beantwoord

Nieuwe simkaart 'te vroeg' geactiveerd?

• 11 augustus 2017
  • 1 reactie
  • 328 keer bekeken

Ik heb gisteren mijn nieuwe simkaart geactiveerd (de simkaart waarmee je contactloos kan betalen), want mijn abonnement loopt volgende maand af en ik heb mijn abonnement verlengd. Omdat ik mijn nieuwe simkaart heb geactiveerd, kan ik mijn huidige simkaart niet meer gebruiken. Bovenaan het scherm komt 'geen service' te staan. Ik heb een Telfort medewerker gesproken die mij vertelde dat ik mijn nieuwe simkaart gewoon kan gebruiken, maar ik vroeg me af of dit echt mogelijk is? Op de website van Telfort staat namelijk dat je je nieuwe simkaart pas kunt activeren als de nieuwe abonnementsmaand ingaat.

Dit is wat ik heb gelezen op de website van Telfort en hier gaat mijn vraag om:

Ook als je je abonnement verlengt, is het eerst nodig om je simkaart te activeren. Daarna kun je 'm pas gebruiken. Ontvang je je simkaart al voor de verlengdatum, dan kun je 'm pas activeren vanaf de datum waarop je verlengde abonnement ingaat.

Voorbeeld: Als je bijvoorbeeld in mei verlengt en je contract loopt af in juli, dan gaat je verlenging in juli in. Je kunt je simkaart dan dus ook pas vanaf juli activeren.
icon

Beste antwoord door Koffiemok 11 augustus 2017, 12:06

@JasmijnV
Het staat er wel maar je kunt de nieuwe simkaart al eerder activeren en gebruiken zonder extra kosten. De simkaart wordt gekoppeld aan je 06-nummer en abonnement en gaat automatisch over op de verlening die je hebt aangevraagd.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +9
@JasmijnV
Het staat er wel maar je kunt de nieuwe simkaart al eerder activeren en gebruiken zonder extra kosten. De simkaart wordt gekoppeld aan je 06-nummer en abonnement en gaat automatisch over op de verlening die je hebt aangevraagd.

Reageer