beantwoord

Nieuwe SIM-kaart, geen data en bellen

• 13 maart 2019
  • 8 reacties
  • 226 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb gisteren mijn nieuwe SIM kaart geactiveerd na ontvangst en volgens mijn contract zou ik hier vanaf vandaag gebruik van kunnen maken.
Echter doet mijn data het niet nu de SIM kaart in mijn telefoon zit (ik heb hem daarna opnieuw opgestart).
Ik kan ook niet bellen...
Wat kan ik hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 25 maart 2019, 09:41

Ah ik zie het inderdaad, het nummer staat klaar om begin mei overgenomen te worden van de huidige provider. Dat is ook meteen de reden dat je je huidige SIM-kaart van ons nog niet kunt gebruiken, die wordt namelijk pas actief vanaf het moment dat we het nummer hebben overgenomen.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan! Als mijn collega's en ik nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂
Reputatie 1
@Jasper - Telfort Top, dan wacht ik nog even af. Bedankt voor de hulp!
Reputatie 8
Badge +11
Ah ik zie het inderdaad, het nummer staat klaar om begin mei overgenomen te worden van de huidige provider. Dat is ook meteen de reden dat je je huidige SIM-kaart van ons nog niet kunt gebruiken, die wordt namelijk pas actief vanaf het moment dat we het nummer hebben overgenomen.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort
Ik heb het nummer in mijn profiel gecontroleerd en dat nummer is mijn telefoonnummer.
Ik heb bij de aanvraag van het abbonement ook aangegeven dat ik mijn nummer wil behouden.
Op dit moment gebruik ik de simkaart van het abbonement waarvan ik overstap (KPN) hiermee kan ik nogsteeds data gebruiken en bellen etc.
Kan het misschien zo zijn dat de datum van de start van het abbonement bij Telfort anders is dan de datum dat ik de simkaart moest activeren?
Reputatie 8
Badge +11
Welkom terug @Roroforum :)
Met de adresgegevens op je profiel kom ik een mobiel abonnement tegen, maar dat is een ander 06-nummer dan je had ingevoerd. Kan het zijn dat het nummer op je profiel niet klopt?
Reputatie 1
@Jasper - Telfort Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb de door u gevraagde informatie in mijn profiel toegevoegd. Als er nog wat ontbreekt, laat maar weten.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Roroforum, ik heb nog geen reactie van je gezien en de gevraagde gegevens zie ik ook nog niet op je profiel staan. Als ik je hierbij nog kan helpen hoor ik het graag.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Roroforum, ik kan me voorstellen dat je je nieuwe SIM-kaart ook wilt kunnen gebruiken, maar nu werkt die helemaal niet blijkbaar. Ik wil ook voor je kijken wat ik hierover kan zien, zou je daarvoor je forumprofiel kunnen aanvullen met het bewuste 06-nummer, de postcode, huisnummer, laatste 3 cijfers van de IBAN, geboortedatum van de contractant en het SIM-kaartnummer? Als je daarna hieronder een reactie plaatst kan ik voor je kijken wat we aan de kaart kunnen doen.

Reageer