan ligt het niet aan de simkaart maar aan de iPhone.
Je zou dan eens via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen de instellingen kunnen resetten. Let op! WiFi wachtwoorden worden dan wel gewist en zal je opnieuw moeten instellen.
Badge
Heel erg bedankt maar deze dingen heb ik al geprobeerd.
Bij handmatig netwerk zoeken verschijnt er niks bij mij, ook niet na het herstellen van de netwerkinstellingen.
Maar bedankt voor de tip!
Badge +2
Toevallig niet een simlock?. Dan is het aan telfort om het probleem op te lossen
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn iPhone 4, ik word graag geholpen, want het is heel onhandig om niet bereikbaar te zijn!
En dan moet ik ook nog gewoon door betalen....
Badge +2
Wat ik al eerder aangaf is dat het hier om een probleem met de sim gaat (simlock) telfort is de enige die dit kan verhelpen

Heb dit probleem ook gehad en heb gemerkt dat een sim van een andere aanbieder geen probleem op leverde

Zelf heb ik het verholpen door de simkaart te modden waardoor de lock er af ging

Nogmaals het is aan telfort om dit te doen of op te lossen
Badge +2
Lees nog eens extra je verhaal door, denk dat je iphone opnieuw moet activeren door deze aan te sluiten via itunes en dan herstellen doen

Hierna worden de instelling van de provider opgehaald en de sim geactiveerd voor het netwerk

Succes
Dat heb ik geprobeerd maar ik kan de iPhone niet opnieuw instellen, want ik krijg de volgende melding:

Alleen compatibele SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren. Plaats alstublieft de SIM-kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende SIM-kaart.

Dus ik kan nu ook Wifi niet meer gebruiken omdat de iPhone niet normaal is te gebruiken...
Hoe kan dit opgelost worden?
Ik ga straks maar even bij een Telfort winkel langs, hopelijk weten zij meer.
Badge +2
had niet direct zo een soort melding, maar wel iets dergelijks waarbij de iphone en itunes aangaf dat ik een correcte simkaart moest invoeren als oren er een autorisatie plaats vond

wellicht is de itunes versie die je gebruikt te oud, of zelf te nieuw om de iphone opnieuw correct te registreren. Kan nog een optie zijn anders is het inderdaad verstandig om even langs een winkel te gaan.

Laat nog even weten wat er uit is gekomen
Badge +2
heb nog even navraag gedaan en dit probleem kan ontstaan als de iphone niet uit de benelux komt.

Heb je toevallig een brits of zwitsers model . Deze zouden normaalgesproken moeten werken, maar door dat er een simlock aanwezig is kan het toestel niet geactiveerd worden en blijf je deze melding houden

Je kunt op de website van apple opzoeken waar je toestel vandaan komt

Als het toestel door telfort is geleverd zouden zij u een ander toestel moeten leveren, of de simlock moeten deactiveren

Heb je het toestel los gekocht bv in het buitenland licht het aan de iphone

duik er zelf nog iets verder in wan denk dat er veel meer gebruikers zijn die op zoek zijn naar een oplossing
Badge
Nou het gaat weer erg lekker bij Telfort..... NOT!

Heb ik eindelijk een pakketzegel ontvangen om de telefoon terug te sturen, dat doe ik, 
hoor maar niks (zoals gewoonlijk)...
Krijg ik vandaag bericht dat mijn pakketje geweigerd is...
WAAROM!??? 
Krijg ik ooit nog een goede werkende telefoon waar ik ten slotte voor betaald heb??

Ik ga in ieder geval niet opdraaien voor de kosten van het opnieuw versturen en verwacht in elk geval een compensatie voor dit gedoe!
Badge
Bij deze wil ik even vermelden dat het probleem vandaag is opgelost!

Ik mocht vandaag mijn toestel dan uiteindelijk toch omruilen bij de winkel hier in Breda voor een nieuwe.
Het is erg jammer dat het 4 weken heeft moeten duren voor deze oplossing kwam die ik al meerdere keren heb voorgesteld.

Had het idee dat ik via de klantenservice niet echt verder kwam,
maar hier op het forum wel, (ik denk dat het helpt dat het openbaar is)
hier kreeg ik in ieder geval wel netjes een reactie!
Mijn advies is dan ook dat als je een probleem hebt met de klantenservice, plaats het hier in het forum,
bij mij heeft het geholpen!

Ik hoop dat er intern iets verbeterd gaat worden zodat dit soort problemen voorkomen kunnen worden in de toekomst.

Uiteindelijk is het in ieder geval netjes opgelost en ga ik al mijn gemaakte belkosten vergoed krijgen!
Dat mag ook gezegd worden.

Groeten Raymond
Reputatie 3
Badge +1
@Tillieu,

Nogmaals excuses voor het ongemak dat je hier aan hebt ondervonden. Fijn om te lezen dat het nu naar tevredenheid is opgelost!

Denise

Reageer