beantwoord

Nieuwe Simkaart

• 3 mei 2017
  • 6 reacties
  • 1085 keer bekeken

Nieuwe SimKaart

Aan jullie een vraag,ik heb een nieuwe simkaart gekregen, maar vraag mij af of ik die gebruiken moet.
Vorig jaar 31 Mei is er een Simkaart in mijn iPhone SE gedaan,net gekeken daar staat met een stikker NFC Ready op.

De nieuwe kaart daar staat Telfort postpaid NFC

Ben namelijk bang dat ik mijn gegevens kwijt raak als ik die nieuwe simkaart gebruik en activeer. Dat heb ik zelf nog nooit gedaan bij een iPhone vind er niet veel over. Het eniste wat ik zie importeer simcontacten dat heb ik gedaan. Maar mijn mailinstellingen apps contacten enz zijn die niet foetsie. Daarom,als het niet nodig is gebruik ik die nieuwe kaart liever niet.

Mijn abonnement loopt tot 8 Juni, ben ik met een nieuwe kaart ook niet mijn overgebleven mb en belmin kwijt.

Hoop dat er iemand antwoord heeft.

Bij voorbaat dank,timo
icon

Beste antwoord door timo 4 mei 2017, 21:30

Door alles nagekeken te hebben ben ik erachter dat ik geen nieuwe simkaart hoef te gebruiken. Deze kaart is geschikt voor NFC. ( dat staat hierboven bij) De simkaart die in het toestel zit, dat kaartje daar staan die ((( op kan het niet precies namaken.

De verwarring zou niet zijn ontstaan als er geen nieuwe simkaart was gestuurd. Plaats het toch maar hier, dan heeft wie weet iemand er nog wat aan.

Dit kan gesloten worden.....
Bekijk reactie

6 reacties

Badge +1
Hoi Timo,

Wanneer je al een recente simkaart hebt dan hoef je niet te wisselen, de huidige simkaart kun je dus gewoon blijven gebruiken.
Mocht je ooit wel de simkaart moeten wisselen, bij een iPhone staan geen gegevens op de simkaart, al je contacten zijn gekoppeld aan je Apple-ID.
Hoi sqloud,

Allereerst hartelijk bedankt dat je antwoord geeft.
Moet dat wel zeker weten, dat ik met de simkaart die ik nu heb door kan gaan. het gaat niet alleen om de contacten,maar ook om alle instellingen zoals mail, en wat er op mijn iPhone staat. De gegevens en hoe oud die is staat in mijn 1ste vraag.
Door alles nagekeken te hebben ben ik erachter dat ik geen nieuwe simkaart hoef te gebruiken. Deze kaart is geschikt voor NFC. ( dat staat hierboven bij) De simkaart die in het toestel zit, dat kaartje daar staan die ((( op kan het niet precies namaken.

De verwarring zou niet zijn ontstaan als er geen nieuwe simkaart was gestuurd. Plaats het toch maar hier, dan heeft wie weet iemand er nog wat aan.

Dit kan gesloten worden.....
Van mij dezelfde vraag.
Ik heb vorig jaar een andere SIM kaart gekregen maar nu heb ik weer een nieuwe SIM kaart gekregen. Is het nodig dat ik nu wederom een andere SIM kaart ga gebruiken of kan ik volstaan met de huidige?

P.S. Waarom sturen jullie een nieuwe toe als deze helemaal niet vervangen hoeft te worden? Slecht het milieu, extra onkosten + onduidelijk voor de klant of er nu wel of niet vervangen moet worden.

Graag jullie bericht, bedankt. (liefst met @mention zodat ik een notificatie krijg van het antwoord)

@timo @sqloud @Jurgen - Telfort @Cindy - Telfort
Reputatie 6
Badge +7
Dat is standaard en eigenlijk wel logisch zo weten ze zeker dat je de nieuwste bezit en dus dat je alle aangeboden funcies kunt (zou kunnen) gebruiken. en dat dus niet de simkaart te oud is.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi @ceeedeee! heb je een nieuw toestel via ons gekregen, of bijvoorbeeld via BelSimpel? In principe kun je gewoon je huidige simkaart blijven gebruiken als die nog goed werkt en ook in je nieuwe toestel past. Wanneer je simkaart erg oud is, wanneer je die bijvoorbeeld al een aantal jaar gebruikt, dan is het handig om de simkaart te vervangen, om de reden die cobus in zijn laatste bericht geeft.

Reageer