Nieuwe simkaart niet geactiveerd

• 9 maart 2017
  • 19 reacties
  • 898 keer bekeken

Reputatie 1
Gisteren een verlenging aangevraagd voor mijn Telfort abonnement, vandaag 2 simkaarten ontvangen. 1 nieuwe simkaart en 1 simkaart voor de verlenging. Deze heb ik geprobeerd te activeren en dan krijg ik de melding dat hij al geactiveerd is. Hoe kan dat? En welke telefoon moet ik gebruiken, de nieuwe of de oude? Want ik weet nu niet hoe het zit met de kosten. Gaat dat van mijn oude telefoon af of al van de nieuwe?

Hopelijk kan iemand mij helpen? Alvast heel hartelijk bedankt.

Groetjes,
Marleen

Ps. De simkaart van de oude telefoon kreeg ik er met geen mogelijkheid uit, vandaar een nieuwe simkaart aangevraagd en meteen een verlenging.

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

19 reacties

Reputatie 1
Of moet ik soms die andere simkaart activeren?
Reputatie 8
Badge +15
Je hebt verlengd met toestel? Dan krijg je er automatisch een nieuwe simkaart bij. Op die manier weten de providers namelijk zeker dat je een geschikte simkaart voor de nieuwe telefoon hebt.

Controleer eens via Mijn Telfort > Instellingen > Simkaart welke simkaart er actief staat. Die simkaart kan je gebruiken in de nieuwe telefoon. Past die niet dan kan je de andere nieuwe simkaart activeren en gebruiken in de nieuwe telefoon. Na activeren minimaal 15 minuten telefoon met nieuwe sim uitzetten. Daarna aanzetten en eventueel handmatig netwerk selecteren.

Je kan de nieuwe simkaart en nieuwe toestel met een gerust hart gaan gebruiken. Je zal geen dubbele maandkosten hebben. De verlenging gaat namelijk pas in als je huidige contract is afgelopen.
Reputatie 1
Hoi Koffiemok,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat om een los toestel, en een sim only abonnement. 1 van de 2 nieuwe simkaarten is al geactiveerd. Maar kijk ik op mijn Telfort, dan staat mijn oude simkaart op actief. En met mijn oude telefoon kan ik ook niet meer bellen, wel internetten zoals je ziet. Ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd omdat ik de oude, met geen mogelijkheid uit de oude telefoon krijg. Maar zoals ik al schreef, heb ik 2 simkaarten ontvangen. 1 nieuwe, gewone en 1 voor de verlenging. Het lijkt mij dat ik de simkaart moet gebruiken voor de verlenging. Maar als ik via mijn Telfort / activatie de simkaart voor de verlenging wil activeren, dan komt er te staan dat hij al geactiveerd is. Met andere woorden, ik weet niet meer wat ik moet doen, voor mij is het nogal verwarrend. Ook omdat ik niet meer kan bellen met de oude telefoon?

Of moet ik soms die andere simkaart proberen? Ik vraag me af waarom ik überhaupt 2 simkaarten heb gekregen. Het lijkt mij logisch dat ik de simkaart voor verlenging moet gebruiken, maar misschien heb ik het mis?

Groetjes,
Marleen
Reputatie 8
Badge +15
Je moet de nieuwe sim niet activeren via Telfort.nl/activatie maar via Mijn Telfort > Instellingen > Simkaart.

Op zich zou het niet mogen uitmaken welke van twee simkaarten je activeer via Mijn Telfort. Leg in ieder geval één van de simkaarten op een veilige plek weg. Heb je in ieder geval een reserve. 😉
Reputatie 1
Hoi Koffiemok,

Nogmaals dank voor je reactie.

Dat gaat ook niet, krijg daar ook de melding dat die kaart geactiveerd is. Ik ga zo meteen die andere simkaart maar proberen, als dat toch niet uitmaakt? Maar als de eerste al geactiveerd is, moet ik hem dan wel bewaren? Als ik er nu niets mee kan, dan over een paar maanden / jaren toch ook niet?

Groetjes,
Marleen
Reputatie 1
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik kan de 3e wel gaan activeren, maar ik heb geen geld om 3 abonnementen te gaan betalen. De oude simkaart is geactiveerd, de 2e ook, maar niet door mij. En dan nu de 3e? Ik baal ervan. Ik kan niet meer bellen met de oude telefoon en dus de klantenservice niet bereiken. Ik heb ook geen Facebook of Twitter account of iets dergelijks. Je kan de klantenservice niet mailen ofzo, hoe kom ik in hemelsnaam met hun in contact?
Reputatie 8
Badge +15
Als je nu eens de simkaart gebruikt die actief staat op Mijn Telfort. Zet je toestel dan eens helemaal uit en aan. Kan zijn dat je daarna handmatig nwetwerk moet selecteren.
Reputatie 1
De oude telefoon heb ik een uur uit gehad, en nog steeds kan ik niet bellen. Maar wat heeft Internet met bellen te maken? Hij komt automatisch op het wifi netwerk, mobiele gegevens aan en uit zetten helpt ook niet. Als ik wifi aan of uit zet, maakt ook niets uit. Misschien ben ik a-technisch, en bedoel je wat anders? Alleen weet ik niet wat.....

Heb je nog een idee hoe ik de klantenservice wel kan bereiken? Ik snap er namelijk helemaal niets van.
Reputatie 1
Helaas kan ik ook niet meer gebeld worden??? Dit is toch raar? Krijg via WhatsApp berichten dat men mij sinds gisteravond probeert te bereiken. Ik ben gewoon onbereikbaar! Hoe kom ik ooit bij die klantenservice terecht?
De klantenservice is ook bereikbaar via Twitter of Facebook.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Reputatie 1
Ik heb geen Facebook of Twitter account, en ik heb geen idee of hoe dat werkt. Lid worden van dit forum was al een crime. Maar de klantenservice bereiken via dit forum, gaat ook niet. Als je ongevraagd privé berichten stuurt, krijg je geen reactie. Bellen lukt niet meer via de telefoon. Wat nu? Ik heb verlengd, maar heb nu al spijt.... Hoop gedoe, en wat gebeurt er?! Niks....

Ik vind het echt fijn dat er door forumleden gereageerd wordt, en daar ben ik ook dankbaar voor. Helaas zet dat geen zoden aan de dijk.

KLANTENSERVICE, ZOUDEN JULLIE ALSJEBLIEFT KUNNEN REAGEREN EN MIJ HELPEN???
Webcare is wel aanwezig op dit forum, maar het kan tot 2 a 3 dzgen duren voor ze je topic oppakken.
Misschien is iemand anders zijn telefoon gebruiken een optie?
Reputatie 1
Wat is webcare nou weer?

Ik zal eens kijken of ik inderdaad iemands telefoon kan gebruiken, alleen is dat niet zo gemakkelijk in mijn geval en kan dat ook een paar dagen gaan duren. Bovendien kan ik ook niet meer bellen helaas.
Webcare is de ploeg van Telfort actief op dit forum.
De klantenservice is telefonisch te bereiken.
En is eenTelfort winkel een optie?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/telfort-winkels.htm
Reputatie 1
De dichtstbijzijnde Telfort winkel is in Apeldoorn in mijn geval, op 25 kilometer afstand. Ik kan daar niet komen, ik heb geen vervoer. En bellen dat lukt helemaal niet, want ik heb geen netwerk. Dus ik kan niet anders doen dan afwachten ben ik bang. Hopelijk pakt die webcare het snel op....
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Marleen, welkom op ons forum!

Dat is een bijzonder verhaal van je! Ik wil je in de eerste plaats geruststellen dat je niet steeds een extra abonnement start wanneer je een simkaart activeert... Je hebt één abonnement en wanneer je een nieuwe simkaart activeert dan is die simkaart actief voor jouw enige abonnement. Er zal dus altijd maar één actieve simkaart zijn. Wanneer je een nieuwe simkaart activeert dan vervalt de vorige.

Stuur me een privébericht door hier te klikken en voeg je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN toe aan je bericht. Zet er ook voor de volledigheid ook de simkaartnumers bij.

Alvast bedankt voor je berichtje!
Reputatie 1
Hoi Leon,

Ik heb je vorige week al een privé bericht gestuurd met de gegevens, maar vraag me af of je die wel ontvangen hebt? Ik reageer maar weer hier, in de hoop op een reactie. Ik ben namelijk bang met mijn a-technischheid dat een privé bericht sturen, niet gelukt is.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Marleen
Reputatie 1
Sorry dat ik bovenstaande reactie geplaatst heb. Ik zag net hier bovenaan ergens een één of ander teken met een 1 en daarop geklikt en zag dus dat er allang een reactie terug was van Leon. Dus mijn excuses voor mijn domme actie.

Bedankt ook iedereen voor de reacties, fijn dat jullie de moeite namen om mij te helpen.

Groetjes,
Marleen
Geen dank, graag gedaan.
En alles werkt nu zoals het hoort?