beantwoord

Nieuw abonnement, maar met kapotte telefoon.

• 6 februari 2018
  • 22 reacties
  • 284 keer bekeken

Graag wilde ik weten hoe de klantenservice van Telfort me nu eindelijk eens serieus gaat nemen...

Ik heb vorig jaar (feb/maart) een nieuw abonnement afgesloten bij Telfort met een nieuwe mobiel, duur 2 jaar.
Helemaal in mijn nopjes, tot de mobiel bezorgd werd...
Deze telefoon kwam binnen bij mij met waterschade, deze melding gaf hij direct bij de eerste keer opstarten. De mobiel functioneerde slecht, opladen ging bijna niet door dat er vocht in de mobiel zat, daarop de klantenservice gebeld en het verhaal uitgelegd. De schade kon alleen gerepareerd worden op mijn eigen kosten, want dat was geen garantie.
Hoe kan dit dan? Ik had de mobiel nog niet eens in gebruik! Hij is binnengekomen met de melding water bij opstarten! Is de garantie dus tot over hun eigen voordeur?

Nu een aantal keer aan de bel getrokken en nog steeds geen antwoord of oplossing. Word van collega naar collega gestuurd en iedereen zegt wel weer wat anders of weet natuurlijk weer niks!
Voel me totaal niet serieus genomen, heb een abonnement zonder telefoon van Telfort, maar een oud toestel die ik maar heb moeten aanschaffen omdat de mobiel gewoon niet functioneerde.

Ten einde raad en zou heel erg graag een oplossing willen hebben...
Want het kan toch niet zijn dat als Telfort wat afleverd wat niet functioneerd bij het eerste gebruik. Dat dit dan aan mijzelf toe te doen is?
Maar wanneer komt deze oplossing nu eindelijk?
icon

Beste antwoord door Deborah 28 februari 2018, 10:57

Hi Fakewell, intern is er een besluit genomen. Helaas niet waar je op gehoopt had. Zonder bewijs kunnen we helaas niets voor je betekenen 😞. Zoals ik zei, dikke pech dus. Mocht je later nog je toestel aankrijgen, dan ontvang ik graag via het forum als nog het bewijs.
Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Wanneer een pakket beschadigt aankomt, is het beter om het pakket te weigeren.
Nu heb je het in ontvangst genomen en pas later gaan klagen, je kunt zo niets meer bewijzen.
Wanneer je klantnummer in je forum profiel staat, kan één van de webcare medewerkers dit uitzoeken.
Hopelijk is er iets te regelen voor je.
Pakket kwam wel in, op eerst ogend, netjes binnen
En met een beetje geluk kan ik het screenshot nog terugvinden
Reputatie 8
Badge +18
Hopenlijk staat je gesprek met de klantenservice geregistreerd
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Fakewell, welkom op het forum. Oei, dat klinkt echt niet best en als dikke pech 😞. Begrijp ik goed dat je sinds februari/maart 2017 nog steeds geen andere telefoon hebt ontvangen? Ik ga mijn best voor je doen om je hiermee te helpen, alleen aangezien je al bijna een jaar geleden de telefoon hebt ontvangen kan ik helaas niet beloven dat ik het voor je kan oplossen. Ik ben benieuwd waarom je er nog steeds mee bezig bent. Het vervelende aan de situatie is dat waterschade voor gebruik van de telefoon niet gebruikelijk is. Ik ben benieuwd wat er op de screenshot te zien is. Kun je die in het topic delen?
Hopenlijk staat je gesprek met de klantenservice geregistreerd Stond het,

Net gesproken met iemand van de klantenservice, maar vanaf het begin af aan blijft Telfort bij zijn punt.

Reparatie op eigen kosten. Omdat ik hem de eerste keer toen ik gebeld had niet opgestuurd had. (Waarom zou je een mobiel die je net hebt zelf op eigen kosten repareren terwijl hij het bij opstarten al slecht deed?!) Omdat het door die actie niet opgestuurd en beoordeeld is in het centrum of het hardware beschadiging was of schade buiten garantie was. (Waterschade is altijd buiten garantie toch?! En lijkt mij overduidelijk dat het geen hardware foutje was of iets). Moest het weer op eigen kosten.

Nogmaals een verdere oplossingen kan Telfort niet geven, omdat hij niet opgestuurd is omdat ik hem niet op eigen kosten wilde laten repareren. Nou lekkere in de steek latende service!

En evt een sim only kon ook niet, omdat ik nu een ander toestel aangeschaft heb. Wat in mijn ogen wel redelijk was, maar ze wilden niks!

Waardeloos! En nog eens waardeloos! Omgedraaide wereld, je meld iets, word van het kastje naar de muur gestuurd. Is iets fout gegaan bij de levering (waarschijnlijk) en je word als klant maar zelf erop aangekeken.

Screenshot gaat richting klantenservice, maar ook dan kon niks beloofd worden. Wat mij betreft is dat wat Telfort ook goed omschrijft! Ik, ik, ik en waardeloze beloftes en niet behulpzaam/meedenkend.
Mijn vriend die bij Vodafone zit hoeft maar te wenken en er komen tal van oplossingen als er wat is!

Ben er zo klaar mee.
Ik begrijp je frustratie, maar je maakt het jezelf ook niet makkelijk.
Je vraagt hier op het forum om hulp. Deborah van Telfort webcare biedt dat aan, en vraagt om een screen shot.
Ipv van die info te geven ga je toch weer bellen naar waar je al een paar keer je neus gestoten hebt.
Deborah belooft je niets, maar wil wel kijken wat ze kan achterhalen.
Je kan nu beter voor 1 help kanaal (Deborah) kiezen, dan 2 of 3 door elkaar.
Je vraagt hiet op het forum om hulp. Deborah van Telfort webcare biedt dat aan, en vraagt om een scteen shot.
Ipv van die info te geven ga je toch weer bellen naar waar je al een paar keer je neus gestoten hebt.
snap ik, werd gebeld en heb niet gebeld. De info ga ik straks opsturen, dit ivm werk, kan nu niet de telefoon pakken aangezien die thuis is.
Je vraagt hiet op het forum om hulp. Deborah van Telfort webcare biedt dat aan, en vraagt om een scteen shot.
snap ik, werd gebeld en heb niet gebeld.

Sorry, dat had ik niet begrepen. :$
Zou eventuele info die je nog hebt toch hier delen met Deborah. Je weet maar nooit...
Kan de mobiel niet meer aan krijgen, met oplaadkabel geeft hij ook geen reactie, dus zal wel weer een helaas pindakaas verhaaltje zijn
Kan de mobiel niet meer aan krijgen, met oplaadkabel geeft hij ook geen reactie, dus zal wel weer een helaas pindakaas verhaaltje zijn Maar mijn inziens heb ik de schade gemeld, daarop verkeerde info gekregen waardoor ik hem niet opgestuurd heb aangezien hij dan direct gerepareerd werd op eigen kosten, wat ik niet terecht vind!
Mocht het zo zijn dat er echt niks komt is het voor mij echt de laatste keer Telfort en tel ik de dagen echt af. Beloven ze van alles, slechte service. In plaats van dat iedereen hetzelfde zegt zeggen ze er iedere keer keer op keer wat anders, werkt toch niet voor de klanten?!
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Fakewell, ik kan me je frustratie zo erg goed begrijpen. Zoals ik aangaf, het is echt niet gebruikelijk dat een toestel vanuit de doos al waterschade heeft. Ik moet je eerlijk bekennen dat je de eerste bent van wie ik dit hoor. Om dan te bewijzen dat je de waterschade niet zelf hebt veroorzaakt is erg lastig. Jammer dat je de telefoon niet meer aankrijgt. Welke melding kreeg je in beeld?

Deze?

Ik moet ook toegeven dat het een goed idee was om je telefoon direct op te sturen en deze stappen te volgen. Op afstand zie ik dat op 27 maart de schade gemeld is. Later dan de 3 dagen na ontvangst. Herken je dit?
Hoi Fakewell, ik kan me je frustratie zo erg goed begrijpen. Zoals ik aangaf, het is echt niet gebruikelijk dat een toestel vanuit de doos al waterschade heeft. Ik moet je eerlijk bekennen dat je de eerste bent van wie ik dit hoor. Om dan te bewijzen dat je de waterschade niet zelf hebt veroorzaakt is erg lastig. Jammer dat je de telefoon niet meer aankrijgt. Welke melding kreeg je in beeld?

Deze?

Ik moet ook toegeven dat het een goed idee was om je telefoon direct op te sturen en deze stappen te volgen. Op afstand zie ik dat op 27 maart de schade gemeld is. Later dan de 3 dagen na ontvangst. Herken je dit?
dat was inderdaad een goed idee geweest MAAAAARRRRR!!!!

Zou u zelf een mobiel opsturen die nieuw is om hem op eigen kosten te laten repareren? Nee!!!!! Dan verwacht je service! Maar dat kreeg ik niet, uw collega bleef bij hoog en laag vasthouden, ookal was de mobiel nieuw, dat het alleen op eigen kosten gerepareerd kon worden en het geen garantie is/was. Fijn hoor.. Anders had ik hem echt op laten sturen als achteraf blijkt dat het wel gemaakt had kunnen worden binnen de garantie (6mnd volgens uw collega)

Dat is het hele punt! De eerste melding die je doet word je niet geholpen en dan van het kastje naar de muur en dan is er niks meer aan t doen en dan moet je het maar bewijzen! Slaat toch nergens op?
Reputatie 4
Badge +6
Als ik het goed begrijp ben je de eerste keer niet goed geïnformeerd over het proces. Heb je geklikt op de link in mijn vorig bericht? Je toestel moest sowieso opgestuurd en onderzocht worden. Daar kon je niet om heen. Je laat het toestel dan niet op eigen kosten repareren. Eigenlijk is het vergelijkbaar met een vaas die je thuisgestuurd krijgt met een barst erin. De vaas moet teruggestuurd worden, controleren hoe de schade is ontstaan en vervolgens ontvang je een nieuwe vaas indien je de vaas niet zelf kapot hebt gemaakt.

Kun je nog aangeven of je de bovenstaande melding in beeld kreeg toen je je telefoon voor het eerst had aangezet?
Als ik het goed begrijp ben je de eerste keer niet goed geïnformeerd over het proces. Heb je geklikt op de link in mijn vorig bericht? Je toestel moest sowieso opgestuurd en onderzocht worden. Daar kon je niet om heen. Je laat het toestel dan niet op eigen kosten repareren. Eigenlijk is het vergelijkbaar met een vaas die je thuisgestuurd krijgt met een barst erin. De vaas moet teruggestuurd worden, controleren hoe de schade is ontstaan en vervolgens ontvang je een nieuwe vaas indien je de vaas niet zelf kapot hebt gemaakt.

Kun je nog aangeven of je de bovenstaande melding in beeld kreeg toen je je telefoon voor het eerst had aangezet?
Klopt, maar uw collega zei toen anders en als ik deze info kreeg toen, dan had ik hem echt opgestuurd... Dan kon er naar gekeken worden en was dit over en weer ook niet.

Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar was wel melding van de telefoon zelf. En met evt oplossing als, alleen een sim only abonnement vanaf dat ik de mobiel een jaar heb, kan zeker niet akkoord mee gegaan worden? Ik heb namelijk een oudere IPhone 5 in gebruik omdat de Samsung echt niets meer doet..
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt voor je aanvullende informatie! Klopt het dat je ook met een andere afdeling in gesprek bent? De klachtenafdeling als ik het goed begrijp. Mijn voorstel was om je situatie met hen te bespreken, maar als je klacht al in behandeling is dan kunnen we het beste even afwachten. Ik kan in mijn systeem de status hiervan niet zien. Voor een antwoord of oplossing is het namelijk niet handig als meerdere afdelingen met de situatie bemoeien.
Bedankt voor je aanvullende informatie! Klopt het dat je ook met een andere afdeling in gesprek bent? De klachtenafdeling als ik het goed begrijp. Mijn voorstel was om je situatie met hen te bespreken, maar als je klacht al in behandeling is dan kunnen we het beste even afwachten. Ik kan in mijn systeem de status hiervan niet zien. Voor een antwoord of oplossing is het namelijk niet handig als meerdere afdelingen met de situatie bemoeien.Dat was alleen als ik dat screenshot bereiken kon, meer niet, vandaar hier mijn voorstel.
Reputatie 4
Badge +6
Op basis van een notitie die een collega hierover heeft achtergelaten, ziet het er naar uit dat het voorstel is afgewezen. Aangezien ik de situatie spijtig vind ga ik het met een andere afdeling bespreken. Ik heb die afdeling al op de hoogte gebracht. Je hoort van mij of een andere collega zo snel mogelijk meer! Ik kan niets beloven, maar wel voor je duimen 🙂.
Op basis van een notitie die een collega hierover heeft achtergelaten, ziet het er naar uit dat het voorstel is afgewezen. Aangezien ik de situatie spijtig vind ga ik het met een andere afdeling bespreken. Ik heb die afdeling al op de hoogte gebracht. Je hoort van mij of een andere collega zo snel mogelijk meer! Ik kan niets beloven, maar wel voor je duimen 🙂.Oh dat is al heel fijn om te horen, ik wil je in ieder geval bedanken voor de moeite en voelt ook als een opluchting.

Hopelijk word het voorstel geaccepteerd, dat vanaf maart dan evt een sim only zou kunnen.. De andere telefoon werkt gewoon simpelweg niet. En zou enorm opluchten.. Of een ander evt voorstel. Vond het gewoon jammer om te horen dat Telfort vanaf het begin niet wilde helpen(of verkeerd?)overleggen wat te doen in deze situatie. En beide misschien wel fout zaten
Reputatie 4
Badge +6
Hi Fakewell, ik heb nog geen antwoord voor je. Inmiddels ben ik in contact gekomen met de persoon die je een voorstel heeft gedaan. Hij wilde akkoord gaan als je het screenshot opstuurt. Intern wordt er uitgezocht of er wat mogelijk is zonder screenshot. Als ik weer meer weet, deel ik een update in het topic!
Hi Fakewell, ik heb nog geen antwoord voor je. Inmiddels ben ik in contact gekomen met de persoon die je een voorstel heeft gedaan. Hij wilde akkoord gaan als je het screenshot opstuurt. Intern wordt er uitgezocht of er wat mogelijk is zonder screenshot. Als ik weer meer weet, deel ik een update in het topic!Dank voor uw update!

Dat opsturen en onderzoeken of het een hard of software probleem was was inderdaad een voorstel van uw collega. Ook de enige, evt kosten die het met zich mee brengt om te repareren zouden dan als nog op mij verhaald worden omdat het waterschade is. Daarom ook niet akkoord gegaan. Met hetgeen wat ik hier zoal ook gezegd heb, waar ik ook nog steeds achter sta.

Hopelijk komt het interne met een ander voorstel, waar ik iets meer aan heb.

Ik wacht vol vertrouwen af en waardeer uw update zeer! En fijn dat het zo kan!
Reputatie 4
Badge +6
Hi Fakewell, intern is er een besluit genomen. Helaas niet waar je op gehoopt had. Zonder bewijs kunnen we helaas niets voor je betekenen 😞. Zoals ik zei, dikke pech dus. Mocht je later nog je toestel aankrijgen, dan ontvang ik graag via het forum als nog het bewijs.

Reageer