beantwoord

Niet tevreden met de service / vervangend toestel van Smartcare

• 2 oktober 2013
  • 2 reacties
  • 1889 keer bekeken

Zoals op meerdere berichten al te lezen is ook mijn mening dat service niet echt bestaat bij Telfort bij een defect Toestel.
Mijn verhaal in het kort.  Na een zeer moeizame start met nieuwe abbonnement (telefoon zoek geraakt met opsturen). Telfort stelt niet direct onderzoek in, bla, bla, zelf achteraan gaan en 2 maanden later heb je dan je nieuwe toestel. Veel irritatie verder en geen leuk begin, en dan ben je al een paar jaar klant.

Toestel eindelijk gekregen Sony Xperia, nu ca. 7 maanden verder krijg ik storingen. Valt soms uit, scherm reageert soms niet, ronde rand om scherm en op het laatst doet ie niks meer. Via Telfort kom je bij Smartcare, toen toestel ophalen en je krijgt leentoestel gedurende reparatie, klinkt goed. Leentoestel een wat eenvoudigere Samsung maar werkzaam. Toestel wordt zakelijk ook gebruikt en maak er dan regelmatig foto's om door te sturen met whatsapp. Gaat ook met de Samsung. Dan krijg je een mail, toestel niet repareerbaar, breuk! Notabene met ophalen door medewerker een inname formulier ingevuld waarop staat dat telefoon geen enkele beschadiging heeft, m.i. discutabel. Dan staat in de mail binnen 48 uur reageren of simpel vervangend toestel gedurende lease wordt ter beschikking gesteld of defect retour. Dan denk je doe maar in ieder geval een toestel want het leentoestel moet binnen een paar dagen terug en dan heb je niks meer. Als die al geen breuk heeft dan heeft die het wel voor ik hem terug heb. Wat betekend garantie dan nog???? Laat staan dat je van een product van dit geld wel mag verwachten dat dit wat langer meegaat als een half jaar, hoe noemen ze dat conformiteitsbeginsel??? Vraag me af als dit juridisch gezien wel kan cq mag. Wellicht moet ik hier mijn oplossing gaan zoeken, dan zijn we lekker klantenbindend bezig.

Raar daarnaast is dat het geen garantie is volgens hun maar je wel een alternatief toestel krijgt, beken je dan toch enigzins schuld of wilt Telfort dit op coulance duwen????

Vervolgens komt het vervangend toestel, een Alcatel OneTouch, in de verste verte NIET vergelijkbaar, zeg maar drama. Heel traag, meerdere apps en het is niet meer werkzaam, foto's ronduit slecht. Kraken met bellen. Na 1 dag s-avonds al gebeld met Smartcare, na 15 minuten wachten en doorverbinden reactie daags erna overdag terug bellen.  Twee dagen erna gebeld (ik moet ook soms werken) en aangegeven stuur Sony maar terug en ik laat hem wel elders op eigen kosten repareren dit is niks. Tja dat gaat niet meer, vernietigd??? Dat is het laatste wat ik geloof, zeg dan gewoon dat jullie de onderdelen gebruiken of repareren en verhandelen. Gingen ze uitzoeken als ze hem nog zouden kunnen vinden, 3 weken later wacht ik nog op reactie........
Geweldig zon afspraak!

Na ca 2 weken begon de Alcatel al kuren te krijgen, een flinke kraak als je verbinding krijgt, uitvallen, en zeer traag, Weer gereageerd, weer naar Smartcare (ik snap nog niet waar dat care voor staat in hun geval). Komt weer iemand kijken. Medewerker komt, krijg vervang toestel voor vervangend toestel. Daarbij geef ik aan graag iets wat werkzaam is ook als het het niet van het niveau van de Xperia. En jawel hij gaat bellen en overleggen, resultaat weer zo'n WAARDELOZE alcatel. Die dingen moeten ze bijna gratis krijgen.

Nu zit ik met praktisch onwerkbaar toestel, moet nog meer als een jaar lease betalen, erger me behoorlijk dat je van de een naar de ander wordt gestuurd.
Dezelfde kraak komt alweer als de verbinding tot stand komt, apps durf je al niet meer te installeren.
Ik denk dat ik klaar ben met Telfort, ben benieuwd als hier nog eens een reactie op komt. Of een fatsoenlijk voorstel om tot een oplossing te komen.

Toch nog een lang verhaal geworden en dan heb ik het nog beperkt gehouden. TOT NU: WAARDELOZE SERVICE EN WAARDELOZE ORGANISATIE ALS SMARTCARE WAAR TELFORT ZICH AAN VERBINDT !!
icon

Beste antwoord door Denise 3 oktober 2013, 13:49

@ralphs,

Het is duidelijk dat je niet tevreden bent met de huidige gang van zaken. Ik zoek graag voor je uit wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken. Na ontvangst zoek ik dit verder voor je uit.

Wat betreft het toestel dat je ontvangt hangt het er vanaf hoe je verzekerd bent. Met een gelijkwaardig toestel wordt een toestel met dezelfde functies bedoeld. Ook dit zoek ik graag voor je uit.

Denise
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@ralphs,

Het is duidelijk dat je niet tevreden bent met de huidige gang van zaken. Ik zoek graag voor je uit wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken. Na ontvangst zoek ik dit verder voor je uit.

Wat betreft het toestel dat je ontvangt hangt het er vanaf hoe je verzekerd bent. Met een gelijkwaardig toestel wordt een toestel met dezelfde functies bedoeld. Ook dit zoek ik graag voor je uit.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@ralphs,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb dit uitgezet bij de afdeling die dit verder oppakt. Binnen drie werkdagen ontvang je een terugkoppeling.

Denise

Reageer