No service / geen service

• 19 september 2012
  • 3 reacties
  • 5132 keer bekeken

Badge
Mijn iphone 3GS geeft ineens linksbovenin geen service aan waar normaal KPN NL / Telfort staat .. Ik heb mn iphone al een keer gereset en een update gedaan dus daar kan het niet aan liggen .. Ik kan dus niet bellen smsen of internetten, alleen met WI-FI dan .. Groetjes

3 reacties

Badge
Ik heb trouwens iOS 5.1.1 
Ik ervaar ditzelfde probleem al enige tijd op mijn 4S. Wellicht zelfs al vanaf het begin dat ik mijn 4S heb aangekocht. Dat weet ik niet meer precies. Tot dusver nog geen oplossing voor gevonden.

Concrete probleemomschrijving:
Ik krijg linksboven de melding "Geen Service" of "No Service" te zien, afhankelijk van de taal waarin de iPhone is ingesteld. Ik merk dat de telefoon vervolgens automatisch probeert te zoeken naar een netwerk en schommelt tussen af en toe wel signaal en "Geen Service/No Service". Het probleem is soms tijdelijk te verhelpen door de telefoon in vliegtuigmodus te zetten en daarna de vliegtuigmodus weer uit te schakelen. Soms levert dit echer niets op en moet ik de telefoon opnieuw opstarten. Zelfs dat verhelpt het probleem niet altijd. Bovendien merk ik dat dit euvel uiteindelijk weer terug komt.

Hardware: iPhone 4S
Softwareversie: Ik heb dit probleem vastgesteld op zowel iOS 5.1.1 alsook iOS 6.0

Afgaande op reacties op internet merk ik op dat er meerdere mensen zijn die dit het probleem ervaren. Zie daarvoor referenties hieronder. De oorzaken (en 'oplossingen') lopen enigszins uiteen:

- Het probleem zou liggen aan de (micro-)simkaart. Kaarten voor een bepaalde datum zouden moeite hebben om correct te werken met de iPhone. Een nieuwe simkaart zou het probleem moeten oplossen.
- Het probleem zou liggen aan de software. Het updaten van de software zou het probleem moeten verhelpen.
- Het probleem zou liggen aan de hardware (in ieder geval bij de iPhone 4S).

Oorzaak 3 is bij mij is dit echter niet van toepassing, omdat ik momenteel iOS 6.0 draai (op dit moment nieuwse software) (onder voorbehoud dat de fout wellicht in iOS  6.0 niet is opgelost).
Oorzaak 4 is mogelijk omdat een test bij een iPhone 4 (ander toestel) met een T-Mobile sim-kaart het volgende opleverde. Ik heb namelijk de T-Mobile simkaart (hoorde bij de iPhone 4 - dus niet de 4S) geplaatst in mijn 4S. Het bleek dat de ontvangst beduidend minder was dan wanneer datzelfde T-Mobile kaartje is geplaatst in de 4. Overigens ik heb dit kunnen doen omdat mijn 4S simlockvrij is. De iPhone 4 is dat niet waardoor ik de test niet andersom heb kunnen uitvoeren. Kleine kanttekening is wel dat verhalen van mensen die stellen dat het probleem bij hen zich 'ineens' voordoet op een iPhone 4 of zelfs 3GS ontkrachten natuurlijk oorzaak 4. Het zijn immers geen 4S toestellen.

Ik ben uiterst benieuwd of iemand enig idee heeft wat de oorzaak is en bovenal hoe dit kan worden opgelost? Reacties zijn meer dan welkom.

Referenties:
https://discussions.apple.com/thread/3425746?start=600&tstart=0
http://www.onemorething.nl/community/topic/geen-service-op-iphone-4s
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/122698-geen-service.html
Badge +2
@ilsjeeeee voor de 3G heb ik dit probleem nooit gehad, wellicht dat je een nieuwere simkaart kunt krijgen. Dit schijnt op de oudere iphones nog wel eens te werken.

@mahoog wat betreft de 4S is de oorzaak (1 series) het bekende doodshandgreep. antenne zit aan de onderzijde (links) aan de zijkant. Oplossing is een goede bumper. Deze gebruik ik ook en heeft het probleem opgelost

Reageer